thoralf

Direktlänk till inlägg 20 november 2015

GRANSKNING SVERIGE OM (S)ÄPO

Av Thoralf Alfsson - 20 november 2015 20:39

Den misstänkte terrorist som igår greps i Boliden bodde i ett asylboende under sitt eget namn och hade placerats där av Migrationsverket.


Varför blev det en stor mediagrej? Polisen och Säpo hade bara behövt ringa till Migrationsverket för att hitta den misstänkte terroristen. Vem tipsade Säpo och polisen om personen i Boliden. Var det en anställd på Migrationsverket. Var det ren propagande att blev en så stor sak i media! Det verkar minst sagt pinsamt!


Som om inte detta räcker avslöjas nu att den misstänkte terroristen var helt öppen med var han befann sig på sin Facebooksida. Glömde polisen och Säpo att kolla Facebook. Nu är det mer än pinsamt.


http://aktuelltfokus.se/miljonfiaskot-sapo-glomde-kolla-efterlysta-terroristens-facebook/


Jag börjar nu betvivla att denna person har planerat något terrorattentat i Sverige.


Granskning Sverige har gjort en ny granskning om Säpo.




 
 
Ingen bild

Sanningen?

20 november 2015 21:06

Närmare bestämt Skräpo.

 
Ingen bild

Tompa

20 november 2015 21:53

Här är en som är vaken. Snart av med jobbet?
Befriande att läsa onekligen

http://www.svd.se/sverige-maste-kunna-saga-nej-till-flyktingar/om/svenskt-flyktingmottagande

 
Ingen bild

Skånepåg og konen

20 november 2015 22:11


Bara att konstatera att det är värre än vad jag trodde och som spindeln i nätet sitter nu överlöparen Mona Sahlin och har full kontroll över Säpos verksamhet med statsministerns fulla stöd.

Detta kan bara sluta på ett sätt!

 
Ingen bild

Skånepåg og konen

20 november 2015 22:30

@ Thoralf

Du kan under inga omständigheter i förväg tala om var du befinner dig eller vilka områden du skall besöka vid utdelning av ditt informationsmateriel. Håll även utkik extra noga på folk i din närhet alternativt att du har följeslagare med dig. Jag har av egen erfarenhet mycket stor kännedom om olika folkgrupper och hur dessa och fanatiker agerar i olika situationer genom mitt tidigare arbete.

 
Ingen bild

OT

20 november 2015 22:31

Handen på hjärtat, har inte ni också fått den känslan? - "Är alla väljare förståndshandikappade i Sverige?"

Vilket jag kan aceptera, men frågan är hur länge skall dessa väljare blir fördröjda i sin utveckling, är det ett år? Eller kommer de aldrig till sina sinnens fulla bruk?

Om ni undrar varför jag är så konstig så beror det på att jag är inte är förståndshandikapad. Vilket i ett land som Sverige innebär... "Who the Fuck is Alice?": https://www.youtube.com/watch?v=CsrfovOPcjk

Och därmed kan jag tänka i flera leda och dimensioner; Och jag vet med logikens hjälp vart förd politik leder; Och om ni andra inte kan dra slutledningen själva och handlar därefter; så kan ni stanna där ni är; och när ni söker min hjälp är jag inte där.

P.S: "Jävlar anamma - Pickadulverman": https://www.youtube.com/watch?v=8hx4WM9Dw2I

 
Ingen bild

90210

20 november 2015 22:36

Var det inte en kärring på en buss som tipsade...SÄPO har noll koll som vanligt

 
Ingen bild

Tommy

20 november 2015 22:56

Man kanske ska lägga till ordet misstänkt framför terrorist. Det här med att bo under ett eget namn känns ju lite märkligt. Säpo håller väl inte heller direkt Mossad-klass så det skulle ju kunna vara ett gigantiskt fiasko.

 
Tobbe S

Tobbe S

20 november 2015 23:50

Sjövall Wahlöö kallade dem för "Klantskallebrigaden". Om man så säger... ränderna går aldrig ur.

http://https://www.facebook.com/marcus.birro/posts/106785

 
Ingen bild

Observer

21 november 2015 01:02

Intressant de som sades i videon
"Socialdemokratin importerar analfabeter som valboskap"
Det verkar vara de röda länderna i Europas strategi och affärsidé, kort & gott.

Synd att polisen och andra viktiga inrättningar skall tvingas till omorganisationer där man inte lyssnar till de duktiga yrkesmänniskorna utan mer till oerfarna politiker.

 
Ingen bild

calle

21 november 2015 01:19

detta är nog en arrangerad fejk åtgärd att gripa denna kille. anledningen är nog att få juridiskt stöd bakom att ha rätt att övervaka medborgare.

blir väl vanliga svenskar som är kritiska mot invandringpolitiken och 7 klövern. som FRA spionerar på. fjärr-skanning av datorn i smyg och avlyssnar telefoner och tom skype sa löven själv i radion.

 
Ingen bild

Jepperdi

21 november 2015 02:15

Kanske är det ett dåligt regisserat försök av SÄPO att verka handlingskraftiga. Ett sätt att få mer pengar? Klumpigt och dåligt verkar det i alla fall. Kan ju hoppas att de gör ett bättre jobb i det dolda.

OT
Jävlar Anamma :) Äntligen lite bra musik

 
Ingen bild

Bobby

21 november 2015 03:03

En dimridå verkar det som. Inte fan lägger en terrorist ut information om sig själv på Facebook.

 
Ingen bild

Lena

21 november 2015 05:42

Mycket läsvärd krönika i "Vår stund i Sverige" om tillståndet i landet 20 november.

http://varstundisverige.blogspot.se

 
Svensson

Svensson

21 november 2015 08:08

Dom måste hela tiden ha vetat vart han var,hans namn stod ju på dörren till sitt rum i flyktingboendet ?

http://svenssonsfunderingar.wordpress.com

 
Ingen bild

Stefan A.

21 november 2015 09:06

Fulmedia verkar älska sådant här, jakten på en enda person vanligen kallad "hjärnan" bakom olika dåd, kanske för att dölja att det kan finnas en hel organisation bakom, eller helt enkelt för att de saknar hjärna själva...

 
Ingen bild

Kurtan

21 november 2015 15:44

Måste bara lägga in här en kommentar från bloggen Snaphanen.dk i en artikel som denna ovan med GS/"SE-PÅ" som beskriver till punkt och pricka situationen i Sverige kort och koncist. Denna kommentar är på danska men tror nog att ni kan förstå innebörden...

Den svenske regjeringen er den verste mest ondskapsfulle regjering noen land i verden har hatt ! mange diktatorer i verden har selvfølgelig verdt verre, men de har hatt folket mot seg, og blitt styrtet til sist, den svenske regjeringen hjernevasker hele sitt folk til selvmord.

MVH
Kurtan

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards