thoralf

Alla inlägg den 22 februari 2016

Av Thoralf Alfsson - 22 februari 2016 22:24

Kommunalrådet Johan Persson (S) är mycket glad över befolkningsökningen i Kalmar under 2015. Kalmar kommun har ökat med drygt 1000 personer under året. Det Barometern och Östra Småland inte nämner är att antalet utrikes födda ökade med ca 600 personer under året. Med andra ord ca 60 procent. Hur många som har utrikes bakgrund men inte är utrikes födda har det ännu inte kommit några siffror på. Men sannolikt är det tresiffrigt.


För Johan Persson handlar det bara om att räkna huvuden, inte vilken kompetens som kommer med dessa huvuden.


När jag ser sammansättning på de nya medborgarna i Kalmar är jag inte lika glad som socialdemokraten Johan Persson. Det blir nya ”utmaningar” för Kalmar kommuns skattebetalare!


Märkligt att journalisterna inte ställer en enda fråga om den verkligheten! Man blir helt trött på inkompetensen!


 

 

Jag blir så jävla trött på journalister och media. Det går inte att slå på radion, TV eller en tidning utan att man översköljs av invandring, migration, integration, snyftreportage. Ett enda sammelsurium svenskfientlighet och en mängd oikofober som intervjuas eller citeras. Public service är utan tvekan de mest drivande i att förstöra vårt land.


Jag upplever det som att public service har inlett en kampanj mot SD som nu skall frysas ut ur det offentliga samtalet i alla kanaler, oavsett om det är TV eller radio.

 

Min egen upplevelse om den utveckling som råder i landet går stick i stäv med den bild som media försöker visa. De personer jag pratar med är frustrerade, de som ringer mig är urförbannade över händelser som de eller någon familjemedlem eller vän råkat ut för. Eller bara över hur någon politiker uttryckt sig i media. Det är minst sagt mycket starka ord som de uttrycker. Frågan är bara när det brister för någon?


Varför vill en majoritet i Sverige förstöra vårt land. Rasera vår kultur, de värderingar som utvecklats under många generationer. Rasera våra välfärdssystem, skola, vård och omsorgen av våra gamla. För mig är det fullständigt obegripligt!

 

Imorgon kommer den fega, ryggradslösa, oikofoben och moderatledaren Anna Kinberg Batra till Kalmar!

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17
18
19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards