thoralf

Direktlänk till inlägg 5 december 2015

STATSRÅDET PRESSAD AV EKEROTH

Av Thoralf Alfsson - 5 december 2015 01:12

 
 
Ingen bild

Hulda mk1

5 december 2015 07:30

Ja, till slut kom ett litet, litet erkännande om att Ekeroth har rätt. Men då givetvis då tillsammans med det vanliga svamlet om "järnrör"..
Ekerots kämpande för Israel borde tryckas upp i ansiktet på de som babblar om det "bruna SD". Vänstern som stöttar de som dödar Judar, är det inte de som är "bruna"...

 
Ingen bild

p

5 december 2015 08:50

Vilken fruktansvärt korkad individ denna tant är , se nu till att få ut dessa antisemiter ur riksdagen en gång för alla då sossar och vänstern visar upp sitt hat offentligt.

Man får läsa mycket och se mycket i grupper som stödjer Israel och då begriper man hur förbannat korkade och naiva svenska folket är som röstat fram en regering som inte är ett dugg bättre än ledningen i forna nazityskland .

 
Ingen bild

Mattias

5 december 2015 09:30

p -> Jag måste ge dig rätt. Utrikespolitiskt har Löfven lyckats ungefär lika bra Hitler gjorde. Gjort sig till ovän med i stort sett alla. Inte minst med sina nordiska grannländer. Sveriges enda bundsförvanter är för närvarande Algeriet, Sydafrika och Kuba.

 
Ingen bild

Lena

5 december 2015 09:34

Man skall inte glömma att det ansedda Wiesenthal Center har listat Björn Söder som anti-semit.

Thoralf Alfsson

5 december 2015 09:57

Det är fullständigt grundlöst! Det säger mer om Wiesenthal Center än om Björn Söder!

 
Ingen bild

Janne B

5 december 2015 09:49

För de röstande som gillar stenkastare, bilbrännare, jihadister och andra samhällsomstörtare är en röst på mupp-partiet MP naturligt. Förnuftiga röstare ger SD sin röst.

 
Ingen bild

S-E Karlsson

5 december 2015 10:21

Jo,jo i år kan man lägga sej tidigt både på julafton och nyårsafton !

 
Ingen bild

Lena

5 december 2015 13:03

Det är inte jag, den vanlige @Lena som min namne skrev det som kl. 09.34, jag tar fullständigt avstånd från detta uttalande. Tvärtom så har jag stort förtroende för Björn Söder. Den som "kapat" mitt namn är säkert en vänstermänniska utan heder i kroppen.

Att vänstern hatar Björn Söder så mycket är för lögnerna Orrenius skrev i DN för något år sedan. Men de har MEDVETET MISSFÖRSTÅTT hans resonemang. Vänstern har bara inte lärt sig att skilja på Nation och STAT. STATEN (Riksdagen) har själva beslutat att erkänna 5 olika grupper i samhället, b.la judar och romer rätt till att få information på sina språk och erkännas som egna folk inom nationen Sverige.

Det Björn Söder talade om var att det är svårt om alla grupper, folkstammar, språkgrupper som nu lever i Sverige ska få samma upphöjelse som de 5 grupperna (som levt i århundranden i Sverige). Vänstern sprider lögner så det bara stänker om det, och DE VILL MISSFÖRSTÅ FÖR DE VILL SPRIDA SIN EGNA PROPAGANDA.

Vi vanliga svenskar som en gång var så omhuldade av "vänsterns folk" är nu bara något som de föraktar, de omhuldar nu en annan "grupp" som vi så väl känner till. Vänstern vill att vi vanliga svenskar ska arbeta, betala skatt och sedan hålla käften. Jag har själv varit i situationer med dessa galna vänstermänniskor.

Så du @Lena som fräckt stal min logga, du saknar heder, men förår kanske inte vad jag talar om?

 
Ingen bild

Ludvig

5 december 2015 15:23

Ekeroth skulle passa bra till utrikesminister. Han vet vad han talar om.

 
Karlskronabloggen

Karlskronabloggen

5 december 2015 17:16

Trevligt att se att även Mathias Sundin (L/FP), Mikael Oscarsson (KD) också gick hårt åt Margot Wallström när det gäller den absurda politiken i konflikten mellan Israel och "Palestina"! Särskilt den förstnämnde var riktig vass mot utrikesministern, även om Kent givetvis var ännu vassare! Det framgick ju inte minst i Wallströms slutreplik, när hon i brist på argument, började tjata om "järnrör". När det tas till vet man att svaren saknas.

http://karlskronabloggen.se

 
thojuh

thojuh

5 december 2015 18:46

Kent Ekerot är utan tvekan en av dom vassaste knivarna i SD:s låda. Efter att ha lyssnat på debatten ett antal gånger ser man hur svarslös denna så kallade utrikesminister är. Hon tittar ner i sina papper, som hon inte skrivit själv, och rabblar en massa trams, som inte svarar på dom frågor hon just fått.

Sen på slutet har hon mage att fråga var Ekerot fått sina
uppgifter ifrån, trots att han just visat ministern originalhandlingarna.

En feministisk utrikespolitik, just nu med skammen och bara ovänner som resultat.

S och MP måste bort!

http://thojuh.se

 
Ingen bild

Lena

6 december 2015 00:50

je suis Lena C-:

 
Ingen bild

Bosse

7 december 2015 00:23

Man blir både chockad och vansinnigt förb. när man får höra att, så länge som Kent Ekeroth har chansen till replik, så ignorerar Sveriges utrikesminister helt att svara på hans frågor, för att när hon slipper få mothugg så vräker hon ur sig en massa osakligheter och det i Sveriges Riksdag. Och en sådan pytteliten människa ska vara Sveriges ansikte utåt.
Hela den här inkompetenta töntregeringen kan tydligen bara bli ännu sämre.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22
23
24 25 26 27
28 29
30
31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards