thoralf

Alla inlägg den 12 februari 2016

Av Thoralf Alfsson - 12 februari 2016 12:55

 


Efter de senaste händelserna i simhallar runt om i landet har diverse initiativ tagits. I Kalmar finns en medborgargrupp som rör sig i centrala Kalmar under helger och nu har även en grupp som kallar sig för Tafsvakten bildats, som skall finnas i simhallen.


Tafsvakten har fått mycket uppmärksamhet i lokal media men även också i riksmedia och då framförallt kvällspressen. Läs artikel i Expressen.


För en vecka sedan publicerade jag på bloggen ett sms jag fått angående ordningen i Kalmars familjebad/simhallen. Jag skickade meddelandet till ansvariga i simhallen för en kommentar. Som förväntat ville de inte kännas vid några av uppgifterna i sms:et.


Att man tagit namnet ”Tafsvakten” beror ju sannolikt på de många rapporter om sexuellt ofredande i simhallar och badanläggningar. Det har ju även förekommit i Kalmar. En fråga som kommit upp i detta sammanhang är om det handlar om ensamkommande barn. I sms:et skriver uppgiftslämnaren att han inte såg några ensamkommande som betalade för sig. De går alltså in i simhallen helt gratis.


De ansvariga förnekar att de ensamkommande går in gratis i sitt svar till mig.


”Ingen kommer in gratis, det skickas faktura till boendena, just därför vet jag också hur många som gått in med det som bakgrund.”

 

Det skickas faktura till boendena! Ja, men då är det väl gratis för de ensamkommande! Det är ju som vanligt! Skattebetalarna får stå för kostnaden.


Med anledning av detta svar begärde jag ut en sammanställning på alla fakturor som skickats under december och januari. Här kommer listan. Vad tycker du? Rätt eller fel?


 

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17
18
19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards