thoralf

Direktlänk till inlägg 11 maj 2016

LANDSHÖVDING STEFAN CARLSSON KUNG I BAREN

Av Thoralf Alfsson - 11 maj 2016 19:23

Föga förvånande är nu landshövding Stefan Carlsson i blåsväder efter att Radio Kalmar gjort en granskning av hans flitiga användning av länsstyrelsens kontokort för privat bruk. Radio Kalmar har säkert fått tips från anställda på länsstyrelsen att det inte står rätt till. Frågan är om detta bara är toppen på ett isberg? Läs artikel i Aftonbladet.


Landshövding Stefan Carlssons alkoholvanor blev ju kända redan under hans tid som VD för Apoteket. Då var Stefan Carlsson kung i baren! Läs artikel i Expressen.


 


Stefan Carlsson har minst sagt en egen attityd till hans användning av Länsstyrelsens kontokort för eget bruk. Lyssna på intervjun i Radio Kalmar eller läs artikel. Det finns flera artiklar och fler intervjuer.



Svaret på den sista frågan är minst sagt häpnadsväckande.


”Kunde du vara noggrannare?

– Nej. Jag kommer aldrig i mitt liv att lägga extremt mycket mera tid på att se till att vara noggrannare för att se till att några fel per år inte uppstår. Det skulle ta alldeles för mycket tid. Jag har viktigare saker att ägna mig åt.”


Stefan Carlsson har ju lovat bot och bättring mer än en gång. Eller har han det?


 


Som regeringens förlängda arm i Kalmar län skall Stefan Carlsson förbanne mig följa regelverket oavsett hur lång tid han behöver lägga på sina kvitto och redovisningar. Om han inte gör det bör han lämna sitt uppdrag med omedelbar verkan.


Jag har under de senaste åren fått tips och hört berättelser från bjudningar och fester på landshövdingens residens. Jag har dock inte kunnat få dessa bekräftade och därmed heller inte kunnat skriva om det på bloggen. Det skulle sannolikt betraktats som förtal, även om uppgifterna var korrekta.


Det berättades att landshövding Stefan Carlsson var ganska ”rund om fötterna” när han på Kalmar slott lovade Linneuniversitetet att han skulle städa bort alla överklaganden fort från sitt skrivbord. Hans uttalande väckte rubriker!


 



Nu byggs ett nytt universitetetsområde i Kalmar och alla överklaganden avslogs givetvis!


När Stefan Carlsson skall hålla tal brukar jag oftast ta med mig min kamera för att föreviga groddorna som eventuellt hoppar ur munnen på landshövdingen. Vid förra årets nationaldagstal på Öland förskönade han utbildningsnivån på alla asylsökande väldigt grovt då han påstod att femtio procent hade högskoleexamen. Detta trots att han var nykter, tror jag.



 
 
Ingen bild

Demokratur

11 maj 2016 20:16

Det är denna sortens företrädare svenska folket vill ha...
I'll rest my case, säger de väl i Amerika.

 
Ingen bild

Rune

11 maj 2016 20:47

Var det Rheinfelt som placerade denne man i Kalmar?

 
Ingen bild

Pretty Boy Floyd

11 maj 2016 21:27

Varför är det bara "rötägg" som får dom framskjutna positionerna i Sverige ?
Djuren är faan ta mig smartare !

 
Ingen bild

Onkel Sven

11 maj 2016 21:29

Samma skrot och korn som Mona Sahlin !

 
Ingen bild

Kverulantus

11 maj 2016 21:32

Heders Thoralf!
Tänk om det fanns en som du i alla Sveriges kommuner!
SD hade haft 52% om sanningen läggs på bordet.

 
Ingen bild

Calle

11 maj 2016 22:03

Urtypen för en sossepamp, påminner på mer än ett sätt om " Hoffa" Ericsson, den gamle transportarbetarbasen.

 
Ingen bild

Knaster

11 maj 2016 22:10

Hur kan det komma sig att Svensson inte agerar??? Politiker som vill byta ut sitt eget folk, ljuger om den underbara invandringen, skor åt sig så mycket det går. Undrar hur många länder förutom Sverige och Nordkorea som det skulle gå? Hade vi demonsterar redan för 30 år sedan hade vi haft ett Sverige som vi hade känt igen. Vi Svenssons får till stor del skylla oss själva. Men vad fan ska vi göra? Protestera vi så får vi kicken! Blir verkligen ledsen inombords hur man ser hur Sverige sjunker allt snabbare mot botten.

 
Ingen bild

Tony

11 maj 2016 22:25

Borde väl vara en nyhet även för SVT, men jag har kanske
missat något inslag, men en sak vet jag, att hade det
varit en Sverigedemokrat så hade det funnits med i varje
nyhetsrapportering från det "sanningsenliga" SVT?

 
Ingen bild

Pretty Boy Floyd

11 maj 2016 22:46

Det som händer i Reinfeltdzonerna kan jämföras med familje som inte har förstånd att sätta gränser för sina barn .
Att vara tillåtande för allt som barnen gör utan att sätta stopp utan istället bara vara smällare och smällare är att skjuta problemet framför sig.
Det samma gäller för att hålla djur utan att sätta gränser.
Det är bara så att en hel förort är så mycket värre.
Tror myndigheter att dom slipper att gå in och rensa,då tror dom fel !
Desto längre dom väntar ju värre blir kriget !
Jag anser att kriget ska heta "Reinfeltdsmassakern" till minne av den störste bedragaren som Sverige hittills har skådat.
Det måste rensas upp i förorterna men rensningen måste börja i regeringer.
Sverige är världens första feministiska regering !
Hur tycker ni att det går ?
Marionetter till män som inte törs knysta om vad dom egentligen tänker !

 
Ingen bild

Ådärkomdenj

12 maj 2016 00:15

En plufsaktig missbrukspamp av sämsta (s)ort. Det osar bränt, både när man ser och hör eländesfiguren

 
Ingen bild

olle

12 maj 2016 03:00

Allt som står i gammelmedia är lögn. det har sagts här flera gånger.

 
Ingen bild

Tompa

12 maj 2016 05:01

Verkar vara en obehaglig människa den där Carlsson.

Ännu mer skattepengar till de "utsatta" områdena.
http://ekuriren.se/nyheter/eskilstuna/1.4049515-33-miljoner-satsas-pa-att-fa-eskilstunabor-i-arbete

 
Ingen bild

Pretty Boy Floyd

12 maj 2016 07:07

Hur viktigt är det att vi har ministrar ?
Pajasen Stefan Löfven väntar på att Miljöpartiet ska festa runt i Karlstad i helgen.
Det fattas nu flera ministrar men den "handlingskraftige och rejäle" statsministern sitter på sina händer medan det brinner än värre i landet.
Vad ger detta för signaler ?
Vart är kritiken från dom "oberoende medierna" ?

 
Ingen bild

OH

12 maj 2016 07:36

Denne sosse får väl göra som tidigare sosselandshövding nämnligen klippa och klistra i fakturorna.

 
Ingen bild

Tony

12 maj 2016 08:12

En pamp med ett alldeles för stort ego fungerar så
som Stefan Carlsson , han tänker att nu har jag
kommit till makten så nu ska undersåtarna få klart
för sig att jag gör som det behagar mig, det är jag
som bestämmer, det finns många jämförbara exempel,
ett närliggande är ju Mona Sahlin, som praktiserat
detta beteende i många år, och är mycket utbrett
i Sosse leden!

 
Ingen bild

Sanningen?

12 maj 2016 08:49

@olle, det som skrivs om sossar är alltid rätt.

 
Ingen bild

dajevlar

12 maj 2016 09:29

I en artikel i Barometern (dec 2015) skrev han han felaktigt att det tar 7 år för en nyanländ att komma in på arbetsmarknaden. (Då var siffran att det tog 7 år för HÄLFTEN att komma in [till hittepåjobb dessutom] - nu är det ännu värre. Vet han inte bättre?)

http://www.barometern.se/debatt/integrationen-en-stor-utmaning/

(Undrar om nån uppföljning kommer att ske för dessa utgivna miljoner som artikeln refererar till...)

 
Ingen bild

Pippi på foto

12 maj 2016 09:37

Lena Mellin skriver en gammal "historia" om Åkessons svärmor istället för att ta upp övertramp om "rödingarna".
Novus senaste???????
SD:s "tystnad" beror på media som tystar oss men fram med flera sk. tillkännagivande med presskonferens för att komma till tals.
Landshövdingen är en typisk översittande socialdemokrat.

 
Ingen bild

Göran

12 maj 2016 09:39

Rätt! Sossar ska granskas liksom moderater och liberaler och.. Ja ALLA! Men på "avpixlat" hittar jag inte ett ord om Jimmie Åkessons svärmor som plockar ut lön från riksdagen fast hon inte satt sin fot där på hela året. Av det drar jag slutsatsen att ALLA utom Sverigedemokrater och FÖRE DETTA SD;are ska granskas med lupp. Jag menar... ni har ju slängt ut henne så varför inte? Och det var ju klokt för man kan väl inte ha riksdagsledamöter som tror att fyrtiotusen Euro är lika mycket som fyrtiotusen miljarder svenska kronor... Eller?

Thoralf Alfsson

12 maj 2016 09:45

Jag tror ingen har slängt ut Åkessons svärmor. Min uppfattning är att hon valt det helt och hållet själv.

Jag tycker uppriktigt sagt att det är för bedrövligt agerande av en vuxen kvinna.

Det vore rimligt att man måste delta i voteringarna i riksdagen för att kunna erhålla hela sitt arvode. Om jag kommer tillbaka till riksdagen vid nästa val kommer jag skriva en motion om detta!

 
Ingen bild

Niklas R

12 maj 2016 09:51

@Pretty Boy Floyd
Inte alls, eftersom den nya Regeringsformen är en produkt för att ger socialdemokraterna fria händer att styra som de vill så finns bara en post som skall fyllas och det är Statsminister. Detta ska jämföras med 1809 års grundlag som fastställde att det skulle finnas tre statsråd som tillsammans med Kungen skulle styra riket.
Men med den nya lagen så bröt sossarna upp den maktfördelning som fanns mellan de olika delarna, lagstiftande, skattestiftande, verkställande och dömande makten och la all makt i statsministerns händer, som skulle verkställa det socialdemokratiska verkställande utskottets politik för Sverige.
Det är därför som Sverige inte har någon författningsdomstol, för att sossarna skulle kunna stifta vilken lag som helst utan att någon skulle lägga sig i. Det är också därför som vilken lag som helst kan stiftas och vinner laga kraft så länge 176 riksdagsledamöter säger ja till lagen, oavsett om den strider mot författningslagarna eller inte. Senaste exemplet på denna diktaturmodell var lagen som underkastar kommuner en statlig myndighet och tvingar dem ta emot illegala utlänningar, försörja dem för skattepengar och låta dem tära på kommunens tillgångar och allmänna boende så länge som myndigheten anser att det skall pågå. Detta är ett direkt brott mot den författningsskyddade kommunala självstyret och kommunallagen. Men eftersom vi inte har någon författningsdomstol, och att sossarna avskaffade Kungen som den verkställande makten, så bor vi rent praktiskt i en statsminister diktatur med fria val vart fjärde år.
Så när svenska politiker gnäller på Polen för att de tjafsar med sin författningsdomstol så ska man ha i åtanke att Polen åtminstone har en författningsdomstol - och att svenska politiker ska nog hålla käft och sitta still i båten innan EU bestämmer att Sverige också kan behöva en författningsdomstol.

 
Ingen bild

S-E Karlsson

12 maj 2016 09:53

Ringde igår ansvarig för hjälp med gräsklippning i Högsby kommun ,eftersom min läkare sagt att jag ska ta det lugnt med gräsklippning och ev snöskottning ,risk finns att bli liggande med näsan i gräset respektive snön , fick till svar av den ansvarige minst tre veckors väntetid , jag sa men det är ju nästan 13 % arbetslösa i kommunen så det borde väl gå att ordna nån som vill klippa gräs ! Har nu köpt en åkbar gräsklippare jag skiter i kommunen ,dom har väl att göra med alla arbetslösa asylsökare ! Hej svejs !

 
Ingen bild

Tony

12 maj 2016 10:09

Göran@

Om du granskat det med lupp, så hade du kunnat konstatera
att det finns flera stycken som lämnat Riksdagen sedan
flera år, som fortsätter att låta skattebetalarna stå för
lönen fortfarande, som dessutom inte brytt sig om att söka
ett nytt jobb, och dom som utnyttjar detta mest kommer från
MP,V och S i nämnd ordning.
Men för övrigt håller jag med om att om man inte utför ett
jobb, så ska man heller inte ha betalt, i mina ögon betraktar
jag det som tjuveri, och medansvariga är dom som skapat
dessa regler!

 
Ingen bild

Sanningen?

12 maj 2016 10:12

@Göran, De tog inte upp detta på kursen tydligen. Så här är det, Avpixlat skall ta upp vad de andra inte tar upp. Här skriver dyngmedia för fullt, varför skall Avpixlat ta upp samma sak.

En sak till som du inte låtsas förstå. Oavsett partifärg är det fel att agera på detta sätt. Hoppas Thoralf skriver en motion om detta efter nästa val.

 
Ingen bild

Skånepåg och konen

12 maj 2016 13:08

Hoppas länken funkar? Mitt i prick!

http://www.bonton.se/gallery.asp?id=1197&g=77-dan-a&f=4

 
Ingen bild

Demokratur

12 maj 2016 13:19

Apropå Åkesson svärmor.
Ett alldeles extra motbjudande beteende att lyfta arvode utan motprestation.
Får hoppas att det finns en plats reserverad i helvetet för dylika varelser.
Tycker jag som Sverigedemokrat.

 
Ingen bild

Bosse

12 maj 2016 13:43

Läste för några år sedan att landshövding Stefan Carlssons privatchaufför hade 450 övertidstimmar på nio månader,nu förstår jag varför!Stefan är väl aldrig körklar pga allt pimplande.

 
Ingen bild

Göran

12 maj 2016 19:26

@Sanningen

Jamen... avpixlat skriver ju om både Mona S och Åsa R PRECIS som det ni kallar PK-media. Men de skriver OCKSÅ om t.ex Maggan Larsson.
Till skillnad från SD-media... För där står bara om det anhängarna och potentiella anhängare vill läsa.

 
Ingen bild

SD-väljare

12 maj 2016 20:03

Hur mycket tjänar karln i lön varje månad? Man tycker att dessa pampar borde ha råd med eget brännvin.

 
Ingen bild

Sanningen?

12 maj 2016 20:45

@Göran, Oj då, trampad på tårna? Avpixlat skrev redan långt tidigare om vad damen håller på med. Varför skall de behöva upprepa sig när skitmedia vaknar sent.

Ta och använd sök på sidan så får du datum när det skrevs om fallet ifråga. D.v.s om du kan, ingick sök i kursen?

 
Ingen bild

Sanningen?

12 maj 2016 21:58

@Göran, https://petterssonsblogg.se/2016/05/12/har-ar-ex-ledamoterna-som-skattebetalarna-forsorjer/#more-162533

Varsågod, 73 stycken parasiter från olika partier.

 
Ingen bild

HT

31 maj 2016 22:34

Just en snygg representant för länet! Inte kan Kalmar bli residensstad i den nya regionindelningen (Östergötlands, Jönköpings, Kronobergs och Kalmar läm) med så många skandaler! Carlssons offentliga utfästelse att snabbt förpassa alla eventuella överklaganden av Linneúniversitetet till papperskorgen säjer ju allt. Inte säkert att karln ens behöver alkohol för det!!!!!!!! Tror völ att det ör så det ska gå till! En maktfullkomighetens parodi.

 
Ingen bild

Jan Hultman

4 juli 2016 16:43

Niklas R t

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12
13
14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards