thoralf

Direktlänk till inlägg 3 mars 2016

MIGRATIONSVERKET HAR FÅTT STORA SKÄLVAN

Av Thoralf Alfsson - 3 mars 2016 22:35

Uppenbarligen har Migrationsverket börjat få stora skälvan efter alla problem i Kalmar län efter att man börjat dela ut gratis busskort till asylsökande. Det handlar om att stora grupper åker buss till Kalmar på helgerna och ställer till med upplopp och sexuella trakasserier. Detta sker även på bussarna. Flera chaufförer har slutat köra dessa bussar och istället valt andra arbetsplatser. Vanliga resenärer känner sig otrygga och väljer andra färdsätt. En del har till och med slutat sina arbeten för att slippa åka kollektivt.


Kalmar Länstrafik har fått sätta in förstärkningsbussar för att klara anstormning vid vissa tidpunkter då antalet asylsökande skall ut och åka. Chaufförer har också berättat för bloggen att många bara nöjesåker. De åker bara med bussen fram och tillbaka. Asylsökandes resor har medfört extrakostnader för KLT på 2,5 miljoner kronor under hösten. Kom ihåg att Migrationsverket betalar 500 000 kronor/månad. Det innebär sannolikt att avtalet med Migrationsverket är en ren förlust. På grund av otryggheten har KLT nu också tvingats införa vakter på bussarna, vilket innebär än högra kostnader.


När jag läser artikeln från Gefle Dagblad blir jag dock inte förvånad av att Migrationsverket fått stora skälvan.


”Migrationsverket har nu tagit beslutet att inte sluta några fler avtal med landsting och regioner om gratis kollektivtrafik för asylsökande. Det informeras Region Gävleborg om i ett brev.”

 

”Först vill Migrationsverket utreda kostnaderna för avtalet i Kalmar och vilka resor som det egentligen är rimligt att myndigheten ska finansiera, exempelvis resor som är nödvändiga för själva asylärendet. ”

 

”Ett återkommande problem som lyfts fram till Migrationsverket från regionerna är att chaufförernas arbetsmiljö försämrats på grund av incidenter med asylsökande. Det har i sin tur gjort andra passagerare otrygga och försenat trafiken.”

 

Jag gissar att Migrationsverket även kommer säga upp avtalet med Kalmar Länstrafik inom en inte alltför lång framtid. Många skulle bli glada över ett sådant beslut.


Avpixlat skriver idag om en asylsökande i Vimmerby som säljer sitt nya 3-månaderskort på nätet för 1500 kronor. Undrar hur många fler asylsökande som säljer sina månadskort?


PS


Öppet hus måndag 7 mars.

Vi har som vanligt Öppet hus på måndag för medlemmar och sympatisörer mellan klockan 15:00 – 20:00. Vi bjuder på fika.


På måndag, vid ca 18-tiden har vi också tänkt att ha en diskussion om placeringen av den nya simhallen. Det finns ju idag två alternativ Snurrom och Tallhagen. Förhoppningsvis skall jag ha tillgång till lite material från kommunen som jag kan visa.

Det kan även bli en del information om ny skola vid Brofästet om vi har fått loss information från kommunen.

 
 
Ingen bild

Kapten

3 mars 2016 22:58

Och har du nån kommentar till detta fenomen? http://avpixlat.info/2016/03/03/asylsokande-saljer-sina-busskort-som-de-fatt-gratis/

Thoralf Alfsson

4 mars 2016 07:56

Läs blogginlägget

 
Ingen bild

Demokratur

3 mars 2016 22:59

Men det är väl denna utveckling svensken har valt genom sitt sätt att rösta...?

 
Ingen bild

Christer

3 mars 2016 23:21

Snyggt jobbat igen Thoralf! På punkt efter punkt blir etablissemanget varse om invandringens verkliga kostnader, och därmed dom egentliga konsekvenserna av sina beslut. Kostnadsramarna kommer att spricka på alla tänkbara områden när väl euforin och hurraropen tystnat och bakruset börjar forma den nya dagen. Då kommer sannolikheten i SD:s alla farhågor plötsligt att stiga till inte mindre än 100 procent. Dom som avfärdades som rasister och fascister tidigare var de enda som förstod vartåt det barkade.
I drömmen är allt möjligt, men när den krassa ekonomiska verkligheten står klar i gryningsljuset, vad gör vi då?
När dessa unga män (på gratisbussarna) förstår att uppehållstillstånd inte står för dörren, att drömmen om en fin lägenhet och en BMW bara var en dröm, det är då som den verkliga prövningen kommer för vårt kära etablissemang. Kravallerna i Husby kanske kommer att framstå som en svag bris i jämförelse. Sanningen är att vi inte kan hantera den situationen.

 
Ingen bild

OT

3 mars 2016 23:43

Helt apropå "Globalist Insider: Trump A Serious Threat To American Democracy": http://www.infowars.com/globalist-insider-trump-a-serious-threat-to-american-democracy/

P.S Även en trasig (analog) klocka går rätt två ggr/dygn.

 
Ingen bild

C Andersson

4 mars 2016 00:01

Är det Bergkvarabuss som sköter kollektivtrafiken med buss i Kalmar län?

Thoralf Alfsson

4 mars 2016 07:59

Nej

 
Ingen bild

JOE

4 mars 2016 00:26

"Samtliga asylsökande i Kalmar län får gratis busskort. Satsningen är ett samarbete mellan Migrationsverket, landstinget och Kalmar länstrafik. Dessa säljer nu vissa asylsökande vidare."
http://avpixlat.info/2016/03/03/asylsokande-saljer-sina-busskort-som-de-fatt-gratis/

 
Ingen bild

Eva

4 mars 2016 00:36

Var går gränsen för svensken? Aldrig?

 
Ingen bild

OT

4 mars 2016 00:45

Apropå att det i Sverige finns många "hus" med "små" pojkar.

"The Animals - The House of the Rising Sun": https://www.youtube.com/watch?v=0sB3Fjw3Uvc&list=PLhRm9uwA59i89hNA6CHYqfpEOD4z7Z5v_

P.S: PK fortsätter sin väg ifråga om detta... "The Sound of Silence": https://www.youtube.com/watch?v=3np0DMxXKzM

 
Ingen bild

vmm

4 mars 2016 02:28

Jag bodde i Afrika ett par år under 1990-talet. Jag fick en fet stämpel i passet som det stod Resident på. Den där stämpeln gjorde att jag kunde åka och bo på hotell runt i landet för en så mycket billigare peng så det hajar ni inte. Turisterna och utlänningar fick betala mycket mer. Det där med "alla människors lika värde" och sånt... skulle inte tro det. Det är jäkligt ironiskt nu att vi i Sverige har något slags tvärtomsystem. Är man utlänning så får man betala MINDRE. Vafalls? Nu är jag ju skattebetalare och Resident i Sverige... är det inte logiskt då kanske att jag till och med får betala MINDRE när jag utnyttjar skattefinansierad infrastruktur? Nej... jag får betala MER!? Väldigt underligt! En revolutionerande tanke är kanske att alla får betala lika oavsett stämpel i passet. Det kan ju vara en början.

 
Ingen bild

Cosmik Debris

4 mars 2016 03:14

Läs Merit Wager

En avgrund öppnar sig när vi möter tankesätt och inställningar till livet som är så främmande för oss att vi kippar efter andan.

http://korta.nu/M5e

Stackars Norden. Det här kommer att sluta riktigt illa inom en nära framtid. Upploppet i Kalmar i helgen är endast en sorglig försmak av vad som komma skall. Muslimer blir Nordens undergång.

Vad gör SD bortsett från triangulering och att föraktfullt glömma bort de som ordnat platsen vid köttgrytorna?

Lätt fånget, lätt förgånget.

 
Ingen bild

S-E Karlsson

4 mars 2016 04:26

Lägg till förlusten för affärsidkarna i bland annat Tempo Fågelfors ,COOP i Berga , Coop i Figeholm , dom flesta asylsökande där åker nog till större orter och bland annat veckohandlar , dom har ju hur mycket tid till det som helst !

 
Ingen bild

SDare

4 mars 2016 06:55

Gratis busskort, gratis mat, gratis uppehälle, gratis tand och sjukvård, gratis i princip allting. Du och jag betalar. Vi skulle inte ha något vi och dom samhälle sade våra fina politiker. Jävla svin hela högen som drar oss bakom ljuset och samtidigt tror att vi är helt blåsta. Fan va trött jag blir. Att sen varenda dag jag kommer hem från en slitsam dag på jobbet, måste passerar den jävla kärringen utanför ICA med pappmugg och sitt tröttsamma hej, hej blir oftast bara för mycket. Fuck you!!

 
mari

mari

4 mars 2016 06:57

De skall vara på hemmen tills asylärendet är klart. Efterlyser fortfarande ett uppsamlingsställe när de kommer hit. Där skall de vara tills deras sak och identitet är prövad. Vi vet ju inte vilka de är när de kommer. Någon kanske tycker det är inhumant men för vår säkerhet. Våra familjers välmående borde väga tungt. Vi kanske redan har flera celler av Daesh / IS här redo att slå till. Det vet vi inte eftersom vi inte vet vilka som är här. Fortsätt på den rätta vägen Thoralf:-)

http://www.kimmoa.se/rn/visa?UID=9117068

 
Lennart Johansson

Lennart Johansson

4 mars 2016 07:47

JÄTTESTORT TACK THORALF FÖR ALLT JOBB DU LÄGGER NED

OCH ALL DEN INFORMATION DU LÄMNAR OSS OM INDVANDRINGENS MYCKET

STORA PROBLEM SOM KOMMER ATT BLI FRUKTANSVÄRDA I SVERIGE.

Hoppas du verkligen fortsätter att delge oss info.

DU ÄR BÄST PÅ DET I HELA SVERGE.

http://Lennart J

 
Ingen bild

Knaster

4 mars 2016 08:15

# Eva

Tror många är trötta och förbannade! Men skulle Du eller jag protestera så har vi inger jobb att gå till på måndag! Skrämmande men sant. Det gör att Svensson inte törs yttra sig!

 
Ingen bild

World Traveller

4 mars 2016 08:40

Knaster, du har mer raett aen du anar. Vi maste pa nagot saett aendra pa det.

 
Ingen bild

S-E Karlsson

4 mars 2016 08:46

IRMR : Inte rasist men realist !
Mitt egna slagord !

 
Ingen bild

Undrande

4 mars 2016 09:13

En fundering. Alla dessa bostäder som skall byggas. Eftersom det stora flertalet av dom nyanlända inte kommer att få ett arbete inom en snar framtid. Skall vi först med skattemedel betala uppförandet och sedan hyran?
Vi har överfulla skolor idag. Sedan vårdcentraler, tandvård m,m

 
Ingen bild

Christer

4 mars 2016 09:18

I Östra Småland skriver idag journalisten Tomas Löwemo om bråket på Larmtorget i Kalmar som inte rapporterades av polisen. "Varje söndag em håller polisen en telefonkonferens med medierna om helgens polisiera händelser", skriver han. Polisen Daniel Wreibo valde då att utelämna bråket på Larmtorget, då det enligt hans utsago "saknade nyhetsvärde".
Nu Tomas, (jo du läser också här) har du lärt dig något. Det räcker inte att bara sitta och ta emot information från en myndighet som polisen. Det gäller att ställa adekvata frågor också. "Finns det något inrapporterat om bråk på gator och torg, boenden eller ombord på kollektivtrafiken"? Polisen får inte medvetet ljuga, men att utelämna något är inte lögn, bara ohederligt. Så ställ några frågor nu på söndag, och rapportera dom i måndagstidningen - Tack!

 
Ingen bild

S-E Karlsson

4 mars 2016 09:34

"Knaster" 08.15 i varje fall kommer ni att bli betraktade som något som katten släpat in ! Jag känner till det !

 
Ingen bild

Pepparholm

4 mars 2016 09:53

Poliser och journalister ska inte sitta i telefonkonferenser. De ska ut på fältet till platser på tider där erfarenheten pekar mot problem. Sedan ingripa och rapportera konkret och ärligt allt vad man sett med egna ögon.

 
Ingen bild

Motstånd

4 mars 2016 12:02

Visst, nu darrar man på immigrationsverket.
Idag har det skett ett ytterligare knivmord på en förläggning. En asylant har skurits i halsen! Kan vara ett rituellt mord, vi får se.
Och på immigrationsverket inser man säkert att kniven kan komma att brukas på många andra ställen än på boendena. Till och med på bussarna. Eller på badplatser nu i sommar.
Sen ska den ordfattige rikstönten, Löfven bortförklara allt som alla ser.
Stackars, stackars pajas.

 
Ingen bild

Lena

4 mars 2016 12:44

Här, Thoralf, blir du omskriven av en av Avpixlats duktiga krönikör, Rolf Malm. Handlar om galna feminister som Gun Hjortryd, Rossana Dinamarca och Irene Matkowitzc.

http://avpixlat.info/2016/03/04/gun-hjortryd-rossana-dinamarca-och-irene-matkowitzc/

 
Ingen bild

Onkel Sven

4 mars 2016 13:27

Löfven behöver ledarhund !

 
Ingen bild

Nimbus

4 mars 2016 13:34

Ett gott råd Thoralf, stanna inne i helgen, Gunsan inköpte kl 12.32 bag in box av märket Casa Patronales, 2 st a 169 kr. (arbetskamrat stog bakom henne i kön ).......

Thoralf Alfsson

4 mars 2016 14:21

Jag får tacka för rådet men jag kan inte lova att jag följer det.

 
Ingen bild

LSW14

4 mars 2016 14:53

@Knaster 08:15 "...så har vi inget jobb att gå till på måndag."

Japp, så ligger det till! Undertecknad har själv en konkret erfarenhet av detta. Konsekvensen blev i mitt fall ett inkomstbortfall på 30 - 60t kr/år. Anledningen till variationen i ersättningen var att jag arbetade för organisationen mot en timersättning där antalet uppdrag, och dess längd, varierade.

Av hänsyn till tidigare "kollegor" och vänner vill jag i nuläget inte nämna några namn eller vilken uppdragsgivare jag avser, kan bara säga att det handlar om en rikstäckande organisation som in absurdum vurmar för ett folkutbyte och -givetvis- inte skulle existera om de inte fick ta del av ymnighetsregnet (våra skattepengar).

En (mycket) förkortad version, fritt ur minnet, av ett avgörande samtal mellan mig (J) och uppdragsgivarens representant (U), senhösten -14:

/U: Eeeh, humm, jaha då var valet överstökat för denna gången och det känns ju sådär.
J: Så är det, men vad är det som känns "sådär"?

U: 20 sek tystnad sedan: SD. SD gick framåt och kan få inflytande i vår riksdag. Usch, vart är vi på väg??
J: Vi kanske, om än i elfte timmen, är på väg mot ett uppvaknande.

U: 30 sek tystnad. Eeeh... Du har väl inte röstat på SD??? (med skräckslagen min).
J: Jo, jag röstade på SD denna gången. Visserligen är jag inte, och kommer inte att bli, medlem i partiet. Men ja, jag röstade på SD. I brist på bättre alternativ.

U: Lång tystnad. Eeeh, men, alltså: DÅ GÅR DET JU INTE!
j: Ok, det säger du. Vad mina politiska åsikter har med mitt uppdrag att göra är en gåta, men jag förstår vad du menar. Vi löser detta genom att jag tackar för mig och ni får se till att skaffa en ersättare med de rätta åsikterna istället! Jag kommer aldrig att skriva under på er s k Värdegrund, helt enkelt därför att jag värnar mitt folk och mina vänner - inte främlingar i vapenför ålder utan identitet./

Jag stannar där. Som ren kuriosa kan jag dock nämna att jag så sent som i förra veckan fick en förfrågan, från aktuell org, om jag inte kunde hjälpa till i ett ärende. Jag tackade nej och förklarade att ledningen förklarat mig som ej önskvärd. Uppringaren blev uppriktigt ledsen och bekymrad.

Det är ganska så illa ställt med gamla svedala.

 
Ingen bild

Maja Dacke

4 mars 2016 16:16

Mycket bra, Nimbus! Fortsätt hålla ögon och öron öppna - och be dina kompisar också göra det. Rapportera sedan här hos Thoralf, pliiiis!

Det blir nog livat på Kalmarkrogarna ... och utanför ...

 
Ingen bild

calle

4 mars 2016 17:03

hela 7 klövern kommer få stora skälvan när årets totalinvandring-topp drar i gång i sommar.

68-vänstern har infiltrerat alla verksamheter i Sverige och nu styr de landet i form av 7 klöverns

Decemberöverenskommelsen, dom fick sin revolution till slut.

man kan se många kända ansikten i denna hyllnings-dokumentär över sig själva.

http://www.svtplay.se/video/6887569/rebellerna/rebellerna-avsnitt-1-1

tidskod 01:51 är det inte John Chrispinsson på svt, i kofta och skjorta.

de globala bankirerna är listiga och har fått 68-vänsterns barn att göra precis som bankirerna vill.

mångkultur ledde till massinvandringen som ledde till en miljardindustri, med obegränsad kassaflöde ifrån

skattebetalare. 68-vänstern har infiltrerat alla verksamheter i Sverige och nu styr de landet i form av 7 klöverns Decemberöverenskommelsen, dom fick sin revolution till slut.

man kan se många kända ansikten i denna hyllnings-dokumentär över sig själva.

http://www.svtplay.se/video/6887569/rebellerna/rebellerna-avsnitt-1-1

tidskod 01:51 är det inte John Chrispinsson på svt, i kofta och skjorta.

de globala bankirerna är listiga och har fått 68-vänsterns barn att göra precis som bankirerna vill.

mångkultur ledde till massinvandringen som ledde till en miljardindustri, med obegränsad kassaflöde ifrån skattebetalare.

 
Ingen bild

S-E Karlsson

4 mars 2016 17:13

Åkte på förmiddagen idag förbi Migrationsverket i Högsby , två Securitasbilar parkerade utanför , handgemäng ?

 
Ingen bild

Pepparholm

4 mars 2016 17:14

Att bygga en simhall är i dag ett högriskprojekt som måste tas med i bedömningen.

 
Ingen bild

GBM

4 mars 2016 17:17

Läser på Avpixlat att det finns uppgifter om att en kvinnlig anställd/föreståndare på boendet Mörby Hotell tillhandahåller sexuella tjänster till "männen" på boendet. Uppgifterna är ännu inte kontrollerade och vidimerade av företaget som driver boendet. Mer finns att lästa på Avpixlat.

 
Ingen bild

calle

4 mars 2016 17:19

2 veckor helt öppna gränser i sommar. sedan på hösten och vintern måste de ha nånstans att bo.
http://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/slopade-id-kontroller-pa-stenafarjorna-i-sommar


Då kanske tvångsövertagande av fastigheter verkställs, expropriations lagarna finns redan klara, med nya tolkningsförslag 2013. paragraf nr 10!

http://www.riksdagen.se/sv/Dokument-Lagar/Lagar/Svenskforfattningssamling/Svensk-forfattningssamling-201_sfs-1972-719/

 
thojuh

thojuh

4 mars 2016 17:55

@Nimbus
Tja, den våldsamma hen passar väl på nu att pimpla bag in box.
Om hen döms till fängelse=fotboja är det slut med pimplandet,
något som hen troligen skulle må bra av.

Diffusa minnen, det svartnade för ögonen, 54 år, tillbringar
natten i fyllecell, tala om personlig utveckling.





http://thojuh.se

 
Ingen bild

Pepparholm

4 mars 2016 18:25

#Calle. Det är inte regering och riksdag som styr det här landet längre. Nu är det dags att statsministern visar sig och slår näven i bordet. Han var stöddig som fackpamp. Men nu är det mesta tjafs och andras ansvar.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12 13
14 15 16
17
18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards