thoralf

Alla inlägg den 14 februari 2016

Av Thoralf Alfsson - 14 februari 2016 23:13

Sverigedemokraterna backar i flera opinionsundersökningar efter nyår. Flera tidningar kallar det för ett trendbrott. Det är framförallt Moderaterna som växer i opinionsmätningarna, för övriga partier är det inga större förändringar.


Jag har under de senaste månaderna fått många frågor om varför det är så tyst från Sverigedemokraterna. Har partiet tappat initiativförmågan? Är partiet handlingsförlamat efter de rödgrönas införande av gränskontroller och id-kontroller? Är det interna strider i partitoppen som gör att politiken kommer i andra hand? Varför angriper man inte hycklarna inom S och M som tidigare kallat sverigedemokraterna för både rasister och fascister men som nu driver sd-politik? Varför syns inte Jimmie Åkesson mer? Var är Mattias Karlsson? Många saknar Björn Söder i debatten. Varför inte ett enda nytt utspel i flyktingpolitiken? Vart tog den så framgångsrika kommunikationsavdelningen vägen?


Frågorna till mig är många. Men jag har inga svar, då jag inte har någon kontakt med partiledningen eller någon insyn i partistyrelsen. Jag har heller inte ställt några frågor till de kontakter jag ändå har. Jag ställde dock några frågor i ett helt annat ämne för några månader sedan men de är fortfarande obesvarade.


I min egen tankevärld kan tystnaden i invandringspolitiken bara vara en följd av ett medvetet taktiskt val från partiledningen och Jimmie Åkesson. Ett taktiskt val som går ut på att ligga lågt och att Moderaterna och Alliansen måste stärka sig i opinionen för att de skall våga utmana Stefan Löfven om regeringsmakten. Partiledningen låter det gå ut över de egna opinionssiffrorna men med en förhoppning om att pressen skall öka på Anna Kinberg Batra och Moderaterna att fälla regeringen, vilket förhoppningsvis även innebära ett extraval.


Det är för mig den enda logiska förklaringen till den passivitet som råder från Sverigedemokraterna idag inom invandringspolitiken. Det självspelande pianot är sedan en tid borta.

 

Jag hoppas att detta är en riktig förklaring, även om jag anser det vara en osäker taktik. Om så inte är fallet och om tystnaden består har vi uppenbarligen någon form av problem inom partiet.


PS

Jag mår minst sagt illa av att se på SVT och Agenda. Det politiska Agenda! Morgan Johansson (S)uck! Johan Forssell från Moderaterna hycklare i storformat. Programledaren Anders Holmberg som bara stryker gästerna medhårs så länge de kommer från 7-klövern. Det luktade riktigt illa om Agenda ikväll!

Av Thoralf Alfsson - 14 februari 2016 13:35

Melodifestivalen är ett skrämmande exempel på hur det svenska folket uppfostrats att applådera sin egen ”utplåning”. Att se masspsykosen när publiken jublar över ”Flickorna från Småland” fyller mig med förundran och vämjelse. När skylten applådera/jubla kommer upp följer svenska folket (publiken) uppmaningen. Det egna tänkandet verkar vara helt utplånat!

Men det är väl just det som Pisa-undersökningarna bekräftar, gång efter gång!


SVT visar ännu en gång upp den politiska korrektheten och hur politiserade till och med nöjesprogrammen blivit. Det mest tragiska är att så många betalar tusentals kronor för att se detta. Uppenbarligen utan att förstå vad som utspelas framför deras egna ögon.


Politisk propaganda och indoktrinering med ”bästa” manus.


PS

Jag såg heller inte programmet igår, jag avstår. Men idag på förmiddagen har jag fått både mejl och telefonsamtal om inslaget med Flickorna i Småland. Många är upprörda! Jag förstår dem.


Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17
18
19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards