thoralf

Alla inlägg den 29 september 2015

Av Thoralf Alfsson - 29 september 2015 22:48

Jag har inte tittat på kvällens stora gala där kändisarna frossar i sin egen godhet. Det positiva är dock att de insamlade pengarna går till UNHCR och därmed till hjälp i närområden och flyktingläger. Precis det Sverigedemokraterna förespråkar.


Jag råkade dock se Hans Rosling när jag skulle byta kanal. Hela hans framträdande var en sågning av 7-klöverns flyktingpolitik! Han hyllade istället den politik SD vill föra med en tyngdpunkt på hjälp i närområdet. Han angav att hjälpen som behövs i närområdet skulle kosta 25 kronor/person och dag medan den svenska regeringen budgeterar för 500 kronor/dag och person i Sverige.


Det innebär alltså 20 ggr högre kostnad eller att vi skulle kunna hjälpa 20 ggr fler människor för samma kostnad!

 

Jag undrar dock hur många av de som lyssnade på Hans Rosling som gjorde reflektionen att han förespråkade den politik som SD vill driva!



twitter hyllades Hans Rosling men jag tror faktiskt inte de begriper att de samtidigt hyllar den politik SD förespråkat under alla år i riksdagen.

 

Mina läsare kommer säkert ihåg att jag skrivit om gratis busskort till asylsökande i Kalmar län. Sverigedemokraternas landstingsgrupp har skrivit en interpellation om detta för att lyfta frågan i Landstingsfullmäktige då frågan inte behandlats politiskt. Här kommer interpellationen och det skriftliga svaret. Interpellationen kommer debatteras under onsdagen.


 


Jag kan bara säga att svaret är så ynkligt att Anders Henriksson borde skämmas!


 


Detta handlar inte om integration utan snarare tvärtom. Busskorten kommer inte användas för att träffa svenskar utan andra landsmän som bor på andra orter i länet.

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16
17
18 19
20
21 22
23
24
25 26 27
28 29 30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards