thoralf

Alla inlägg den 20 februari 2016

Av Thoralf Alfsson - 20 februari 2016 15:44

 


Framtiden ser allt annat än ljus ut för vårt land, Sverige. Den som vågar lyfta blicken och tänka pk-fritt blir väldigt bekymrad över framtiden.


I veckan blev jag intervjuad av en docent från Linnéuniversitetet som forskar på alternativa medier.


”Jag kontaktar er angående en forskningsstudie om mediekritik som jag håller på med. Jag studerar hur människor som är aktiva inom Alternativ Media ser på de traditionella medierna, på möjligheten att delta i det offentliga samtalet och i slutändan även demokratin.”

 

Givetvis är det smickrande att få ingå i denna forskningsstudie och ge min syn medieklimatet och hur demokratin fungerar i vårt land. Men samtidigt inser man hur sjukt vårt medieklimat är och vilka krafter som styr vår tillgång på information. Tänk om Internet inte funnits idag! Hade samhället varit bättre eller sämre utan Internet? Är det Internet och sociala medier som är den drivande kraften bakom den politiska korrektheten? Är det Internet som sätter krokben på det fria tänkandet?


 


Oavsett vad Morgan Johansson och kompani säger så har Sverige inte kontroll på inflödet av asylsökande. Sverige måste sätta ett totalstopp för asylsökande! Antalet asylsökare under januari ligger nästan i paritet med katastrofåret 2015. Trots att vi har gränskontroller och id-kontroller! Det gör mig väldigt bekymrad.

 

Det verkar som ministrarna i regeringen inte förstår hur allvarlig situationen är. Det lever fortfarande i sin naiva verklighet och tron att andra EU-länder skall lösa asylkaoset. Så kommer det inte att bli. Turkiet med Erdogan i spetsen, är Europas mest obehagliga ledare. Han har destabiliserat hela sin hemmaregion för att uppnå sina egna syften, vilket är att få ett eget majoritetsstyre i Turkiet så att han kan göra Turkiet än mer islamistiskt. Erdogan kommer öppna gränserna för alla så kallade flyktingar/migranter så fort som Europas ledare inte dansar efter hans pipa.

Fotsoldaterna kommer välla in i Europa under våren. Det enda positiva mitt i bedrövelsen är kanske att britterna kommer rösta sig ur i EU den 23 juni om dessa fotsoldater fortsätter välla in i Europa.


För Sveriges del innebär nivån i januari på antalet asylsökande att nivåerna från 2015 kan överträffas under året. Migrationsverkets prognoser ger jag inte mycket för. Jag tror de asylsökande kommer förse sig med id-handlingar, riktiga eller falska!


Sverige måste utnyttja Dublinförordningen till 110 procent! Alla skall tillbaka till första säkra asylland. Alla som kommer via Danmark skall tillbaka till Danmark. Alla som kommer via Tyskland skall tillbaka till Tyskland och så vidare.


Sverige måste dessutom införa visumtvång från en rad länder i tredje världen, framförallt MENA-länder där det finns direktflyglinjer till Sverige för att täppa till möjligheten att komma direkt till Sverige.


Jag är väldigt bekymrad! Om inte kraftiga åtgärder införs snarast är jag rädd att vi får ett än värre asylkaos redan under våren. Våra resurser är redan utnyttjade till max och det behövs inte mycket för att det skall brista.

 

Jag är också väldigt förvånad över den tystnad som råder från Sverigedemokraternas partiledning när det gäller migrationspolitiken. Jag vet inte om det kommit något nytt under de senaste månaderna eller kanske till och med senaste halvåret. Jimmie Åkesson sa i någon intervju att SD skulle komma med en del nya förslag/utspel under våren eller om han syftade på vårpropositionen. Min egen uppfattning är att det hänt så pass mycket på migrationsområdet under det senast halvåret att det krävs en uppdatering av Sverigedemokraternas migrationspolitik.


Det finns mycket att önska. 

 

Enligt en uppgift jag hört kan det komma nya förslag och utspel i migrationspolitiken under kommande vecka, kanske på onsdag, i samband med den utrikespolitiska debatten i riksdagen. Jag hoppas att SD då tar tillbaka taktpinnen när det gäller att begränsa/stoppa invandringen till vårt land.

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17
18
19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards