thoralf

Alla inlägg den 25 februari 2016

Av Thoralf Alfsson - 25 februari 2016 23:36

Min begäran om utlämning av offentlig handling angående ärenden som kodats med R291 av polisen har bifallits.


När SvD skrev om denna mörkning av händelser hos polisen som kodats med R291 skrev man att det rörde sig om över 5 000 händelser. Den lista jag fått idag innehåller mer än 7 000 poster. Knappt 100 händelser har kodats med R291 av polisen i Kalmar län.


Jag har bara kort hunnit kolla på listan men den kommer utan tvekan generera flera blogginlägg. Den första frågan jag ställer mig är varför har inte lokalmedia begärt ut dokumentet?


 

Av Thoralf Alfsson - 25 februari 2016 09:08

 


Den kvinna som på en pub i Kalmar utdelade ett kraftigt slag i mitt ansikte åtalas nu vid Kalmar Tingsrätt skriver Barometern. Enligt tidningen erkänner hon brott. Skönt att hon i varje fall inte försöker ljuga om sitt uppförande. Webbtidningen 24Kalmar har en bra artikel med detaljer från förundersökningen.


”När den 54-åriga kvinnan såg politikern ska det, enligt förhör ha svartnat för ögonen på henne, och hon har rest sig och bett honom försvinna därifrån.


När Alfsson då svarat att han inte tänker gå ska kvinnan ha slagit till. Slaget träffade, enligt Thoralf Alfsson själv på käken och kindbenet och han hade ont efteråt. Händelseförloppet styrks av ett utomstående vittne.”


Eftersom kvinnan var helt okänd för mig så är min uppfattning att hennes handlande var uteslutande politiskt. Hon ogillade eller snarare hatade Sverigedemokrater. Med tanke på hennes anställning blir det extra anmärkningsvärt.


Efter samtal med åklagaren har jag yrkat på 10 000 kronor i skadestånd.


http://www.barometern.se/kalmar/atalas-for-misshandel-av-sd-politiker/

http://www.ostrasmaland.se/kalmar/kvinna-erkanner-misshandel-av-thoralf-alfsson-sd/


UPPDATERING!


Barometern har pratat med förre överåklagaren Sven-Erik Alheim och skriver följande i en ny artikel.


"Attacker mot politiker är enligt praxis ett straffhöjande brott. Före detta överåklagaren Sven-Erik Alheim är säker på sin sak.

– Det blir fängelse. Det säger jag utan att veta om det finns några förmildrande omständigheter, men ett knytnävsslag mot en folkvald politiker ska innebära internering, säger han."


http://www.barometern.se/kalmar/alfsson-fick-stryk-for-sina-asikter/

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17
18
19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards