thoralf

Direktlänk till inlägg 1 april 2016

NYA FRAMGÅNGAR

Av Thoralf Alfsson - 1 april 2016 08:55

Sverigedemokraterna har äntligen uppmärksammat framgångarna med min blogg och den fina utvecklingen av antalet läsare som jag haft under de senaste åren. Mars månad blir ännu en fin månad med ca 75 000 unika besökare på bloggen.


Väldigt roligt att partiet och kommunikationsavdelningen nu insett att partiet kan dra fördelar av även populära bloggar för att nå ut med partiets politik, istället för att enbart förlita sig till DN, Aftonbladet och Expressen när man vill förmedla nya politiska förslag till det svenska folket.


Skönt att partiledningen och kommunikationsavdelningen heller inte litar på Dagens Nyheters undersökning om förtroendet för medierna. Enligt tidningen har 64 procent av stockholmarna ett stort förtroende för tidningen, medan bara 4 procent har ett stort förtroende för Avpixlat. Frågan är om man kan lita på stockholmare efter den undersökningen.


Sverigedemokraterna har av många uppfattats som ganska passiva med att föra ut partiets politik under det senaste året. Partiets politik måste upprepas för väljarna och gamla förslag kan presenteras som nya, i ny förpackning. Allt för att påverka opinionen och vissa att partiet är väldigt aktivt.


Nu väntar jag med stort intresse på vad det nya samarbetet kommer betyda för partiet men även vilka positiva effekter det kan få för min blogg.

 
 
Ingen bild

R

1 april 2016 09:15

Det skulle vara väldigt roligt att vet vad som hänt med att SD uppmärksammat din blogg. Konkret ??????????????????????????

 
Ingen bild

fredrik

1 april 2016 09:19

Idag är det ensamkommandes nationaldag. 1 april får en ny innebörd, inte bara gammelmedia luras.

 
Ingen bild

Riffi

1 april 2016 09:21

Är partiet också, i likhet med Brechnewkommunisterna, redo att repatiera förutvaranda oliktänkande inom SD?

 
Ingen bild

Pepparholm

1 april 2016 09:29

Äntligen! Men det är första april så jag avvaktar med slutligt betyg.

 
Ingen bild

Göta

1 april 2016 09:45

ÄNTLIGEN!
Det var verkligen inte en dag för tidigt om Thoralf nu skulle få lite cred från partiet för sin enorma lojalitet och ihärdiga strävanden för SD:s och därmed SVERIGES bästa!

 
Ingen bild

Tobbe S

1 april 2016 10:09

Bra! Fortsätt så SD, så kanske jag går med igen.

 
Friholt

Friholt

1 april 2016 10:49

Den här bloggen betyder mera för SD än SD-kuriren!

http://Stibb0418

Thoralf Alfsson

1 april 2016 11:19

Helt sant! SD-Kuriren går bara till medlemmar. Med andra ord redan frälsta.

 
Ingen bild

Hulda mk1

1 april 2016 10:54

En bitande ironi! Men otack är tyvärr världens lön..

Appropå SD,s opinionssiffror, så sägs de falla lite nu.
Medveten styrning av resultaten? Eller en medveten strategi att inte släppa fram SD-politiker i media för att få ned stödet? De förefaller vara nästan helt portade i media sedan en tid..

 
Ingen bild

Hulda mk1

1 april 2016 11:02

@Tor Gson. Tack för tipset!!

 
Ingen bild

Christer P

1 april 2016 11:15

Du måste skämta med oss Thoralf, men det skall man ju göra den 1 april.
Att SD centralt skulle vara så klarsynta är nog att ha för stora förhoppningar.

 
Ingen bild

Riffi

1 april 2016 11:32

Menar Du verkligen att Sverigedemokraterna uppmärksammat Din blogg???

 
Ingen bild

C Andersson

1 april 2016 12:28

Som klippt och skuret;

"Dagens aprilskämt!
På Svt Nyheter idag 1 april sades att public service har ett stort förtroende bland svenska folket! Detta får naturligtvis bara ses som ett stort APRILSKÄMT och det var ju fyndigt. Det är ju inte bara makarna Adelsohn som ser hur det "mörkas" med obekväma sanningar i SVT, men det hedrar dem att visa ett öppet civilkurage.
Pensionär 2016 / Skrivet av Kibb Idag 11.32"

http://www.svt.se/tittarservice/tyck-till/dialog/1102088

 
Ingen bild

Clas

1 april 2016 12:53

Jag trodde att det var ett aprilskämt när SR i sina nyheter sa att svenska folket har stort förtroende för SVT och etablerade tidningar men lågt förtroende för alternativmedia som axpixlat.

Att SD däremot går bakåt i opinionsundersökningar trots den s.k "flyktingkrisen" förvånar mig inte. Tacka Mattias Karlsson för detta.

 
Ingen bild

Onkel Sven

1 april 2016 14:34

Nu ska det införas pittmönstring på alla ensamkommande ynglingar ,
kanske ett sätt att minska på tillströmningen !

 
Ingen bild

Hm

1 april 2016 14:41

Visst är det möjligt att en del moderater och/eller sossar nu går tillbaka till sina partier när de nu anammat SD:s politik i invandringsfrågan. Det är också möjligt att en del SD-väljare uppger dessa partier för att visa att det lönar sig att ändra uppfattning och försöka begränsa inflödet. Dessutom, 19,3% i genomsnitt för Mars månad är ju ändå rätt stabilt. Givetvis syftar jag på den enda riktigt seriösa sammanvägningen som görs, nämligen Poll of polls från Dagens Samhälle.
http://www.dagenssamhalle.se/dagens-samhaelle-poll-of-polls

 
Ingen bild

Fredde

4 april 2016 11:02

21 procent har stort förtroende för Aftonbladet och fyra procent har stort förtroende för Avpixlat.
Det måste väl vara tvärtom?
För vem kan tro vad PK-korrekta kvällsblaskor skriver? Jag vägrar att tro att folk är så dumma och naiva...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20
21
22 23 24
25 26 27 28 29
30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards