thoralf

Direktlänk till inlägg 10 april 2016

YTTRANDEFRIHET?

Av Thoralf Alfsson - 10 april 2016 08:19

Jag har själv fått känna på den övervakningskultur som finns på Internet. Den gör sig påmind då och då. Det känns minst sagt obehagligt att vissa organisationer och personer uppenbarligen följer varje ord jag skriver på nätet.


Yttrandefrihet?


Finns det personer som sitter och registrerar allt jag skriver på bloggen, Facebook eller något annat forum. För att sedan använda emot mig när det är dags att ställa mig till svars, vid minst felsteg. Vilka gratisverktyg finns att tillgå på nätet för att övervaka dig? Det kan säkert någon svara på.


Att Expo, Inte rasist men och vänsterjournalister säkert granskar det jag skriver tvivlar jag inte på men hur många andra gör det också. Grannen? Goda vänner?


Det innebär också att väldigt många inte vågar yttra sig i känsliga ämnen. Det märks även inom SD. I ”riskfria” trådar deltar en stor mängd personer men i andra känsligare trådar är deltagarna väldigt få.


Storebror ser dig. En känsla av obehag har infunnit sig!


Läste nyligen en artikel.


"Vill man veta vad som verkligen händer så går man till källor som Nya Dagbladet och Fria Tider med flera. Vill man höra den officiella versionen, det vill säga ”agendan” som den kallas, kollar man i Dagens Nyheter och liknande, särskilt de som ägs av det ultimata Ivory-tornet, Bonnier. Jag vet inte om man har ett sådant uttryck i Sverige, men i USA menar man med Ivory Tower, en grupp som sitter avskild från verkligheten och ändå för fram teorier och åsikter om sådant som påverkar alla utom dem själv." 


PS

Min debattartikel om invandringens miljardkostnader i Kalmar län som publicerades i Barometern för några veckor sedan publicerades igår även i Ölandsbladet. Det tackar jag för. Men det verkar kärvt att få den publicerad i Östra Småland, Västerviks Tidning och Vimmerby Tidning.

 
 
Ingen bild

SM811

10 april 2016 08:46

Yttrandefrihet finns endast för de PK och kommunistvänstern.
Skulle vi andra yttra något negativt t.ex om invandringen blir man kallad fascist, nazist mm av de PK. Minns när Stefan satt i NRK och spred lögner om SD och källan som han hade var Arnstad. Självklart sitter det personer på heltid och söker efter ett olämpligt ord. Att de finns i ens närhet är inte alls omöjligt.

 
Ingen bild

Pippi på foto

10 april 2016 09:09

Dom uttryck som jag använt i snart 70 år kommer jag att använda även i fortsättningen.
Invandrare av alla folkslag utom muslimerna tycker inte det är nedlåtande att kalla dom efter hudfärg. Varför har det blivit så? Jo, den media vi har tillhör en viss kategori människor tillsammans med dom på vänstersidan. Dessa är ofta misslyckade med det dom ville åstadkomma i sitt liv eller helst vill flyta runt utan ansvar. Om jag skulle "avlyssnas" med det jag säger och skriver om sanningar så skiter jag fullkomligt i det.
Förvånansvärt är att detta land ska kallas för kristet när vi inte kan/få försvara vår tro för att medeltida idéer från invandrare ska styra vår vardag. Ett ex. är att vissa av dessa män inte kan ta kvinnor i hand men andra kontaktytor verkar dom anse vara fritt fram att vidröra även om kvinnan säger NEJ. Hoppas verkligen att folk i gemen vaknar upp med vad som sker och inte bara tror på all propaganda mot svenska folkhemmet som pågår i TV och media. Skattehöjningar på skattehöjningar kan förhoppningsvis öppna ögonen lika mycket som dom gjort när det gäller att ha dom öppna med att hitta fel på oss som tror på svenskvänlig politik.
SD 2018, senast kan bli räddningen.

 
Ingen bild

Pippi på foto

10 april 2016 09:10

PS. Det frestar på att vara populär! DS.

 
Ingen bild

Tobbe S

10 april 2016 09:10

Jag heter Torbjörn Sundelin och är 66 år gammal. Jag finns under mitt riktiga namn på facebook och jag undertecknar nästan alltid med mitt namn. Undantagen är flashback och avpixlat, där min gamla signatur psrab eller Tokes son fått leva kvar. Jag skiter högaktningsfullt i Expo och andra sinnesrubbade fanatiker i det poilitiska eller relgiösa fanatikerskrået.

 
Ingen bild

World Traveller

10 april 2016 09:17

Det är likadant i hela västeuropa, på arbetsplatser, överallt. Folk är verkligen rädda att säga vad de tycker. Främsta anledningen är risken att bli av med sitt jobb/försörjning. Därför protesterar ingen i Sverige mot den sjuka politiken, mot att etniska svenskar NU blivit andra klassens medborgare och rättslösa i sitt egna land. Därför kommer britterna inte att våga rösta för ett utträde ur EU (Europas Undergång). Vad folk inte förstår är att deras rädsla kommer att skada dom ännu mer i längden, framförallt deras barn.

 
Ingen bild

Bo

10 april 2016 09:46

I Spanien, där vi bor, är det egentligen bara politiker och ”kändisar” som hängs ut. Det finns inget mediadrev mot folk som stöder ett visst parti. Enligt den senaste mätningen beträffande tilltron till media hamnade Sverige och Turkiet på jumboplats. Spanien hamnar i mitten. Det är en ynnest att få bo här där det var mer än ett år sedan jag läste ordet "rasist" i en spansk tidningen och då läser jag spanska tidningar dagligen.

 
Ingen bild

Jonatan

10 april 2016 09:51

Ja, elfenbenstorn är ett vedertaget begrepp även i Sverige.

Jonatan

 
Ingen bild

Lena

10 april 2016 10:06

@Tobbe S tufft av dig att "komma fram" sådär, men du blir därmed oskyddad?

Jag tänker på Astrid Lindgren när hon sa det där om att vara en lort, eller bli en lort. Jag tycker definitivt att det är att vara en lort när "somliga" försöker stoppa fri debatt. Denna debatt på alternativa media som blivit så intensiv på senare år och som accentuerar olika vinklar och inte minst tar fram, visar, hur en del makthavare har agendor, som de vill att alla ska följa.

Igår lyssnade jag på den s k debatten mellan Lars Vilks och Åsa Linderborg på någon mässa i Göteborg. Två programledare, Belinda Ohlsson och Janne Josefsson höll i programmet. Kan inte säga att jag blev imponerad, där sitter tre kulturmarxister med i princip samma åsikter och tråkar ut Lars Vilks. Dessutom talade dessa tre så mycket att en person i publiken sa ifrån och ville att Lars Vilks skulle få komma till tals någon gång. Avslutningsvis så säger Åsa Linderborg att hon undrar varför Vilks inte "går vidare". Det här med "rondellhunden" inträffade 2007.
Ska vänsterns sätt att sköta en debatt anses vara intressant? Det finns inte antydan till "studs" i deras samtal, därtill är de alltför fega. De sitter på alla "ess" i handen, vet att de inte riskera sina anställningar eller inkomster. Det är där de befinner sig.

Att få vara sig själv, att få vara naturlig och i trygghet kunna uttrycka vad som är ens sanning - det är yttrandefrihet för mig.

 
Ingen bild

World Traveller

10 april 2016 10:09

Lite goda nyheter mitt i allt elände: nu går ryktet i södra Irak att de ska undvika att at sig till Sverige. Aledningen är sämre - de säger att det kommer att bli ordentligt med trubbel där.

 
Ingen bild

Tony

10 april 2016 10:11

Hyckleriet är väldigt utbrett i Sverige,det kunde man
skåda i Nyhetsutsändningarna igår, när dom anställda
på Findus i Bjuv demonstrerade mot nedläggningen av Findus.
Att jobbarna där är oroliga för sina jobb har jag full
förståelse för, men vad gjorde storhycklarna där, dom som
förmodligen är anledning till att företaget väljer att flytta
till Tyskland, inte för att lönerna är lägre där, men att
totalkostnaderna vad företagarna får betala in i socialavgifter
till Staten är vida större än i Tyskland. Lägger man sen till
den 2 decimeter långa lista över skattehöjningar, så förstår
man att företagare kollar in andra marknader.
Och när man då ser alla storhycklande Sossar från regeringen,
som förmodligen är den direkta orsaken till att företaget
flyttar så blir man illamående, med sådana som Ylwa JOHANSSON
KARL PETTER THORWALDSSON, och inte minst kommunisten
Jonas Sjöstedh, den senare som helst vill se alla företag
gå med förlust, så är inte detta det sista företag som
flyttar ur landet!

 
Ingen bild

C Andersson

10 april 2016 10:24

Tobbe S

Det är säkerligen lättare för den som är 66 är den som är yngre. Själv är jag 68. Jag har sluta skriva ut mitt fullständiga namn på grund av obehag inte allvarligt men ända. Jag blev uthängd av Researchgruppen enkom för att jag hade skrivit mycket på Avpixlat. Jag skrev inte kontroversiellt - tvärtom. Jag skrev en del på SVT Debatt. Jag vet inte om det läckte användaruppgifter på det stället. Det skulle inte förvåna mig. Därblev jag också avstängd. Jag skriver en hel del på SVT Tittarservice. Till att börja med så blev avstängd flera gånger. Sedan började låsa trådar. Det blev ohållbart så nu sållar de bort besväliga inlägg. Sedan jag bytte kön har det varit lugnt. Det är ganska korkat av dem att hålla på att tramsa. IP-adresser är dynamiska, namn går att byta och epostadresser ska man ha i mängder.

Jag skriver en del på dagensjuridik.se och där har jag blivit mobbad för att jag skriver på tvivelaktiga sajter. De som mobbar är anonyma.

Visst är det jäkligt om man inte ska kunna sätta ut sitt eget namn. Avpixlat tycker jag är ännu jäkligare för där får man inte skriva vad man tycker. Det är otroligt korkat av dem att inte lyssna. Hålla sig till fakta är a och o. Det finns så mycket att skriva om utan att man behöver skarva och bära sig dumt åt. Det man skriver i artiklarna färgar av sig i kommentarerna.

Hur det på Flashback vet jag inte. Man får ju sovra. Jag har följt ett uppmärksammat rättsfall. I rikspress, lokaltidingar, SVT riks- och lokalnyheter, i tingsalen och personlig kännedom. Och så Flashback. Jag tyckte Flashback fungerade hyggligt, en del var insatta och en del skrev bara dumheter. Jag fick en del av juridiken förklarad.

Inget forum är betjänt av enbart en mängd jasägare. Ingen organisation heller. Det tror jag Thoralf begriper.

 
Friholt

Friholt

10 april 2016 10:53

Vår regering säger sig ju driva en humanistisk och feministisk regering.
Vem kan ifrågasätta sådana höga moraliska mål, tycks man mena. Men de som ändå gör det brännmärks som fascister eller rasister trots att det inte finns något lagligt stöd för sådana tillmälen.
Istället, sägs det, hittar våra nuvarande regeringspolitiker moraliskt stöd för sina mobbningar i "Riktlinjer från Sovjetiska Kommunistpartiets centralkommitté år 1943.Där stadgas det nämligen:
"Medlemmar och frontorganisationer måste oupphörligen besvära, misskreditera och uttrycka sig nedsättande om våra kritiker. När motståndarna blir allt för irriterande, stämpla dem då som fascister, nazister eller antisemiter. Kopplingen kommer efter tillräcklig upprepning att bli ett faktum i det allmänna medvetandet."

http://Stibb0418

 
Ingen bild

sunken

10 april 2016 11:00

Det finns säkert starka intressen i globalistkretsarna att ständigt försöka begränsa yttrandefriheten, den ska ju bara vara förbehållen de "rättrogna". Ett färskt exempel har vi i Holland
där Gert Wilkeers står inför rätta för att önska färre Marockaner.
Lyssna till hans försvarstal på en video på Snaphanen.dk

 
Ingen bild

Chrille

10 april 2016 12:39

George Orwells 1984 har aldrig varit så aktuell som 2016.

 
Ingen bild

Sanningen?

10 april 2016 12:53

C Andersson, "Hur det på Flashback vet jag inte" Håll dig borta från Flashback. De har läckt hela databasen en gång till researchgruppen. Dessutom väldigt få seriösa trådar. Mest moderatorer med olika nick som agerar kärringar mot strömmen.

 
Ingen bild

Hacke

10 april 2016 12:56

Definition av elfenbenstornet: "En grupp som sitter avskild från verkligheten och ändå för fram teorier och åsikter om sådant som påverkar alla utom en själv."
Det låter ju som en klockren beskrivning av 7-partiet och media.
Inte underligt då att de som tvingas leva i deras resultat i allt högre grad resonerar som denne man av folket (en riktig godbit ur Uppdrag Granskning):
https://www.youtube.com/watch?v=kot8Fykn4F4&feature=player_embedded

 
Ingen bild

Hulda mk1

10 april 2016 13:54

Ja, tyvärr funderar man varje gång det ringer på dörren. Står det en journalist med vidhängande kameraman där? Inga kommentarer, hemfridsbrott, lämna min trädgård, ni bryter mot allemansrätten eller vad ska man säga? Att inlåta sig i diskussion är bara fel. De bara klipper ihop det som passar deras dunkla syften..

 
Ingen bild

C Andersson

10 april 2016 14:00

OT:"Kraftig brand på friskola i Malmö i natt"

SVT skrev först 'muslimsk friskola', sedan 'arabisk friskola' och nu enbart 'friskola'

 
Ingen bild

C Andersson

10 april 2016 14:05

Sanningen? Jag är inte rädd för Researchgruppen. Det gäller bara att ha gott om epostadresser. En för varje suspekt ställe man är inne på. Jag har inte något jobb att vara rädd om. Pensionen knaprar de in på hur jag än bär mig åt.

 
Ingen bild

Vaken

10 april 2016 16:05

Victor Orban slår verkligen huvudet på spiken i gårdagens inslag (22:20): "Ska vi vara slavar eller ska vi vara fria människor"? Frihet innebär framförallt att ha möjlighet att tänka, tala och skriva sin mening helt fritt. Detta är en av demokratins absoluta grundpelare som självklart måste värnas. Viktor Orban framhåller vidare i sitt lysande tal" frihet börjar med att tala sanning", "ingen frihet utan sanning". Detta gör Thoralfs fantastiska arbete så oerhört viktigt med att åskådliggöra och lägga fram fakta om hur verkligheten faktiskt ser ut, sanningen om Sverige 2016. Så hur står det då till med moder Svea? Fingret på pulsen - inte bättre än landets debattklimat! Det är dock upp till dig och mig att bevaka det fria ordet och att inte låta sig sugas in i åsiktskorridorens snäva snara! Vi tror nämligen på framtiden!

 
Ingen bild

Cosmik Debris

10 april 2016 17:16

Lyssnade på en intervju med Aftonbladets nya chefredaktör. Strategin för framtiden enligt henne är att precis som Facebook skall Aftonbladet kartlägga sina läsare/användare in i minsta detalj.

Det är tur att man endast har ett fejkkonto på FB. De som är rädda för övervakningssamhället skall givetvis INTE mata monstret Facebook med personlig information.

 
Ingen bild

Chrille

10 april 2016 18:10

Sedan har man ju infiltratörer som nästlar sig in som falska "vänner" på facebook, eller olika facebookgrupper. Det nya wallraffandet som journalister gör som Josephine Freje, tidigare på SR och SVT, men numera på Expressen(om jag inte är fel underrättad), beskriver i ett föredrag här. Hon hade ett bättre föredrag som sändes på UR SVT-play, men det har SVT tagit bort.

https://youtu.be/X9Oa9fHpKVM

 
Ingen bild

Demokratur

10 april 2016 19:22

Visst är det svenska debatt klimatet en sorglig historia.
Men värre är svenskarnas beteende.
I höstas steg SD efter asylkaoset. När Moderaterna nu ljuger sig blåa med sin påstådda restriktiva asylpolitik skyndar den naive, fege svensken tillbaka till PK-moderaterna. "Bäst att hålla på det som statsmakterna säger"... " Jobbigt att tycka annorlunda... "
Då är allt hopp ute för denna nation.
Svensken pissar på arvet efter våra förfäder. Hur ska man kunna rädda den som inte vill bli räddad...?

 
Ingen bild

Emil

10 april 2016 20:11

Isis-terrorister på Helgeandsholmen och i regeringskansliet och på departementen?
–-
På initiativ av arbetsmarknadsminister Ylva Johansson kommer nu ID-lösa, nyanlända asylsökande att ges praktik(!!!) på säkerhetsklassade arbetsplatser. Riksdagen och samtliga statliga myndigheter ska erbjuda sådana praktikplatser åt de nyanlända.
---
.
600 000 000 000 kr är mer än hälften av vad som maximalt krävs för att ge det svenska folket en hygglig MEDBORGARLÖN!
.
"Enligt ekonomen Jan Tullberg landar över tid slustsumman för förra årets massinvandring på hisnande 600 iljarder."
-------------------------------------------------------------------
Utöver redan budgeterade 300 miljarder fram till och med 2019, kräver nu bland andra Migrationsverket och Arbetsförmedlingen 160 miljarder extra, vilket är åtta gånger hela statsanslaget till polisen.
.
Massinvandringen, dvs utbytet av den inhemska svenska befolkningen med anor i stenålderstid mot i huvudsak araber
fortsätter.
.
Sk(r)atta er lyckliga, skattebetalande svenska folk!
Ni har fått de ledare ni förtjänar - fortsätt sova i ro tills ni är utdöda!

 
Ingen bild

Kalle

11 april 2016 01:51

Kalmar kommun övervakar vad folk som kritiserar kommunens tjänstemän gör på sina Facebook-sidor, var de är folkbokförda, tycker och tänker, "åsiktsregistrering" kort och gott. Detsamma gör Barometerns journalist Ander Blank.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20
21
22 23 24
25 26 27 28 29
30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards