thoralf

Direktlänk till inlägg 23 mars 2016

ERSÄTTNINGAR TILL ASYLFÖRLÄGGNINGAR KALMAR LÄN

Av Thoralf Alfsson - 23 mars 2016 11:15

Jag lovade komma med en sammanställning över de asylförläggningar som finns i Kalmar län och vilka ersättningar som Migrationsverket betalat ut till dessa asylförläggningar under 2015. Jag är inte helt säker på att listan som jag fått från Migrationsverket är helt komplett. Jag upptäckte nämligen en asylförläggning som saknades men det kan finnas fler.


Med tanke på den enorma tillströmningen av asylsökande under hösten och de långa handläggningstiderna på Migrationsverket så kommer sannolikt ersättningarna öka dramatiskt under 2016. Flera anläggningar på bland annat Öland har ju också deklarerat att de inte kommer öppna upp för turister under sommaren utan istället driva asylförläggning även under sommarmånaderna. Huruvida detta gynnar Öland finns det nog många åsikter om.  


Under 2015 betalde Migrationsverket ut ca 265 miljoner kronor till dessa asylförläggningar. Det kommer bli betydligt mer under 2016!


 

 
 
Ingen bild

Demokratur

23 mars 2016 11:42

Bra att veta vilka näringsidkare som systematiskt ska undvikas framöver.
Bäst är att förlägga all semester utanför Sverige, och helst EU, så man inte gynnar girigbukarna. De som stjäl våra skattemedel och fyller sina privata bankkonto.

 
Ingen bild

Pepparholm

23 mars 2016 11:51

Kostnader för kommuner, landsting och till boendeägare summa drygt 1,5 miljarder kronor för ett år i Kalmar län!!!

Tänk på alla län. Tänk på vad det måste innebära för oss skattebetalare. Inte bara i reda pengar utan i form av undanträngningar och ängslan.
Och inte ett kritiskt ord från t ex våra två stora pensionärsorganisationer. De törs inte.

Tack Thoralf för arbetet med siffrorna så vi får veta. Jag törs dock inte trycka på "Gilla" för din redovisning. Okunniga journalister kan tro att jag gillar att det är dyrt.

 
Ingen bild

Pippi på foto

23 mars 2016 11:59

Bra jobb Thoralf!
Aftonblaskans sista väljarundersökning verkar göra en del SD:are byxis! Vi som är riktiga SD:are tror på framtiden mer än att tro på de siffror AB visar. Propaganda och smutskastningar är ju deras epitet för att höja upp de partier som idag tagit till sig det SD framfört under lång tid. När det är dags för valet 2018, så tror jag eller vet, att folket röstar på dom som inte behövt ljuga, dölja fakta, smutskasta och utesluta det parti dom nu kopierar.
Undersökningar från AB är bara riktade åt ett håll.
SD 2018 så klart!

 
Ingen bild

Lennart Granqvisy

23 mars 2016 11:59

Tänk om dessa hiskeliga summor satsats på SAAB Automobil istället.
Men,C hade väl andra dolda agendor.

 
Ingen bild

Annelie

23 mars 2016 14:59

Blir bara arg när jag läser vilka kostnader invandringen för med sig. Bra jobb Thoralf. Fler borde läsa detta och inte blunda för verkligheten.

 
Ingen bild

Christer No1

23 mars 2016 15:20

Tack för ditt idoga grävande Thoralf! Man blir lite svettig när man tänker hur detta skall betalas i framtiden.
Vill gå tillbaka till Brysseltråden. Har lyssnat till P1-morgon som varit fyllt av politiker och andra makthavare som uttalat sig om terrorattacken. Det som man slås av är hur lite man har att sätta emot den terror som nu möter oss. Vi tycks vara helt hjälplösa och utlämnade.
Kom att tänka på en strof ur Bob Dylans "A hard rain" som passar in på dagens makthavare : "I saw ten thousands talkers whouse tounges were all broken" - Och det är ungefär där vi är idag! Ingen i P1-morgon vågade heller uttala tanken att vi kan inte förena demokratin med islam. Det var fel från början, och vi ser det tydligare för var dag. Men ingen törs uttala orden
Ett tips till våra politiker!
1. Tillsätt en utredning som har till syfte att kunna dra tillbaka både uppehållstillstånd och medborgarskap vid samröre med terrororganisationer.
2. Upprätta avtal med länder som kan tänkas ta emot de som ska utvisas, men vars länder inte vill samarbeta. Money talks!
3. Börja på allvar att förbereda repatrieringen av muslimer som inte kompatibla i en demokrati.

 
Ingen bild

Fiona1177

23 mars 2016 16:33

Och detta är bara Kalmar! Hur det ser ut i hela Sverige törs jag inte tänka på. Jag tror också att det är många som börjar fundera på att flytta, men finns det något enda ställe kvar i Sverige dit man kan flytta och känna sig trygg? Som pensionär känns inte utlandet som ett alternativ. Stockholms södra förorter, där jag bor, börjar kännas svårt att bo kvar i och ännu värre skall det tydligen bli!

 
Ingen bild

Observer

23 mars 2016 17:46

De problem som uppkommit och som inte fanns för 20 år sedan kan vi tacka alla inblandade i INVANDRINGSINDUSTRIN för!

Är av åsikten att ansvariga för detta som trots varningar i åratal ändå fortsatt med att fiska hit de missanpassade bör fängslas så fort som möjligt.
Det är det snabbaste sättet att få stopp på dessa horribla galenskaper i megaformat. Sedan bör nya lagar instiftas som påbjuder repatering för alla som inte kan påvisa bevis utom allt rimligt tvivel på vem de är och var de kommer ifrån. De som får stanna skall även vara helt assimilerad sedan ett flertal år tillbaka och har levt prickfritt och kan försörja sig samt bidra med något till oss.

 
Ingen bild

Boris

23 mars 2016 17:48

@Pippi på foto
ABS opinionsundersökningar skall man inte bry sig om. Jag har mitt eget sammanvägda index baserat på hur fel de hade inför 2014. Det pekar på dryga 23% för SD för närvarande. Men det är långt till nästa val och mycket hinner hända. Bla skall M jämka sin politik med C och L, KD lär vara ute ur leken. Och S skall gå till val med Mp. Spännande att se hur de får ihop det

 
Ingen bild

Pretty boy Floyd

23 mars 2016 18:05

"Sverige på väg in i högkonjuktur"
Måste väl bero på att migratiosomsättningen summor räknas som inkomster för Sverige

 
Ingen bild

Hulda mk1

23 mars 2016 18:46

Mats Dagerlind, Avpixlat mot Daniel Poohl, EXPO debatterade i SR,s Studio ett förut. Dagerlind överglänste Poohl lätt med kloka argument. Det var nästan synd om EXPO,s Poohl..

 
Ingen bild

Stefan A

23 mars 2016 21:24

Man får hoppas att människor kan ta till sig de här siffrorna, för med en sak har sosseriet lyckats med över förvänta, och det är att lura folk att "någon annan" betalar, men nej Svensson det är du och jag....

 
Ingen bild

Bedrövligt

23 mars 2016 22:01

En fastighetsägare i Kronobergs Län hade för lite sedan två lägenheter som han hade börjat renovera. Fick då ett samtal från en man på Migrationsverket som frågade om fastighetsägaren hade två lägenheter som han renoverade.
Ja jag har två lägenheter som jag renoverar svarade fastighetsägaren.
Vad kostar dom i hyra frågade mannen från Migrationsverket.
Runt 4000kr/mån svarade fastighetsägaren men dom är redan uthyrda.
Men om jag dubblar priset svarade mannen från Migrationsverket.
Det spelar ingen roll, för jag har redan skrivit kontrakt med de som skall hyra lägenheterna svarade fastighetsägaren.
Om jag tredubblar priset då sa mannen från Migrationsverket.
Då blev fastighetsägaren förbannad om sa är det så här ni handskas med våra skattepengar och gav mannen från Migrationsverket en riktig utskällning.
Rolig att höra att det finns sådana personer som vågar säga ifrån.
Man måste ju ändå undra över hur Migrationsverket kan få handskas så med våra skattepengar??

 
Ingen bild

Gubben o Gumman

23 mars 2016 22:25

OT Dom två gossar so var med och brände ned Bergacentrum delsvis till en kostnad 30-40 miljoner fick idag sina domar för att ha försökte en gång till

Skyddstillsyn, 3 månaders fängelse , där fick dom så dom teg ?

 
Ingen bild

calle

23 mars 2016 22:34

Lennart
precis. amerikanska banker har köpt svenska politiker. agendan i saabhärvan var att sätta företaget i konkurs. dagen efter fanns 1,2 Miljarder i stöd.

Reinfeldt har fått jobb på bank of america för att se till att staten lånar så mycket som möjligt av dom. för att försörja asylsökande.

erik åsbring har fått jobb på Goldman Sachs som tack för novemberrevolutionen i Sverige.

hur mycket får staten låna? vad händer nåt skattebetalarna och landets naturtillgångar inte räcker att avbetala lånen?

statskulden är 1 500 miljarder

blir alla asylsökande arga när skattepengarna är slut, vad gör dom då ?

7 klövern har skapat en mardröm utan dess like.

 
Ingen bild

Observer

24 mars 2016 13:58

1/4 Miljard! ..Bara i Kalmars Län!
SKICKA FAKTURAN TILL DE SOM HAR BEVILJAT BELOPPEN. Om de vill kan de få "diska av" räkningen med att bygga vägar el Dyl.

VALUTA FÖR PENGARNA?
Sverige har idag nästa lika många skottlossningar PER D A G!!! som man hade per årtionde på 70-talet.

 
Ingen bild

Knaster

24 mars 2016 15:33

Glad Påsk Thoralf och ALLA Sverigevänner!

Skål på Er!

 
Ingen bild

Maja Dacke

24 mars 2016 17:18

Thoralf och er alla här på bloggen tillönskas en så god och glad och fröjdefullt fridsam påsk som ni någonsin kan få.

Ät så många ägg ni orkar - de är nyttiga. Skulle någon vara rädd för kolesterol så glöm det. Den kolesterol som inte inmundigas tillverkar kroppen istället så ...

 
Ingen bild

S-E Karlsson

24 mars 2016 19:12

Vad har hänt med smålandsnytt , inte ett pip om flyktingshysterin på många,många kvällar ! Man tror knappt sina ögon och öron !

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12 13
14 15 16
17
18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards