thoralf

Direktlänk till inlägg 8 november 2015

UTKAST FLYGBLAD

Av Thoralf Alfsson - 8 november 2015 17:30

Först vill jag tacka för alla synpunkter jag fått angående ett flygblad om först och främst antalet asylsökande till Sverige. Jag har läst alla synpunkter och svarat på flera i kommentarerna på förra blogginlägget.


Jag har nu gjort ett första utkast på ett dubbelsidigt flygblad i A5-format. Eftersom inte SD står bakom flygbladet utan det är jag som privatperson och bloggare som skapat det, finns heller inget som antyder att SD skulle vara ”ansvarig utgivare” av flygbladet eller någon SD-logga. Därför finns min egen lilla avslutning på baksidan av bladet.


Om någon skulle vara intresserad av att dela bladet eller sponsra tryckningen av flygbladet kan jag säkert ordna det på något vis. Men det återkommer jag till när allt är klart för tryckning.


Nu gissar och hoppas jag att det kommer fler synpunkter från mina läsare. Jag vet att det finns väldigt många synpunkter.


Utkast på framsida. Klicka på bilden för bättre upplösning.


 


Utkast baksida


 

 
 
Ingen bild

Gigolo

8 november 2015 17:47

Respekt till dig Toralf för att du
VILL VÅGA O KAN.........TACK

 
Ingen bild

Folklig

8 november 2015 17:52

Mycket bra. Extra så avslutningen. Jag älskade ditt motto när jag hittade dig för fem år sedan. Jag gör det fortfarande och lever efter det.

 
Ingen bild

James

8 november 2015 17:59

På framsidan används ordet "väldigt" två gånger, blir lite enformigt och det är egentligen talspråk.

Fnuttar kring ordet barn är lite tveksamt då nog inte alla förstår ironin. Bättre då att försöka klämma in nånting i brödtexten om det. Tanken är väl att flygbladet ska vara seriöst så att inte budskapet går förlorat.

Thoralf Alfsson

8 november 2015 19:35

Instämmer!

Jag tar bort det! Kommer även ändra meningen med 7-klövern till "Den rödgröna regeringen och Alliansen tillsammans med"

 
Ingen bild

Per

8 november 2015 18:03

Strålande!
Ges det möjlighet att sponsra så räkna med mig.

 
Ingen bild

Sanningen?

8 november 2015 19:20

Håller med om att två väldigt inte har där att göra.

 
Ingen bild

J B Doe

8 november 2015 20:20

Först en petitess (gäller baksidan):
Bara under de senaste 4 månaderna har kostnaden på årsbasis ökat med ca 20 miljarder kronor (här bör det vara punkt) Kostnaden för A-kassan (etc)
I förhållande till våra grannländer i Norden framstår antalet ensamkommande till Sverige som absurt stor. (Ska vara stort = syftar på antalet)
Varje ensamkommande kostar statskassan 1 miljon. (Detta betvivlar jag inte, men kanske skulle n källa anges?)
Till våra nordiska grannländer kommer bara en bråkdel. Kan det bero på ålderstester och högre krav för uppehållstillstånd i våra nordiska grannländer? Uttrycket "våra nordiska grannländer" upprepas vilket ju inte är något fel, men stilistiskt snyggare är t ex:
Till våra nordiska grannländer kommer bara en bråkdel. Kan det bero på att man där tillämpar ålderstest och harhögre krav för uppehållstillstånd?
Utskicket är ett kanonbra initiativ. Räkna med en slant från mig.

Thoralf Alfsson

8 november 2015 20:32

Tack för dina goda synpunkter! Ändringar kommer göras.

 
Ingen bild

SM811

8 november 2015 20:48

Mycket bra. Att inte SD-loggo är med kan ju resultera i att fler läser flygbladet. Många kastar det i papperskorgen så fort de ser att det kommit från SD.

 
Ingen bild

Hulda mk1

8 november 2015 21:14

Ett mycket bra flygblad. Allt som väcker människors kunskap om den komplett vansinniga invandringspolitiken är av godo!

Man får verkligen hoppas att regeringen snarast ombildas och att de Miljöpartister som ingår i den, får en välbehövlig spark i "aktersalongen" av Löfven. Men det är nog bara en dröm...

 
Ingen bild

Maja Dacke

8 november 2015 21:40

Läs vad Merit Wager har idag och kolla vidare Sydsvenskans artikel som hon hänvisar till!

https://meritwager.wordpress.com/2015/11/08/det-ar-detta-imbecilla-forhallningssatt-over-hela-linjen-inte-bara-vad-galler-ensamkommande-som-stortat-sverige-i-det-fordarv-det-nu-befinner-sig-i/

Men drick inte något medan du gör det - datorn kan ta skada när du frustar!

 
Ingen bild

Maja Dacke

8 november 2015 21:42

PS. Undrar också vart man kan sända ett bidrag till tryckningen.

 
Ingen bild

Observer

8 november 2015 22:05

Bra Thoralf!
SD's ledning borde lyssna på dig, Det skulle hjälpa dem högst avsevärt!

Om 20 år finns inte EU och de politiskt korrekta samhällsförstörarna har blivit dömda i rättegångar för de brott de begått. Det förstår man direkt när man se den här bilden. -En blild säger mycket mera än tusen ord!

http://media.breitbart.com/media/2015/11/GettyImages-496113706.jpg

 
Ingen bild

Tips om hyckleri

8 november 2015 22:40

Den hyllade Niklas Strömstedt låten skriven av nazist!
Enligt Arnstad och PK medias logik så är Strömstedt nazist.

Den amerikanska tidningen Huffington Post uppmärksammar den svenska popstjärnan Ulf Ekbergs förflutna som nazist – mer än 20 år efter att han har tagit avstånd från sin mörka tid.
http://nyheter24.se/noje/kandissverige/744449-amerikansk-tidning-avslojar-svenska-stjarnans-nazistforflutna


Niklas Strömstedt - Lyckolandet (Happy nation Skriven av Ulf Ekberg) - Så mycket bättre (TV4)
https://www.youtube.com/watch?v=NMLP25o26Q4

SR ger grönt ljus för Strömstedts SD-låt
”Det finns ett förhöjt nyhetsintresse”
http://www.aftonlognen.se/nojesbladet/tv/samycketbattre/article21724318.ab

 
Lassekolja

Lassekolja

9 november 2015 00:02

Som vanligt mycket bra jobbat Thoralf!!! Några synpunkter jag dock:
1) För varje (kontroversiell) sifferuppgift bör källa anges(för trovärdighetens skull! INGEN skall kunna beslå Dig med lögn(er)!

2) Om jag fattat rätt redovisar Du Migrationsverkets kostnader för själva mottagandet men på något sätt bör även kommunernas och landstingens kostnader (= 7-9 års försörjning inkl. sjuk- & tandvård, för barnfamiljer tillkommer skola & barnbidrag, ja, det där kan Du bättre än mig!) redovisas!

3) Mycket bra att Du fick med "den om hur det är att vara Sverigedemokrat"! Ev. borde Du smyga in ett "konsekvent" mellan "att" och "hålla"!

Äntligen ett bra och lättbegripligt flygblad!
LYCKA TILL Thoralf!

http://www.samtiden.nu

 
Ingen bild

Edward Ulfertz

9 november 2015 00:04

Med anledning av att Sveriges Radio, som ingår i Public Service, har tagit beslut om att spela Niklas Strömstedts "Lyckolandet"
tycker jag att alla som ringer till "Ring så spelar vi", och liknande program, ska önska låten "Sverigebesöket" med Owe Thörnqvist.

Sveriges Radio har ju regler om att vara politiskt neutrala i sina sändningar och den sången pekar ju inte ens ut något enskilt parti.

https://www.youtube.com/watch?v=drXDFQaok1U

 
Ingen bild

Observer

9 november 2015 00:16

Apropå Strömstedts barnsliga nid-låt.
...Återigen en kaviar-kommunist. ...Som vill skina på andras bekostnad!
-Dessa vill bjuda stort, Men ALDRIG själv betala!!! (De har ofta skalbolag för att helt slippa skatten) ..Och bor på behörigt avstånd från kaoset deras "bjudningar" skapar.
Gemensamt för kommunister är att de alltid åker snålskjuts på andras arbete. De smiter och vill aldrig betala. De bjuder flott och låter sin nästa betala. De talar om miljön samtidigt som de själva kör båtar på råolja O.s.v O.s.v .....i en helt oändlig räcka ex.
Att den typen av politiska partier ens har en HALV röst är fullkomligt obegripligt!!! Dom funkar precis som göken.

 
Ingen bild

Observer

9 november 2015 00:28

Förresten, Det var otroligt osmakligt att se den senaste bussen med skithögar till lyxmigranter som vägrade kliva av bussen!!
-Här har man chartrat buss och ordnat allt till dem ..åsså visar det sig att de är SKOJARE! ....Vad är det för FEL på Sveriges befolkning när inte A L L A väljer SD när de set x-antal sådana här bussar nu. När de ÄNNU inte verkar ha greppat att Danmark INTE är i krig -Att det alltså INTE är flyktingar!
Är verkligen s å många s å tröga i Sverige?
Det är ju helt fantastiskt att Socialdemokraterna har ens 5% men de har runt 25%!!? Ja, samma gäller alla partierna i Decemberöverenskommelsen.
OCH JAG UNDRAR -N Ä R SKALL DESSA ÄNDRA ÅSIKT? -SE VAD SOM HÄNDER?
Det är ett unikum.

 
Ingen bild

Cosmik Debris

9 november 2015 00:44

Jag har endast hittat detta om statens kostnader för A-Kassan som gäller 2010.

"Finansdepartementet uppger att utgifterna totalt sett för arbetslöshetsersättning, aktivitetsstöd, lönegarantin och vissa statliga ålderspensionsavgifter uppgick till 38 miljarder kronor år 2010, varav 17,6 miljarder kronor för a-kassan."

http://www.utredarna.nu/matsessemyr/2011/09/01/finansieringen-av-a-kassan-ar-orimlig/

För övrigt gissar jag att Löfvens skräckministär inte sitter året ut.

Kaos och oreda är att vänta!

 
Ingen bild

Observer

9 november 2015 02:05

Kanske finns det ändå en förklaring till att så pass många fortfarande röstar på Decemberkoalitionens partier

https://sv-se.facebook.com/sarskrivning/

...Är det l i k a illa med läsförståelsen, vilket det förmodligen ä r så inser man snabbt vidden av det hela. Ge det här 20 år till så har vi lagböcker som är särskrivna!
Man undrar om folket också "Sär-tänker"?

 
Svensson

Svensson

9 november 2015 06:49

Mycket bra gjort Thoralf,du är en hjälte för många av oss svenskar,jag stödjer ditt arbete till 100 procent.

http://svenssonsfunderingar.wordpress.com

 
Ingen bild

märta

9 november 2015 08:46

Går det att få in någonstans hur lurade svenska folket blir via SVT och SR och via tidningarna, effekten bakom den " politiska korrektheten. Gärna med glasklara exempel. Läsare !! Hjälp till här! Många tror faktiskt att allt är sant på TV !!! Milde tid så mörkrädd man blir ibland. Kan man upplysa folket lite här kanske!!??

 
Ingen bild

Jan Eriksson

9 november 2015 11:07

Ingressen.
Inte väldigt två gånger vänstra spalten. Ta bort det andra.

"en mycket kraftigt skärpt in.."
förslag: "förändra sin inv.."

Stapeldigrammet:
Kvartalsrapporter är legio för börsbolag. Gör inte situationen klarare här. Tag hela år så långt tillbaka du har siffror istället.

Barnen.
Skriv att i Sverige räknas som "ensamkommande flyktingbarn" de som säger att de är under 18 år. I andra länder kontroller man givetvis åldern för att kunna gör en riktig bedömning.

Mitt förslag till att jämföra med de stora universitetens budgetar tycker jag är bra. Tror det kan vara en tänkvärd uppgift för de "bättre bildade", än A-kassan.

 
Ingen bild

Lotta

9 november 2015 11:47

Enligt anonym migga har nya direktiv gått ut från ledningen. Alla som ser ut att vara under 40 skall numera klassas som barn.

http://avpixlat.info/newsdesk/migrationsverkets-interna-order-klassificera-alla-som-ser-ut-att-vara-under-40-ar-som-barn

Vad blir nästa steg? Alla utan rullator?

 
Ingen bild

Ludvig

9 november 2015 16:25

Folk borde bli rätt så ängsliga när dom ser staplarna.

 
Ingen bild

Lisen Persson

9 november 2015 23:26

Personligen tycker jag det blir lite rörigt med dessa staplar och siffror. Gör det enklare. Mer "luft". Större typsnitt och mindre text. Lycka Till

 
Ingen bild

Johan

10 november 2015 22:45

Här är några synpunkter.

Du skriver, att det hotar hela vårt välfärdssystem med skola, vård och omsorg. Det finansieras ju huvudsakligen av kommunerna.

Du nämner emellertid enbart kostnaden för staten. Underskatta inte, att då du skriver: "Fakta kostnader", så kan läsaren tro, att den statliga kostnaden skulle vara den totala kostnaden

Det finns ju tyvärr inte några fakta betr. den sammantagna kostnaden för kommuner och landsting för den slags invandring som Sverige bedriver, men du kanske skulle kunna lägga till en mening, att (ännu större) kostnader för kommuner och landsting tillkommer.

2. Man undrar lite över varför "Regeringens budget migration o integration" 2016: 40,5 miljarder kronor skiljer sig från "Inom parantes regeringens kostnad i budgeten" 2016: 31 miljarder kronor? För 2017: 44,1 miljarder kronor resp. 33 miljarder kronor.

3. Formuleringen "Kan det bero på ålderstester" utgår från att läsaren redan vet, att några ålderstester inte görs i Sverige. Men, folk som jobbar hela dagarna har inte tid (eller ork) att hålla sig a jour. För tydlighetens skull bör du nog vara tydlig, att Sverige avviker, då ålderstester INTE görs i Sverige.

Thoralf Alfsson

10 november 2015 23:47

Johan

Det är några års fördröjning innan effekterna och de ekonomiska konsekvenserna når kommunerna.

Du får läsa budegetprop.och utgiftsområde 8 och 13 så förstår du kostnaderna. Men kort kan jag säga 40,5 miljarderna innehåller även Arbetsförmedligen och Försäkringskassan kostnader för Etableringsreformen. Men de siffror jag anger 31 miljarder är bara kostnaderna för Migrationsverket.

 
Ingen bild

Johan

11 november 2015 21:33

Tack för svar, Thoralf!

Min synpunkter utgick inte från mig själv, då flygbladet rimligen i första hand är riktat till personer, som inte är särskilt informerade.

Jag är känner till utgiftsområde 8 och 13 (och kunde därför sluta mig till, att 31 miljarder avsåg kostnaderna enbart för Migrationsverket).

Men, någon, som inte är informerad, blir nog lite förbryllad över att siffrorna skiljer sig mellan "Regeringens budget migration o integration" och "regeringens kostnad i budgeten".

Folk har rel. ofta egna negativa, konkreta erfarenheter - men gemene man vet (enl. min erfarenhet) mycket lite om hur fakta ser ut betr. svenska politikers oansvariga och unika migrationspolitik. Därför imo bättre att vara så tydlig som möjligt.

MVH, Johan

Thoralf Alfsson

11 november 2015 21:37

Sant

 
Ingen bild

Lärare

12 november 2015 15:54

Tack för det!
Åskådligt och läsbart, kan vi sen skriva ut det så är succén gjord.
Tack än en gång Thoralf för att du orkar kämpa på.

 
Ingen bild

Jimmy

15 november 2015 19:13

Blir riktigt stolt över mitt land när jag ser tabellen. Fatta hur många människor vi räddat livet på. / Stolt Svensk

Thoralf Alfsson

15 november 2015 19:36

Ja, det är många ekonomiska emigranter som fått livstidsförsörjning av svenska skattebetalare.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards