thoralf

Direktlänk till inlägg 10 april 2016

BRA JULIA KRONLID

Av Thoralf Alfsson - 10 april 2016 20:06

Sverigedemokraternas Julia Kronlid sågar Liberalernas Birgitta Ohlsson och Alliansen jäms med fotknölarna när det gäller hyckleriet med biståndet till Palestina och Afghanistan. Läs artikel i SvD.


Kalmar FF vann över Elfsborg med 3-2! Skönt med tre poäng!


Mängder av så kallade ensamkommande ”barn” på fotbollen i Kalmar ikväll. Flera minibussar från bland annat Nybro kommun. Varför skall dessa asylsökande särbehandlas?

När skall kommunen/staten börja bjuda svenska ungdomar på resa till Kalmar och biljett till allsvensk fotboll?

När kommer Nybro kommun börja köra fotbollsintresserade pensionärer i minibuss till Kalmar FF:s hemmamatcher?


Det händer inte bara i Kalmar!


http://www.expressen.se/kvallsposten/sport/gratis-os-kval-for-ensamkommande/


Jag funderar att skicka en faktura på 3400 kronor till Kalmar kommun. Vilket motsvarar kostnaden för mitt säsongskort på Guldfågeln arena under 2016.

 
 
Ingen bild

Hulda mk1

10 april 2016 21:21

Klokt av Julia. Regimen i främst Gaza och även på Västbanken är lååångt ifrån att vara demokratier...

 
Ingen bild

Hacke

10 april 2016 21:28

Diskrimineringen av det egna folket fortsätter eskalera ohämmat när godhetsfolket lever gott på att ge bort andras pengar.
Vidrigt är bara förnamnet.

 
Ingen bild

Gubben o Gumman

10 april 2016 21:46

Det här med fotboll är ett led för att rädda pensionerna förstår du Alfsson, sedan får ju även dom som ordnar detta flera godhetsorgasmer efter varandra , bränna skattebetalarnas pengar är deras livsluft i deras godhetsknarkande.

Dom flesta ensamkommande skall ju i dom flesta bli fotbollsproffs, när dom intervjuas ,eller ev stridflygare/läkare, skatteintäkterna blir gigatsch abnormus på så sätt räddas Sverige.

På Timmermansgatan 42 med tillhörande fotbollsplan har 2 ensamkommande tränat på pensionsräddning, en på cykel, en springande efter i någon form av kombinerad konditionsträning ,dom kanske kan gå direkt in i KFF:s U-23 lag ?

Sedan måste det vara djupt rasistiskt att dom inte blivit bjudna på fotboll , ut åkte dom handikappade/funktionshindrade och in med 10-16 ?ensamkommande på Timmermansgatan,allas lika värde, det var väl fint gjort av politikerna i 7-klövern tjofaderittan

Här har redaktör Karlsong något att gräva i

Lennart Ekdahl en annan journalist kanske skall ta en sväng runt fotbollsplanen , detta då i samband med reportage om att det går framåt för Kalmar (24Kalmar)?

Framåt i en farlig fart måste det ha gått för taffsaren på O Learys som länsman bommade, Gubben o Gumman var 40 meter ifrån blåljusen

Kalmar har aldrig varit tryggare och mera på rätt väg inte minst ekonomiskt, i sommar blir det Krögers för att studera taffsare och medborgaregarden, riktigt spännande faktiskt, måste ju bli taffskaos
Vem vet kanske sitter Gun Tyson ,bredvid och spanar :=)(=:

 
Ingen bild

Demokratur

10 april 2016 22:54

Svenska PK-politiker hatar svenska ungdomar.

 
Ingen bild

pg

11 april 2016 10:20

Ett annat exempel:

Enligt kommunalrådet Ebba Östlin (S) finns det flera förklaringar till bussningen.

Både att det fanns lediga skollokaler på Falkbergsskolan, men också att över 25 procent av skolans elever röstade på Sverigedemokraterna i skolvalet 2010, vilket startade en diskussion om behovet av en större blandning av kommunens unga.

– Vi såg att många i skolvalet röstade på SD på Falkbergsskolan, då kände vi att det fanns en poäng i att jobba aktivt med värdegrundsfrågor, säger hon.

Bussningen av elever fick önskad effekt, i skolvalet 2014 hade andelen SD-röster gått ned.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/samhalle/article22547401.ab

 
Ingen bild

Gubben o Gumman

11 april 2016 17:31

pg "Ingen skall klara sej undan mångkulturen" lär någon sosse sagt, fast det gäller väl även sossar kontra Sverigevänner ?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20
21
22 23 24
25 26 27 28 29
30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards