thoralf

Direktlänk till inlägg 12 september 2015

PRIDEPARAD I KALMAR

Av Thoralf Alfsson - 12 september 2015 23:13

Började dagen med att hjälpa till några timmar på Emmaboda marknad. Många givande samtal. De jag träffade är mer informerade om tillståndet i samhället än många tror! Många upprörda röster över de senaste dagarnas medierapportering.


Barometern hade igår 23 artiklar om asylsökande och flyktingkrisen. Dessutom ett antal artiklar om Kalmarsund Pride. Många var väldigt kritiska till vad de får i brevlådan och som de betalar dyrt för. Summerar man fredag och lördag blir det 34 artiklar om asylsökande och 10 om Kalmarsund Pride.


Fortsatte sedan till Kalmar vid lunch och hämtade mina kameror för att ta lite foto vid Prideparaden i Kalmar. I grund och botten ett riktigt spektakel och jag är mycket tveksam till om de deltagande riktigt inser vad de tar ställning för. Det gör definitivt inte den stora andelen barn som deltog. Jag skulle gissa att så mycket som 500-1 000 var barn!


 


Det framgår även av Smålandsnytts inslag hur många barn som gick i paraden!



Jag fick närmare 200 bilder och en del kommer i blogginlägget andra sparar jag till bättre tillfällen. En sak kan jag i varje fall konstatera vissa företagsledare och tjänstemän deltog nog allra pliktskyldigast och hade nog helst avstått att på i paraden. I varje fall om man skall tolka hur de såg ut och hur snabbt de avvek från Larmtorget. Andra var mer roade.


 

Pontus "pussmunnen" Löfgren hade säkert sponsrat paraden med en hel del pengar.


Vissa profiler saknades eller så missade jag t.ex Henrik Rydström.


Av de politiska partierna såg jag S, M, C, MP och FP med banderoller eller liknande. SSU var också med i tåget. De skanderade ungefär så här.


”Inga rasister på våra gator,

In med bögar och flator”


Att SSU skanderade detta under paraden lär du inte få läsa i vare sig Barometern eller Östran. Synd att jag inte fick med det på ett filmklipp men det kanske någon annan läsare fick.


 


De skanderade extra mycket när det fick se mig. Men det säger väl mest en del om hur Socialdemokraternas återväxt ser ut.


Nu kan man knappast kalla prideparaden för mångkulturell, i varje fall så saknade jag den mest omhuldade gruppen och religionen i Sverige. Muslimer och islam! Inte en burka, niqab, slöja eller sjal så långt ögat kunde nå. Inga skäggiga män i vare sig pyjamas eller nattskjorta. Var inga muslimska föreningar inbjudna av arrangörerna? Eller hade alla avböjt? Fungerar inte integrationen i Kalmar trots ett integrationsråd som leds av bland annat Dzenita Abaza från socialdemokraterna.


 


En journalist överlämnade en liten prideflagga till mig på Storgatan. Väldigt snällt ;-) Eftersom entrén till källarmoskén låg bara 10 meter bort tyckte jag det var en lämplig placering.


 


En positiv sak var dock alla trevliga samtal jag hade under eftermiddagen. Det bådar gott inför framtiden. Landshövdingen Stefan Carlsson skulle hålla tal. Han ställde upp på ett foto innan talet.


 

 


 

 

 



 
 
Ingen bild

Jakob

12 september 2015 23:57

Att stå upp för allas lika värde vad är problemet med det?

Thoralf Alfsson

13 september 2015 00:07

Skall du inte passa på att försvara mördarna i IS med samma argument?

 
Ingen bild

En småländska

13 september 2015 00:08

Jag tror inte mäklaren sponsrat direkt, men däremot använt pride i sin marknadsföring, var kan man inte synas? Dessutom haft en insamling till flyktingar i sann oppurtunistisk/humanistisk anda!Stämmer att många var barn i tåget, vet de ens varför de går i det? Många inom kommunala verksamheter var nog ditkommenderade!!

 
Ingen bild

Martin

13 september 2015 00:14

Trevlig bloggpost, litet humor är trevligt.

Jakob, är främlingar lika mycket värda för dig som din egen mamma? Som dina egna syskon? Som dina barn? Är de det så tycker jag faktiskt uppriktigt synd om dig. Och om de inte är det så är du en hycklare.

 
Ingen bild

En småländska

13 september 2015 00:16

@World traveller
Det finns ju också olika inställningar till detta, många bögar gillar inte Stockholm Pride och skulle aldrig gå i tåget, de kanske också röstar SD!
@Jakob
Är alla lika värda? (är iofs felöversatt skall vara värdighet men iaf) Har en mördare el väldtäktsman samma värde, och står ni upp för Sd:ares lika värde?

 
Lassekolja

Lassekolja

13 september 2015 00:19

Hur kan det vara så extremt angeläget att visa offentligt att man tycker det är OK att en gubbe xxxxxxxxxx i en annan gubbe? Hur går det till egentligen? Jag får kväljningar bara vid tanken.
Vad skulle hända om ett gäng normala människor ordnade en "heteroparad" eller vad det kan heta, med strippor på lastbilsflak och toplesstjejer? Skulle 7-klöverpartierna deltaga då också eller måste man vara onormal för att få sympatier i detta vackra land, som blivit så sjukt?
Stackars Moder Svea!!! Nåja, håll ut Svea, vi kommer snart att ta väl hand om Dig!!!

http://www.samtiden.nu

 
Ingen bild

Hurelhur

13 september 2015 00:24

Visst måste du sett vänstermänniskorna Lars Holmberg o Bertil Dahl, de var ju så glada för den här Pridegrejen och just i Kalmarsundsparken/Gamla Stan där Dahl bor!

Thoralf Alfsson

13 september 2015 08:17

De var bortresta!

 
Ingen bild

Jakob

13 september 2015 00:25

Ja att likställa en manifestation för allas lika värde är att försvara is? Hur dum får man bli?!😂😂

Thoralf Alfsson

13 september 2015 08:19

Ja, hur dum får man bli? Gäller alla människors lika värde inte IS?

 
Ingen bild

J

13 september 2015 00:43

Allas lika värde jämförs med IS, intressant tolkning. Knappast sober.

 
Ingen bild

Blåsippan

13 september 2015 01:50

Att tåga med godhetsdreglet hängande och samtidigt ta avstånd från SD måste kännas gott i själen en dag om året och sedan hälsa islam välkommet.

 
Ingen bild

Blåsippan

13 september 2015 02:01

Landshövdingen Stefan Carlsson. Vad ska vi med den karlen till? En mer politiskt korrekt menlös/värdelös person är svår att finna. Hans tal på Öland på nationaldagen var en skymf mot Sverige. Om vi inte hade honom hur hade det då sett ut??? Han är bara ett språkrör för politisk korrekthet. Totalt menlös och totalt onödig. Sen kostar han pengar också. Vem röstade fram honom? Inga demokratiska val har valt honom. Han är politiskt tillsatt och kostar en massa pengar helt i onödan. Jag tål faktiskt inte att se honom.

 
Ingen bild

Göta

13 september 2015 02:31

Thoralf, det är alltid känsligt att exponera barn i olika sammanhang. Jag tror det kan vara bra att maska över ögonen på den översta bilden.

För övrigt tycker jag det börjar bli aningen tjatigt och överdrivet med alla pridefestivaler. Verkar vara en sådan per vecka nu för tiden på olika orter runt om i landet. Varenda liten håla ska tydligen ståta med sin egen pridefestival, till och med lilla Kalmar ;).

Rent allmänt är det väl helt okej med bögar och flator, men vad är det för häftigt med att paradera med överdrivet fladdrande lösbröst och viftande av löskukar osv, medan det går ett gäng politiker med krampaktigt stelnade leenden bakom, som man kan se i TV på den STORA paraden i Stockholm.

 
Ingen bild

Göta

13 september 2015 03:00

@ Jakob (23:57)

DEN SVENSKA FÖRVIRRINGEN OM "MÄNNISKORS LIKA VÄRDE"
FN:s deklaration om mänskliga rättigheter lyder i original:
"All human beings are born free and equal in DIGNITY and rights".

Med "DIGNITY" avses i detta fall på svenska ordet VÄRDIGHET, inte värde!
Rätt översättning är alltså. Alla människor är födda fria och lika i värdighet och rättigheter.

På danska skriver man helt följdriktigt: Alle mennesker er født frie og lige i VAERDIGHED og rettigheder.
Spanska: Todos los seres humanos nacen libres e iguales en DIGNIDAD y derechos.
Franska: Tous les êtres humains naissent libres et égaux en DIGNITE et en droits.
Tyska: Alle Menschen sind frei und gleich an WÜRDE und Rechten geboren.

Den tyska översättningen är förrädisk för en svensktalande. Man förleds lätt att tro att "Würde" betyder "värde". Men så är det inte. Värde på tyska heter "Wert", och den rätta betydelsen av ordet Würde är "värdighet".
Detta är orsaken till hela den svenska förvirringen. Inom alla övriga språkområden är det glasklart att deklarationen behandlar människors värdighet, inte deras värde.

(Ovanstående viktiga uppgifter har jag hämtat någonstans på internet, men kan tyvärr inte komma ihåg var.)

Den svenska FELAKTIGA översättningen av FN-deklarationen är alltså: "Alla människor är födda fria och lika i värde och rättigheter". Så FEL och så KLANTIGT, så det blir enbart löjligt varje gång denna fåniga felaktighet om "människors lika värde" upprepas i alla möjliga och omöjliga sammanhang.

 
Ingen bild

Adam

13 september 2015 03:13

Vilka har HBTQ-personerna i Kalmar halshuggit?

 
Ingen bild

Jan

13 september 2015 05:36

Kan du inte skriva lite om detta som stod i barometern?
http://www.barometern.se/reagera/tvinga-folk-att-oppna-sina-hjartan-och-hem/

De kan ju ej tvinga folk som bor "för stort" att ta emot flyktingar i ens hem!!!!

 
Ingen bild

World Traveller

13 september 2015 06:13

Thoralf, vill du vara vänlig och kontrollera ip-numret på oss "gamla" som kommenterar. Jag ser att någon vänsterextremist försöker vara rolig och skriva under mitt namn.

Thoralf Alfsson

13 september 2015 08:24

Ok, kollar

 
Ingen bild

HM Gotland

13 september 2015 06:46

He, he jag som hört hur mycket som helst om hur stötande och vulgära prideparaderna är får väl konstatera att tycker man det där var oanständigt så är man väldigt känslig. :-)

Tycker de som är politiskt aktiva och representerar SD skall ligga lågt och försöka hålla för sig själva vad som inte överensstämmer med deras smak eller sexualitet.

 
Ingen bild

Tony

13 september 2015 07:29

Vem är Pontuz Löfgren? Verkar vara en underlig priffe,
kanske inte så konstigt, för i sådana parader brukar
det vara många underliga figurer.
Man tycker att landshövdingen åtminstone hade kunnat
visa upp en deltagare från den Muslimska delen. Det
kommer med största säkerhet att bli svårare att visa
upp sådana jippon i framtiden, när Muslimerna blir i
Majoritet!
Ska landshövdingen vicka som jultomte, eller är det
till för att dölja dubbelhakorna som han låter
skägget växa fram?

 
Sture

Sture

13 september 2015 07:29

Flashback har en tråd, "Skvaller om stjärnmäklaren Pontuz Löfgren?", den finns på

https://www.flashback.org/t976939

fyll gärna på detaljer där och inte här på denna blogg.

http://https://www.flashback.org/t976939

 
Ingen bild

Hebbe

13 september 2015 08:22

Jag har inget emot en prideparad så länge det inte skall tas pengar från våra gemensamma resurser för att genomföras. Det ingår inte i en ex. kommuns åtaganden. Men att det finns politiker och företagsledare som enbart går med i tåget för att plocka PK-poäng tycker jag är bedrövligt och nedsättande mot alla som vill visa att de står upp för HBTQ-rörelsen. Men som SSU, att skandera ut hatramsor med egentligen motsägelsefullt innehåll är ju förkastligt även för att komma från den sidan. Att först deklarera allas lika värde för att i sina ramsor göra undantag från deklarationen tyder på att HBTQ-rörelsen används i propagandasyfte från 7-klövern.

Thoralf Alfsson

13 september 2015 08:28

Du lär inte få läsa en rad om SSU och deras ramsa i vare sig Barometern eller Östran

 
Ingen bild

Ursus

13 september 2015 08:37

Min morbror är homosexuell och han har alltid hatat Pride för han tycker att det är motsägande. Och jag förstår honom. Hur man ska lyckas övertyga gemene man - och nu speciellt muslimer - att homosexuella är precis som vilka personer som helst när en del av dem håller på som de gör i dessa parader, tja...

 
Ingen bild

Mattias

13 september 2015 08:40

Haha Thoralf, du är för skön :)

 
Ingen bild

Hulda mk1

13 september 2015 08:58

"Inga rasister på våra gator" vrålade tydligen SSU-barnen. Så det är SSU som äger Kalmars gator...Bra för er där nere när snön vräker ner. Bara att kalla ut dem för att skotta rent på "deras" gator...!
Att barn tvingas med på jippon som dessa gör mig upprörd. Ligger det påtryckningar mot idrottsklubbarna från kommunen..? Barn ska aldrig tas med i politiska eller Prideaktiviteter. Låt dem själva få hitta fram till sina egna åsikter.

Den Prideflagga som du Thoralf satte fast intill källarmoske'n var väldigt bra! Att de inte deltog i paraden var nog bara en miss i planeringen ;-)

Thoralf Alfsson

13 september 2015 09:10

Enligt en uppgift från en elev har det även förekommit "påtryckningar" i vissa skolor i samband med HBTQ-information!

 
Ingen bild

Peter Dahl

13 september 2015 09:06

Lika värde och IS var mkt bra. Den ska jag använda mig av mot pretto pk typer i släkten.
En annan sak:inga rasister på våra gator är en favvoramsa för pkvänstern men jag brukar då fråga var ska rasisterna hålla hus? På trottoaren? Ja skämt åsido så är det inte i lag förbjudet att ha vare sig nazistiska rasistiska eller muslimska åsikter! Alla har rätt att vistas än så länge fritt var de behagar. Pkvänstern bestämmer inte vem som får befolka offentliga platser!

Stöd SD

 
Ingen bild

Hacke

13 september 2015 09:12

Alla tycks de älska jippo, exhibitionister som företagare och politiker. Vad gör man inte för att få synas i politiskt korrekta sammanhang och skaffa sig lite personlig PR.
Förstår annars inte riktigt behovet av dessa tåg i vårt land där det istället borde demonstreras för den heterosexuelle vite mannen som står lägst i kurs i snart sagt alla sammanhang förutom som skatteslav. Men spektakel av detta slag är nog inte hans grej precis.
Jag har förståelse för Pridetåg i länder där det råder verkligt förtryck mot sexuellt avvikande liksom i många s k utanförskapsområden i vårt land. Men där tycks det inte vara lika angeläget för dessa "godhetsmänniskor" att göra en insats.
Kalla spektaklet för vad det är; "Hycklartåget".

 
Svensson

Svensson

13 september 2015 09:12

Thoralf jag anser att du är Sveriges bästa politiker,du är den enda som ärligt vågar ta upp alla problem i Sverige.

http://svenssonsfunderingar.wordpress.com

 
Ingen bild

Slippery Slope

13 september 2015 09:16

Jag tycker att Jakobs fråga är bedogad, och att ditt svar, Thoralf, är en halmgubbe. Vad är problemet, enligt dig, med en sådan här manifestation för lika rättigheter? Det borde gå att svara på en sådan fråga utan att blanda in IS. Tycker du att bögeriet är en styggelse, liksom Lassekolja verkar ge uttryck för?

Thoralf Alfsson

13 september 2015 09:20

Läs kommentarer i föregående blogginlägg!

 
Ingen bild

Stefan A.

13 september 2015 09:22

Homoad handlar enbart om vuxnas längtan efter barn, inte ett dugg om barnens rättigheter. Homos är varken bättre eller sämre än andra, tror de flesta bara vill framleva sina liv i lugn och ro utan spektakel.
Att ssu höjer rösten just vid dej Thoralf kan du ta med stolthet, det betyder att du gjort intryck på motståndarna, och det är inte det sämsta.

Så här kunde man skämta -68 i dag i det PK-drivna minisovjet hade Ekborg åtalats..

https://www.youtube.com/watch?v=3HYrE32taAA

 
Ingen bild

Hulda mk1

13 september 2015 09:34

Man frågar sig verkligen efter att man sett alla dessa företrädare för organisationer och politiska partier i Pridetåget, vad de gör för de Muslimer som är homosexuella?

Har tokvänstern och SSU någon gång demonstrerat utanför en Moske' , mot Islams homohat?
Har de någon gång demonstrerat utanför någon ambassad tillhörigt ett Muslimskt land, där homosexuella tom. avrättas pga sin läggning?
Har de demonstrerat för kvinnors rättigheter i Muslimska länder?
Nej, inte vad jag vet, har det hänt.
Den naiva och fruktlösa kampen mot ett ständigt ökande SD är tydligen viktigare...

 
Ingen bild

Slippery Slope

13 september 2015 09:37

Jag läser det som att du är emot homoadoptioner, och du konstaterar/citerar att det inte blir några barn med två av samma kön. Frågan om sexuellt likaberättigande är dock större än så. Tycker du att bögeriet är en styggelse, var min fråga. Har du lust att - som politiker - redovisa din syn på saken, utan att blanda in IS eller vänsterextremister i ditt svar?

Thoralf Alfsson

13 september 2015 10:03

De får vara hur mycket homosexuella de vill. Det är inget jag bryr mig om så länge jag får vara ifred.

 
Stefan K

Stefan K

13 september 2015 09:38

"Socialdemokraternas återväxt"...Har de en sådan?

Helt klart är att allt fler traditionella s-väljare som arbetare och pensionärer väljer andra partier idag, framför allt ett visst. Därför är det nödvändigt att S vänder sig till andra grupper och att de allt talrikare muslimerna är målgrupp märks inte minst lokalt.

Därför borde det uppstå en konflikt i sosselägret, för samtidigt som SSU:arna propagerar för HBTQ, är muslimerna i samma parti helt emot.

I somras kunde vi läsa i flera medier att HBTQ-personer tvingas fly asylboenden p.g.a trakasserier från muslimska asylsökare. Vad anser SSU om detta? Har de ens fått frågan från media?

När vår oberoende media i dagarna bedriver opinion för att locka hit allt fler muslimer, vore det intressant att höra reaktionerna från HBTQ-världen. Bjud in Alexander Bard för att debattera frågan med Philip Botström, SSU:s nya ordförande. Tips till Agenda-redaktionen...

Ska vi säga att 90% av deltagarna i Pride-paraden inte är HBTQ-personer? Ska vi säga att majoriteten av ungdomarna i tåget inte ens vet vad ordet HBTQ är en förkortning av? Ska vi säga att minst hälften av deltagarna i tåget helst skulle vilja vara någon annanstans?

http://petterssonsblogg.se

 
Ingen bild

Johan

13 september 2015 09:41

Detta med människors lika värde handlar om att inte göra skillnad på människor efter etnicitet, kulturell bakgrund, religíon, ras eller sexuell läggning. Av detta följer bland annat att det inte finns någon anledning att värdera en svensk högre eller lägre bara för att vederbörande är svensk. De som talar om ett hotande, pågående "befolkningsutbyte" värderar uppenbarligen människor med viss härkomst lägre än etniska svenskar.

 
Ingen bild

Hulda mk1

13 september 2015 09:46

Nypublicerad krönika av Julia Caesar på Snaphanen!! Som alltid mycket läsvärd. Hon slår tillbaka mot de som ville tysta henne och hon gör det med kraft!

 
Lotta

Lotta

13 september 2015 09:46

Jag skulle vilja veta vilka de "alla" är som signaturerna Jacob och J menar har samma värde? Är det "alla goda" eller "alla" som Jacob och J anser är "goda"? Uppenbarligen gäller det inte IS om jag tolkar era svar korrekt? När ni nu med era uttalanden naggat lite i kanten på "alla" inser ni då att floskeln om allas lika värde redan spruckit?
@Slippery Slope

Jacobs fråga lyder som nedan:

"Att stå upp för allas lika värde vad är problemet med det?"
Då är det befogat med en motfråga om IS ingår i Jacobs försvarande av "allas lika värde".

http://youtu.be/-BDqzmG-rH8

 
Stefan K

Stefan K

13 september 2015 09:59

Läste precis en intressant artikel från Rebecca Weidmo Uvell.

Samtliga bostadsägare, såväl kommunala som privata, ska tvingas ingå i en centralt styrd bostadsförmedling som ska prioritera samtliga lediga bostäder till nyanlända.
http://www.uvell.se/2015/09/12/socialisering-28327960

Inte ens bostadssökande ungdomar, studenter, äldre och etablerade invandrare kommer att tillåtas gå före.

Tänk när detta kommer fram i dagsljuset och det är jag säker på att vår oberoende media tänker göra artiklar om....nähä, inte det.

Socialismen, den Östeuropeiska varianten, har återuppstått och det i vårt eget land.

Vem trodde detta för bara fem år sedan? Sosseväljarna?

http://petterssonsblogg.se

 
Ingen bild

tant Gul

13 september 2015 10:04

UTÖVAD VÄRDIGHET AV ALLA DESSA
MED LIKA VÄRDE SOM DU OCH JAG !

https://youtu.be/ZV315xqbRK8

 
Ingen bild

Lasse

13 september 2015 10:09

Intressant tråd om Pontuz Löfgren som lagts ut på Flashback, stämmer uppgifterna så ska de ju komma fram. Vilken dubbelmoral den mannen lever med.

 
Ingen bild

M

13 september 2015 10:11

@Sture
Eller så kan man ge fan i att hålla på att skvallra i en Flashbacktråd och låta killen få ha ett privatliv. Vi är väl ändå inte journalister på Aftonbladet!?

 
Ingen bild

Kritisk

13 september 2015 10:14

Thoralf

Värt att notera är att när du inte svara på frågor thoralf så blir du inte av frågeställaren här kallad för ynkrygg, fegis, patetisk, ryggradslös, kommunist, landförrädare etc

Thoralf Alfsson

13 september 2015 10:23

Jag har svarat på de frågor som jag anser befogat. Se även föregående blogginlägg med kommentarer. Att du inte gillar mina svar är en helt annan femma!

 
Ingen bild

pelle

13 september 2015 10:34

Ny vass söndagskrönika på snaphanen av Julia Caesar.
Med lögnen som vapen, läs och begrunda.

 
Ingen bild

Kritisk

13 september 2015 10:42

Thoralf

Jag pratar inte huruvida jag är nöjd eller inte med dina svar eller frånvaron av svar. Det står varje människa fritt att svara eller inte svara, det jag inte gillar är att bara för att motpartens svar inte passar så tar man till ett högst opassande språkbruk som inte på något sätt har med ämnet att göra. Förväntar mig faktiskt mer av någon som dig med din erfarenhet från politiken när det kommer till att diskutera och debattera saker. Eller kallar du dina motparter i debatter för liknande saker då du inte gillar eller tycker om vad vederbörande säger. Även om man inte tycker likadant bör man ha och visa respekt gentemot varandra.

Thoralf Alfsson

13 september 2015 11:17

Kritisk

Vad är det för osanna påståenden du kommer med!

Skillnaden mellan dig, Jakob, Johan, Simon och J med flera är att jag står för mina åsikter, principer och värderingar. Vilket ni inte gör! Utan ni gömmer er bakom ett alias!

Trots det svarar jag på era attacker och frågor. Så kom inte med några anklagelser. Kliv ut i ljuset själva!

 
Ingen bild

Sanningen?

13 september 2015 10:44

Du har här något att rota i. Hur mycket betalt och av vem har föreningarna fått som ungdomarna och barnen representerar.

 
Ingen bild

Jan K

13 september 2015 11:05

"Skall du inte passa på att försvara mördarna i IS med samma argument?"
Hur kan du jämföra pridegalan med IS ?

Thoralf Alfsson

13 september 2015 11:19

Nu var det ju faktiskt inte det jag gjorde. Utan det handlade om det felaktigt översatta alla människors lika värde som vissa använder när det passar dem.

Men då kan jag fråga dig Jan K om du anser att alla människors lika värde även gäller jihadisterna i IS?

 
Ingen bild

Stridhsson

13 september 2015 11:17

Orkar snart inte med allt elände, därför frångår jag ämnet.
Ser inte bra ut med konflikten mellan SDU och moderpartiet, detta kan resultera i motsatt effekt, hur kan ledningen köra över ungdomsförbundet så, det är verkligen ingen demokrati! Vad då för nationalistiska, det är väl det som är kärnan i det hela, nej, jag förstår inte vad ledningen håller på med. Göra sig av med duktiga personer inför framtiden bådar inte gott (Kasselstrand tex.)

 
Ingen bild

Simon

13 september 2015 11:20

"Eftersom" jag inte är bög (om det nu skulle spela någon roll då inte allt handlar om enbart mig) har jag inga problem med pridefestivaler ändå, för jag tror på människors lika värde i grunden. Sedan kan, och bör man, dömas utifrån sitt handlade gentemot sina medmänniskor. Svårare än så är det väl inte. Men du Jakob, det är ingen idé att vädra det här då man direkt pådyvlas spekulerande åsikter och insinuationer i en ton som känns spydig och mästrande.

 
Ingen bild

Slippery People

13 september 2015 11:22

"Thoralf Alfsson
Söndag 13 sept 10:03
De får vara hur mycket homosexuella de vill. Det är inget jag bryr mig om så länge jag får vara ifred."
Det var alltså ditt uttömmande svar I frågan om din syn på sexuellt likaberättigande. Behöver jag formulera mig annorlunda eller vill du inte svara ordentligt på frågan?

@Lotta. Nej, långtifrån allt handlar om IS. Pridetåget gör det t ex inte. Man behöver inte gå med (gjorde det inte själv), och man behöver inte gilla det, men när en politiker med riksdagsambitioner kilar runt med kameran som en annan knattereporter och skriver indignerat om "spektaklet" så är det väl inte så underligt om Jakob vill få ett förtydligande. Det fick han alltså inget av politikern och det försvarar alltså du.

Thoralf Alfsson

13 september 2015 11:34

Hur många tror du det var som filmade eller fotograferade prideparaden?

Det är pinsamt uttryckt att jag då inte skulle kunna fotografera samma sak som alla andra.

I grund och botten handlar det om något helt annat. Ni är rädda för den opinion som jag väcker med mina blogginlägg då jag inte följer den politiskt korrekta linjen utan gör helt andra reflektioner.

 
Ingen bild

Stefan S

13 september 2015 11:23

Du är väldigt mån om att dina "motståndare" inte ska använda alias men dina vänner som ibland fäller kränkande, rasistiska kommentarer låter du hållas, trots att i stort sett alla skriver med alias. Varför denna åtskillnad ?

Thoralf Alfsson

13 september 2015 11:36

Jag skulle givetvis föredra att alla skrev utan alias. Nu riktas anklagelser mot mig och då anser jag att man skall våga stå för det.

 
Ingen bild

Zetor

13 september 2015 11:30

En enkel förklaring = Människors lika värde är , asylsökande åker gratis på länets bussar och tåg ,pensionärer som jobbat och betalat skatt i hela sitt liv får betala för sina resor !

 
Ingen bild

Tobbe S

13 september 2015 11:33

Snacka om särintressen. Hela HBQT-rörelsen är ett litet särintresse som slukar oproportionellt stora samhällsresurser i form av lagstiftning, social-/samhällsadministration och mediatid. "Enligt Mosher, Chandra och Jones rapport från 2005 ansåg sig 2,3 procent av männen och 1,8 procent av kvinnorna vara homosexuella." Om man är generös med siffrorna är ca 4% av den manliga befolkningen och 3% av den kvinnliga befolkningen homosexuella. "QT"-andelen av befolkningen handlar om någon halv procent. Avvikare ska naturligtvis inte förföljas men... att måla upp gruppen som en viktig samhällsgrupp är att ljuga. Det finns större och viktigare "särintressen" att bränna krutet på.

 
Ingen bild

Göta

13 september 2015 11:36

I Thoralfs förra inlägg citerar 'Cosmik Debris' Henrik SCHYFFERT (04:10): "EUROPA MÅSTE SLÄPPA IN ALLIHOPA, det är det inget snack om. Folk tror att det här ett stort problem, men det är jättefå människor som ska in nånstans där det är gott om folk".

Här illustrerar Schyffert tydligt en av de olika egenskaper som skiljer oss realister och de ansvarslösa Godhetsmänniskorna åt.
Godhetsmänniskorna saknar förmåga att fatta den enorma mängd som vill vara med och dela på den allt snabbare krympande kaka som tidigare generationer har kämpat ihop åt oss svenskar och européer. Godhetsmänniskorna SER INGA GRÄNSER, FÖR DE KAN INTE SE LÄNGRE ÄN VAD DERAS NÄSOR RÄCKER. Precis som små barn måste de själva försättas i en konkret upplevelse, och det har de sluppit hittills, mycket beroende på att de inte själva bor i eller i närheten av de områden som i Sverige kallas för "utsatta".

EN viktig anledning till att SD:s opinionssiffror växte även den senaste månaden (istället för att minska som Godhetsmänniskorna trodde att de skulle göra) beror antagligen på att när gemene man på TV så tydligt ser massorna som väller fram på vägarna går det upp för allt fler att detta handlar om ENORMA FOLKFÖRFLYTTNINGAR. Inte alla uppfattar detta genast, och en del hårt hjärntvättade och HJÄRNTVÄTTANDE Godhetsmänniskor fattar det aldrig. Men nu var det tillräckligt många som förstod, för att höja SD:s siffror den här månaden också.

De som förstod kunde också konstatera att flyktingmassorna de såg i TV inte består av några utfattiga, utmärglade och svältande trashankar med omedelbart hjälpbehov (som under världskrigen), och trots att medierna var noga med att presentera bilder och filmklipp som framhävde de ytterst lilla fåtal kvinnor och barn som fanns med, kunde det ändå inte döljas att massorna nästan enbart bestod av män i sina bästa år, och att väldigt många hade både märkeskläder och iPhones.

Till och med kanske det gick upp för en och annan svensk TV-tittare att massorna av ensamkommande män dessutom har ett antal familjemedlemmar som väntar på att snart få komma efter. I Sverige är det nämligen inte tal om att behöva vänta tills mannen har etablerat sig och kan försörja sig själv och sin familj i det nya landet, plus ställa sig i en mångårig bostadskö. Nej, FÖRSÖRJNINGSPLIKTEN LIGGER HOS SVENSKARNA FRÅN DAG 1, och FÖRTUR GÄLLER I ALLA BOSTADSKÖER!

Det räcker således att EN i familjen kommer innanför Sveriges gränser och nämner ordet asyl, så är han själv och hela den stora familjen inom kort garanterad bostad, livstids försörjning och får dessutom full tillgång till vård, skola, omsorg och all övrig välfärd som vi skattar för. Alltså samma standard som den halvt ihjälstressade Medelsvensson-familjens, där bägge vuxna måste jobba. Men hur mycket den arbetande delen av befolkningen än jobbar, så kommer deras skattepengarna aldrig att räcka till att försörja alla dessa enorma, hela tiden VÄXANDE FOLKMASSOR som okontrollerat har strömmat in och fortfarande i ständigt ökande mängder strömmar in här under decennier efter decennier.


 
Ingen bild

Kritisk

13 september 2015 11:52

Thoralf

Osanna påståenden säger du. Så du har alltså inte kallat mig och andra här för det som jag skrev?

Thoralf Alfsson

13 september 2015 12:05

Kritisk

Jag vet inte vilka andra alias du haft tidigare. Ja, i vissa fall kan det vara befogat att kalla en kommunist för just en kommunist. Men även fegis och ynkrygg! Särskilt i de fall det sätts epitet på mig.

 
Ingen bild

Jan Eriksson

13 september 2015 11:52

Jag är trött på HBTQ. HBTQIA ska det heta, om man inte är feminist. Då ska det heta HBTQFIA. Sluta tramsa om HBTQ. Det är helt ute och väldigt diskriminerande mot alla de som är FIA. Deras värde är lika stort som alla andras. (Ja inte SD:are förstås. De ingår inte ju i gruppen "alla".)

 
Lotta

Lotta

13 september 2015 12:03

@Slippery Slope
Jag har aldrig påstått att allt handlar om IS. Det jag anser är att om man ställer sig bakom det söndertjatade, felaktigt översatta uttrycket om "alla människors lika värde" så anser man att IS är precis lika mycket värda som pridetågsmedverkare. Ni tycks ha svårt att förstå att genom att anse att alla är lika värda så menar ni att en mördare är lika mycket värd som den mördade, en våldtäktsman är lika mycket värd som den man våldtagit osv, osv. Jag är övertygad om att "de goda" anser sig ha rätten att själva välja vilka som skall ingå i gruppen "alla" inte minst visar man det genom uteslutning av Sverigedemokrater från facken. Du förstår om man utesluter en enda person från "alla" så faller hela påståendet platt till marken.

http://youtu.be/-BDqzmG-rH8

 
Ingen bild

Pär Green

13 september 2015 12:06


Vad människor gör i "sängkammaren" är enbart en privatsak!


Religion is like a penis
It’s okay to have one
It’s okay to be proud of it
HOWEVER
Do not pull it out in public
Do not push it on children
Do not write laws with it
Do not THINK with it

 
Ingen bild

Skånepåg och konen

13 september 2015 12:11

Det var ett dj-a imbecillt tjafs från vissa kommentatorer och deras bristande förståelseförmåga. Kan man inte skilja på orden värde och värdighet är detta verkligen ett avslöjande sätt att tala om hur ”värdelös” man i själva verket är!

 
Ingen bild

Lena

13 september 2015 12:15

Vänstertrollen biter sig fast och kräver att alla ska tänka som de gör, de ställer Thoralf mot väggen och hittar små ord som inte passar dem i smaken.
Alla vet att smaken är olika vad gäller sex, att en del är bögar/flator är ok för mig. Men jag skulle aldrig gå på en Prideparad.

Det som jag uppfattat vad debatten handlat om är: Hur mycket plats ska PK-folket få på våra gator. Och ska S ha rätt att sitta på höga hästar och hata SD och kalla dem för "rasister"? Varför kan inte de liksom vi som är traditionalister krävas på seriös debatt istället?

Tycker inte det är någon idé att debattera med vänstern då de inte lyssnar på logik eller sunt förnuft. Det är för lågt helt enkelt för att det ska bli intressant. Tänker inte ödsla tid och energi för att engagera mig i vad de ser, det har iofs varit intressant att ibland se hur de "resonerar".

Lyssnade i helgen på podradion, en engelsman som jobbar med konst och ett ex hur konsten gestaltar sig hos vänstern: en "konstnär" gjorde en "performance" med att pinka i det offentliga rummet, sedan kallade han "konstverket" för "Fontain" , Det är så att man skrattar rakt ut.

Men vi traditonalister har behov av att tänka logiskt, förnuftsmässigt och seriöst med tanke på hur framtiden ska byggas. Detta är något som saknas hos vänstern idag, som mest verkar gestaltas av förvirrade och självhatande mobbare och som är avundsjuka på dem de kallar "borgare". Fast jag är verkligen ingen borgare, däremot en fritänkare med ett rörligt intellekt. Men hos vänstern hör jag definivt inte hemma, där är så trångt i korridåren att man inte kan andas.

 
Ingen bild

Slippery Slope

13 september 2015 12:15

Du vill alltså inte utveckla din syn på sexuellt likaberättigande här,Thoralf? Är det kanske så att du skriver under på HM Gotlands uppmaning ovan att "ligga lågt och hålla för sig själv..."?

Fascinerande att kommentaren om fotograferande tog så illa som den verkar ha gjort. Det brukar du göra - fota folk som demonstrerar och lägga ut på bloggen med kommentarer. Du är inte ensam om att fota, det är sant. Men du är ensam som folkvald politiker att göra så och sedan lägga ut på nätet. Att du som makthavare inte ser ett möjligt problem i det är häpnadsväckande. Det är det ju mycket som är här i och för sig.

Thoralf Alfsson

13 september 2015 12:42

Tänk så orolig du är för att andra åsikter!

Jag har gjort en hel del jobb som de lokala journalisterna borde gjort genom att dokumentera med min kamera. Läs mitt blogginlägg om den så kallade Fredsdemonstrationen på Larmtorget. Läs artikeln som är skriven av en riktig journalist.

http://thoralf.bloggplatsen.se/2015/09/09/11176428-stort-och-smatt/

Det är ett minst sagt märkligt påstående att det skulle vara ett problem att en politiker fotograferar vid offentliga tillställningar. Vad har man för värderingar då? Alla människors lika värde kan inte stå högt i kurs.

För min del är diskussionen därmed avslutad! Respekterar man inte våra grundlagar så är det ganska meningslöst att föra en diskussion.

 
Ingen bild

Lena

13 september 2015 12:19

@Jan K 11.05
Kan du inte läsa? Saknas intellektuell kapacitet? Vilket tjat...

 
Ingen bild

Slippery Slope

13 september 2015 12:23

@Lotta
Här handlade det alltså om Thoralfs syn på en manifestation för sexuellt likaberättigande. Den så kallade "felöversättningen" är en annan fråga som flera här maniskt väljer att haka upp sig på istället för den fråga jag, Jakob med flera vill ha svar på. Men det får vi inte, och du försvarar det. Ska homo-, bi-, transsexuella och queerpersoner behandlas lika inför lagen i alla avseenden, och om inte - i vilka avseenden då? Tycker Thoralf att det är ok att vara öppet gay eller delar han de åsikter som bla Björn Söder givit uttryck för? Det är väkdigt intressant att veta. Tycker du inte det?

 
Ingen bild

kritisk

13 september 2015 12:37

thoralf

Har inte satt epitet på dig när jag kommenterat och det du kallat mig för är då jag skrivit under det alias jag valt och det är kritisk.
Så med andra ord anser du dig ha rätt att kalla mig för saker enbart utifrån att jag inte tycker som du eller går dig till mötes på ett för dig tillfredställande sätt i mina kommentarer.
Återigen vill jag bara påpeka att när jag kallades för saker av dig så hade jag inte gjort personliga påhopp mot dig som borde rendera i dylika tillmälen och personliga angrepp.

Thoralf Alfsson

13 september 2015 12:43

Du har undvikit att svara på relevanta frågor samtidigt som du kräver att andra skall svara. Det är både fegt och ynkligt!

 
Ingen bild

Lena

13 september 2015 12:51

@Göta 11.36
"Till och med att kanske det gick upp för en och annan svensk tv-tittare att massorna av ensamkommande män dessutom har ett antal familjemedlemmar som snart väntar på att få komma efter. I Sverige är det nämligen inte tal om att behöva vänta tills mannen har etablerat sig för att försörja sig och sim familj i den nya landet, plus ställa sig i mångårig bostadskö. NEJ, FÖRSÖJNINGSPLIKTEN LIGGER HOS SVENSKARNA FRÅN DAG 1, och FÖRTUR GÄLLER I ALLA BOSTADSKÖER!

Du vet inte hur många gånger jag kan tänka mig att skriva under på det du skriver. Du är inte bara klartänkt och formulerar dig väl, du är verkligen hedervärd också. Tack! Det är det bästa sagt i tråden och mycket sant, det berättar om vilket övergrepp vi etiska svenska är utsatta för av makten dess kommunistlakejer.

 
Ingen bild

moder svea

13 september 2015 13:00

Maniskheten att allas lika värde är felöversatt är ju misstänkt i sig. Vad är då skillnaden om man hävdar allas lika värdighet?

 
Ingen bild

Göta

13 september 2015 13:10

@ Lena (12:51)

Tack för de fina orden Lena. :)

 
Ingen bild

Observer

13 september 2015 13:14

Allt är väldigt enkelt!
2020 kan vi avdela ett område av Sverige, Litet nog så de ca 5% Pk-Kommunisterna får rum. ...Där kan de få hålla till med alla sina ideer. Därifrån kan de även få betala vad den invandring de hittills beslutat om betala!

 
Ingen bild

Tobbe S

13 september 2015 13:16

De mänskliga rättigheterna. Artikel 1.

Den engelska versionen lyder:
”All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in spirit of brotherhood.”

Franska dignité och engelska dignity betyder värdighet. Men den svenska översättningen blev såhär:
”Alla människor är födda fria och lika i värde och rättigheter. De har utrustats med förnuft och samvete och bör handla gentemot varandra i en anda av gemenskap.”

 
Ingen bild

Kurtan

13 september 2015 13:21

Har en vän som hade lite funderingar på detta med HBTQ symbolerna som ordet "pride" och "regnbågsflaggan".

Han menade att detta var lite missvisande och oförtjänt förskönande... "Pride" betyder som bekant stolthet och regnbågen med alla dess färger är ju onekligen mycket vacker och spektakulär.

Om man skall på ett mer realistiskt och verklighetsförankrat och sanningsenligt sätt beskriva HBTQ rörelsen, borde de väl kalla dessa tåg för "Shame" festival samt använda färgen "brun" i flaggan...

Varför kan nog var och en räkna ut, eller?!

Ps att manipulera och utnyttja och indoktrinera barn och ungdomar att delta i detta spektakel är inget annat än grov barnmisshandel! Varför inte ha dess "tåg" utanför t.ex moskeer som har dödsstraff som botemedel för HBTQ personer? Blir det för komplicerat då, eller?!


 
Ingen bild

Tomas Olsson

13 september 2015 13:24

Det var väl då själva fan vilket debilt tjafs från godhetsvänstern.

Homosexualitet blev av med sin sjukdomsstämpel på 70-talet. Därefter ser jag inte vad staten har med deras sexualitet att göra, eller varför stat och kommun ska "promota" vad enskilda gör med sina könsorgan. Så vad är det för rättigheter homosexuella saknar som heterosexuella har? Vad är det Ni protesterar mot/för?

Från statens synvikel (rent idealt) torde homo-förhållanden vara en ytterst marginell fråga. Ty homo-par är en i grunden steril konstellation och varje samhälles och civilisations grundsten är huruvida den är fertil och har möjlighet att livskraftigt upprätthålla en jämn tillförsel av nya medborgare. På denna punk är en homo-relation inte jämlik med en hetero-relation. Alltså är det kontraproduktivt av en stat att likt idag uppmuntra den icke-produktiva gemenskapen. Punkt.

Att skaffa barn är ingen rättighet. Ingen har rätt att skaffa barn. Varken homo eller hetero. Men av lätt förstådda skäl är det mycket större chans för en av ovan nämnda läggningar att åstadkomma avkomma. Gissa vilken! Det är återigen inte statens roll att leka Gud och skapa onaturliga familjekonstellationer. Naturens gång har skapat oss på detta vis, varför det också faller sig naturligt att ett barns behov är både det från en moder och en fader. På denna punkt kan en homo-relation inte säkerställa ett barns behov.

Men jag har ett förslag, om jag får vara djävulens advokat för en stund. Om vi nu ska Tro på "allas lika värde" varför inte anonymisera alla barnafödslar. Barnen tas från sina föräldrar och läggs i en könsneutral korg. Sedan kan de som önskar sig skaffa ett barn skicka in en ansökan och sedan lottas ett barn ut ur senaste årskullen. På så vis säkerställer vi att allas lika värde upprätthålls. Ty att vilja ha det barn man själv avlat är väl ändå ett brott mot denna heliga princip?

 
Ingen bild

Kalle

13 september 2015 13:28

""– De här människorna flyr inte från faror, de har redan flytt och behöver inte längre frukta för sina liv. De här människorna kommer inte till Europa för att de söker skydd, de vill ha ett bättre liv än i lägren. Man vill ha ett tyskt liv, kanske ett svenskt/.../I intervjun fortsätter Orbán med att förklara att de västeuropeiska politikerna lever i en "drömvärld" och att de saknar verklighetsförankring.""

http://www.friatider.se/ungern-vi-kommer-ska-tillbaka-invandrarna-dit-de-kom-fran

Tycker dessa politikernas "Drömvärld" börjar alltmer likna en mardröm.

 
Ingen bild

Anna

13 september 2015 13:30

PK-Galningarnas tokiga värld
HELLRE EN ANALFABET ÄN EN FORSKARE
(Är det konstigt om skolresultaten går i botten?)
http://www.nt.se/nyheter/norrkoping/studenter-tvingas-flytta-fran-boende-11994513.aspx

Hoppas vänstertokerierna får ett definitivt slut 2018

 
Ingen bild

Sanningen?

13 september 2015 13:34

@Thoralf, Låt dig inte provoceras, släpp tramset. Tramsmostrarna kommer att fortsätta i all evighet.

 
Lotta

Lotta

13 september 2015 13:42

@Slippery Slope
Jag vet inte om du har problem med läsförståelse? Var i Jacobs inlägg från igår 23:57 hittar du något om sexuellt likaberättigande?

http://youtu.be/-BDqzmG-rH8

 
Ingen bild

Tony

13 september 2015 13:54

Kritisk:
På tal om att inte benämna motståndare med olika
epitet? Vad är det ni benämner alla som inte vill
köpa det mångkulturella? Ja just det,Rasist?
Är man för det mångkulturella är man god, annars rasist?
Lustigt att kommunist räknas som skällsord?

 
Lotta

Lotta

13 september 2015 13:57

@Moder Svea
Det är tvärt om så att det är ni som anser er tillhöra "de goda" som maniskt upprepar mantrat om "allas lika värde". Ett värde som ni gett er själva tolkningsföreträde att bestämma vilka som skall föräras lika värde. Läs Götas inlägg från 03:00. Alla FÖDS alltså fria och jämlikar i värdighet och rättigheter. Det är sedan varje människas handlingar som avgör om man i sitt liv skall anses ha kvar sin värdighet och sina rättigheter. Tolkar du det på något annat sätt?

http://youtu.be/-BDqzmG-rH8

 
Ingen bild

Mattias

13 september 2015 14:01

Blåsippan
Söndag 13 sept 02:01
Landshövding Carlsson var för en tid sedan nere i Tyskland på något uppdrag och skämde ut sig riktigt rejält. Full som en alika blev han släpad av sin hustru till den buss som skulle ta honom från kräftskivan de varit på. Av dem som var på festen var det endast han som fullkomligt ballade ur. Snygg representant för länet och ännu snyggare tjänsteutövning.

 
snoffsan

snoffsan

13 september 2015 14:10

Hotet mot homosexuella kommer inte komma från det svenska folket, utan från ett helt annat håll. Där man som kristen, jude eller just homosexuell är dödsdömd.
Precis som Thoralf påpekar här - Var är alla de muslimer som bor i staden någonstans? Varför sluter dessa inte upp och visar sin medmänsklighet och allas lika värde? Varför går dessa inte i paraden och viftar med färgglada flaggor, män och kvinnor? Tillsammans hand i hand, med homosexuella. Har integrationen inte fungerat kanske? Vad tycker Johan om detta? är detta inte fel av denna grupp att inte sluta upp tillsammans med dessa homosexuella och att visa medmänsklighet och allas lika värde mot en utsatt grupp?
Det finns en anledning till detta, det är totalt förbjudet enligt deras religion.

Det gör mig mycket ont, att se barn exponeras på detta sätt i en parad, dessa har inte en aning om vad dessa sysslar. Tycker det är fruktansvärt av dessa föräldrar att hjärntvätta sina små barn på det här sättet.Vad händer i skolan sedan? Barn från annan kultur som har blivit uppfostrad att ta avstånd från homosexuella, vad tycker dessa barn om de barn som deltagit i denna PRIDE parad?

Låt barn få vara barn, tids nog kommer deras tid som vuxen. Då kan dessa själva få bestämma vad dessa vill tro på och inte tro på. Och framförallt skapa sin EGEN IDENTITET, inte föräldrarnas.

Vet de själva vad ordet medmänsklighet betyder? Allas lika värde?
Detta gäller tydligen bara om man har samma åsikt som de själva, utanför den sekten gäller något helt annat.

Hetsjakt på SD och dess väljare, eller andra människor som inte tycker som sekten, skall förföljas, hotas, kastas sten genom fönster och hängas offentligt i DDR media.
Är detta medmänsklighet och ALLAS lika värde?

Jag RESPEKTERAR att andra människor har annan kultur, men en sak jag inte ACCEPTERAR är att dessa med sin kultur och religion våldför sig på unga kvinnor genom att våldta dessa på det mest brutala sätt.
Jag ACCEPTERAR inte heller att dessa rånar och misshandlar gamla människor, bara för att det är en annan kultur dessa människor har.
Jag ACCEPTERAR inte att man dödar oskyldiga människor bara för att man blev arg och upprörd över att inte få PUT.

Att inte acceptera och respektera landets lagar och regler,och de människor som lever där är respektlös, detta kan jag inte acceptera.
Jag röstar på SD och är medlem av flera orsaker, jag vill lämna över ett tryggt land till barn och barnbarn i framtiden, jag vill att det skall finnas demokrati och yttrandefrihet i landet, jag vill att det skall finnas skolor kvar, bostäder och jobb, jag vill att gamla skall få ett bra liv på äldre dar,jag vill att politiker tar sitt ansvar och göra sig förtjänt av att kallas statsminister, framförallt att de som lever och bor i landet respekterar varandra och följer de lagar och regler som gäller här.
Att hjälp på plats hjälper så många fler människor än bara några få i landet.
Visste ni att om ca femton år är landet vi bor i ett U land, enligt FN, finns att Googla på, är det detta vi kämpar för? För våra barn och barnbarns framtid? Vem skall hjälpa oss då? Framförallt med vilka pengar skall vi kunna hjälpa andra?
Just nu skapar Europa mer fattigdom genom att urgröpa sin egen ekonomi och välfärd.

Bilden du tagit Thoralf fick mig att tänka på en sak. En parad med får, som leds av sin blindhet rakt in i varglyan med blottade halsar.
Tack för er gästfrihet sa vargen men nu tar vi över.

http://7wm2zu47tn

 
Ingen bild

RobertSt

13 september 2015 14:13

200 bilder?
Det var inte lite det! Digitalkamera förstår jag. Jag undrar om inte världen var bättre förr, då hade vi 36 exponeringar per rulle. Då fick man lov att tänka till lite innan man tryckte på exponeringsknappen. Behöver du verkligen 200...??

Thoralf Alfsson

13 september 2015 14:27

Nej, men du vet inte vilken du kommer använda förrän du sett resultatet

 
Ingen bild

HM Gotland

13 september 2015 14:32

Tomas Olsson

Det är kanske så att både jag (som är SD) och "godhetsvänstern" anar en allmän motvilja mot människor med en för en själv avvikande sexualitet bakom många SD mfl kritik mot prideparader, homoadoptioner osv. Jag tycker människors sexualitet är deras ensak och jag tycker även att SD företrädare skall inte den ståndpunkten.

Om man nu tycker andra människors sexualitet är motbjudande och sådana känslor har man självklart rätt att ha så tycker jag man skall hålla det för sig själv som politisk företrädare - det tycker jag en hel del i SD misslyckas med.

 
Ingen bild

Lotta

13 september 2015 14:32

Ett resultat av det nya "spännande" Sverige

http://www.svd.se/vald-ett-allt-storre-problem

http://www.svd.se/all-personal-maste-ha-larm

Gillar ni vad ni läser godhetsapostlar?

 
Ingen bild

Maja Dacke

13 september 2015 14:36

Tack för fina bilder, Thoralf! Men var du inte lite, lite stygg när du placerade din fådda flagga så där? Hihihii! Och jag gillade att du är så observant att du ser detaljer som att namnskyltar faller platt ... Att vi kan förvänta oss att något annat ska falla platt - nej, det är för sent.

Tobbe S skriver: 'Det finns större och viktigare "särintressen" att bränna krutet på' (än HBTQ). Du minns väl hur Reinfeldt ansåg det svenska försvaret vara ett särintresse ..? När man nu ser allt från ovan ser man klart vilka som egentligen styr i världen och därmed även Sverige. Det är ju så klart att även en blind kan se det.

Överallt på Internet finns förklarande artiklar för den som ger sig tid och har viljan att förstå och inse. Vi ser vilka som startade Pride-svängen och vilka som vill sänka familjelivet och därmed minska befolkningen.

Tänk att vänstern försvarar USA i den frågan - jag trodde USA var vänsterns fiende nr 1. Men det gäller väl här som i allt annat att följa ledargeten ...

En sak gjorde SJ bra nu senast genom att sätta in extratåg för invasionsstyrkorna direkt till Stockholm. Det är ju från Stockholm som den mesta galenskapen utgår, så där kan de ta hand om eländet. (Förlåt, ni förnuftiga stockholmare som nu kommer att drabbas!) Ja, elände är det när välmående män (75 %) utger sig för att vara fattiga flyktingar från krig. De verkliga flyktingarna är tvungna att stanna kvar pga extrem fattigdom. UNHCR vädjar förgäves om hjälp för att hjälpa dem.

Sedan måste jag säga att det ibland blir för många slippriga typer som får breda ut sig hos dig, Thoralf. Jag har börjat hoppa över deras kommentarer och ögnar dina ev svar till dem. Det är tråkigt tycker jag - som gärna läser både dina och andra vettiga människors inlägg.

Något annat som är förfärligt tråkigt är schismen inom SD. Har Jimmie abdikerat? Litade han för mycket på Mattias? Eller? Eller? Eller?

 
Ingen bild

kalle

13 september 2015 16:12

Prideparader är dolda maktdemonstationer att Eliten som bestämmer kan indoktrinera befolkningen till att underkasta sig politiskt korrekthet.

kan jämnföras med 1a maj demonstrationståg, där sossar måste visas sig i tågen. fast de vänt arbetarna ryggen och nu driver politik för och lyder globalist bankirerna.

vilka kameror har du Thoralf ? den lilla kompakta med superzoomen ?, frågar för jag behöver köp tips till nån liten men bra. fast det blir då reklam, passar inte så bra på en så stor blogg. men i alla fall vilken zoom man skall ha. funderar på en Canonbra kamera med 30 ggr zoom?

Thoralf Alfsson

13 september 2015 16:27

Jag har två kameror. En systemkamera Canon EOS 70D och sedan min mindre och användbara Canon PowerShot 50SX med 50 ggr optisk zoom. Den finns idag med 65 ggr optisk zoom för drygt 4 000 kronor. Mycket prisvärt för det priset.

De flesta bilderna från Prideparaden är dock tagna med EOS 70D och ett 100mm objektiv. Till denna kamera använder jag bara fast optik inga zoomobjektiv, för högsta prestanda.

 
Ingen bild

Lotta

13 september 2015 16:22

Nu börjar det gå undan. Nu börjar man inhysa asylsökande i idrottshallar. Hur länge dröjer det innan regeringen Lövén kommer börja konfiskera sommarstugor och fritidshem? 1 eller 2 månader?

http://www.friatider.se/popular-idrottshall-i-centrala-stockholm-blir-asylboende

 
Ingen bild

Jörgen

13 september 2015 17:21

Jag undrar vilken person som är vär mest och sen undrar jag om en fortkörare är mindre värd en som håller hastighetsbegränsningarna.

Thoralf Alfsson

13 september 2015 17:43

Berätta vad du tycker själv!

 
Ingen bild

World Traveller

13 september 2015 17:52

RÖDA KORSET OCH ISLAMIC RELIEF TAR NU ÖVER DELAR AV NILS ERICSSONTERMINALEN/CENTRALSTATIONEN I GÖTEBORG.
2003 undersökte vi Islamic Relief ifall de hjälpte Al Qaida och talibanerna på något vis. Gissa vad resultatet var!

 
Lassekolja

Lassekolja

13 september 2015 17:59

@Göta 03:00, Eloge till Dig för Din utredning om det tröttsamma begreppet "alla människors lika värde". Jag kräks snart bara jag hör den floskeln. Gäller även ordet "värdegrund"! Används alltid i kombination med något negativt epitet när argumenten tagit slut!
Eloge även för den intressanta språklektionen!
TACK Göta!!!

http://www.samtiden.nu

 
Ingen bild

Skånepåg och konen

13 september 2015 18:14

Det var ett dj-a imbecillt tjafs från vissa kommentatorer som visar deras bristande förståelseförmåga. Kan man inte skilja på orden värde och värdighet är detta verkligen ett avslöjande sätt att bevisa hur ”värdelös” man i själva verket är!

 
Ingen bild

Lotta

13 september 2015 18:42

Nämen vad är detta? Tyskland återinför gränskontroller med början redan ikväll.
"Tyskland ska redan vid gränsen börja undersöka vilka flyktingar som är berättigade asyl och 2 100 poliser ska delta i insatsen, uppger tidningen Kronen Zeitung.".

Kommer den humanitära stormakten följa Tysklands exempel? Skulle inte tro det.

http://unvis.it/www.svd.se/tyskland-aterinfor-granskontroller

 
Ingen bild

Nemo saltat sobrius

13 september 2015 18:48

Prideparader har förvandlats i sin mening och syfte.

Givetvis skall vuxna människor få ha sex med varandra så länge bägge eller alla är med på det. Men HBTQ rörelsen har kidnappats av vänstern och på Pride och liknande evenemang är det deras syn och beskrivning som skall råda.

Se på den agitation mot kärnfamiljen och heteronormen som nu har skett ett tag. Lek sen med tanken att det vore kristna som agiterade på samma sätt mot homosexualitet eller andra former? Hade det gått för sig?
Hyckleri är vad det är.

Jag har en del i den yttre bekantskapskretsen som är homosexuella och en del av dem är besvikna och menar på att Pride målar upp en nidbild av homosexuella som promiskuösa, exhibitionistiska schlagerfjollor.

Hur kul kan det att vara konservativ och homosexuell?

 
Ingen bild

Peter

13 september 2015 19:59

Angående gaylobbyn och gayparader, kolla in www.hemrymakow.com och du finner att det finns en utbredd och långtgående agenda att demoralisera väst.

 
Ingen bild

OT

13 september 2015 20:06

Är detta verkligen sant!!!?

"Thomas Fuxborg är polisens presstalesman i Västra Götaland." och har tydligen uttalat sig på följande vis "Man kan inte stirra sig blind på en lag": http://www.6mannen.se/anarki/

P.S: @Thoralf, hur går det med beskrivningen av hur man gör ett skatteavdrag för den förda tokpolitiken?

Thoralf Alfsson

13 september 2015 20:48

Det kommer. Skall träffa en skatteexpert i veckan.

 
Ingen bild

Ludvig

14 september 2015 09:53

Vilken tur att man inte bor i Kalmar, så man slapp se eländet.

 
Ingen bild

Nationalist

14 september 2015 13:23

I princip så håller jag med om det mesta i SD:s program. Möjligen kan jag tycka att man tar lite lättvindigt på den nationalistiska biten. Trots detta så finns det i dagens läge inte en chans att jag skulle kunna lägga en röst på partiet i ett val. Innan jag gör det så måste partiledningen ta till krafttag, precis som man gjort med SDU, och se till att uteslutande få ut det intelligensbefriade gräsrotsbyket på landsbygden ur partiet.

 
Ingen bild

Løksill

17 september 2015 20:41

Jag är sent ute men följande måste ut;
I all form av god myndighetssed ingår (eller i varje fall ingick det förr) att hålla isär den offentliga och den privata rollen. I den sistnämnda ingår åsikter av t.ex politisk natur. Att påstå att pride-rörelsens enda mål är att främja "allas lika värde" är inte sant, snarare handlar det om att främja homoäktenskap, homoadoptioner och att ifrågasätta och uppluckra all form av traditionella värderingar när det gäller familj och kön. Detta är politiskt! Detta må envar ha en egen politisk ståndpunkt i MEN sedan när är det acceptabelt för myndigheter och offentliga institutioner att ta politiska ställningstaganden genom att sponsra Pride-festivalen, flagga med regnbågsflagga o.s.v.? Jag tycker det är under all kritik att Länsstyrelsen, Kalmar kommun, Landstinget o.s.v sponsrar detta. Att det vajade en stor regnbågsflagga över sjukhuset, vattentornet i Kalmar o.s.v är dessutom ett tydligt maktspråk och det är märkligt att gymnasieskolor, universitet o.s.v även flaggar för detta.

Likaså anser jag det vara Kalmar länstrafiks jobb att tillse att kollektivtrafiken fungerar, inte att låta alla bussar köra omkring och sprida propaganda med små gay-flaggor på taket. Vill enskild anställd eller myndighetsperson engagera sig i detta må denne så göra men det blir en obehaglig sammanblandning och uppluckring av privat och offentligt när det sker på det sätt som det sker. Finns det någon bortre gräns för detta funderar jag samtidigt på? Varför t.ex inte sätta regnbågsflaggor på polis- och brandbilar, måla JAS-planen i regnbågsfärger, låta barnen måla och sy regnbågsflaggor i skolan, kommendera ut scouterna på queerhajk o.s.v o.s.v o.s.v OCH hade det t.ex varit acceptabelt med samma förhållningssätt om det gällt arbetarerörelsen och sätta upp röda flaggor överallt? Om inte, varför inte?

Lika opassande är det att företag såsom Länsförsäkringar, Kalmar energi, Kalmarhem o.s.v låter kunderna, oavsett vad de tycker, sponsra detta arrangemang genom att de råkar vara kunder hos nämnda företag. Vad sponsrar de härnäst? Expo, Amnesty, WWF, Sverigedemokraterna, Feministiskt initiativ? Oavsett så torde det vara envars fria val att stödja eller motarbeta vilken rörelse denne så önskar men jag tycker det är fult att låta kunder stödja något utan att de tillfrågas! Här skall bytas försäkringsbolag! :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16
17
18 19
20
21 22
23
24
25 26 27
28 29 30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards