thoralf

Direktlänk till inlägg 15 september 2015

SANSLÖSAT AV PASCALIDOU

Av Thoralf Alfsson - 15 september 2015 22:43

Alla människors lika värdighet? Eller vad? Vilken värdighet?


Alexandra Pascalidou ger uppenbarligen Europa skulden för IS. Hon borde fundera allvarligt över hur intresserade muslimer är av att integrera sig i ett västerländskt samhälle!


 

 
 
Ingen bild

Martin

15 september 2015 23:57

Hårresande!

 
Ingen bild

Edward Ulfertz

16 september 2015 00:47

Personer som i sin uppväxt har upplevt fruktansvärda trauman, det kan vara incest eller misshandel eller vad som helst.
På grund av den nedrustade psykvården tillåts de gå fria på våra gator.

 
Ingen bild

World Traveller

16 september 2015 06:09

Det verkar vara den gängse uppfattningen i Sveriges Riksdag om man undantar SD.

 
Svensson

Svensson

16 september 2015 06:49

Hon borde ställa frågan,varför går hennes hemland Grekland så dåligt ?

http://svenssonsfunderingar.wordpress.com

 
Ingen bild

M

16 september 2015 06:51

Huvudlöst!

 
Ingen bild

Argus

16 september 2015 07:38

Du förväntar dig för mycket från personer som vi länge ansett som inte riktigt navlade. Vad som däremot är allvarligt är att samtliga ledande politiker inom EU utom vissa i postkommunistiska länder har drabbats av samma sinnesförvirring. Vårt hopp står till folkliga manifestationer eller att de lokala ordförandena inom CDU/CSU kan få Tyskland på banan igen. Annars vet jag inte vad som väntar.

 
Ingen bild

Pierre

16 september 2015 07:41

Är hon riktigt funtad , menar hon att det är en värdigt att halshugga människor i en guds namn, nog för att jag visste hon inte hade mänga hästar i stallet men det här tog fan priset.

Det är ju mer eller mindre en hyllning och uppmaning till unga muslimer att ansluta till IS för att få respekt vilket de inte får i väst, att en sådan människa arbetar som journalist gör att man funderar på vad mer för sjuka alster dessa skriver .

 
Ingen bild

Anders

16 september 2015 08:33

Hallå? Citationstecknen i tweeten anger att det är ett citat. I tweeten innan framgår det att den som citeras är Professor Kishore Magbubani.
Skall nån angripas så är det Kishore Magbubani, inte Pascalidou som uppmärksammar uttalandet.

 
Ingen bild

Pepparholm

16 september 2015 08:59

Det här borde vara en överskriden gräns som får till och med SVT och SR att stänga alla dörrar till alla soffor och ringprogram för Alexandra. Men tyvärr är det troligen en merit i Hanna Stjärnes värld.

 
snoffsan

snoffsan

16 september 2015 11:34

I går kunde man läsa om en 15 årig flicka som blivit helt IS frälst av sin 29 åriga irakiska pojkvän, som hon hittat på ett asylboende nära sitt hem.
Tillsammans knivhugg de hennes mamma till döds.
Flickan hade blivit så inspirerad av en video hon hade tittat på flera gånger, där man halshugger två britter,allt enligt i lag med islamiska staten.
Detta utspelade sig i Danmark, går att läsa på Avpixlat. Tidigare fanns denna artikel på Fria Tider att läsa, men är nu en plus artikel,man får alltså betala för att läsa den där.
I går kunde man också läsa på petterssonsgörskillnad om en banderoll som hängde över en bro i Tyskland, som alla kunde läsa om man körde på motorvägen, med texten - Dina barn kommer att dyrka Allah eller dö.

Alexandra visar bara hur lågt IQ har sjunkit i landet sedan DÖ diktaturen skapades, hjärntvättade som zombies,ute i landet vandrar fler som henne omkring, påminner mig om de zombies i serien Walking Dead.

http://7wm2zu47tn

 
Lotta

Lotta

16 september 2015 13:24

@Anders
Det må vara någon annans uttryck men utan någon som helst kommentar från Pascalidou tolkar jag det som ett tyst medgivande.

http://youtu.be/8PvwqKl9ghs

 
Ingen bild

Lasse

16 september 2015 20:44

Sanslöst.

 
Ingen bild

Joel

16 september 2015 22:37

Så Paskalidan menar att Syrier och andra araber blir IS-medlemmar för att Europa haft något med saken att göra? Vilet ärkepucko!

 
Ingen bild

Skämskudde

16 september 2015 22:40

OM Pascalidan "re-tweetat" en "tweet" så får man anta att hon instämmer i densamma om hon inte skrivit något eget. Thats how it works!
:-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16
17
18 19
20
21 22
23
24
25 26 27
28 29 30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards