thoralf

Alla inlägg den 26 september 2015

Av Thoralf Alfsson - 26 september 2015 23:06

 


Idag har jag besökt Stora Rör på Öland och det arrangemang som bland annat Folk o Försvar anordnade. Ett arrangemang som Sverigedemokraterna utestängdes ifrån, vilket jag skrivit om i ett tidigare blogginlägg. Efter besöket kan jag konstatera att det fanns gott om utrymme för vårt tält på 3*3 meter om bara viljan funnits hos arrangören.

 

Den person som nekade oss att delta satt under hela tiden tillsammans med det moderata kommunalrådet Henrik Yngvesson och före detta moderata partistyrelseledamoten Malin Almqvist, numera länsråd vid Länsstyrelsen i Kalmar län. Inte svårt att räkna ut varför vi nekades plats.

 

Arrangemangen ”invigdes” med att en rote JAS gjorde två överflygningar. Jag har filmat en del av vad Allan Widman (FP) och Åsa Lindestam (S) sa under sina anföranden och paneldebatten. Kommer sätta samman ett litet videoklipp som kanske kan bli lite roligt. Men det kommer om någon dag på bloggen.

 

Man kan bara konstatera att verkligheten också håller på att drabba 7-klövern även på detta politikområde. Tyvärr är det bara ett fåtal människor som är välinformerade om tillståndet för vårt försvar av landet. Något av det första som lär hända är att värnplikten införs igen och det kan göras ganska snabbt. Ett beslut som enligt Allan Widman kan fattas av regeringen, utan beslut av riksdagen.


 

 

Tomas Mattsson, Expressen var även på plats i Stora Rör. Missade att lämna ett visitkort men det blir nog fler chanser eftersom han har ett sommarhus på Öland. Ett hembesök hos Mattsson kanske skall planeras in och lite bankande på fönster. Med andra ord lite journalistiskt vardagsarbete! Jag vet var han bor ;-)


 

 

 

Marcus Oscarsson i TV4 narrar hela 7-klövern när det gäller tiggerifrågan, speciellt moderaterna och socialdemokraterna och deras vindflöjelpolitik. Inte minst deras brist på ledarskap. Det var faktiskt något som togs upp i debatten om försvaret också. Det sas nämligen att det kvittar hur mycket pengar och resurser som försvaret får om det saknas ett politiskt ledarskap som sätter kursen.


 

Så jag tror att Marcus Oscarsson snart även får ta den om försvaret också så småningom ;-)

 

Den om islam dröjer nog dock ett bra tag innan partierna i 7-klövern begriper vad som gäller.

Julia Caesar skriver i söndagskrönikan om HM och Åhlens som nu marknadsför muslimska slöjor, hijab. Min uppfattning är att alla riktiga svenskar och alla kristna borde bojkotta både HM och Åhlens. Jag kommer aldrig handla en pryl hos dessa företag i fortsättningen. Jag skulle gärna se demonstrationer vid deras varuhus och butiker.

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16
17
18 19
20
21 22
23
24
25 26 27
28 29 30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards