thoralf

Direktlänk till inlägg 17 februari 2016

SJÄLVMÅL AV AVPIXLAT

Av Thoralf Alfsson - 17 februari 2016 20:11

"Den oretuscherade bilden" marknadsför Avpixlat sig som. Men när de skriver om nattvandrare i Kalmar har de pixlat dem på bilden. Se artikel.


Jag har full förståelse för att media gör "narr" av Avpixlat! Det kanske redan kan betecknas som årets självmål!


"Men faktum är att när sajten Avpixlat, som berömmer sig själva med att inte mörka något, skriver om vandringarna, så har de på bilderna pixlat just nattvandrarna."


http://www.ostrasmaland.se/kalmar/avpixlat-pixlade-kalmars-nattvandrare/

 
 
Ingen bild

Rune

17 februari 2016 20:32

När artikeln om nattvandrarna lades ut så var inte bilden pixlad.
När jag sedan efter ett antal timmar tittade på den igen så var den till min förvåning pixlad.
Pixlad bild på Avpixlat? Det går ju inte ihop.

 
Ingen bild

SkogsJocke

17 februari 2016 20:40

Håller inte riktigt med dig här Thoralf, då detta inte handlar om att Avpixlat döljer identitet eller etnicitet på några som gjort sig skyldiga till brott. Att "Nattvandrarna" inte vill få sina ansikten och identiteter allmänt kända för i princip hela världen är väl kanske inte så svårt att förstå. Det finns ju galningar som kan få för sig att hitta på saker, sådana som känner sig "kränkta" för att det nu finns nattvandrare som förhoppningsvis gör det svårare för dem att agera ostört.

Thoralf Alfsson

17 februari 2016 20:44

Då publicerar man ingen bild!

 
Ingen bild

pierre

17 februari 2016 20:56

Att pixla var väl lite dumt då man istället kunde gjort bilden suddig om man nu ville dölja de som nattvandrar, man vet ju inte om det är någon av dem som efteråt sagt till att de inte ville synas på bild.

Som Thoralf säger så vore det bästa att låtit bli att ta bild på nattvandrarna då det finns hur mycket annat i Kalmar som kunde fotats och då bara skrivit reportaget.

 
Ingen bild

Habib

17 februari 2016 21:25

Hade det varit bättre att publicera en teckning med 20 streckgubbar? Nu tycker jag du blandar äpplen och päron Thoralf. Gör man ett reportage med någon som vill vara anonym så är det självklart att man anonymiserar bilderna. Man får nästan känslan av att du har något emot Avpixlat. Tack för en annars bra blogg.

Thoralf Alfsson

17 februari 2016 21:28

Om någon vill vara anonym så ställer man inte upp på en bild! Särskilt om man vet att den kan publiceras på en populär sajt.

 
Ingen bild

Funtaren

17 februari 2016 21:39

Jag håller med dina övriga kritiker. I det här fallet handlar det ju om att skydda folk som gör gott från förföljelse. Inget problem med pixling då. Sämre lösning att inte ha en bild.

Avpixlat avpixlar sådant som behöver ses med full skärpa. Och det gör de bra.

Thoralf Alfsson

17 februari 2016 22:01

Det gäller att vara konsekvent om man vill bygga förtroende! En pixlad bild fyller ingen funktion, vare sig det är i Aftonbladet eller Avpixlat.

 
Ingen bild

Hacke

17 februari 2016 21:50

Skillnaden på traditionell media och alternativmedia är väl att den traditionella skyddar brottslingarna medan alternativmedia skyddar offren/oskyldiga eller som i detta fall de som bekämpar brottsligheten.

 
Ingen bild

Robert A

17 februari 2016 21:57

Bedrövligt inlägg på en blogg som i vanliga fall tillför något vettigt!

 
Ingen bild

Robert Axelsson

17 februari 2016 22:03

Fråga till dig Thoralf.......har dessa personer begått något brott eller för den delen överhuvudtaget ens misstänkta för något brott? Om du svarar nej på frågan......varför i hela friden får du psykbryt över att personerna vill ha viss anonymitet på grund av den stora risken för "hembesök" från vänsterextrema grupperingar som inte är främmande för våld? Dessa människor anser att samhällsutvecklingen är katastrofal och vill bidra till att stadsmiljön ska kännas säkrare, något som tyvärr inte polisen själva klarar av idag......och då publicerar du detta fjantiga inlägg. Mycket tråkigt.....

Thoralf Alfsson

17 februari 2016 22:08

Om du inte kan stå för din identitet skall du inte ställa upp på bild från en journalist från Avpixlat som med stor sannolikhet kommer publicera bilden på den sajten.

När vi inom SD har interna medlemsmöten och vi tänker ta bilder frågar vi om det är ok att ta bilder och lägga upp bilderna på nätet. Då kan den som inte vill vara med flytta sig utanför bildvinkeln. Väldigt enkelt. Jag är förvånad över att ni inte ser inkonsekvensen i Avpixlats agerande.

Jag tycker det är pinsamt!

 
Ingen bild

Robert Axelsson

17 februari 2016 22:21

Ja, jag ser att du tycker det är "pinsamt"....du uttrycker det väldigt tydligt. Dock tycker jag att det är mycket pinsamt att du inte kan se saken från annat håll. Hade dessa personer varit "pursvenskar" och ex. begått en våldtäkt, och AP pixlat deras ansikten skulle jag ha förståelse för din ståndpunkt. MEN, som sagt, dessa har inte begått någon grov kriminell handling.....det rör sig om bekymrade samhällsmedborgare som fått nog och vill bidra till ökad trygghet! Hade vi haft ett normalt samhälle utan våldshot från extrema grupperingar så är jag övertygad om att dessa personer skulle ha kunnat medverka på bild utan att anonymiseras.....verkligheten är dock en annan och hotbilden är påtaglig, att du då avkräver full offentlighet gör mig faktiskt rent ut sagt förbannad. Den dagen då du själv kan stå som garant för att bekymrade familjefäder slipper få gatsten genom sovrumsfönstret, då kan du också hävda att något är "pinsamt" i samband med att man pixlar skötsamma personers ansikten!

Thoralf Alfsson

17 februari 2016 22:40

"Den oretuscherade bilden" är Avpixlats motto.

 
Ingen bild

Thor

17 februari 2016 22:35

Känns onekligen något överspänt att kritisera Avpixlat för detta. Syftet med siten är ju att ta upp sådant som fulmedia mörkar och att nattvandrare tydligen behövs är en sådan sak, om deltagarna därvidlag pixlas gör detsamma. Nu kom nattvandringen upp i fulmedia, bra.

 
Ingen bild

C Andersson

17 februari 2016 23:17

@Thoralf Alfsson@

Jag håller med dig fullt och fast. Axpixlat är inkonsekvent när både när det artiklar och hur kommentaren raderas och redigeras. Och så naturligtvis de foton som illustrerar artiklarna. Många tidningar inklusive Avpixlat lägger in vad som kallas 'genrebilder' utan att ange detta. Det måste framgå om det är en sådan bilder eller om det är en autentisk bild kopplad till händelsen som relateras i artikeln.

När det gäller kommentarer så bör eller rättare sagt inte skriva sådant man inte kan stå för. Oavsett om man använder sitt eget namn eller använder alias. Trolling förutsätter anonymitet.

Moderatorer ska inte vara anonyma.

När det gäller nattvandringen så hade det gått att ta en bild på avstånd. Eller ingen bild alls. Identiteten på personerna är ointressant. De är orsaken till nattvandringen som är det viktiga. Är deltagarna anonyma så kommer det att heta att det är SD-anhängare. Är deltagarna inte anonyma så komma alla att pekas ut som SD-anhängare fast de inte är det. Den som inte har begått något brott ska inte behöva hängas ut!

 
Ingen bild

Niklas R

17 februari 2016 23:49

Det är ok, jag bryr mig inte.

Men se det från det här hållet. De fick gratis reklam i Östra Småland, en hel artikel, i plus-innehållet till och med. Vilket kommer få folk att fundera på, om det är en nyhet att de pixlar dessa personer, vilka är det då de inte pixlar?

 
Ingen bild

Hm

18 februari 2016 00:03

För en gångs skull håller jag inte med Thoralf. Som många skrivit gäller det inte personer som är misstänkta för något brott. Tydligen var bilden opixlad från början så nattvandrarna verkar inte haft problem med att bilden togs. Kanske anhöriga blivit nervösa och Avpixlat tagit hänsyn till det?

 
Ingen bild

xmaverickx

18 februari 2016 00:15

Avpixlat är konTrollerad media, och de har alltså samma husbonde som MSM.
Många är de (även jag till en början) som har lurats till att tro att de är alternativ till dem, och de vill inte erkänna att de blivit lurade, så de fortsätter hellre att låta sig luras.
Mark Twain — 'It's easier to fool people than to convince them that they have been fooled.'

 
Ingen bild

Blåsippan

18 februari 2016 02:26

Råkade trycka gilla. Vet inte om jag står för det egentligen. Hade velat vara neutral i detta fall.

 
houseaderton@hotmail.com

houseaderton@hotmail.com

18 februari 2016 03:35

Jag håller med dig Thoralf
i en tidning vars motto är att inte mörka
pixlar man inte bilder.....

http://stugan 10

 
Ingen bild

Självkritik

18 februari 2016 07:18






Till alla Thoralfs kritiker: Om man nu tycker om en blogg eller om vissa personers åsikter,
ska man ta godkänna undantagslöst allt, vad dessa gör, skriver eller säger?

Ska mnniskor, som vi tycker om, vara befriade från all kritik, ska inte sunt förnuft, ärlighetskravet och logiskt tänkande användas / gälle i förållande till dem? Ska vi anvnda dubbla måttstockar, liksom de etablerade journalister och merparten av politiker gör?

En normal människa skulle vara tacksam för (berättigad) kritik, i annat fall skulle man ta debatten.
Att inte ställa krav för sig själv eller de sina egna, är inte värdig en civiliserad bildad människa.
Att vid varje kritik eller avvikande åsikt ta fram offerkoftan och kalla kritiker för ett och annat .... är det inte detsamma, som de flesata här
anklagar vissa andra för? är det inte detta, som man vill bli fri ifrån?Thoralf har helt rätt. Situationen är ju helt absurd.
Till alla Thoralfs kritiker: Om man nu tycker om en blogg eller om vissa personers åsikter,
ska man ta godkänna undantagslöst allt, vad dessa gör, skriver eller säger?

Ska mnniskor, som vi tycker om, vara befriade från all kritik, ska inte sunt förnuft, ärlighetskravet och logiskt tänkande användas / gälle i förållande till dem? Ska vi anvnda dubbla måttstockar, liksom de etablerade journalister och merparten av politiker gör?

En normal människa skulle vara tacksam för (berättigad) kritik, i annat fall skulle man ta debatten.
Att inte ställa krav för sig själv eller de sina egna, är inte värdig en civiliserad bildad människa.
Att vid varje kritik eller avvikande åsikt ta fram offerkoftan och kalla kritiker för ett och annat .... är det inte detsamma, som de flesata här
anklagar vissa andra för? är det inte detta, som man vill bli fri ifrån?Thoralf har helt rätt. Situationen är ju helt absurd.
Till alla Thoralfs kritiker: Om man nu tycker om en blogg eller om vissa personers åsikter,
ska man ta godkänna undantagslöst allt, vad dessa gör, skriver eller säger?

Ska mnniskor, som vi tycker om, vara befriade från all kritik, ska inte sunt förnuft, ärlighetskravet och logiskt tänkande användas / gälle i förållande till dem? Ska vi anvnda dubbla måttstockar, liksom de etablerade journalister och merparten av politiker gör?

En normal människa skulle vara tacksam för (berättigad) kritik, i annat fall skulle man ta debatten.
Att inte ställa krav för sig själv eller de sina egna, är inte värdig en civiliserad bildad människa.
Att vid varje kritik eller avvikande åsikt ta fram offerkoftan och kalla kritiker för ett och annat .... är det inte detsamma, som de flesata här
anklagar vissa andra för? är det inte detta, som man vill bli fri ifrån?Thoralf har helt rätt. Situationen är ju helt absurd.
Till alla Thoralfs kritiker: Om man nu tycker om en blogg eller om vissa personers åsikter,
ska man ta godkänna undantagslöst allt, vad dessa gör, skriver eller säger?

Ska mnniskor, som vi tycker om, vara befriade från all kritik, ska inte sunt förnuft, ärlighetskravet och logiskt tänkande användas / gälle i förållande till dem? Ska vi anvnda dubbla måttstockar, liksom de etablerade journalister och merparten av politiker gör?

En normal människa skulle vara tacksam för (berättigad) kritik, i annat fall skulle man ta debatten.
Att inte ställa krav för sig själv eller de sina egna, är inte värdig en civiliserad bildad människa.
Att vid varje kritik eller avvikande åsikt ta fram offerkoftan och kalla kritiker för ett och annat .... är det inte detsamma, som de flesata här
anklagar vissa andra för? är det inte detta, som man vill bli fri ifrån?Thoralf har helt rätt. Situationen är ju helt absurd.
Till alla Thoralfs kritiker: Om man nu tycker om en blogg eller om vissa personers åsikter,
ska man ta godkänna undantagslöst allt, vad dessa gör, skriver eller säger?

Ska mnniskor, som vi tycker om, vara befriade från all kritik, ska inte sunt förnuft, ärlighetskravet och logiskt tänkande användas / gälle i förållande till dem? Ska vi anvnda dubbla måttstockar, liksom de etablerade journalister och merparten av politiker gör?

En normal människa skulle vara tacksam för (berättigad) kritik, i annat fall skulle man ta debatten.
Att inte ställa krav för sig själv eller de sina egna, är inte värdig en civiliserad bildad människa.
Att vid varje kritik eller avvikande åsikt ta fram offerkoftan och kalla kritiker för ett och annat .... är det inte detsamma, som de flesata här
anklagar vissa andra för? är det inte detta, som man vill bli fri ifrån?

 
GissAAAR

GissAAAR

18 februari 2016 07:30

Thoralf är från 1800-talet då man STÄLLDE upp för fotografering och då kunde stå för det, inte som i dag när vilken telefon som helst kan ta en bild utan att fråga om vederbörande är villiga att ställa upp på
bild/en.

Thoralfs naivitet inom detta område verkar minst sagt sorgligt.

Samtidigt verkar en annan sida av Thoralf komma fram.
En sida som många inte gillar.

Thoralfs avighet mot Avpixlat (eller kanske andra 'alternativa' bloggar)!!??
Missförstår Thoralf vad Avpixlat står för med vilja eller oförstånd???

Hur är det Thoralf, är du den du sagt tidigare eller har du ändrat dig?
Skulle det vara fallet att inte Thoralf lämnat 1800 talet kan jag rekommendera alla att fotografera Thoralf i alla omständigheter och alla möten har står för s att han Förklara/försvarar varför att han ställde upp på fotograferingen.

Redan nu borde Thoralf fatta att han inte kan skydda sig mot fonograferna även om dom senare pixelerar bilden för att skydda oskyldiga.

Thoralf snälla tänk om eller ramla in i ett hål som du inte kan ta dig upp.

Av är problemet mot avpixlt som du har!!!???
Du har problem mot dom som du bör specificera.
annars förlorar du anhängare.

Denna artikeln har fått MIG att fundera om det du skrivit sista tiden har substans

http://www.petterssonsbogg.se

 
Ingen bild

'allå'allå'emliga armén

18 februari 2016 07:57

Håller helt med Thoralf. Ni andra är ju bara ryggradslösa och/eller oförstående inför principer.

 
Ingen bild

Mattias R

18 februari 2016 08:26

@Thoralf
Heder till dig för det här inlägget. Visar ju på att iaf du står för vad du säger ang pixlade bilder.

 
Ingen bild

Fiona1177

18 februari 2016 08:55

Nja, jag tycker nog att Avpixlat gjort rätt. Dels för att man kan se hur pass många det är, och dels för att man har förhindrat igenkännandet pga represslier från "den våldsamma sidan". Vi vet ju hur det gick för kvinnan som inte vände ryggen till vid Åkessons tal.

Thoralf Alfsson

18 februari 2016 09:04

Det går att skriva hur många det var. Repressalier kan alla utsättas för, inte minst de som Avpixlat publicerar bilder på, oavsett från vilken våldsam gruppering det kommer ifrån.

 
Ingen bild

Hm

18 februari 2016 11:13

Det finns väl ingenting som är rätt eller fel i denna sak. Det som gör mig fundersam är med vilken hetta Thoralf försvarar sin artikel. Kanske är det så att Thoralf menar att alla som påstår att flaskan är halvfull har fel när den enligt Thoralf bara är halvfull? Att förhållandevis många inte håller med Thoralf just denna gång förtar inte på något sätt det goda och nyttiga arbete för Sverige och svenskarna han utför!

Thoralf Alfsson

18 februari 2016 12:13

Det är inte med någon hetta jag försvarar men jag anser det vara ett självmål av Avpixlat att själv Påpixla ;-)

 
Ingen bild

Nattvandrarrn

18 februari 2016 16:37

Hej jag e är en av dom som går och jag kan säga såhär att inte någon av oss bad om att bli pixlad på bilden vi står alla för att våra tjejer/kvinnor ska få en fridsam kväll/fritid utan att bli antastad eller bli kallad det ena eller andra mvh p

 
Ingen bild

Maja Dacke

18 februari 2016 19:15

Och så slutar vi tjafsa om detta ämne, eller hur? En påstådd nattvandrare säger sig inte ha något emot att få sin bild på Avpixlat. Vad ansåg de övriga?! Jag undrar vad Roger S som tog bilderna har att säga - frågade han om det var fritt att publicera?! Och ingen vet väl vad anhöriga till de avbildade har sagt och godkänt, eller hur?

Det finns säkert mycket att reda ut i de här fallet om det skulle vara så nödvändigt, vilket jag inte tycker. Men jag antar att Avpixlat fick ett mejl från någon anhörig som inte ville ha sin respektive på nätet ...

Vad vet jag, vad vet jag???

Å andra sidan är SD-toppar sedan länge mycket avogt inställda till Avpixlat och liknade sajter. Möjligen tillhör Thoralf dem av gammal vana och ...

En diskussion för och emot blev det i alla fall.

Och det finns mycket värre saker att ta upp - ska nu Turkiet och Saudiarabien gå in med marktrupper i Syrien? Hur sköter sig RAF där? Håller världens börser på att falla katastrofalt och vad händer då? I EU och Sverige? Vad hände med alla länders guldreserver i Fort Nox - har någon börjat gjuta en guldkalv ännu?

Se där!

 
Ingen bild

Krister

19 februari 2016 08:46

Förstår att de pixar "medborgargardet" eftersom det består av huliganer, kriminella, hustrumisshandlare och andra riktigt hårda och brutala män. De kunde lika gärna ha AK4 i handen och med turban på huvudet. Ingen skillnad på de männen och de Talibaner som patrullerar gatorna i Kabul. Inte heller skillnad på de männen och de nazister som patrullerade i Berlin, eller Gyllen gryningens kriminella som tagit över vissa områden i Athen. Det handlar om män som tar på sig en "riddarroll" som bara är ute efter att visa: "Sveriges politik har misslyckats, därför tar vi ansvaret". Och det är ju bara propaganad. Har ju inget med verkligheten att göra. Dessa män är rasister, fascister och främlingsfientliga och inget med politik att göra.

Det är bara ytterligare ett sorglig propagandaspel. Det värsta är att folk på den extrema bruna kanten hyllar detta. Men tror inte de hyllar om vänster extrema går ut och patrullerar som t.ex Göteborgskravallerna. Men eftersom de kommer från samma bruna håll som många som sitter på Avpixlat så känner de: "Ja, nu är det ok"...

För mig är det patetiskt att misshandla, slå eller våldta nån och säga: "politikerna har misslyckats det är deras fel allting".
De får inte ta lagen i egna händer och sen skylla på staten...

Jag tycker absolut deras ansikten ska synas så att vi vet vilka kriminella element det är.

Lite Clockwork Orange-känsla... fattas bara baseball-trä.

Thoralf Alfsson

19 februari 2016 09:22

"Men tror inte de hyllar om vänster extrema går ut och patrullerar som t.ex Göteborgskravallerna."

Så det är så vänsterextrema patrullerar! Det är ju inte bara i Göteborg som de patrullerat. De brukar patrullera varje gång SD har ett torgmöte.

Skillnaden är att de vänsterextrema maskerar sig hela tiden vid deras patrulleringar. Deras avsikt är uppenbarligen att begå brott, annars skulle de inte maskera sig.

Jag tycker precis som du att även dessa vänsterextrema skall visas med ansikten för att kunna identifieras!

 
Ingen bild

a2c4e

19 februari 2016 10:01

Är verkligen inte så säker på att Avpixlat längre är vad det en gång var.

Skrev en kommentar där för flera månader sedan där jag menade att i ett läge när demokratin i Sverige inte längre tycks fungera kunde den minst militanta aktionen faktiskt vara att bränna ner obebodda planerade asylboenden.

Märk väl obebodda!

Det kan ju i vissas ögon redan detta låta militant och inte i enlighet med demokratins spelregler men å andra sidan kan det tänkas vara en aktion som kunde ta skruv och varna politikerna.

Min uppfattning är att när ett lands politiker lär sig frukta det egna folket mer än vad de fruktar invandrare från främmande kulturer, då blir det stopp för en dylik invandring.

Och som sagt demokratin är redan satt ur spel i Sverige, att i det lägetr hänvisa till demokratiska spelregler blir närmast patetiskt.

Men för denna kommentar blockerades jag från avpixlat och är ännu blockerad flera månader efteråt!!

Så mitt förtroende för sajten har minskat,även om jag verkligen högaktar många av sajtens skribenter (Mats Dagerlind m.fl.)

Sverigedemokraterna har ju vandrat vänsterut politiskt, varför skulle inte samma sak ha kunnat inträffa med Avpixlat?

Väldigt sorgligt i så fall att sajten fallit undan för trycket från PK Sverige.

Thoralf Alfssons kritik syns mig nog så berättigande.

 
Ingen bild

weasel

19 februari 2016 10:31

@ Krister :
Jo, det är skillnad mellan nattvandrare i kalmar och talibanerna i kabul
Och den skillnaden består i just det du säger;
Att nattvandrarna i Kalmar inte har AK4 i händerna...

För övrigt så har mig veterligen inte nattvandrarna i kalmar vare sig misshandlat eller våldtagit någon . Men du kanske vet något som vi andra inte vet eftersom du kallar dom för "kriminella element" ?

 
Ingen bild

Hm

19 februari 2016 11:23

Bra att Thoralf släpper igenom sådana som Krister, det har ett pedagogiskt värde. Det är nyttigt att känna till deras tankemönster! Tror inte han vill provocera, han tänker nog faktiskt så här.

 
Ingen bild

Anders

19 februari 2016 11:43

Först, det är första gången jag helt och fullt kan ställa upp bakom det du skriver. Det står ju tom i sitens namn vad de vill stå för, att då som du skriver PÅpixla bilden är inte konsekvent.

Det är lika pinsamt som deras "scoop" med den nu berömda "Vapengömman på flyktingboenden i Krokom". De sjunker med (o)roande hastighet i kvalitet med pajasen till journalist, Jan Sjunnesson. Som fretenerar sig med nazister och rasister på "Folkets demonstration", när de bär arrangörsvästar.

Men ja, konsekvens är ju vad Avpixlat begär av andra så då är det klädsammt att de gör det själva.

 
Ingen bild

C Andersson

19 februari 2016 12:12

SD raser inte bara i en utan flera opinionsundersökningar. Partiet tycks vara ofokuserade. Åtminstone för närvarande. Sanningssägarna är frånvarande. Bortmanövrerade och/eller tystade.
.
Avpixlat fokuserar på fel saker. De fokuserar inte på problemen utan på människorna. De koncentrerar sig på vilka människorna är inte vad de gör eller inte gör. Inte minst de som skriver i kommentarsfälten. Man modererar, det vill säga redigerar och raderar. Och blockerar när de egna argumenten tryter.
.
För ett par år sen skällde man på Reinfeldt. Nu skäller man på Löfven. Har det blivit bättre? Att byta ut galjonsfigurerna hjälper inte. Det är politiken som måste ändras.
.
Hur många här i kommentarsfälten vågar stå upp med sin egen identitet? Hur många skulle kunna tänka sig att ställa upp i nattvandring? Hur många skulle kunna tänka sig att ställa upp i nattvandring och också bli avfotograferade i Apixlat.
.
Rannsaka er själva. Det är lätt att säga tulipanaros men svårare att göra en.
.

 
Ingen bild

Roger Sahlström

19 februari 2016 16:35

Hej

Bilden pixlades av den anledningen för att få igång att medierna att skriva om det hela. Vilket de gjorde, de nappade på betet på en gång.

Barometern och Östran har skrivit. Har fått maximal spridning på artikeln med väldigt lite arbete.




Roger Sahlström Avpixlat

Thoralf Alfsson

19 februari 2016 16:58

Då har jag hjälpt till då ;-)

 
Ingen bild

Roger Sahlström

19 februari 2016 17:17

Haha Precis. Tack för hjälpen =)

 
Ingen bild

Rinkeby

26 februari 2016 21:38

Man hade ju bara kunnat tagit bilden på alla bakifrån...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17
18
19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards