thoralf

Alla inlägg den 15 mars 2016

Av Thoralf Alfsson - 15 mars 2016 22:22

 


Idag den 16 mars börjar Skatteverket skicka ut inkomstdeklarationen till alla skattskyldiga.


Hur skattskyldig känner du dig?


Jag har tidigare på bloggen presenterat ett förslag hur du skulle kunna protestera mot den fullständigt vansinniga massinvandringen genom att yrka på ett skatteavdrag i deklarationen. Genom att göra ett öppet yrkande som är max 13 500 kronor kan du heller inte drabbas av något skattetillägg enligt Skatteverket.


Har du tur kan avdraget gå igenom men om Skatteverket uppmärksammar ditt avdrag måste de manuellt avslå ditt avdrag genom att skicka ett brev till dig och informera dig.


Eftersom Skatteverket nu börjar skicka ut inkomstdeklarationerna och att man från den 22 mars kan börja deklarera via nätet är det dags att påminna om detta skatteuppror igen.


Så här kan det se ut.


 

 


Jag har mejlat Skatteverket och frågat om man kan drabbas av skattetillägg om man yrkar på detta avdrag. Jag fick följande svar.


 


Om ett stort antal människor gör detta avdrag kommer sannolikt Skatteverket reagera.


Media brukar alltid försöka hänga ut mig om jag skriver något på min blogg som de inte gillar. Mitt förslag om skatteavdrag har dock mötts med total tystnad i media. Jag gissar att de inte vill ge mitt förslag till civil olydnad genom ett skatteavdrag någon uppmärksamhet. Det kan ju då få stor spridning i landet!


Jag har även skapat ett flygblad för att informera om mitt förslag till protest mot mssinvandringen genom ett skatteavdrag.


 


Läs mer på följande länk om du är intresserad av dessa flygblad.

http://thoralf.bloggplatsen.se/2016/02/21/11271184-nya-infobladen/


Av Thoralf Alfsson - 15 mars 2016 18:28

Fick idag följande kommentar på förra blogginlägget. Jag tycker kommentaren är så angelägen att jag lyfter fram den i ett eget blogginlägg. World Traveller som skrivit kommentaren har läst min blogg och kommenterat under många år och jag har även fått en del mejl och framförallt ett stort antal foto från hans arbete i både Afghanistan och Irak.


Jag hade idag ett långt samtal med rhodesier i min egen ålder (50+). Han och hans familj tvingades fly Zimbabwe (före detta Rhodesia) när Mugabes så kallade krigsveteraner med våld tog över de vitas farmer. De bor nu sedan 2006 i Sydafrika. Han säger att våldet och utrotningen av vita nu börjar eskalera något fruktansvärt. I förrgår mördades en familj under ett inbrott. Den nioåriga dottern våldtogs länge innan hon slutligen slogs ihjäl. Ibland åker förövarna fast och hamnar inför rätta men de går i regel ut från rättegångarna som fria män.


Vardagen där familjen bor ser ut så att föräldrarna är på jobbet och barnen i skolan, precis som här, för att kunna försörja en större andel av befolkningen som är oförmögen att försörja sig själv eller helt enkelt bara vill parasitera på andra.


Varje familjemedlem har en VHF-radio, liksom alla grannar i kvarteret. Grannarna träffas varje helg och snackar igenom nästa veckas schema vilket innebär att några har en högre beredskap än de andra och ingår i en snabbinsatsstyrka om något skulle hända i kvarteret. Alla har radioapparaterna på även i laddarna under natten, och om larmet går att det är inbrott eller en misstänkt bil siktats i villakvarteret så stängs hela kvarteret omedelbart ner genom att de boende upprättar vägspärrar och söker igenom hela området. Samtliga är bättre beväpnade än vi på jobbet här. De har också en veterinär standby för att ta hand om hundar som förgiftats vilket är mycket vanligt. Villorna har höga murar runt trädgården med elektriskt staket på toppen. Elektriskt öppningsbara grindar och kameror överallt. Han säger att villaområden med en höga beredskap hans område har drabbas i mycket mindre utsträckning av inbrott och överfall jämfört med andra mindre välorganiserade områden. Familjens yngsta dotter är 15 och när hon gått klart skolan så flyttar de (igen). De ser ingen framtid för sina barn i Sydafrika, men de vet inte vart de ska flytta.

 

Kan detta skrämmande scenario bli vår framtid (förutom att vi inte får beväpna och försvara våra familjer)?

 

World Traveller

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12 13
14 15 16
17
18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards