thoralf

Direktlänk till inlägg 18 september 2015

BESÖK I RIKSDAGEN

Av Thoralf Alfsson - 18 september 2015 22:05

Under torsdagen passade jag på att besöka riksdagen under några timmar. Väldigt trevligt att träffa både ledamöter och tjänstemän för lite samtal om både politik och annat. Extra kul att besöka vår vice talman Björn Söder på hans tjänsterum.  Lunch med partiets kanslichef i riksdagen Helen Spaak och politiske sekreteraren Christian Staaf.


Många trevliga samtal och även upplysande om hur arbetet i riksdagen fungerar under den nya mandatperioden. Uppenbarligen är det inte lika smidigt som det var med 20 ledamöter under min mandatperiod i riksdagen. Idag finns det ytterligare 29 ledamöter och en otydligare ledning med Jimmie Åkesson som varit sjukskriven och Björn Söder som talman.


Träffade även ledamöter från 7-klövern som även satt i riksdagen under förra mandatperioden och som jag därmed känner en del. Utan tvekan råder en stor irritation eller rent av ilska mot DÖ. Frustrationen är minst sagt stor över att man inte får driva en riktig oppositionspolitik för att försvaga regeringen och Stefan Löfven. Eller rent av att fälla regeringens budget ännu en gång och därmed tvinga fram ett nyval. Jag tolkar det nästan som en viss uppgivenhet över den uppkomna situationen genom DÖ. Ledamöter inom alliansen känner sig fullständigt bakbundna av DÖ. Frågan är hur länge de klarar av att upprätthålla skenet utåt! Om det jag hörde i riksdagen under torsdagen stämmer på fler ledamöter överlever inte DÖ moderaternas stämma till hösten, om omröstning sker genom sluten omröstning. Frågan är om någon moderat vågar begära att omröstningen skall vara sluten! Det skall i så fall vara Finn Bengtsson.


En ledamot från Alliansen hoppades att SD skall ställa en misstroendeförklaring mot Stefan Löfven som statsminister under hösten. Vilket skulle ställa Allianspartierna inför en mycket besvärlig situation.


Mitt mål med besöket i Stockholm var egentligen avresa på en semesterresa till Kreta på torsdagskvällen från Arlanda. Jag har bjudit mina barn och barnbarn på en semestervecka. Just nu sitter jag på min lilla terrass i Chania och bara njuter av värmen efter en alldeles utmärkt första dag. Alla är nöjda med hotellet och barnbarnen har badat mest hela dagen. Så det blir begränsad tid vid datorn, bara en stund sent på kvällen.


Jag har börjat läsa fjärde boken i millennium trilogin. Givetvis har författaren David Lagercrantz fått med diverse negativa stycken om Sverigedemokraterna i berättelsen. Det är minst sagt lågt men det ger säkert en och annan poäng inom pk-etablissemanget och på Söder. Har tyvärr inte gårdagens Debatt men när jag läser kommentarerna så var det uppenbarligen något i hästväg. SVT hade formerat i riktigt pk-lag från Sverige. Var det inga seriösa personer från 7-klövern som ville ställa upp?


Men det finns också små stycken i boken som jag också kan se andra paralleller i. T.ex de tre T:na! Tolerans, Talang och Täthet.


”Med tolerans menar han att det krävs tolerans både för udda idéer och udda personer… Alltför homogena och dömande organisationer åstadkommer inget.”


”Talanger, åstadkommer inte bara goda resultat. De drar till sig andra begåvningar också. De skapar en miljö där folk vill vara.”


”Att dessa talanger just ska sitta tätt. Det skall inte krävas någon omständlig byråkrati för att träffas… Man skall bara kunna klampa in och diskutera.”

 

Jag fäster mig speciellt vid ”Alltför homogena och dömande organisationer åstadkommer inget.”

 

Någon som känner igen följande visdomsord om hur en styrelse bör utformas.

”Om två personer i en styrelse alltid tycker lika, är en person överflödig/onödig”

 

Att skapa en styrelse med enbart ja-sägare leder med andra ord inte till någon utveckling utan snarare till avveckling.


 
 
Ingen bild

lassese

18 september 2015 22:16

Akta dig Thoralf! Du läser fel böcker... och har dessutom fräckheten att citera ur dem! Du kan bli utesluten ur SD för sådant!

 
Ingen bild

Martin

18 september 2015 22:19

När det finns så många böcker. Varför köpa en bok vars vinst kommer gå direkt till Expo?

 
Stefan K

Stefan K

18 september 2015 22:19

Önskar dig en trevlig och välförtjänt semester.

Nästa gång du besöker riksdagen och dina partikamrater, kan du skicka vidare frågan från mig och många andra. Har vi inte sett nog med tjafs och larv från partiledningen?

När allt går SD i händerna, när partiet har växtvärk och chansen finns att man blir det största partiet i nästa val, så fortsätter tjafset med uteslutningar och avstängningar...inte minst av populära representanter som förmodligen lagt ner sin själ på sitt engagemang för partiet.

Det är nog många fler än jag som vill veta vad som står på och varför?

http://petterssonsblogg.se

 
Ingen bild

Rune

18 september 2015 22:50

Jag kommer att tänka på ett uttalande som Anna Lindh skall ha gjort:
"Jag tror inte på ett parti där alla dansar i takt. Jag har med sorg i hjärtat sett hur många i min egen ålder försvunnit bort från politikens centrum, trots att de borde ha funnits där. Det är lätt för ledare eller chefer att premiera ja-sägare och stöta ut kritikerna. Hade socialdemokratiska partiet lyssnat bättre på sina egna kärleksfulla kritiker hade vi kanske haft en starkare ställning idag."
Detta uttalande kan nog vara lika giltigt i alla partier, inklusive Sverigedemokraterna.

 
Ingen bild

OT

18 september 2015 23:00

Apropå balladen "Nisse Karlsson": https://www.youtube.com/watch?v=PqFx_YNjw4U

P.S 7klövern; snart har snart har Nils Karlsson fått nog!

 
Blåsippan

Blåsippan

18 september 2015 23:01

Har nu sett svt debatt i efterhand. Det var med illamående och ständigt kräksväljande man lyssnat på den svenska sidan då Paula Bieler äntligen trädde fram. Det var som om någon öppnat fönstret och släppt in en kraftig bris med havsluft i ett illastinkande instängt/skränkt rum. Det var som om solen bums skilt regnmolnen åt sidan och lös med all sin glans. Danskarna i all ära. Men Paula som jag tidigare ansett precis som Hanna Wigh varit in kvoterade av Mattias Karlsson och C/O skrev mig med kraftig tuschpenna på näsan. Vacker och helt ofelbar var hon också. Tyvärr tillhör hon inte min falang inom SD. Där kommer jag aldrig vika.

http://www.svtplay.se/video/3695523/debatt/debatt-

 
Lassekolja

Lassekolja

18 september 2015 23:02

Efter Ditt energiska bloggande är Du väl värd lite semester. Jag förstår faktiskt inte hur u hinner leta upp alla diagram och kurvor till nya inlägg varje dag.....
49 ledamöter nu, m.h.a en miniräknare och Regula-de-tri får jag fram att 27,3% skulle ge 95-96 ledamöter? Stämmer det? Bara en tidsfråga till 100-ledamotsstrecket passeras!
Det vore mycket märkligt om inte SD-ombuden ser till att både Du och Therese Borg sitter i Riksdagen fr.o.m nästa val!
Idag blev jag mycket upprörd när jag lyssnade på Studio 1. Det gamle VD- & styrelseproffset Markus Storch hade synpunkter på att SN/Företagarna hade samtalat med SD. Motiveringarna var som tagna från "stenåldern"(=slutet av 80-talet). Han måste ha vistats på en annan planet i 25år.
Studio 1 kan höras här:
http://sverigesradio.se/sida/tabla.aspx?programid=132
Han hävdade att S & M skulle gå ihop. Han har inte förstått anledningen till att SD växer. Han säger så mycket galenskaper att han näst intill borde omyndigförklaras! Missa inte att lyssna på detta, gå någon minut in i programmet. Han borde gå en demokratikurs innan han yttrar sig nästa gång!

http://www.samtiden.nu

 
Ingen bild

Nisse

18 september 2015 23:25

Om alla tänker likadant,
blir det väldigt lite tänkt.

 
anette

anette

18 september 2015 23:26

Jag önskar Dig en skön semester Thoralf och hoppas att Du efter nästa
val åter är tillbaka i riksdagen.

http://vera

 
Ingen bild

AyC

18 september 2015 23:48

En liten tanke ... hur har Socialdemokraterna tänkt ?
Tänker dom gå till val med Löfven som partiledare ?
Tänker dom gå till val i samarbete med MP ?
Hur i h..vete har Socialdemokratiska Partiet tänkt ...
Med dessa blysänken är partiet snart nere på 10 % ...

 
Ingen bild

pelle

19 september 2015 00:08

Bra att du hälsade på björn söder,,, känns riktigt bra

 
Ingen bild

Scubadive

19 september 2015 00:57

Chania är riktigt najs! Ha en bra semester!

 
Ingen bild

Tor Rusk

19 september 2015 01:15

Grattis Thoralf, till att Du tar en välförtjänt semester. Så gör även jag. På Tisdag går flyttlasset till Polen tillsammans med två andra pensionärspar. Vill tacka dig för din energi och ditt arbete och lycka till framöver. Räknar inte med att kommentera i fortsättningen. Det blir alltför smärtsamt. Och tack alla övriga kommentatorer som lägger ned Er energi för Sverige. Själv orkar Jag inte längre. Till alla: Lev väl.
Tor Rusk

 
Ingen bild

Cosmik Debris

19 september 2015 02:27

Att SD måste ställa en misstroendeförklaring mot Stefan Löfven är en självklarhet och något jag kräver. SD måste göra något NU! Om det blir ett extra/nyval kommer sannolikt SD att få mellan 20-30%.

Det räcker!

Gapa inte över för mycket. Det är inte läge för det nu då landets framtid hotas av en muslimsk invasion.

Det måste till handling om välfärdsstaten och det sekulära Sverige skall överleva 10-talet. Den gigantiska invasionen av muslimska män måste stoppas GENAST! Jag är mycket orolig över vad som kan hända om vi väntar. Hur många av dem är terrorister, fundamentalister eller kriminella?

Mitt svar är: VÄLDIGT MÅNGA!

Ställ en misstroendeförklaring mot Stefan Löfven. Då får Alliansen bekänna färg om de vill regera eller inte. Om de inte tar tillfället i akt kommer ingen att vilja regera Sverige 2018.
Om detta skadliga inflöde fortsätter tills 2018 är landet då inte möjligt att regera. Vården, skolan, polisväsendet, pensioner, bostadsmarknaden och sjukförsäkringssystemet har då slutligen kollapsat på alla fronter.

Det som måste göras, måste göras nu!

Inget barnsligt maktkäbbel med SDU eller annat trams. Och INGET krypande för media. Det är inget ni tjänar på. Var ännu mer offensiva och vik inte ned er en endaste tum. Svenska folket står bakom er.

Det är skarpt läge!

 
Ingen bild

Cosmik Debris

19 september 2015 03:42

Tillägg till min kommentar:

Vid en misstroendeförklaring mot Stefan Löfven vinner SD oavsett hur omröstningen går. Bättre odds går knappast att få. Min gissning är att bland många av de övriga 300 riksdagsledamöterna står nog ett Lucia-beslut högst upp på önskelistan.

Tyvärr behåller man den önskan för sig själv av rädsla för Führern som fortfarande med järnhand styr i kulisserna. Därför är det av yttersta vikt att det genomförs en sluten omröstning.

Kan SD kräva en sluten omröstning?

Det måste hända något genast annars kollapsar Sverige.

Mitt tiopunktsprogram:

1.Stäng gränsen och släpp ingen djävul över bron.

2.Stenhårda ålderskontroller på ”ensamkommande” unga män.

3.Kräv fullständiga identitetshandlingar på de flyktingar som redan befinner sig i landet. Skicka hem de som inte kan eller vill uppvisa fullgoda handlingar.

4.Massiva polisinsatser som letar upp och skickar hem illegala.

5.Inga kvotflyktingar de närmaste fem åren.

6.Sänk alla bidrag med 50% och annonsera i arabvärlden om att så har skett

7.Gör Bert Karlsson arbetslös genom att drastiskt sänka ersättningarna till utsugarna i "flyktingbranschen"

8.Kalla upp imamer för alla muslimska församlingar och förklara att nu skall varenda källarmoské HBTQ-certifieras per omgående annars ryker allt vad bidrag heter. Även ett absolut förbud av utländsk finansiering av moskébyggen skall genast klubbas igenom.

9.Inför nolltolerans mot slöja/niqab/burka i skolan.

10.Börja återsändande med generösa återvändarbidrag. De får gärna vara rejält tilltagna då det i längden är en bra affär för Sverige. Alternativet är som alla vet livslånga bidragsberoenden. Och det är dyrt det!

Genomförs dessa tio punkter har Sverige en chans att överleva.

Och det vill vi!

 
Svensson

Svensson

19 september 2015 07:51

Koppla av i värmen Thoralf,medans du tar det lugnt,lägger jag in några inlägg i min blogg,så du för en gångs skull kan få slappa lite.
Mvh Svensson

http://svenssonsfunderingar.wordpress.com

 
Ingen bild

Kent

19 september 2015 08:12

Såg att du skrev att du är i Chania ! Själv har jag och min familj precis kommit hem från en senestervecka ju i Chania . Vi var på ett underbart hotell som heter avra imperial och hade mellan 34-37 grader i skuggan. Kreta är helt fantastiskt !! Trevlig semester toralf !!

 
Ingen bild

OH

19 september 2015 08:17

Beträffande debatten i tv verkade det som om Sverige hade sänt dit Fjollträsks största byfånar förutom SD:s representant vilken var ett ljus bland svenska mörkermän och kvinnor.

 
Stefan K

Stefan K

19 september 2015 09:19

@ Cosmik Debris

Dina förslag är bra och skulle tas emot med intresse i de flesta länder där kollapsen är nära, men nu bor vi i Sverige och här kallas det rasism och allt som kallas för rasism förpassar man direkt till skräpkorgen.

http://petterssonsblogg.se

 
Ingen bild

Pensionisten

19 september 2015 09:45

Du ska ha en riktigt skön semester med de dina!
Att läsa och lyssna på "motståndarna" borde alla göra för det ökar medvetenheten om vilka dom är. 7-klövern har ju inte den insikten utan drar till med både den ena och andra lögnen för att dom inte har något vettigt att komma med. Rasistkortet är det enda dom tar till men i en kortlek finns 52 kort och så jokrar som SD har att spela med. Inte lätt för 7:orna!

 
Ingen bild

World Traveller

19 september 2015 10:25

Till realisten och övriga invandringsförespråkare som i många år sagt att 'vi har ingen massinvandring, islamiseringen är bara en myt, med invandrarna minskar våldet och tryggheten ökar, invandringen är en ren vinst'
Säg et om ett år när räkningen kommer och svenska bostäder står i brand under kravaller! Säg det till anhöriga till alla brottsoffer och våldtäktsoffer fram tills dess!

 
Lotta

Lotta

19 september 2015 10:46

Mycket bra krönika på Snaphanen idag av en person som kallar sig Junker Jörg. Väldigt lång men mycket läsvärd även om den är deprimerande:

http://snaphanen.dk/2015/09/17/var-mans-ratt-att-skriva-anonymt/

Länken till sidan som Per Gudmundsson länkade till i en Tweet som han tvingades radera efter påtryckningar från "de goda".

http://w2eu.info

http://youtu.be/8PvwqKl9ghs

 
Ingen bild

Lena

19 september 2015 11:27

@Cosmik Debris
Förbaskat bra det du skrev, håller med 100%, det måste till något denna höst för att stoppa denna invasion innan det blir för sent. Dessutom är det folk som saknar respekt för oss, värdlandet.
Att få till ett omval i höst skulle få många att fundera en extra gång, låt inte Löfvén få fördelen med mer tid.

 
snoffsan

snoffsan

19 september 2015 11:32

Du är verkligen värd en semester Thoralf, se till bara att ta till vara på denna ordentligt nu. Snart brakar allt ihop i landet, och vi behöver utvilade politiker som är beredda att kavla upp ärmarna och inte rädda för att använda en spade. Misstänker att detta är en tidsfråga nu.

Du såg inte Sverige vs Danmark? Magplask och förnedring.
En kort sammanfattning - Mitt ansikte var gömt många gånger i mina händer,när Sjöstedt grät och grät, när Boel satt och ljög så dåligt att man undrade vad hon höll på med, när den stackars förvirrade mannen talade knep jag ihop ögonen och stoppade fingrarna i öronen, tre ord kom ur hans mun, 1938, 1943 och rasism.
Det värsta jag varit med om.
När t o m den danske yngre killens ansikte började fundera på om det var skämt, allvar eller är de var i samma program och samma år 2015.

Det var hemskt att se Thoralf, ta igen dig ordentligt innan du börjar se den debatten i efterhand.

Läste idag att flyktingar nu skall inhysas i ett gammalt koncentrationsläger i Tyskland nämligen gamla Buchenwald, där bor tydligen för närvarande 21 stycken. Makaber situation, att Tyskland använder dessa gamla läger igen.
Denna nyhet finns på flera håll att läsa om man Googlar, för er som inte vill ge ett klick till ljugblaskorna.

Igår fanns en artikel på exponerat, som visar krisen i landet ordentligt nu, en nedlagd skola som skall inhysa 600 ensamkommande medelålders barn.
Damen visar gympasalen där det ligger blå smala madrasser bredvid varandra på golvet. Hur många som skall få plats där, kan man bara gissa på. Packade som sardiner börjar nu göra skäl för sitt uttryck.
600 stycken i en skola.Toaletter och duschar till alla dessa? Vinterkräksjukan? Hur låter 600 mobiler som ringer oavkortat?
Vad händer om det börjar brinna? Vilket inte alls är ovanligt när missnöje finnes?

När man ser dessa aggressiva män som nu forcerar allt som kommer i dess väg, med slagordet Allah akbar, blir jag livrädd, dessa är inga flyktingar, dessa är mördare, utsända av ISIS och inget annat.

Igår mailade jag till Ungerska ambassaden, och visade mitt stöd för Orban,s kamp mot detta vansinne som pågår.
Jag passade också på att be om ursäkt för regeringen, framförallt för statsministerns maktmissbruk.Detta som nu påverkat hela Europa på ett mycket negativt sätt.
Jag har också hittat varor som går att köpa från Ungern istället för från Sverige, Ungern kommer att behöva varenda krona i sin kamp nu.

Sola ordentligt nu Thoralf, njut med dina barnbarn, försök förträng eländet, kom hem utvilad, dags att vi tar sista kampen nu, och förpassar Löven och DÖ vid skampålen där de hör hemma.



http://7wm2zu47tn

 
Ingen bild

Niklas R

19 september 2015 11:35

Millenium filmerna är rent skräp. Nu ska jag i ärlighetens namn säga att jag inte läst böckerna, då jag inte läser fiction utan mest saker som faktiskt hänt, aka historia.
Men när första boken blev film tänkte jag se den när den kom på DVD då Mikael Nyqvist brukar vara bra. Och det var han, det var bara resten av filmen som var dålig. Dålig story, helt förutsägbar och bara rent patetisk i sina resonemang. Och det gick snabbt utför i del två och tre. Jag plågade mig igenom dem också när de kom för flickvännen ville se dem. Kom och hjälp mig! Totalt ologiska, dåligt genomarbetad story som är full av luckor och helt ovetenskapliga effekter. Det som står ut mest är när de sätter en el-pistol till torpeden som inte kan känna smärta och han blir inte påverkad av det. Då slår man sig för pannan av hur inkompetenta och dåligt genomförd researchen är i filmen. En el-pistol slår inte ut genom smärta, den paralyserar och överbelastar nerverna. SÅ det kvittar om personen inte kan känna smärta, den går ner för räkning ändå då nerverna blir överbelastade och musklerna går i kramp. Det är av den anledningen som amerikansk polis uteslutande använder tazer mot personer som de misstänker är LSD påverkade och en vanlig kula inte hjälper (för de känner ingen smärta).

Så jag tänker inte slösa min tid på att se en eventuell filmatisering av den fjärde boken.

 
Ingen bild

Lena

19 september 2015 12:16

Tyskland planerar att göra radikala ändringar i lagen, ex avskaffa bidrag m m. Det innebär att Sverige står ensamt i världen med generösa bidragssystem. Tyskland väntas också skicka tillbaka stora volymer av de asylsökande. Vad innebär allt detta för Sverige?

http://avpixlat.info/newsdesk/tyskland-planerar-radikala-lagandringar

 
Ingen bild

Göta

19 september 2015 12:18


ALARMERANDE NYHETER från Avpixlat-Newsdesk!

"Den nya rekordsiffran för invandringstakten i Sverige är nu uppe i 14.000 illegala
invandrare per vecka = 728.000 om året. Med anhöriginvandring innebär detta
2-3 MILJONER MIGRANTER PER ÅR till Sverige!"

http://korta.nu/News-1


"Enligt den högt ansedda tidningen Washington Post avser Tyskland inom kort
göra radikala lagändringar, dels avskaffa alla bidrag till illegala invandrare samt
dra ner dem markant för icke-illegala sådana, samtidigt som illegala invandrare
kommer börja skickas tillbaka i stora volymer."

Detta innebär ännu högre volymer till Sverige!

http://korta.nu/News-2

 
Ingen bild

Göta

19 september 2015 12:19


Bra förslag Cosmic Debris.

 
Ingen bild

Göta

19 september 2015 12:51

Citerar nedan två kommentarer som det finns anledning att fundera över. Bägge kommentarerna är från pseudonym "Pollykarpus" och finns under Avpixlat-inlägget
"Få syrier bland asylsökande till EU".

1) "Det är ingen flyktingström som pågår, det är en invasion av Europa som pågår.
Flyktingar kastar inte sten på gränsvakter samtidigt som dom skriker Allahu Akbar.
Flyktingar plundrar inte restaurangvagnar på tåg, under sin flykt.
Flyktingar stjäl inte privatpersoners bilar, försöker kapa bussar, i länder de flyr igenom.
Flyktingar blir inte gripna för våldtäkt två dagar efter de anlänt i landet som de
flytt till."

2) "När regeringarna i Libyen och Syrien störtades (med hjälp av USA och EU inklusive Sverige), så stormades fängelserna.
Fängelsevakterna flydde för sina liv, och fångarna släpptes ut av dem som stormade.
Det är nog en otroligt stor del av dessa fångar som nu kommer till oss."

(Tillägget inom parentes av mig.)

http://avpixlat.info/2015/09/19/fa-syrier-bland-asylsokande-till-eu/#more-155357

 
Ingen bild

Karl

19 september 2015 13:17

Väl unnad semester Thoralf.
Ursäkta om jag undrar Tor Rusk var i Polen flyttar ni, är det bra för pensionärer i Polen, kan man ta med sig pension o.s.v

 
staffan anderstig

staffan anderstig

19 september 2015 14:07

Inte för att lägga sten på börda men de som fått PUT utan att ha uppvisat pass eller id,var skall de utvisas till,myndigheterna vet inte deras hemland,alternativt de bedöms bli fängslade kanske mista livet,nä vi sitter nog med svarte petter.

http://facebook

 
Lotta

Lotta

19 september 2015 14:15

Läser i slaskmedia om att en 4-årig liten flicka drunknade i Medelhavet i går och en 5-årig liten flicka drunknade idag. Varför slås inte dessa båda små barns öde upp lika stort som den 3-årige pojkens? Kan det bero på att flickor inte är något värda bland de troende till den "kärleksfulla" religionen?

http://youtu.be/LPjzfGChGlE

 
Ingen bild

Cosmik Debris

19 september 2015 15:09

Sverige kokar!

Landet befinner sig just nu i den allvarligaste kris sedan kriget. Om detta skadliga inflöde inte stoppas genast kollapsar Sverige. Arga horder av muslimska män vandaliserar svenska tåg och hotar personalen. SJ:s presstalesman Marika Berggren mörkar det som händer och skyddar inte sina anställda.

Det är ett vidrigt, fegt och ett handlande som skall resultera i avsked.

Vad i helvete tänker Stefan Löfven med? Det finns inga bostäder och ingen vill bygga dyra lägenheter åt påstådda flyktingar som kommer att vara beroende av socialbidrag under överskådlig tid.

Alla med det enklaste av förståndsgåvor begriper att den inslagna vägen leder mot en avgrundsdjup ravin av resursbrister på alla plan och kanske rena gatustrider. När kommer Stefan Löfven att dra i nödbromsen?

Väntar kanske den ynkryggen på att läget skall bli outhärdligt och inget alternativ finns först? Kan det kanske vara så att Löfven även hoppas på att andra STARKA ledare skall styra upp detta kaos så han slipper anklagelser om rasism från AB och DN:s ledarredaktioner?

Löfven är en parodi på en statsman.

Reinfeldt var ett skräckexempel på en statsman.



@snoffsan Lördag 19 sept 11:32
” ensamkommande medelålders barn” :-)

 
Ingen bild

Pierre

19 september 2015 16:40

Ha det så mysigt, jag var i Platanias för en månad sedan och skulle gärna vilja spendera min pension på Kreta då jag älskar folket och kulturen, ja de får ha en kultur samt att de flesta avskyr EU för allt blivit mycket dyrare.

PS du missar väl inte skördefesten nu då Özz och Persbrant ska vara med , den ene ska ställa ut konst och den andre gör väl tavlor som vanligt.

 
Ingen bild

Ursus

19 september 2015 18:16

@staffan anderstig,

Ja, jag har funderat på det jag också. Synd att Australien inte är en fängelseö längre.

 
Ingen bild

Gute

19 september 2015 18:34

Se upp med undervattenströmmar i den västra delen av viken vid Chania.

Ha en trevlig vistelse på härliga Kreta, och glöm inte att besöka Knossos!

 
Ingen bild

kalle

19 september 2015 20:38

har 7 klöver-regimen börjat utvisa pursvenskar nu .

https://www.flashback.org/t2623531

att bli hemlös kommer ju drabba de flesta svenskar när vi blir i minoritet. myndigheter kommer ju tvångsöverta hus och lägenheter och det finns ju inga bostäder för nyfattig svenskar.

detta kan väl inte vara rätt

 
Ingen bild

Dille

19 september 2015 20:51

@ Staffan Anderstig Vi kan t ex göra som i Danmark... Halvera bidragen, som ett första steg

 
Lassekolja

Lassekolja

19 september 2015 22:31

@snoffsan, försökte maila till ungerska ambassaden i Stockholm men det kom tillbaka. Har Du en bättre e-postadress än den här:
embassy.stockholm@kum.hu ?
I så fall, vill Du vara snäll att skriva den här, så kan fler maila!?!
TACK på förhand!

http://www.samtiden.nu

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16
17
18 19
20
21 22
23
24
25 26 27
28 29 30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards