thoralf

Alla inlägg den 5 mars 2016

Av Thoralf Alfsson - 5 mars 2016 10:56

Jag har i veckan försökt föra en diskussion med journalister på Barometern, ÖstraSmåland och Radio Kalmar om huruvida polisen och media har mörkat det som betecknas som ett upplopp på Larmtorget. Barometerns journalister har valt att inte svara på mina mejl.


Jag har frågat journalister varför det inte ställt den väldigt relevanta frågan om orsaken till att polisen ansåg att händelsen inte hade något nyhetsvärde var att de som startade upploppet hade utländsk bakgrund?


Ur läsarens och lyssnarens perspektiv är dock svaren ingen rolig läsning. Eller rättare sagt man undviker frågeställningen helt och hållet i sina svar. Eftersom inget brott begåtts är frågan inte relevant enligt Radio Kalmar.


Svaret från Östra Småland är dock intressant.


”När jag fick bråket på Larmtorget på mitt bord så var min uppgift att reda ut vad som hänt och varför händelsen inte togs med vid polisens telefonkonferens i söndags. Polisens förklaring till detta är att bråket endast resulterade i en anmälan av ringa karaktär och att händelsen därmed ansågs ha för lågt allmänintresse, ungefär som en cykelstöld, och därför uteblev den från presskonferensen.

Huruvida polisen gjort rätt i sin bedömning eller om dylika, icke våldsamma, bråk borde tas med vid presskonferenserna är nu upp till läsarna att bedöma."

 

En händelse som kräver insats från 8 poliser, 4 ordningsvakter och en entrévärd klassificeras av polisen som en cykelstöld. Suck!


Icke våldsamma bråk? Enligt ordningsvakterna var de tvungna att dra batongerna direkt och polisen fick omhänderta flera personer. Suck!


Chimären om det mångkulturella samhällets förträfflighet måste upprätthållas med alla tillbuds stående medel. Sanningen är underordnad detta mål!


http://www.barometern.se/reagera/tack-bamse-for-ditt-civilkurage/


PS


Tidningen Sydöstrans chefredaktör Gunnar Svensson beslutade i veckan att stoppa alla annonser från Sverigedemokraterna. Den socialdemokratiska systertidningen Östra Småland publicerade idag en insändare från vänsterextremisterna och våldsanvändarna i AFA Dackebygd. 
Ur led är tiden.


Öppet hus måndag 7 mars.

Vi har som vanligt Öppet hus på måndag för medlemmar och sympatisörer mellan klockan 15:00 – 20:00. Vi bjuder på fika.


På måndag. vid ca 18-tiden har vi också tänkt att ha en diskussion om placeringen av den nya simhallen. Det finns ju idag två alternativ Snurrom och Tallhagen. Förhoppningsvis skall jag ha tillgång till lite material från kommunen som jag kan visa.

Det kan även bli en del information om ny skola vid Brofästet om vi har fått loss information från kommunen.


Av Thoralf Alfsson - 5 mars 2016 01:07

Efter de bråk eller upplopp som var under förra helgen i Kalmar tänkte jag göra ett litet studiebesök ikväll (fredag). Jag har besökt tre pubar som drivs av personer med utländsk bakgrund. Först FF som drivs av Fotis med grekisk bakgrund, sedan Krögers som drivs av Tellis, en person med grekisk bakgrund, där drack jag en Newcastle. Där hade jag också ett trevligt samtal om politik med en yngre kille med delvis grekisk bakgrund.


Sedan stödköpte jag en korv på Larmtorget. Pratade dessutom med Kristdemokraterna och Christopher Dywik. Läs artikel.


Sedan gick jag ner till irländska puben O´Reileys som drivs av Eammon O´Reiley. Och tänk jag har inga problem med att dessa har utländsk bakgrund. De är alla duktiga och omtyckta entreprenörer. Och jag är alltid väldigt välkommen hos dem som gäst!


 


Ikväll på irländska puben hamnade jag vid ett tomt bord, efter en stund kom två killar och frågade om de kunde dela bord med mig, vilket inte var något problem för mig. Den ena av killarna var mörkhyad och den andre kan också haft utländsk bakgrund. Vad tror ni händer?


Det kommer fram en person med sin mobiltelefon och tar bilder av oss. Den enda anledningen är att jag har en mörkhyad kille vid min sida. Personen frågar inte ens om det är ok att ta bilder på oss.


Vem är det som har fördomar? Det är i varje fall inte jag!

 

Jag tycker synd om dessa individer men jag tänker inte hänga ut er med namn! Även om det är väldigt lockande!


Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12 13
14 15 16
17
18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards