thoralf

Direktlänk till inlägg 24 februari 2016

INTE EN ENDA RAD I MEDIA

Av Thoralf Alfsson - 24 februari 2016 15:45

 


Media brukar jaga allt kontroversiellt jag skriver på bloggen, inte minst lokalmedia. Att hänga ut mig brukar ofta vara deras högsta önskan. För några dagar sedan nämnde jag Avpixlats självmål i ett mycket kort inlägg på bloggen. Vips så hamnade det på Östra Smålands ledarsida. Så fort Expo eller IRM tar upp något som jag skrivit på bloggen brukar media följa efter.


Ett blogginlägg som jag räknade med skulle lyftas fram i media och där jag sannolikt skulle kritiseras var mitt blogginlägg om ett skatteavdrag för massinvandringen i deklarationen. Jag har lyft fram det på bloggen vid flera tillfällen. Trots att IRM (Inte rasist men) tog upp mitt blogginlägg och att ca 50 000 läsare läst blogginlägget har media inte skrivit en enda rad om mitt förslag om skatteavdrag. Jag är väldigt förvånad! Eller är jag det?


Nu har jag ju även tagit fram ett infoblad där skatteavdraget tillsammans med statistik om massinvandringen utgör stommen. Det har heller inte fått media att reagera. Nu sprids tusentals av dessa infoblad i brevlådor runt om i landet!


Vad drar jag för slutsats av utebliven uthängning av media? Det finns bara en enda slutsats att dra enligt min egen uppfattning. Media vill inte ge mitt förslag på skatteavdrag uppmärksamhet. De anser uppenbarligen att risken är väldigt stor att det kan få ett stort genomslag om media tar upp blogginlägget och mitt förslag på skatteuppror.


De har sannolikt övervägt för och nackdelar med att hänga ut mig och skriva om skatteavdraget och kommit till slutsatsen att det är bäst att avstå. Då det sannolikt skulle ge mig alldeles för stor publicitet.


Det är ett väldigt gott betyg på skatteavdraget!



 

En sida av infobladet. Här kan du se hela infobladet.

 
 
Ingen bild

S-E Karlsson

24 februari 2016 16:25

Skittidningen Barometern tar numera aldrig in någon kritik mot invandringen ,lika dant med Västerviks tidningen ,där kunde man förut få in lite kritik ! Pressen ska ju va folkets röst ,det var länge sedan det var så !

 
Ingen bild

calle

24 februari 2016 16:30

7 klöver regimen styr media genom statligt presstöd och radio och tv folket har egen politisk agenda, att krossa svenska välfärdssamhället.

 
Ingen bild

Demokratur

24 februari 2016 16:40

Heja Thoralf.

 
Ingen bild

Observer

24 februari 2016 16:40


Thoralf skriver;

"Media vill inte ge mitt förslag på skatteavdrag uppmärksamhet"

...Nä, precis. För massmedia bedriver bara vänsteraktivism!

OCH D E T ÄR ORSAKEN TILL ATT MEDIA MÅSTE RENSAS UPP -PRECIS SOM I POLEN.

 
Ingen bild

Calle

24 februari 2016 16:49

Din analys av orsaken till medias tystnad är nog klockren. Ingen uppmärksamhet åt oliktänkande, dom kan väcka det sovande folket.

 
Ingen bild

Maja Dacke

24 februari 2016 17:08

Men, Thoralf, om man nu är pensionär - kan man dra av samma belopp, dvs ungefär en månads utbetald pension?

Och hur ska man motivera det?

Att jag inte längre vågar mig ut när det är mörkt och därför inte kan delta i samhällslivet längre?

Att jag inte längre törs - mitt på dagen - ta ut pengar från närmaste bankomaten som ligger på andra sidan en trädbevuxen park?

Förslag, tack!

Thoralf Alfsson

24 februari 2016 17:28

Varför inte? Du kan bara få avslag från Skatteverket.

 
Ingen bild

Edward Ulfertz

24 februari 2016 18:26

Svar till Maja Dacke.
Jag är också pensionär, så "fördyrande kostnader för inkomsternas förvärvande" är ju lite svårt att hävda.
Men bilresor till överfallssäker bankomat i stället för promenad till den närmaste bankomaten.
Bilresor i stället för kollektivresor på grund av överfallsrisken.
Ökade kostnader på grund av svinn av trädgårdsprydnader, ljusslingor och torktvätt.

Sedan kan man ju ha installerat extralås, tjuvlarm och skaffat överfallslarm, men troligen måste det verifieras med kvitton.

Medicinkostnader för islamofobi kan man ju inte yrka, eftersom det inte finns någon medicin som hjälper.
Såvida inte islamofobin är så allvarlig att man måste uppsöka psykiater.

Jag är, som du Maja, intresserad av flera förslag.

 
Ingen bild

Ådärkomdenja

24 februari 2016 18:34

"Avdrag - Tjänst"

Hur funkar det för en person som inte har arbete, lever på a-kassa, eller gått i pension?

Thoralf Alfsson

24 februari 2016 19:06

Någon skattekunnig/expert kanske kan ge lite tips.

 
thojuh

thojuh

24 februari 2016 18:48

Propagandan och mörkläggningen i Sverige är
mer skrämmande än det kan verka. Om man t ex
jämför med DDR, där jag var verksam ca 10 år
på 1980-talet, så är en skillnad att i DDR förekom
indoktrineringen bara i vissa program, varvid
"Aktuelle Kamera" är det tydligaste exemplet.

I Sverige däremot har lögnerna och indoktrineringen
förpestat minst 90% av all media. Jag tror tyvärr
att det förhåller sej så att dessa så kallade "journalister"
är så korkade att dom själva inte fattar vad dom håller
på med eller vars ärenden dom går.

En annan viktig skillnad jämfört med DDR är att i DDR
förstod 90% av befolkningen vilka lögner som serverades
av den "oberoende pressen" Hur många gör det i Sverige?

http://thojuh.se

Thoralf Alfsson

24 februari 2016 19:07

"Jag tror tyvärr att det förhåller sej så att dessa så kallade "journalister" är så korkade att dom själva inte fattar vad dom håller på med eller vars ärenden dom går."

Det ligger nog väldigt mycket i detta. Sedan tror jag att det är plånboken som styr!

 
Ingen bild

JätteRädd

24 februari 2016 19:46

Man måste ju kunna göra avdrag för uteblivet samhällsskydd, jag betalar ju skatt för att få detta av polisen vilket jag ju inte får alls idag, frågan är då vilken summa som skulle kunna vara försvarbar för detta avdrag?.

 
Ingen bild

Lasse.P.

24 februari 2016 21:06

Dom nyanlända som kommer hit med miljontals KR och köper svarta bostäder. Begriper inte det svenska folket att dom urholkar hela det svenska skatte systemet, vänta bara om några år får ni se när ni inte får några pensioner att leva för.

 
Ingen bild

Jahaja

24 februari 2016 21:14

Står det något särskilt i din "övriga upplysningar"-del? Får inte upp det i vettig upplösning så jag kan se det med bilden här eller i info-inlägget.

 
Ingen bild

Vaken

24 februari 2016 22:31

Precis! Den totala tystnaden i media om ditt skatteförslag är ett mycket gott betyg! Symptomatiskt ( ja det är en sjuka, och en allvarlig sådan) utesluter struntmedia allt som inte omfamnas av åsiktskorridoren! Det är väl bekvämaste så - inte tänka själva, men bevare oss väl när journalister sjunkit så lågt att man inte fattar vikten av det öppna samtalet! Det kan bara gå åt ett håll med en sådan politik - och sedan vänder det! Då är det troligen för sent! 100 000 asylanter har redan nått Grekland och Italien fr 1 januari. Tre gånger så många asylsökanden som år 2015. Krisen är total och vi är alla berörda! Här behöva krafttag! Vi värnar om DEMOKRATIN och det är Sverige vi lever i !! Kan man inte tro längre......Bra att någon håller ångan uppe Thoralf! Bravo! Du har ett stort stöd!

 
Ingen bild

C.H.

24 februari 2016 22:37

Norrköpings Tidningar har slutat att ta in kommentarer och kallar alla som inte är PK för troll.

 
Ingen bild

AyC

25 februari 2016 00:40

Dagens Industri har nu också tagit bort möjligheten till kommentarer. Maskineriet är nu i full gång för att osynliggöra SD.
Hellre låtsas vänstermedia att Moderaterna nu kommer med nya, egna ideer än att SD skall få "kred" för att ha stått för sunda förnutets politik i många, många år ...

 
Ingen bild

xmaverickx

25 februari 2016 02:12

Jag förslog det i en kommentar för över 10 år sedan, minns dock inte på vilken sajt det var, att de som var FÖR massinvandringen de borde ha MÖJLIGHETEN att på deklarationsblanketten visa hur GODA de är, INTE bara i ord utan i reda pengar.
Och alltså betala för ALLA kostnader massinvandringen medför, och därmed betala minst 90% i skatt.
Gränserna hade nog stängts illa kvickt för snyltarna.

 
Ingen bild

Leon

25 februari 2016 07:11

En liten undran bara. Har någon reflekterat över de "administrativa" kostnader som en "utredning" av dessa avdragsyrkanden innebär. Varje "övrigt yrkande" som inte faller under "schablonerna" har ju Skatteverket en skyldighet att utreda och besluta om. Detta betyder ju att kostnaderna för utskick av förfrågningar och beslut kommer att öka för Skatteverket. Och dessa kostnader finansieras med "skattemedel". Alltså läggs kostnaderna för att utreda och besluta i dessa ärenden på samtliga skattebetalare. "Samhällsnyttan" av denna smått löjeväckande protest kan ju därmed ifrågasättas. Den kommer ju bara att innebära en skattefinansierad "dränering" av "allmänna" medel som kunde använts till mer angelägna samhällskostnader. Pengar som kunde använts för pensioner, försvar, gränsövervakning, rättsväsende och polis m m. Men det är klart...det går ju alltid att "skylla" merkostnaden på (den havererade) migrationspolitiken, alltså i slutändan på "invandrarna" i vanlig ordning.

Leon d´O.....

Thoralf Alfsson

25 februari 2016 08:13

Fel! Du har inte koll på hur det fungerar. Skatteverket får varje år ett anslag från regeringen för verksamheten. Ca 7 miljarder, punkt slut. Några extra anslag på grund av lite extra arbete utdelas inte utan det får man klara inom befintliga ramar.

 
Ingen bild

Leon

25 februari 2016 09:04

Har hyfsat bra koll på hur det fungerar då nära släktingar jobbar inom "verket". Vad jag menar är att annan mer angelägen skattekontroll får "stå tillbaka" för kontrollen av dessa yrkanden, som trots allt måste granskas och "beslutas". Som jag ser det skulle det vara mer angeläget med kontroll av "välfärdsentreprenörernas" beskattning. Där skulle "statskassan" kunna göra betydande vinster. (Med "välfärdsentreprenörer" menar jag då de som med god vinst driver asylboenden, äldrevård m m, och vars vinster beskattas i närmast löjeväckande utsträckning). Skatteverkets ekonomiska resurser kan behövas på annat håll än för kontroll av avdrag som, kan det förmodas, inte har någon ekonomisk betydelse för statens finanser.

Leon d´O.....

Thoralf Alfsson

25 februari 2016 09:38

Hyfsat bra koll?

"Pengar som kunde använts för pensioner, försvar, gränsövervakning, rättsväsende och polis m m."

Det var så du skrev! Nej, du har inte hyfsad koll. Men nu kanske du har fått lite mer insikt.

 
Ingen bild

Demokratur

25 februari 2016 09:45

Fascinerande att "Leon" hänger upp sig på kostnaden för att granska några deklarationer men inte har några problem med miljardrullningen rörande den påtvingade massinvandringen...

 
Ingen bild

Leon

25 februari 2016 19:14

Ja Thoralf, skattemedel som skulle inflyta om Skatteverkets fokus flyttas från kontroll av "tramsavdrag" och till huvudspåret att minska det "skattefelet, d vs pengar som aktivt undandras beskattening.

Och "Demokratur" min åsikt i fråga om "miljardrullningen" orsakad av den havererade invandringspolitiken har du inte en susning om. Förmodligen har vi nog ganska likartade åsikter i frågan. En liten reflektion bara...skulle "avdragsaktionen" nå en hundraprocentig anslutning skulle det vara ett ansenligt antal deklarationer som skulle granskas. Om motsvarande andel av deklaranterna som anges vara SD-sympatisörer i opinionsundersökningar (> 20 %) skulle lämna deklarationer med detta yrkande skulle det vara en ansenlig mängd. Av 7,7 miljoner inkomstdeklarationer (siffran från 2015) skulle 1,54 miljoner deklarationer behöva granskas på grund av detta yrkande...om nu Skatteverket skulle bry sig.

 
Ingen bild

Demokratur

25 februari 2016 20:50

@Leon
Ja du, det är möjligt att vi har samma åsikt. Men om man nu vill vissa sitt missnöje så får man väl tillgripa de möjligheter som finns inom demokratins ramar. Thoralfs idé är en sådan. Vi svenskar är ju inte särskilt handgripliga av oss när det gäller att protestera och vill man sända någon form av signal så är väl detta ett sätt att göra just detsamma.

 
Ingen bild

Johan

26 februari 2016 19:06

Ju större uppmärksamhet som detta barnsliga tilltag skulle få i media, desto bättre. Då ökar chanserna för att skatteverkets granskare är förvarnade och snabbt kan ignorera larvet och i stället ägna sig åt riktig granskning.

 
Ingen bild

Demokratur

26 februari 2016 20:19

@Johan
Nu är det ju så att tjänstemän inte kan välja hur de vill utföra sitt arbete. Det finns regler att förhålla sig till. Men är man oikofob Sverige-hatare så har man förstås svårt att förstå hur man bygger en civilisation.

 
Ingen bild

Leon

27 februari 2016 07:49

@ Demokratur - Vad jag har förstått grundas mycket av taxeringsarbetet på vilka ambitionsnivåer (ie vilka avdragsbelopp som granskas) och vad som ges "prioritet" (ie vilken typ av avdrag som ska granskas speciellt). Just avdrag för "intäkternas förvärvande" brukar vara ett sånt prioriterat granskningsområde (och förövrigt även resor till och från arbetet). Vilken "granskningsnoggrannhet" som läggs brukar bestämmas av verkets ledning och är inget som enskilda tjänstemän kan påverka....bara att göra jobbet tydligen.

Roade mig med ett räkneexempel i ett hypotetiskt fall där yrkade avdrag släpps igenom. Låt oss säga att det blir en hundraprocentig uppslutning, alltså 1,54 miljoner yrkanden. Avdrag för var och en av dessa deklaranter skulle då uppgå till 8 500 kr ( = 13 500 kr - 5 000 kr). Alltså ett totalt godkänt avdragsbelopp på 13 090 000 000 kr. Med en genomsnittlig skattesats på 30 % (brukar vara det "verket" räknar med) skulle detta innebära en skatteeffekt på 3 927 000 000 kr. Alltså ett ganska betydande betydande belopp som återbetalas eller undantas från beskattning. Men ändå bara "en piss i havet" jämfört med kostnaderna för "migrationspolitiken" eller vad som kunde "dras in" om fokus läggs på minskande av "skattefelet". En berättigad "symbolisk protest" kan hända...men ändå kostsam för den ansträngda (bl a av migrationskostnaderna)samhällsekonomin.

Leon d´O.....

 
Ingen bild

Demokratur

27 februari 2016 18:51

@Leon
Hade vi fått folkomrösta om massinvandringen hade hela migrationstjafset sluppits. Då hade vi svart på vitt vad folket vill att skattepengarna ska gå till.
Nu får vi ju inte rösta eftersom folket förmodligen skulle rösta "fel"...
Istället fick vi Palmes påtvingade massinvandring och mångkultur (1975). Vi som inte gillar det får väl protestera på de sätt som står till buds.

 
Ingen bild

Leon

27 februari 2016 20:59

@ Demokratur

Inte säkert att ett folkomröstningsresultat hade ändrat speciellt mycket på den tiden. Har för mig att folkomröstningar före den 1980 (Kärnkraftsomröstningen) bara var "rådgivande". Makthavarna kunde alltså högaktningsfull "skita i" resultatet och genomföra förändringar mot "folkviljan". Har för mig att både införandet av ATP och övergång till högertrafik på sin tid "sågades" vid folkomröstningarna i fråga.

Dessutom tror jag att en folkomröstning om invandring genomförd "på den tiden" (i e sent 70-tal) skulle ha givit något speciellt "avvisande" resultat. Invandringen på den tiden och fram mot slutet av 80-talet var ju främst "internordisk" och "intereuropeisk" och innebar tämligen "små" problem. Problemen har ju snarast accentuerats under 90-talet och framåt med en annan "sammansättning" vad gäller invandringen. (En personlig reflektion det Sverige jag lämnade för arbete utomlands 1988 var inte det samma som jag "återinvandrade" till 2004. Samhällsutvecklingen under den tiden, och då inte bara de uppenbara problemen med invandringen, innebar en tämligen brysk och chockartad upplevelse).

Leon d´O.....

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17
18
19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards