"När IS krigare håller upp ett finger i luften hänvisar de till att bara finns EN gud. Och de slåss för den guden. Det har blivit en annan stående ingrediens i IS repertoar av symboler. Det är kopplat till trosbekännelsen också, att hålla upp högerhands pekfinger ingår i ritualen."
Gå sedan in på Aftonbladets artikel från den minnesstund som hölls idag i Trollhättan och se vilket tecken som görs av de sörjande! Bilden lär snart plockas bort av Aftonbladet. I så fall lägger jag upp den i bloggen.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21645164.ab
Fler bilder på TTELA
http://ttela.se/nyheter/trollhattan/1.4409413-tusentals-tagade-for-offren
World Traveller
25 oktober 2015 18:27
Och de flesta svenskar tror att de horder som kommer vill bli som oss och vill oss väl. Inte finns det väl några invandrare med dålig värdegrund. Dålig värdegrund står ju SD för och barbarisk kultur står svenskarna för. Eller hur alla ni som klagar på oss här på bloggen?
Pierre
25 oktober 2015 18:35
Vidrigt och okunnigt av denna vänsterblaska men vem är förvånad , fler och fler är nu säkra på att det blir stora problem likt inbördeskrig i detta land inom kort och ser man dessa bilder blir man inte förvånad.
Cosmik Debris
25 oktober 2015 18:38
Tidskod? eller händer det i slutet som är drabbat av "störningar"?
Lägg upp bild Thoralf.
Hulda mk1
25 oktober 2015 18:38
Tage Erlanders historiska kommentar om ett homogent folk, känns väldigt avlägset... Den ljusnande framtid är mörk...
Demokratur
25 oktober 2015 19:20
Svensken lär snart bli varse...
Cosmik Debris
25 oktober 2015 19:35
Nedanstående skrev jag Onsdag 18 feb 2015 02:59 här på Thoralfs blogg
”Socialdemokraterna har hamnat i en omöjlig situation. Jag är fullständigt övertygad om att inom S är paniken ständigt närvarande över invandringspolitiken och vad den kostar. Det diskuteras i slutna rum hur detta katastrofläge skall lösas. Utåt håller man masken och förnekar haveriet. Under tiden är det istället svenska barn, äldre och sjuka som betalar på löpande räkning.”
Tino skriver exakt samma sak 25 okt 2015
”På senare tid har jag börjat få mail från whistleblowers inom myndigheter och departement, påfallande ofta socialdemokrater. En anonym tipsare inom regeringskansliet avslöjar om full panik och interna krav på massiva besparingar.”
Jag hade rätt.
Jag har inte ansvar för Sveriges finanser och kan därför inte hållas ansvarig för den systemkollapsen vi nu ser.
Alla vet vilka som är ansvariga.
http://www.tino.us/2015/10/winter-is-coming/
Pepparholm
25 oktober 2015 20:01
När till och med den som alltid hyllat lag och ordning och att man måste acceptera regeringsbeslut börjar tveka så är det allvarligt i vårt fina samhälle. Nu måste alla goda krafter se till att någon vågar ta befälet och tala klartext å svenskarnas vägnar
För ett mångkulturellt Sverige
25 oktober 2015 20:15
Så som Sverigedemokrat och före detta riksdagsman insinuerar du att minneshögtiden i Trollhättan i själva verket var en stund för IS-sympatisörer att visa sitt rätta jag?
Du menar också att alla som någon gång pekar upp i luften med pekfingret på höger hand gör samma sak? Som jag när jag förut pekade på taklampan med sagda finger?
Att tycka och tro en sådan sak är sorgligt i sig, men att försöka få folk att reagera och spy ur sig mer hat är totalt förkastligt och inte värdigt en demokratiskt vald politiker. Usch!
Thoralf Alfsson
25 oktober 2015 20:24
Menar du allvar? Nu får du väl ge dig! Du får väl bilda dig din egen uppfattning om bilden. Den rätten har alla.
J B Doe
25 oktober 2015 20:18
@Hulda mk 1
Ja, ungefär lika avlägset som när M-riksdagsmannen Peeter Luksep på sin tid föreslog att Invandrarverket skulle avskaffas
Cosmik Debris
25 oktober 2015 20:37
@För ett mångkulturellt Sverige Söndag 25 okt 20:15
Ja, vad säger man? Total förnekelse som gränsar till idioti. Är det en tillfällighet att alla på bilden gör exakt samma gest?
På samma gång?
World Traveller
25 oktober 2015 20:46
@Förettmuslimsktsverige
Spelar du dum, eller är du så pass korkad? ''Om du pekar på en taklampa''
Ett tips - om du har möjlighet så åk in till NK i Göteborg och ta ett snack med de fina grabbar som är väktare där! De är nämligen IS-supporters och har kanske till och med varit aktiva i Syrien. Åtminstone har en av deras kompisar det. Han hälsades välkommen inne på NK av två vakter och de stod och skrek ISIS mitt bland folk. Deras vän låtsades att han hade en automatkarbin och sköt på folk när han kom nerför rulltrappan. Fina grabbar, eller hur?
Rolf T
25 oktober 2015 20:50
Muslimsk Invasion
Otäcka bilder från gränsen i Slovenien
...mot det slutgiltiga målet: Sverige
http://www.epochtimes.se/wp-content/uploads/2015/10/GettyImages-493681588-675x400.jpg
Pretty Boy Floyd
25 oktober 2015 20:52
Om man ser på grundorsaken till flyktingkrisen i Sverige anser jag att det s.k fredsprojektet EU är huvudorsaken till kaoset idag.
Det kommer att föra Sverige många hundra år tillbaka i tiden-
Gudrun Skyman frigörelsearbete var helt i onödan.
Dagens kaos är exempel på hur snett det kan gå med fel människor i ledande ställning.
Det kommer nog inte att bli krig mellan länder,däremot inbördeskrig i flera europeiska länder
Jag röstade nej i EU-valet,känns som en klen tröst.
Jag ville mycket hellre att Skandinavien skulle bli en union
Skånepåg og konen
25 oktober 2015 20:55
@ Thoralf
Man skulle annars kunna tro att det var årsmötesträff bland urologer. Pekfingret kallas lite skämtsamt bland urologer för the golden finger, eftersom det är med hjälp av denna som man palperar (examinerar) prostatan genom lämplig "öppning". Det finns flera tolkningar att göra, så var och en får tycka vad han vill!
Lotta
25 oktober 2015 22:03
När bilar, skolbyggnader och andra byggnader brinner vilket sker nästan dagligen brukar det heta att det beror på socioekonomiska orsaker. När byggnader som skulle bli flyktingboende brinner kallas det grov brottslighet. Logik i det? När den misslyckade självmordsbombaren utfört sitt sitt dåd gick muslimer ut på gatorna och demonstrerade mot rasism. Efter Trollhättandådet demonsterar man mot rasism. Logik i det? Vad hände efter IKEA-dådet? Ingenting. Logik i det? Om man jämför IKEA-morden och Trollhättandådet ser man att de är ganska lika. Båda gärningsmännen använde skär- eller stickvapen. Båda gärningsmännen gav sig på slumpmässigt utvalda offer. I det ena fallet var det en utlänning som mördade 2 svenskar och i det andra fallet var det en svensk som mördade 2 utlänningar. I det senare fallet kallas det för rasistdåd men inte i det första. Logik i det?
Stefan K
25 oktober 2015 22:26
Nu är det väl ingen hemlighet att IS redan finns i Sverige. De har ju själva skrutit om det. Det anmärkningsvärda är att media inte noterar detta...eller förresten, de kanske inte bryr sig?
De enda frågor som bör få ett svar är "hur många är de och vad har de för agenda?"
Låt oss hoppas att polisen och Säpo som ska skydda hederliga svenskar noterade tecknen och att de sätter span på personerna.
http://petterssonsblogg.se
Christer
25 oktober 2015 22:31
Har nyss sett Agenda på SVT. Löfven slingra sig som en mask under Anders Holmbergs högst mesiga frågor. Löfven nämnde flera gånger att de som inte får asyl måste återvända hem igen. Det är ju bara det att de flesta asylsökande som kommer till Sverige inte kan utvisas tillbaka, deras länder tar inte emot dem. Detta kom naturligtvis inte över Holmbergs läppar. Tänk om hade frågat Löfven om varför han inte åkte till IKEA i Västerås också. Men då hade det ju inte varit SVT förstås.
Mattias Karlsson tyckte jag gav ett ganska tamt intryck, han hade kunnat vara långt mer tydlig. Pekat på att det som nu sker är precis det som SD varnat för i många år. Han satt som en skolpojke och lät Holmberg sköta taktpinnen. Jag tycker SD centralt är väl så tystlåtna, ungefär som att situationen går dom väl i händerna. Det är bara att tillbakalutat se hela landet gå under, trots att man sedan länge har haft en konsekvensanalys som de flesta inte är i närheten av. Tänker b.la på Aftonbladets Karin Pettersson, som också kom till tals i programmet. Herregud vilken naiv människa!
Olika kulturer i olika länder
25 oktober 2015 22:42
Mångkulturalism leder till antingen inbördeskrig eller diktatur.
Det visar både den historiska erfarenheten och dagens rådande läge. De som bär ansvaret för mångkulturalismens ödesdigra konsekvenser är de som har förespråkat den, inte motståndarna.
Lotta
25 oktober 2015 22:58
Såg precis på TV4-nyheterna där ett gäng nyttiga idioter, läs aningslösa, naiva svenskar som står med högerarmen och höger pekfinger lyft mot skyn. Undrar om de vet vad gesten betyder? Signaturen För ett mångkulturellt Sverige kan kanske förklara vad det betyder och vad det har i en minnesstund för mordoffer att göra?
OT
25 oktober 2015 23:48
"I had a dream" nu när närmare 1 500 000 väljare ser ut att välja SD så dagdrömmer jag mig iväg precis som Nils Holgersson över Sverige och ner till Skåne och vill leka med dessa 1 500 000 siffror.
Dröm om min förvåning när min enkla sifferlek lekte fram följande:
1) Om 1 500 000 personer ägnade varsin dag fördelade över året, så skulle varje dag över 4 000 personer kunna bevaka Sveriges gränser!
2) Om 1 500 000 personer ägnade varsin vecka fördelade över året, så skulle varje dag över 28 000 personer kunna bevaka Sveriges gränser!
3) Med tanke på ovanstående är det inte att undra på att all makt utgår ifrån folket!
P.S Det sägs att det behövs bara ca 500 strategiskt placerade poliser för att kunna bevaka gränserna, kanske till en kostnad på 1 miljard per år (vilket vida understiger nivån på felräkningspengarna inom invasionsvärket).
kalle
26 oktober 2015 00:33
nu har PK-sfären hittat på att dom hyllar en sång och håller upp fingret för att vara "alla är en"
http://www.svt.se/nyheter/regionalt/vast/lavins-pappa-vi-far-inte-lata-hatet-segra
detta illdåd blev en feedback till pentagon att de lyckats indoktrinera Sverige. ingen slump att Trollhätte-cellen de valde ISIS tecknet.
det är ju UZA som skapat isis för de kan ju inte längre använda sin arme och inte heller privata armer som black water.
trloigen skall dessa män som befinner sig i Sverige angripa iran när det blir dags
nu kommer alla politisk korrekta-folket hålla upp ett finger i tv galor och nästkommande samlingar.
löven har ju varit på bilderbergmötet. han bekräftar det själv här:
https://www.youtube.com/watch?v=TECteHvDiLA
kalle
26 oktober 2015 01:05
Tony Blair ber om förlåt att han styrts av pentagon och förstört livet för miljoner Irakier och hela landet.
http://www.friatider.se/blair-ber-om-urs-kt-f-r-irakkriget-och
för det kunde de ju inte listat ut innan!
7 klövern kan ju inte lista ut att hela Sverige kommer gå under, nä då!
hummelstadskarin
26 oktober 2015 08:41
Förr hälsade frälsningsarméns medlemmar varandra på det sättet. De pekade upp mot himlen; där fanns räddningen och dit var de på väg. En vacker tanke...-
J B Doe
26 oktober 2015 08:48
I gårdagens Agenda visade Löfven än en gång att han inte precis är någon talare av Churchill-format. "Vår" statsminister lyckades använda ordet "självfallet" hela tolv gånger.
H
26 oktober 2015 08:54
@Kalle
Insiktslöst och bottenlösa ignorant
Att skylla Mesopotamiens elände på Blaire och västvärlden.
Landet som idag kallas Irak gick under när det blev invaderat av araber\muslimer på 700-t och har sedan dess varit ockuperat av dessa barbarer.
Och det är dessa barbarer gestaltade i Saddam Hussein, ISIS, IS, AlBaath, AlDaawa, m fl som är orsaken till allt krig och förstörelse som drabbar området.
Läs på ordentligt innan du uttalar dig i ämnet.
HANS
26 oktober 2015 12:39
Bortförklaringarna är bara för bra. Det är inte samma grej som IS gör utan det är bara en symbol för att vi alla är ett mot rasismen. Tjenare. Det är som att säga att de vita gossarna som står med sträckta armar inte gör nassehälsningar utan bara vinkar till en vän som står lite längre bort ...
kalle
26 oktober 2015 13:38
H!
det som gäller är i nutid. UZA hjälpte fram diktaturer på 50-60 talet som som de kunde fjärrstyra varje land med. efter 1-2 generationer så veknar diktatorn och folket börja få möjlighet att bygga sitt land, då försvinner UZAs kontroll. och de bombar då bort sin allierade diktator, för att skapa nåt nytt järngrepp.
Du skriver:
"Och det är dessa barbarer gestaltade i Saddam Hussein, ISIS, IS, AlBaath, AlDaawa, m fl som är orsaken till allt krig och förstörelse som drabbar området" dessa är ju framhjälpta av UZAs maktelit.
detta har inte nåt med historiska hypoteser från 700 talet.
om du nu vet så mycket. kan du gå till bibloteket och läsa om svensk historia från 700 talet och sen berätta varför 7 klövern gör som de gör!
hade västmakterna velat hjälpa mellanöstern kunde hållit sig till de saktioner de beslutat om. och haft sakta tillvänjning för att nå sina mål till demokrati.
du bombade de länderna till kaoz och miljoner har fått sina liv förstörda. massflykter till eu och kaoz överallt. allt sker av ekonomiska skäl för få kontroll på olja och naturtillgångar.
det är ju krig i Afrika också men har lugnat ner sig när kina blandade sig i och kina istället för att kriga, betalar för att få olja och naturtillgångar.
denna vecka skall federal reserv och uza bankirerna ha möten och tala om för EU och Sverige hur de skall lyda direktiven.
BRIC-länderna verkar vara motpolen som kan vågar stå emot med kinas och ryssland militärmakt och ekonomiska resurser. de kommer nog bli vinnare i längden. och UZA förlorar med sitt våld och tvång politik.
du verkar gilla "Blair och västvärlden" men det är mer en bakirmaffia som struntar i västvärldens folks väl. vi får vara ett verktyg för att de skall få leka gudar.
får se vad makteliten gör med Sverige. ser dystert ut för oss vanliga fotfolk.
skriv och berätta vad du menar. tror mer att du är en oförnuftig och ömdömmeslös person som önskar vara kunnig och förståndig. Men fantiserar ihop en verklighet av lite teoriskvättar här och där. ett riktigt dumhuve med andra ord.
kaale
26 oktober 2015 14:24
hallå "H"
förklara varför Vietnamerna var tvunga att lida så. finns det några förklaringar från 700 -talet?
http://www.svt.se/nyheter/utrikes/43-ar-efter-fasan-far-hon-hjalp-med-smartorna
juri lina har forskat och sett bevis på att UZA bankirer skapade kommunismen, för att kunna få makt och kontroll. de mördades förmögenheter hamnade i UZA. de skapar ett hot och fiende och tjänar pengar på att folk krigar. genom vapenindustri och synergier på flyktingströmmar ja hela länders folkförflyttningar.
i fjol berättade högsta Vietnamiska militären att de försvarade inte kommunismen, utan stred för att vara få vara ett fritt land.
Svensk
26 oktober 2015 16:11
Nu får du väl ändå ge dig! Du har ett ansvar som politiker och f.d riksdagsman!
Med denna bild och texten du lagt ut tycker jag du spär på fördomar.
Enligt dom araber jag talat med har detta inget med IS att göra. Att dom använderdenna gest är väl för att visa att dom är "rättrogna", vilket är vansinnigt, för dom är extremister, barbarer. Däremot har muslimer alltid använt detta och speciellt om någon dött "martyrdöden" och denna pojke gav sitt liv för att rädda andras. IS tycker nog att dom har ensamrätt och tolkningsföreträde till denna gest. Lika befängt som att påstå att kristna människor är terrorister för att dom knäpper sina händer, precis som kristna extremister kan göra.
Thoralf Alfsson
26 oktober 2015 16:58
Var och en får väl göra sin tolkning.
World Traveller
26 oktober 2015 17:12
@Svensk
Det visar sig väl snart.
H
26 oktober 2015 18:00
Signaturen Kalle tror nog också att uza låg bakom tsunamikatastrofen i Thailand jordbävningen i Haiti digerdöden på 1300-t och syndafloden på Noaks tid
H
26 oktober 2015 18:16
Haha
kalle
26 oktober 2015 18:39
"H" ok, du bara larvade dig.
UZA bin laden, ha klockrent.
ja han gick upp i rök efter att den lögnen blivit förbrukad. media visade ingen kropp, ingen begravning, inget tecken på eftersörjande trots 50 barn. trots miljardrikedomar och finansiella transaktioner. trots att nsa har koll på all datatrafik. och alla underrättelsetjänster i hela Världen letade efter bin laden så lyckades bara små privata media-arbetare få kontakt med han. och han lyckades ständigt posta sina videoshälsningar till världen.
troligen lika sant som tjejen som vittnade om kuvöserna i Kuwait.
Tony
28 oktober 2015 01:01
Passa dig för övergångsställen. IS har tagit kontrollen över dem med.
https://petterssonorg.files.wordpress.com/2015/03/2015-03-09_1246.png
Tova
28 oktober 2015 08:27
Men snälla Thoralf, du gör ju ingen klokare med det du skriver. Destruktivt för SD och alla världsmedborgare. Så låg nivå, jag skäms att jag bor på Ängö!
Thoralf Alfsson
28 oktober 2015 08:59
Bra att du läser min blogg. Då kommer du sannolikt bli mer upplyst om verkligheten i det känsliga ämnet invandring. Även om du inte delar min åsikt i denna fråga men fakta kan ju aldrig var fel att känna till.
Tråkigt att du inte trivs på Ängö!
Lioudmila
28 oktober 2015 19:43
Idag pa tv4 kl.19 har de visat hur folket pa begravningen visar IS/tecken. Men inte pa svt, de sa bara att manniskor visade ett finger som typ alla ar ett.