thoralf

Direktlänk till inlägg 15 mars 2016

EN FRAMTIDSVISION?

Av Thoralf Alfsson - 15 mars 2016 18:28

Fick idag följande kommentar på förra blogginlägget. Jag tycker kommentaren är så angelägen att jag lyfter fram den i ett eget blogginlägg. World Traveller som skrivit kommentaren har läst min blogg och kommenterat under många år och jag har även fått en del mejl och framförallt ett stort antal foto från hans arbete i både Afghanistan och Irak.


Jag hade idag ett långt samtal med rhodesier i min egen ålder (50+). Han och hans familj tvingades fly Zimbabwe (före detta Rhodesia) när Mugabes så kallade krigsveteraner med våld tog över de vitas farmer. De bor nu sedan 2006 i Sydafrika. Han säger att våldet och utrotningen av vita nu börjar eskalera något fruktansvärt. I förrgår mördades en familj under ett inbrott. Den nioåriga dottern våldtogs länge innan hon slutligen slogs ihjäl. Ibland åker förövarna fast och hamnar inför rätta men de går i regel ut från rättegångarna som fria män.


Vardagen där familjen bor ser ut så att föräldrarna är på jobbet och barnen i skolan, precis som här, för att kunna försörja en större andel av befolkningen som är oförmögen att försörja sig själv eller helt enkelt bara vill parasitera på andra.


Varje familjemedlem har en VHF-radio, liksom alla grannar i kvarteret. Grannarna träffas varje helg och snackar igenom nästa veckas schema vilket innebär att några har en högre beredskap än de andra och ingår i en snabbinsatsstyrka om något skulle hända i kvarteret. Alla har radioapparaterna på även i laddarna under natten, och om larmet går att det är inbrott eller en misstänkt bil siktats i villakvarteret så stängs hela kvarteret omedelbart ner genom att de boende upprättar vägspärrar och söker igenom hela området. Samtliga är bättre beväpnade än vi på jobbet här. De har också en veterinär standby för att ta hand om hundar som förgiftats vilket är mycket vanligt. Villorna har höga murar runt trädgården med elektriskt staket på toppen. Elektriskt öppningsbara grindar och kameror överallt. Han säger att villaområden med en höga beredskap hans område har drabbas i mycket mindre utsträckning av inbrott och överfall jämfört med andra mindre välorganiserade områden. Familjens yngsta dotter är 15 och när hon gått klart skolan så flyttar de (igen). De ser ingen framtid för sina barn i Sydafrika, men de vet inte vart de ska flytta.

 

Kan detta skrämmande scenario bli vår framtid (förutom att vi inte får beväpna och försvara våra familjer)?

 

World Traveller

 
 
Ingen bild

Martin

15 mars 2016 18:47

För en del kanske. Men inte för andra:
http://www.friatider.se/reinfeldt-f-r-jobb-p-amerikansk-storbank

 
Ingen bild

Observer

15 mars 2016 18:55

EU håller just nu på att lägga ett lagförslag för att avväpna civilbefolkningarna/jägarna.
Man har tänkt att civilbefolkningen kan resa sig i protest. Och detta vill Quislingarna stoppa.
Detta kommer göra hela Europas befolkning lika försvarslösa som judarna var när de satt på tågvagnarna mot lägren.

Som sagt vi har politiker som inte jobbar för oss!

De vet att de har gjort så mycket fel att de nu blivit rädda för sina egna befolkningar.
Folken behöver inte EU, det är EU som behöver folken!
Jag hoppas verkligen att många ställer upp på folkets demonstration. Jag hoppas också att folk slänger ut dessa förbannade Quislingar ur riksdagshuset, Därför de jobbar inte för folket.

 
Ingen bild

Owe F LIDGREN

15 mars 2016 19:09

Skådar jag in i min fiktiva "kristallkula" kan jag se följande scenario för vad som kommer att hända i vårt land inom en överskådlig tid.

Vi kommer fortgent att ta emot stora migrationsströmmar.
I sommar upphör troligtvis ID-kontrollerna därför att annars spricker regeringen. Då kommer en invällandeflod.

Pengarna och samhällets infrastruktur kommer inte att räcka till.
Fram till 2018 står staten för kostnaderna för de migrationsåtaganden som staten tvingat på kommunerna.

Därefter kommer det sociala i respektive kommun att få stå för försörjningen. Med påföljande kraftiga skatte och avgiftshöjningar.

Skolor ,hälsovård, och polis är inte dimensionerade för detta på något sätt. Det finns heller inga bostäder.

Våldet och den grova kriminaliteten i samhället kommer att öka ganska kraftigt. Polisen kommer att stå handfallen därför att deras resurser inte räcker till.

Vardagsbrottslighet såsom utredning av inbrott med mera kommer att lämnas därhän på grund av resursbrist.

Motsättningarna i samhället kommer att öka till något vi i vår vildaste fantasi inte hade kunnat föreställa oss.
Jag känner nästan en uppgivenhet.

Pensionsåldern kommer absolut att behöva höjas. 70 årsgränsen är där kanske bara ett första steg ?.Pengarna räcker helt enkelt inte till. Nu skall andra vara med och dela på kakan som de själva inte varit med om att baka.-Rättvist?

Jag känner framför allt en väldigt stor besvikelse och sorgsenhet (även om jag försöker vara glad) över i vilken riktning landets ledande politiker fört landet.

Förstört mitt land från norr till söder. Oreparerbart?

 
Ingen bild

Exilenskalman

15 mars 2016 19:12

FÅR beväpna oss? Den dan samhället har blivit så nerkört i botten handlar det inte längre om vad vi får utan vad vi MÅSTE göra för att överleva. Personligen tänker jag inte be om tillstånd för att försvara mig, mitt och de mina.
Om det sen strider mot någon lag så kommer jag att bli lagbrytare, big time.

Thoralf Alfsson

15 mars 2016 19:17

Det är nog fler som tänker så. Vem bryr sig om en vapenlicens om man känner sig hotad?

 
Ingen bild

calle

15 mars 2016 19:14

dom vita från Zimbabwe borde kunna få riktig flyktingstatus i Sverige. Dom kommer ju mördade om de blir kvar där.

I Sverige har ju våldet mot vita redan visat vart det är på väg. ständigt nya knivattacker, våldtäkter och misshandel i skolor , ja överallt. men skillnaden är väl att de som har makten vill utrota sina egna. det var ju en professor i Umeå som var glad om de äldre dör så får de sin blandade befolkning.

http://www.friatider.se/professor-i-mangkultur-bra-att-fordomsfulla-aldre-dor

 
Ingen bild

Märta

15 mars 2016 19:27

Kan inte ens rekommendera att flytta till Sverige längre. Känns definitivt inte längre som ett tryggt land. SUCK !! Frågan är istället var vi vita svenskar ska ta vägen???

 
Ingen bild

Micke

15 mars 2016 19:31

Faan så skrämmande , dela detta på alla sidor som finns.
Tack Thoralf för ditt kanon jobb

 
Ingen bild

Micke

15 mars 2016 19:32

Vi är nog rätt långt ifrån där vi ha gated communities och beväpnade vakter. Men det är nog troligt att vi får det i framtiden. Däremot så tror jag att fler och fler kommer att lämna landet för att de ser ingen framtid här och det är de välutbildade som lämnar landet först.

 
Ingen bild

Hacke

15 mars 2016 19:57

Lite utanför ämnet (men ändå inte).
Ser nu på Rapport där man granskar skattesmitare. Tidigare blev jag heligt förbannad på dessa. Idag har jag full förståelse för varenda en som inte vill betala en krona till detta rövarsamhälle som står moraliskt lägre än alla skattesmitare i världen. En regim som sätter lycksökare, bedragare och kriminella från världens alla hörn framför det egna folket har enligt min mening mist sina befogenheter att ta ut skatt.

 
Ingen bild

Friholt

15 mars 2016 19:58

Det har dykt upp en Nils Dacke i modern förpackning. Jag tänker på Internet som ger möjlighet för många samhällskritiska bloggare som kan föra ut sitt budskap.
Dessa nättidningar kan kritisera och bekämpa makthavarna på ett sätt som tidigare varit omöjligt. Nils Dackes gamla armborst har ersatts av betydligt bättre verbala verktyg. Pilkogern har ersatts av Internet.

 
Ingen bild

Demokratur

15 mars 2016 20:11

Folkmord på européer att vänta...
George Soros betalar.
Det värsta är att vi förväntas att bara sitt och invänta detta...
Synd om dom som blir kvar...
Jag ämnar lämna Titanic (Sverige) när omständigheterna är de rätta.

 
Ingen bild

s29

15 mars 2016 20:22

Ja vart skall familjen i Rhodesia ta vägen? Sverige kan dom glömma,vi vill bara ha dysfunktionella barbarer.

 
Ingen bild

Observer

15 mars 2016 21:20

En regering som inte längre kan stå upp för sina åligganden gentemot sina uppdragsgivare OSS FOLKET är att betrakta som FREDLÖSA
-De har ingen rätt längre att förvänta sig något av OSS FOLKET.
DE har förbrukat sitt förtroende, Missbrukat sitt uppdrag.
De ska inte ens ha lön. Varför får de sitta kvar?
Jag ser ingen anledning till det.

 
Ingen bild

Stefan A

15 mars 2016 22:37

Mannen man inte ens skulle köpa en beg bil av, tänker sig nu den amerikanska banken ha som rådgivare, de är i alla fall inte rädda om sitt rykte...

 
Ingen bild

Realist

15 mars 2016 22:42

Säkert stämmer detta och tyvärr måste vi nog räkna med en framtid betydligt värre än så:

http://www.zerohedge.com/news/2016-03-15/islamic-state-closing-germany?

Verkligen hög tid att Sverige och Europa ser om sitt hus!

 
Ingen bild

Eva

15 mars 2016 22:56

Sydafrikas vita befolkning lever under förtyck. Detta är vår framtid! Se denna film:
https://www.youtube.com/watch?v=ZxFAESDVJ5w
Hoppas länken funkar. Det går tydligen inte att kopiera och klistra in i denna kommentar. Kanske jag gör fel. Har skrivit in länken för hand.

 
Ingen bild

Jan Eriksson

15 mars 2016 23:08

Observer
"EU håller just nu på att lägga ett lagförslag för att avväpna civilbefolkningarna/jägarna"

Källa på det, tack.

 
Ingen bild

Ådärkomdenja

15 mars 2016 23:19

Apropå att beväpna sig, i Turkiet, Merkels favoritland, kan man enkelt införskaffa vapen och ammunition. Att förvara i sin bostad, inte att medtaga på promenader (förstöås). Om man blir utsatt för ett inbrottsförsök, är det förväntade att. man tillgriper sitt eldvapen, och oskadliggör inkräktaren. Dödad eller skadad. Så fungerar det i masor av läner ute i omvärlden, i mes-Sverige klassa både pepparspray och knogjärn som vapen, jämställt rättsligt med eldvapen. Det är inte meningen att en pursvensk skall kunna försvara sig, utan förväntas rulla ut den röda mattan för kriminellt kräk.

 
Ingen bild

lecomte

16 mars 2016 02:10

Äntligen börjar det att likna någonting i kommentarsfältet ! Friskt mod Sveriges vänner !

 
Ingen bild

World Traveller

16 mars 2016 09:24

Micke, du missuppfattar nog artikeln. Familjen jag skriver om bor INTE i en gated community mwd beväpnade vakter. Detta är vanlig grannsamverkan enligt Sydafrikansk modell. Det är vanliga arbetare/medelklass som bor där. De har inte råd att bo skyddat.

 
Ingen bild

Joaquin

16 mars 2016 10:27

@Jan Eriksson
EU kommissionens förslag till nytt vapendirektiv.
https://morgonsur.files.wordpress.com/2015/12/consil-st_14422_2015_init-sv-txt.pdf
Det går att läsa om kommissionens på alla möjliga ställen på nätet, bara att googla.

 
Ingen bild

LSW14

16 mars 2016 14:12

EU:s vapendirektiv. Jag blir djupt rörd när jag läser hur EU ger ett så genuint och ärligt uttryck för den omtanke mot oss vita som alltid präglat EU:s agerande, oavsett det rör vapenlagar eller folkutbytet i Europa. Som vi alla förstår så är det naturligtvis till 100% legala vapen som terrorister använder, att tro nåt annat är självklart enbart flummigt konspirationstänk. Ironi, kanske det...

Europeiska kommissionens förslag, utdrag [1]:
/"Medborgares och företags säkerhet är en viktig fråga för kommissionen. Vi har sett vid flera tillfällen under det senaste året, särskilt med de attacker som ägde rum i PARIS och Köpenhamn, att samhällen kan skadas svårt när grov organiserad brottslighet och terroristorganisationer använder skjutvapen..."/

Samtidigt måste man smärtsamt nog konstatera att false flag-attentatet mot Charlie Hedbo[2] fick avsedd verkan, som väntat utgör det en mycket viktig bevekelsegrund för att införa ännu striktare vapenlagar och därmed avväpna oss vita europeer. Sedan återstår bara att skeppa in ytterligare vapen till de förtrupper som redan finns på plats[3]. Spelet kan börja!

Länkar:
[1] https://morgonsur.files.wordpress.com/2015/12/consil-st_14422_2015_init-sv-txt.pdf

[2] http://stormcloudsgathering.com/charlie-hebdo-shootings-censored-video

[3] https://www.youtube.com/watch?v=BWVcgKf-XFQ

 
Ingen bild

LSW14

16 mars 2016 18:25

@Eva 22:56
Du kan klistra in en länk eller en text genom att använda kortkommandot Ctr+v. Håll controltangenten (Ctrl) nere och tryck v eller V.
På motsvarande sätt kan du även kopiera, tryck då c eller C istället. Lycka till!

Skrämmande men sevärd video. Europa näst på tur och Bilderbergarna myser.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12 13
14 15 16
17
18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards