thoralf

Direktlänk till inlägg 30 maj 2016

FÖRHASTAT FASTIGHETSKÖP

Av Thoralf Alfsson - 30 maj 2016 19:52

Nu visar det sig att den fastighet som Kalmar kommun köpte för 8 miljoner kronor och som man sedan har anpassat för ensamkommande barn inte utnyttjas fullt ut. Enligt en artikel i Östra Småland idag framkommer uppgiften att endast 10 ensamkommande barn finns på boendet, som har plats för 70 boende.


”I dag finns 10 ensamkommande flyktingungdomar på Kolbodagården, med 70 bäddar. Kalmar kommun köpte semesteranläggningen under värsta flyktingkrisen i vintras för 8 miljoner kronor. Fyra dagar efter köpet infördes gräns- kontrollerna.”

 

http://www.ostrasmaland.se/kalmar/10-unga-pa-hem-med-70-baddar/


När fastighetsaffären beslutades i januari var Sverigedemokraterna det enda partiet som ifrågasatta köpet av fastigheten och det trixande med att först Kalmarhem köpte den och sedan sålde fastigheten vidare till Kalmar kommun. 


 


Familjen som sålde fastigheten gjorde i varje fall en bra affär!

 

 

UPPDATERING!

 

Nasrin Sjögren går med i Sverigedemokraterna!

 

"Då återstår att spela med de kort som man som medborgare och väljare har för handen. Det vill säga: de partier som redan sitter i riksdagen i skrivande stund. Av dessa är det endast Sverigedemokraterna som överhuvudtaget äger någon som helst trovärdighet och relevans mot den ovan angivna bakgrunden.


Därför betalar jag in min medlemsavgift till Sverigedemokraterna i morgon och ställer mig därmed till förfogande för partiet där jag kan tänkas göra nytta för att bidra till att rädda Sverige för alla oss som älskar detta land, oavsett var vi en gång föddes och av vilka skäl vi nu lever här.


Jag räknar med att detta vägval kommer att få konsekvenser för mig såväl professionellt som privat, men som Astrid Lindgren så klokt formulerade en gång: det finns saker som man måste göra, annars är man bara en liten lort." 

 

Läs hela hennes blogginlägg.

https://kakorochkorstag.wordpress.com/2016/05/29/for-sverige-i-tiden/


 

Höjdpunkter från söndagens partiledardebatten. 

 




 
 
Ingen bild

Demokratur

30 maj 2016 21:49

Antar att svensken är nöjd med hur skattepengarna slösas bort på den heliga invandringen...

 
Ingen bild

khaled

30 maj 2016 21:57

ännu värre i Hallsbergs kommun. kompismaffia med far och son som högsta hönsen plundrar kommunen på skattepengar i mångkulturens namn. 30 miljoner skrevs kontrakt på till asylbaron, men bostäderna står tomma utan asylbluffare. kommunens tjänstemänn skänker således bort 30 miljoner för ingenting. stod som följetong i Nerkes Allehanda

 
Ingen bild

Lotta_1

30 maj 2016 22:26

Tittar på Aktuellt. Ett långt inslag om att kvinnor på asylboenden inte känner sig trygga. Det är den manliga delen av de boende som står för hot, nedsättande blickar och sexuella inviter. En kvinna säger att männen har med sig attityden från hemlandet och de tar den med sig till Sverige. Även TV4 tar upp samma företeelser. Välkommen till verkligheten journalister. Detta är exakt samma som svenska kvinnor och tjejer utsatts för genom åren men då har det kallats för patriarkala orsaker som är lika vanliga bland svenska män.

 
Ingen bild

Cosmik Debris

30 maj 2016 22:41

Annat ämne:

Pudelns kärna.

I ett ögonblick av klarsyn eller politisk inkorrekthet sa Björklund i gårdagens debatt att: ”värderingar som vi hade på 1800-talet inte ska accepteras i dagens Sverige och att den som påpekar detta har kallats för islamofob.”

Jag vet inte om det var medvetet men Björklund landar här mitt i pudelns kärna.

Muslimer och islam är alltså problemet enligt Björklund. Är då lösningen att Sverige tar emot ännu fler muslimer?

Självklart inte.

På ett liknande sätt pekade Ebba BT ut en grupp (MENA sannolikt) när hon sa att sexualförbrytare ska utvisas. Du kan inte utvisa en svensk. Alltså är alla sexualförbrytare enligt EBT invandrare.

Det rör på sig. :-)


 
Ingen bild

Cosmik Debris

31 maj 2016 04:45

Tillägg till min tidigare kommentar.

EBT sa faktiskt inte alla sexualförbrytare är asylsökande utan att asylsökande som sextrakasserar svenska kvinnor som skall ut ur riket.

Rätt ska va rätt :-)

 
janne

janne

31 maj 2016 06:57

Det är konstigt,Pärsson och c:o är ute och köper upp helt
okontrollerat med skattebetalarnas pengar,det senaste är
att dom ger sig på sommarstugeägarna om att dom ska hyra ut
till kommunen för snyltareboenden,vilket dom flesta aldrig
skulle göra här jag bor.När ska idiotin få ett slut?




http://Janne

 
Ingen bild

SM811

31 maj 2016 08:18

Hur dumma affärerna än må vara till massinvandringen så spelar det tydligen ingen roll. Så fort det gäller invandring kan regler och förordningar ändras snabbt som förrut skulle ta åratal, kan nu beslutas över en natt. Allt sker nu med "asylfart". Sju(k)klöverpolitikerna har helt tappat sin verklighetsuppfattning. SD 2018

 
Ingen bild

Stefan A

31 maj 2016 08:24

Har tydligen kommit ut nu Linneuniversitetets rapport om alternativa media, Thoralf omnämnd...

http://www.svt.se/kultur/medier/forskning-sajterna-polariserar-debatten-om-invandring

 
Ingen bild

Lena

31 maj 2016 08:45

Angående partiledardebatten och bedömningen av vem programledaren Anna Hedenmo egentligen är så instämmer jag med tidigare inlägg, hon är, för att tala gatuspråk, en bitch, att hon inte skäms med att behandla folk så olika. Det är tjänstefel hon begår.

Detta och även andra händelser i media t.ex gårdagens inslag om att flyktingkvinnor på förläggningar känner sig otrygga och blir trakasserade av män (muslimska skulle jag tro) som tror de äger alla kvinnor och kan bete sig hur som helst. Även detta inslag undrade jag över, hur det öht kan släppas ett sådant "problem" på SVT, det kunde man ju inte föreställa sig. Allt har ju i ca två decennier varit så perfekt bland flyktingfrågan.

Jag kom osökt att tänka på en "arbetskamrat" som berättade att hon i sitt tidigare liv levt med en psykopat. Om denne man på morgonen började med att säga: God morgon, då förstod hon genast att han hade en baktanke, att det var något han ville att hon skulle göra för honom, han hade ju varit så snäll att han sa God morgon till henne. En sådan ynnest! Då var det bara att ställa upp annars...

Det är vad jag väntar av MSM, de börjar förstå att de förlorat folkets förtroende med allt förnekande och nu.... (fyll i själva).

 
Ingen bild

Lena

31 maj 2016 14:00

@Stefan A Sista meningen i texten till det du länkade till står: "I grund och botten ger de uttryck för misstro mot demokratin". Alltid tvärtom i det här tvärtomlandet.

 
Ingen bild

Chrille

31 maj 2016 21:20

Brukade läsa Nasrin Sjögrens rappa krönikor i Samtiden. Väl uppskattade hos undertecknad.
Hon var väl tidigare "språkrör" för Kristna Värdepartiet som hon då lämnat bakom sig.
Blir säkert ett bra tillskott för SD.

 
Ingen bild

Bo Hofvander

1 juni 2016 20:18

Jimmy var strålande! Men om och om igen retade jag mig på denna förbaskade Anna Hedenmo. Hon avbröt den som hade ordet stup i ett och särskilt Jimmy Åkesson, som också därför, enligt mig fick minst talartid.
Men den tid han fick förvaltade han mycket bra och det var skönt att för en gångs skull får höra precis det vi vill höra och inte en massa politiskt korrekt svammel som de andra sju partierna är så duktiga på att producera - tomt snack, mundiarré men väldigt lite verkstad.
Anna Hedenmo som programledare? Är det ingen som kan få bort henne från både rutan och radion? Jag är så trött på henne och det översitteri som hon ständigt uppvisar.
Vad hon politiskt står är kristallklart - hon är för en totalt obegränsad massinvandring utan några som helst krav på de som kommit hit - och det ska vara vi stackars svenskar som ska betala.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12
13
14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards