thoralf

Direktlänk till inlägg 11 oktober 2015

ÖSTRAN ÖVERGLÄNSER BAROMETERN

Av Thoralf Alfsson - 11 oktober 2015 12:36

Ännu en gång visar Östra Småland att man är den absolut bästa tidningen i Kalmar län. Lördagens artiklar om den mordhotande asylsökande personen från Syrien som mer framstår som en IS-jihadist är ett nytt bevis på hur Östra Småland vågar och därmed överglänser Barometern.


Jag tror knappast att Barometern ens kommer ta upp fallet i kommande upplagor av Barometern. Tidningens läsare skall hållas okunniga om verkligheten när det gäller asylsökande. Det passar inte som snyftreportage. Ett utslag av den politiska korrektheten som Barometern håller så högt.


Framsidan på Östra Småland talar sitt tydliga språk.


 


Ju fortare 26-åringen utvisas från Sverige desto bättre! Bara ett DNA-prov tagits innan, så att inget annat EU-land drabbas av en jihadistkrigare.


Jag förutsätter att det är en självklarhet att Säpo utreder den mordhotande 26-åringen. De lögner som 26-åringen framför angående de foton som fanns i hans gömda mobiltelefon är ganska patetiska. Läs artikel och se bilder.


”När polisen undersökte mobilen hittade de ett 20-tal foton, varav flertalet verkar vara tagna i krigets Syrien. På bild efter bild poserar tungt beväpnade skäggiga män med ett finger upp i luften. En symbol för att det bara finns en gud, som flitigt används av islamistkrigare. På ett par bilder syns en svart flagga med arabisk text vaja.”

 

”En bild verkar avbilda summariska avrättningar på ett torg. På marken flyter blod.”

 

”26-åringen medger i förhör att det är han själv som syns på flera bilder. I en bildserie poserar han med pekfingret i luften intill ett luftvärnsvapen. På andra bilder är han klädd i kamouflagekläder och beväpnad med ett svärd.”


 

 

”Men 26-åringen är en fredlig man, hävdar han själv. Angående hoten på asylboendet så är detta lögner och inget annat. Han har inte hotat någon och har inget emot människor av andra religioner. Hans egen religion förbjuder honom att skada eller döda andra. "Det är haram, förbjudet. Det står i Koranen".”


Givetvis tror alla naiva svenskar på 26-åringen! I synnerhet Stefan Löfven, Morgan Johansson och andra politiker inom alla partier i 7-klövern. Alla är ju på flykt från kriget! Givetvis är det den mordhotade som ljuger, han är ju kristen.


Mike Waxman, H-G Strömmer och Ahonen och andra vänsterbloggare som alltid brukar ha synpunkter är givetvis tysta som möss. Även de som kommenterar på bloggen Johannes, Mats (ateist), realisten o.s.v lyser också med sin frånvaro.




Det är så skönt att Östra Småland vågar beskriva den verklighet som jag och många andra i många år lyft fram på bloggar och webbsidor men som pk-media envist vägrat att publicera. Det känns utan tvekan som en bekräftelse på att sanningen har segrat. Dock inte på Barometern! Barometern har fortfarande en lång väg att vandra.


Bor du i Kalmartrakten hoppas jag att du stödjer Östra Småland med en prenumeration på någon nivå. Skippa Barometern om du vill läsa sanna och verkliga lokalnyheter.

 
 
Ingen bild

Cosmik Debris

11 oktober 2015 17:33

Alla som flyr krig är tydligen utan undantag flyktingar, snälla och deras ord är att lita på. Nu när snart hela Mellanöstern är här.

Vem flyr de ifrån?

Och till vad?

 
Ingen bild

Hood

11 oktober 2015 17:51

Östran framstår som Barrens dåliga samvete.

 
Ingen bild

Hood

11 oktober 2015 17:55

Men om man köper Östran så stödjer man ju samma förkastliga mediekoncern som äger Barren???

 
Ingen bild

hans

11 oktober 2015 18:16

Det problematiska är att det är samma ägare till tidningarna. Däremot kan man lite välja sitt gift med tanke på det som sagt råder tidningsmonopol i staden, visst det går att läsa DN eller SVD men det gör knappast det hela bättre.

Men det är klart får man välja så läser jag hellre det Ulf Carlsson skriver än vad Anders "palestina" Blank hostar upp.

Thoralf Alfsson

11 oktober 2015 18:43

Instämmer!

 
Ingen bild

Ibbe

11 oktober 2015 18:18

Barometerns redaktionella upplägg sedan en tid är en gåta. Kommer troligen att kosta en hel del prenumeranter.

 
Ingen bild

Christer

11 oktober 2015 18:27

Håller med om att Östran är bättre än Barren, trots att dom bägge tillhör Gota Media. Det måste bero på att det är några rakryggade personer som är tongivande i Östran, till skillnad från de journalister som huserar i Barometern. Men det sker ett uppvaknande överallt i samhället idag, i media och bland flera partier. Skrotande av DÖ är naturligtvis en konsekvens av den senaste tidens invandring, ingenting annat. Det börjar brännas hos de partier som har en smula självbevarelse drift kvar. Löfven med bihang har ännu inte förstått någonting. Något nyval tror jag dock inte vi får se, men däremot en regeringsombildning. MP bör sparkas långt ut, V (VPK) bör hamna i frysboxen för alltid. Och det viktigaste av allt : att vi får en invandring som är i takt med omvärlden. Det är en omvälvande tid just nu, och vi kanske får se en klargörande debatt i SVT:s Agenda om några timmar. En Jimmie i toppform skulle inte sitta fel...

 
Mike Waxman

Mike Waxman

11 oktober 2015 18:32

Tacksam om jag får tala för mig själv Thoralf !!
Läser du min blogg idag så kan du se att det du skriver stämmer ju förstås inte utan är tomma ord(som vanligt när du angriper någon motståndare).
Jag har kommenterat mitt inlägg idag och där skriver jag att vi självklart ska utreda om det finns extremister och då ska dom självklart utvisas.
Skillnaden mellan dig och mig är att jag tycker inte man ska gå på antaganden,"tyckanden hit o dit",utan varje ärende ska utredas,precis som lagen föreskriver när det gäller flyktingarna som kommer till Sverige.

Sedan tycker jag givetvis att du "i god Thoralf anda" gör en jättesak av en eventuell enskilda person's förehavanden eller inte! Ser du till antalet flyktingar som passerat Sverige's gränser så är detta ETT fall du nu tar upp,men alla andra då,var finns dom på din blogg ? Drygt 80.000 sökte asyl förra året och alla dom som försöker skapa sig ett liv i Sverige och som kämpar på,ja,dom nämner du i vanlig ordning inte ett dugg om! Det har kommit hit drygt 500.000 asylsökande sedan mitten på 80-talet och hur många extermister,attentat etc har du upplevt sedan dess Thoralf ?

PS:Nu börjar det bli lite tjatigt med epiteten du försöker sätta på mig.En gång för alla: I denna tragedi som drabbar människor i fr.allt Syrien så är nog den politiska hemvisten inte så intressant,det handlar mer om vem du är som människa,human eller inhuman. Vad är du Thoralf Alfsson ?

http://www.mikewaxman.se

Thoralf Alfsson

11 oktober 2015 18:43

Snacka inte om epitet Waxman! Jag har dokumenterat allt du kallat mig på din blogg.

Har allvarligt funderat på att göra en anmälan om förtal!

Vi har mängder av mord, mordförsök, droghandel, sprängningar, trafficking och annan kriminalitet som begås av dessa invandrare. I vissa fängelser är andelen med utländsk bakgrund över 70 procent.
Jo, jag har skrivit om dessa invandrare många gånger på min blogg.

För övrigt så ser jag inte en stavelse om den 26-årige jihadisten som Östra Småland skriver om.

 
Ingen bild

Bertil

11 oktober 2015 18:42

Gissningsvis har Migrationsverket ingen, eller väldigt lite koll på vilka som tar sig hit. Man kan tycka att det borde vara högre prioriterat, speciellt med tanke på deras chefs tidigare anställning.

Fast det är ju inte upp till mig att tala om hur han ska utföra sitt jobb, det är trots allt han som ska vara expert.

 
Ingen bild

Biggan

11 oktober 2015 18:43

Vet inte vad man ska säga om Barometerns chefredaktörs uttalande i dagens e-tidning, han säger med anledning av att tidningen ska utöka sin webbfunktion att:
- Det ligger i vårt samhällsansvar att ha ständig koll på allt som sker i spridningsområdet-
Så talar en man med kluven tunga och chefredaktör för en tidning som mörkar nästan allt som har med brott och invandrare att göra.
Anders Enström förstärker bara människors uppfattning om honom som en rädd och patetisk chefredaktör och som genast borde söka sej ett annat arbete.

 
Ingen bild

Lasse

11 oktober 2015 18:46

Waxman verkar vara lite "skitnödig", lite prinsessan på ärten över hans inlägg

 
Ingen bild

Helene

11 oktober 2015 18:47

http://youtu.be/NxYbv0bUTycOT

Se Jan Millds Fredagsfilm om massmedias övergrepp på "Julia Caesar".

 
Ingen bild

Observer

11 oktober 2015 19:20

@Mike Waxman

-Hej på dig vaxargubbe!
När tänker du och dina kommunistpolare berätta öppet att; "alla dom som försöker skapa sig ett liv i Sverige" är EMIGRANTER!! eftersom om de flytt kunnat få asyl redan i t.ex Grekland, Turkiet, Österrike, Tyskland.
De är dessutom VÄLBÄRGADE EMIGRANTER -Det ser alla genom en snabb blick på deras klädsel.

Sådana tänker INTE jag och många med mig i Sverige stå och försörja med skattepengar! -Det ska du ha väldigt klart för dej!

Hur många sådana hjälper du själv Waxman? -Svara!!! Berätta också då hur du gör det?

....Och något svar på det här lär vi k n a p p a s t få från vaxargubben!

 
Ingen bild

Zetor

11 oktober 2015 19:35

Jag har av olika omständigheter tyvärr haft Barometern/OT i lika många år som Anders Enström är gammal alltså i 50 år !

 
Ingen bild

märta

11 oktober 2015 20:01

Ang Agenda 2030! Har läst snaphanen. dk idag om ett land i belägring. Borde man inte upplysa och informera inte bara sveriges befolkning utan mass information till hela världens befolkning vad som är på gång? ? Detta är väl bara ett annat namn för New World Order.! Detta ska påbörjas 2016 Jan . Detta borde väl om något inkludera befolkningen i världen om man ska kunna genomföra detta gigantiska experiment. Man löser väl inte världens fattigdom genom att förflytta många fattiga till Europa. Att utbilda folk på plats och hjälpa till med teknik och kunskap, odlingar, sjukvård mm . Att blanda all världens olika religioner och kulturer hur som helst verkar inte vara en bra lösning!!

 
Ingen bild

Mattias

11 oktober 2015 20:26

Det är mycket allvarligt varje gång någon hotas att få halsen avskuren. Det finns inga förmildrande omständigheter, man gör helt enkelt inte så. Men inte är det extraordinärt bara för att det händer på ett asylboende och att det var en kristen som hotades. Hot om våld finns över allt och det är väl just det som är problemet, att man väljer den vägen.

 
Ingen bild

Bosse

11 oktober 2015 20:56

SVT Smålandsnytt och SR P4 Kalmar är lika återhållsamma i sin rapportering som Barometern

 
Ingen bild

Svante1

11 oktober 2015 21:18

Borås Tidning=Barometern :(

 
Ingen bild

Lotta

11 oktober 2015 22:04

Man kan ju inte bli annat än förbannad på kvällens partiledardebatt. Jimmie Åkesson fick ordet en gång per fråga, markerade att han ville kommentera igen men fick aldrig ordet igen. Värdelösa programledare som förmodligen gjorde "sitt jobb" enligt föreskrivna pk-bestämmelser.

 
Ingen bild

Tomas

11 oktober 2015 22:24

När jag ser alla dessa PK-folk i Sverige tänker jag på det som jesus sa när han korsfästes: "Fader, förlåt dem; ty de veta icke vad de göra".

 
Ingen bild

Jan Eriksson

11 oktober 2015 22:37

Jimmie fick stå i mitten. Bra.

 
Ingen bild

Lena

11 oktober 2015 23:08

@Lotta 22.04
Det är sant det du skriver. Vilken talartid fick Åkesson , kanske 2-3 minuter totalt av 1 tim 45 min. Ofattbart hur rädda och infantila, ynkliga och intoleranta SVT. jag tröttnade efter ett tag, orkade inte igenom, det är samma snack som det varit de senaste 10 åren. Inget nytt egentligen, bl, bla, bla. Inget argument fick slutföras. SVT är sämre än sämst - de får 0 poäng av mig.

 
Ingen bild

Biggan

11 oktober 2015 23:13

Ingen bra debatt för Åkessons del, fick visserligen inte ordet då han ville men han gjorde en ganska slät figur vid sina inlägg. Har luften börjat gå ur honom?

 
Ingen bild

Ludvig

12 oktober 2015 11:21

Som prenumerant på Östra Småland i över 50 år håller jag med.

 
Ingen bild

s29

12 oktober 2015 21:17

Enligt "vaxmannens" logik så begås dom flesta våldtäkterna i Sverige (ca160 per dygn) av etniska svenska uteliggare,dom är ju så förbaskat solbrända.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards