thoralf

Alla inlägg den 6 januari 2016

Av Thoralf Alfsson - 6 januari 2016 20:30

  


Har tagit fram en ny version av infobladet där jag även har med statistik för oktober och november. Det dröjer innan jag har statistiken för kvartal 4, Danmark brukar alltid vara väldigt sena med sin statistik.


Nu har jag skickat ut infoblad till nästan 100 orter i Sverige. Allra mest har gått till Göteborgsområdet. Tomas i Göteborg har köpt 3 000st infoblad som han redan delat ut. Han har dessutom beställt ytterligare 2 500st av den beställning som levereras från tryckeriet den 11 januari. Ett stort tack till Tomas!


Lite feedback från kommentarerna hos Inte rasist men ;-) Tänk vad dessa personer suckar och deppar över den rödgröna regeringen och våra framgångar.


 

Visst är det roligt att läsa om deras bekymmer!


Priserna för infobladet är som tidigare och enligt nedan. Det innebär att priset är lägre än vad det kostar att ta fram bladen och kostnaden för att skicka ut dem.


Nya ”prislistan”.

10st  0 kronor

25st  0 kronor

125st  25 kronor

250st  50 kronor

500st  100 kronor


Den som vill ha mer än 500st infoblad får mejla mig för mer information om kostnaden.


Skicka mig ett mejl med adress och antal infoblad som önskas. Vill du stödja eller beställa 125st eller fler infoblad kan du antingen använd Swish till 072-5179099 eller sätta in pengar på följande konto.


Konto

Thoralf Alfsson

Clearing nr.  83931

Konto nr.  2530030291




Fick igår en ironisk efterlysning på mejl från Kenneth Sandberg. Tänkte delge den till läsarna av bloggen.


Vad har hänt med Niklas Orrenius? Var finns han..? Oerhört många undrar över tystnaden som "ekar" från den under många år så tongivande medarbetaren i era tidningar.

 

Som flerfaldigt belönad journalist – Guldspaden, Guldpennan, Stora journalistpriset, mm – för sin bevakning av Sverigedemokraternas och invandringspolitikens kritiker, borde han nu mer än någonsin känna sitt kall för "det öppna samhället" och ett generöst och humanitärt flyktingmottagande.

 

När nu inte bara SD utan hela det politiska etablissemanget (med undantag för Åsa Romson och Annie Lööf) unisont deklarerar vikten av att hejda de asylsökande från att komma till Sverige, är det Niklas Orrenius röst och penna som väldigt många i det "solidariska Sverige" sätter sitt hopp till. Åtminstone i rörelser som "Ingen människa är illegal", "Allt åt alla", Folkkampanjen för asylrätt" etc, samt bland "Godist"-volontärer i organisationer som Röda Korset, Rädda barnen och Svenska kyrkan. Få torde vara bättre skickade än Niklas Orrenius att fördöma den "selektering á la 30-talet", för att använda NO´s retorik, som nu blivit officiell i svensk politik – d v s att dela upp mänskligheten i de som finns här och har rätt att vara här i motsats till människor som inte är välkomna och inte får komma hit.




Av Thoralf Alfsson - 6 januari 2016 00:07

 

Larmtorget i Kalmar tycks vara en mötesplats för dessa män.                   Foto Thoralf Alfsson


För några dagar sedan publicerade jag ett blogginlägg med rubriken ”Tafsande utländska män”. Situationen i Kalmar är betydligt mycket värre än vad som framgår av mitt blogginlägg, kan jag konstatera efter att jag fått flera vittnesmål.


Vi har idag också kunnat läsa om vad som hände i Tyskland under nyårsafton. Jag undrar bara varför det dröjt 5 dagar innan vi kan läsa om detta. Blev trycket för stort i sociala medier så att tysk media inte kunde mörka det längre? Det skulle i så fall inte vara första gången. Läs artikel i SVT och DN.


”Polis och tyska medier har anklagats för att ”täcka upp” eftersom det tog flera dagar att klargöra att de misstänkta förövarna fanns i en folkmassa på omkring 1.000 män ”som av utseendet att döma till stor del var från Nordafrika eller arabvärlden” som polischefen Wolfgang Albers uttryckte det på måndagen. Efter det fick nyheten allt större spridning.

Vittnen har berättat om att grupper av män omringat yngre kvinnor som sedan blivit sexuellt antastade och rånade på sina tillhörigheter.”


För ca tio år sedan sa feministen Ireen von Wachenfeldt att ”män är djur”. Hon var då ordförande för ROKS, vilket hon fick lämna efter detta uttalande som väckte stor uppmärksamhet. Det finns nog visst fog för hennes uttalande, i varje fall när det gäller vissa grupper av män med en viss kulturell och religiös bakgrund.


Efter mittblogginlägg har jag fått en del reaktioner men jag har också varit i kontakt med personer som jobbar inom restaurang och pubverksamheter i Kalmar, framförallt runt Larmtorget. De vittnesmål jag fått är värre än jag kunde tänka mig. Stölder och sexuella trakasserier tycks ha exploderat under hösten. Det sammanfaller med den enorma ökningen av asylsökande och ensamkommande minderåriga.


En annan faktor som tycks vara av stor betydelse verkar vara de gratis busskort som delas ut till alla asylsökande. De innebär att alla asylsökande män, inte kvinnor, kan åka in till Kalmar på kvällarna utan kostnad. Dessa gratis busskort borde ha en begränsning som gör att de bara går att utnyttja mellan t.ex 06:00-19:00. På kvällstid bör det knappast finnas något motiv att åka buss.

 

En anställd skriver följande i ett mejl till mig.

 

”Ett av ställena har ju fått ta in ordningsvakter 1-2 timmar tidigare än vad dom egentligen behöver pga. att bussen kommer kl 21 och det kliver in ca 15-20 flyktingar och plockar allt vad telefoner och plånböcker heter. Personalen vet om det och får stå med massa gäster som blivit bestulna som är arga och upprörda men känner att dom inte kan göra så mycket. Självklart polisanmäls det men vad kan dom göra? För att försöka komma till bukt med problemet har dom nu satt upp en lapp som dom hänvisar till att ingen utan giltig legitimation får komma in. Och det har dom ju inte.”

 

I samband med att jag vara ute på stan en kväll innan jul såg jag själv hur två personer med utländsk bakgrund avvisades från Krögers. Men även hur personer som inte hade legitimation vägrades inträde som jag uppfattade det, om de nu inte hade misskött sig vid något tidigare tillfälle, vilket jag givetvis inte vet.


Vittnesmål finns även om hur till och med personalen antastas med pussar och slickande på kinderna av dessa män.


”På nyårsafton var det 4st som tryckte upp en annan tjej mot väggen mot O´learys när min kollega skulle gå hem över Torget. Hon och hennes väninna såg att tjejen inte kunde värja sig och att dom hade händer innanför jackan, byxorna och var helt enkelt överallt på henne. De skrek då allt vad dom orkade så killarna backade lite.”

 

Jag har även fått vittnesmål om vad som händer på asylförläggningar på Öland. Där ordningsvakter måste kallas in för att vissa arbetsuppgifter skall kunna skötas säkert för personalen. T.ex städning av toaletter utan att personalen blir antastad eller trakasserad.


En populär sysselsättning för dessa män när de inte får som de vill tycks vara att dra ner byxorna och vissa röven. Eller om det bär särk/klänning dra upp den och visa röven. Det skall till och med en shiaimam praktiserat när en kommunal tjänsteman gjorde hembesök. Man blir minst sagt mörkrädd när man hör alla dessa berättelser.


Jag undrar hur mycket media känner till om detta men som journalisterna väljer att mörka? Jag bara undrar! De kan i varje fall inte vara helt ovetande.


Jag är övertygad om att det finns mängder av människor som varit utsatta för dessa män och jag tar gärna emot tips och berättelser. Full anonymitet garanteras.


Det socialdemokratiska kommunalrådet Johan Persson har idag fått tillgång till Barometerns debattsida för att berätta hur bra allting är i Kalmar under hans ledning. Hur länge skall han komma undan utan att media ställer några kritiska frågor till kommunalrådet.

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards