thoralf

Direktlänk till inlägg 26 mars 2016

PÅSKPROCESSIONERNA I MALAGA

Av Thoralf Alfsson - 26 mars 2016 16:30

Jag besöker min gode vän Anders E i Spanien under påskhelgen. Igår gjorde vi ett besök vid botaniska trädgården i Malaga innan vi åkte in till centrum och tittade lite på alla påskprocessioner som vandrade genom staden.


Idag på morgonen råkade jag dock ut för en mycket obehaglig upplevelse då jag under en morgonpromenad attackerades av tre hundar. Den mest aggressiva hunden hade ett utseende som en kamphund med lite kortare ben. Jag lyckades undkomma med ”bara” ett bett som tog över min gymnastiksko men det blev fullt adrenalinpåslag då jag hade ca 200m till grinden till det ”gate community-område som Anders har sin bostad.


Här kommer några bilder från gårdagen i Malaga.


 

 

 

 

 



 
 
thojuh

thojuh

26 mars 2016 17:17

Skillnaden mellan Sverige och Spanien är att
i Spanien är det hundarna som är galna medan
det i Sverige är människorna, t ex Gunsan och
7-klöverns representanter.

Glad påsk!

http://thojuh.se

 
Ingen bild

Pierre

26 mars 2016 18:13

Otroligt fina bilder du tar måste jag säga

 
thojuh

thojuh

26 mars 2016 18:25

Underbara gamla Berlin!

https://www.youtube.com/watch?v=gfdQJ1q7a4w

http://thojuh.se

 
Ingen bild

AWSvensson

26 mars 2016 18:37

Det där med lösa hundar är ett satans påfund , gäller även i Sverige då snorkiga hundägare uppvisar en nonchalans o hänsynslöshet. Ska bekämpas å det grövsta

Thoralf Alfsson

26 mars 2016 19:00

Hade jag kunnat hade jag gjort något drastiskt!

 
Ingen bild

Janne B

26 mars 2016 18:38

Men vaffan, ku kux klan spanish variety? Usual religious mumbo jumbo, like islam crap.

 
Ingen bild

Knorrhane

26 mars 2016 18:55

Ku Klux Klan?

 
thojuh

thojuh

26 mars 2016 19:09

Vad betyder Janne B och Knorrhanenens kommentarer? Jag fattar noll. Någon som vet?

http://thojuh.se

 
Ingen bild

Morningstar

26 mars 2016 19:51

Århussonen Thomas Helmig har bott i Malaga under några år och har skrivit en sång om det. Har aldrig någonsin hört den på SR under dom år jag fortfarande lyssnade på dem. Otroligt sällan att dom ens spelade musik från våra grannländer och det säkert inte blivit bättre idag.

<iframe src="http://www.myvideo.de/embedded/public/1816313" height="440" width="735" frameborder="0" scrolling="no" allowfullscreen></iframe><br/><a href="http://www.myvideo.de/musik/thomas-helmig/malaga-video-m-1816313">Thomas Helmig -- Malaga</a>

 
Ingen bild

Thoralf

26 mars 2016 19:56

Thoralf!
Kan du låta oss vanliga o skötsamma medborgare få bära vapen, givet att vi är av god vandel och har utbildning på vapnet om du får bestämma framöver?
I det läget kan man ta i tu med dylika hundar på ett bra sätt!
Dessutom kan folk sätta p för framdykande attentatsmän.

 
Ingen bild

Martin

26 mars 2016 20:03

thojuh@
Titta på bild nr1 så förstår du kommentarerna om "KKK":)

 
Ingen bild

OT

26 mars 2016 20:37

Apropå kommentarerna om KKK, fel färg.

P.S fel färg är ett svenskt fenomen.

 
Friholt

Friholt

26 mars 2016 20:40

@Thorlf. Vad menar du med vapen? Är det kulvapen, pepparspray eller kniv?

http://sbsb0418

 
Ingen bild

J B Doe

26 mars 2016 20:49

Dessa dräkter har ingenting med Ku Klux Klan att göra. De bärs av botgörare som vill vara anonyma. Klanen har tillkommit långt senare och stal idén till utstyrseln.

 
Ingen bild

Lotta

26 mars 2016 21:53

Hörde att Dan Eliasson kommer anställa 700 inom polisen trots att inga pengar är budgeterade. Ygerman intervjuades och sa att polisen måste hålla sig till budget. Hmm det gäller tydligen alla utom Migrationsverket och den heliga massinvandringen. Där tycks man inte behöva hålla sig till någon budget utan har uppenbarligen en egen outsinlig kassakista med pengar.

 
Ingen bild

Ådärkomdenja

27 mars 2016 01:57

Dessa svarta huvudstrutar framkalla islamvibbar, en slags manliga burkor, även om givetvis inte avsikten är densamma. Jag bevistade en katolsk påskceremoni i filippinska Manilla, där 'penitence', i form av självpiskande män med bara överkroppar som svingar ett kedjeliknande piskverktyg, en 'svarta katten', på sina ryggar, tills blodet flyter. Männens huvud/ansikte är också dolda, med en tyghuva, som dock tas av, när processionen är avslutad.

 
Ingen bild

herc

27 mars 2016 08:03

Hej
Huvorna stammar från 1300 talet.Efter avkänad dom fick gärningsmannen bära den här huvan resten av sitt liv.

 
Ingen bild

AWSvensson

27 mars 2016 08:16

Har du tur eller otur ,välj själv, så kan du stöta på Bo Frank i Malaga , en Nymoderat hycklare som stötte Reinfeldt o nu kommit ut som en dålig kopia av SD.

Thoralf Alfsson

27 mars 2016 09:44

Bo Frank verkar förfölja mig. När jag var på Gran Canaria i januari var han också där ;-)

 
Ingen bild

Peter

27 mars 2016 11:25

Mycket inom kristna kyrkan och romanska katolska, har inget med Jesus att göra.

 
Ingen bild

calle

27 mars 2016 15:00

fint att se dessa traditoner. skulle detta ske i Sverige skulle väl dom 7 klöver-hjärntvättade bli svimfärdiga av ilska.

men man skall inte ta gudstro och fantasier på för stort allvar. gudarna gav människan dess hjärna för att använda till nåt gott.

det bästa man kan använda sin hjärna till, är att lära sig naturvetenskap. Då inser man hur makteliten gör allt de kan för att fördumma befolkningen.

hoppas de som lärda inte låter sig gå ondskefulla politikers ärenden, för då blir det farligt. nu skrivs det om att kärnkraftverk är nästa måltavla.

http://avpixlat.info/2016/03/27/sakerhetsvakt-pa-belgiskt-karnkraftverk-mordad-av-terrorister-for-sitt-passerkort/#more-173061

men faktum är att många med utländsk härkomst, bla från Iran läser på kärnfysikprogrammen. dessa jobbar väl nu Svenska och europeiska kärnkraftverk. för att få utresetillstånd från Iran måste Iranska myndigheter godkänna att de skall resa till Sverige och läsa kärnfysik och sedan jobba på kärnkraftverk....Muslimska politiker är listiga. eller är Svenska politiker extremt naiva? vem vet vilka order de som sitter i kärnkraftverkens kontrollrum får just nu!

 
Ingen bild

Maja Dacke

27 mars 2016 22:22

Just det, Calle, och kanske vet Mp mer om detta eftersom de fortast möjlighet vill stänga ner kärnkraftverken. Eller inte ...

Kan du förresten svara på min fråga varför bostadsministern, som är muslim och enligt Nalin Pekgul har en särskild agenda, har ett judiskt efternamn? Jag får det inte gå ihop, förstår du.

 
Ingen bild

Gunnar

27 mars 2016 23:46

hej Toralf ar nere i las palmas stad har lägenhet där, ring snuten dom skjuter hundarna på minuten jag vet turister är allt för dom, här har vi på öarna problem med marockaner som ställer till problem, många som flytt Sverige bor här och är sverigedemokrater

 
Ingen bild

Fredde

29 mars 2016 07:12

Jag var själv i Malaga förra påsken, det var intressant att följa processionen och hur hårt de håller på sina traditioner!
Inte som i Sverige där PK-korrekta personer ska avskaffa svenska traditioner för att inte stöta sig med "berikarna"...

 
Ingen bild

Ludvig

30 mars 2016 06:38

Det är i alla fall en skicklig fotograf som tagit bilderna.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12 13
14 15 16
17
18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards