thoralf

Alla inlägg den 15 februari 2016

Av Thoralf Alfsson - 15 februari 2016 22:42

Kalmar län där även Öland ingår har enligt en sammanställning jag fått från Migrationsverket i Norrköping över 40 asylförläggningar eller asylboenden. I sammanställningen ingår inte boenden för ensamkommande barn då det är kommunerna som har ansvaret för dessa.


Jag ställde först frågan till Länsstyrelsen i Kalmar men de kunde inte svara på min fråga och ge mig en sammanställning på alla asylförläggningar i Kalmar län.  Inte heller Migrationsverket i Högsby kunde svara på min fråga. Mycket märkligt enligt min uppfattning.


Här kommer listan. Jag har även fått en sammanställning på hur stora ersättningar som betalats ut till respektive anläggning/företag under 2015 men den är inte riktigt fullständig än. Så snart jag har den kommer jag publicera även dessa siffror på bloggen. Det är väldigt många miljoner kronor.


Möre Hotell, Torsås

Mörby Hotell, Mörbylånga

Forsagården, Mönsterås

Solhöjden, Högsby

Lundegårds camping, Borgholm

Målilla Vandrarhem, Hultsfred

Guntorps herrgård, Borgholm

Hälluddens Stugby, Borgholm

Kronmunken, Mönsterås

Nybro Vandrarhem, Nybro

Kapelludden, Borgholm

Moliljan, Hultsfred

Möllstorps Camping , Mörbylånga

ABT Häggen, Nybro

Kolbodabaden, Kalmar

Valstadsgården, Västervik

Helgesbo, Kalmar

Lysingsbadet, Västervik

Hero Figeholm, Oskarshamn

Hotell Dacke, Hultsfred

Hotell Moliljan "nr 2", Hultsfred

Karllösa Vandrarhem, Hultsfred

Hotell Linden, Emmaboda

Hotell Amigo, Emmaboda

Rosenfors Gård, Borgholm

Stora Hotellet, Nybro

Boda Värdshus, Emmaboda

Kajutan, Mörbylånga

Vimmerby B&B, Vimmerby

Fågelfors Vandrarhem, Högsby

Mobile Hotel, Oskarshamn

Mobile Hotel Fårbo, Oskarshamn

Oknö Stugby och Villavagnområde, Oskarshamn

Oxgården, Vimmerby

Allégården Kastlösa, Mörbylånga

Äpplerums Lantgård, Borgholm

Grankullaviks Fritidsby, Borgholm

Löttorps Camping, Borgholm

Lilla Sverigebyn, Vimmerby

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17
18
19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards