thoralf

Alla inlägg den 12 september 2015

Av Thoralf Alfsson - 12 september 2015 23:13

Började dagen med att hjälpa till några timmar på Emmaboda marknad. Många givande samtal. De jag träffade är mer informerade om tillståndet i samhället än många tror! Många upprörda röster över de senaste dagarnas medierapportering.


Barometern hade igår 23 artiklar om asylsökande och flyktingkrisen. Dessutom ett antal artiklar om Kalmarsund Pride. Många var väldigt kritiska till vad de får i brevlådan och som de betalar dyrt för. Summerar man fredag och lördag blir det 34 artiklar om asylsökande och 10 om Kalmarsund Pride.


Fortsatte sedan till Kalmar vid lunch och hämtade mina kameror för att ta lite foto vid Prideparaden i Kalmar. I grund och botten ett riktigt spektakel och jag är mycket tveksam till om de deltagande riktigt inser vad de tar ställning för. Det gör definitivt inte den stora andelen barn som deltog. Jag skulle gissa att så mycket som 500-1 000 var barn!


 


Det framgår även av Smålandsnytts inslag hur många barn som gick i paraden!



Jag fick närmare 200 bilder och en del kommer i blogginlägget andra sparar jag till bättre tillfällen. En sak kan jag i varje fall konstatera vissa företagsledare och tjänstemän deltog nog allra pliktskyldigast och hade nog helst avstått att på i paraden. I varje fall om man skall tolka hur de såg ut och hur snabbt de avvek från Larmtorget. Andra var mer roade.


 

Pontus "pussmunnen" Löfgren hade säkert sponsrat paraden med en hel del pengar.


Vissa profiler saknades eller så missade jag t.ex Henrik Rydström.


Av de politiska partierna såg jag S, M, C, MP och FP med banderoller eller liknande. SSU var också med i tåget. De skanderade ungefär så här.


”Inga rasister på våra gator,

In med bögar och flator”


Att SSU skanderade detta under paraden lär du inte få läsa i vare sig Barometern eller Östran. Synd att jag inte fick med det på ett filmklipp men det kanske någon annan läsare fick.


 


De skanderade extra mycket när det fick se mig. Men det säger väl mest en del om hur Socialdemokraternas återväxt ser ut.


Nu kan man knappast kalla prideparaden för mångkulturell, i varje fall så saknade jag den mest omhuldade gruppen och religionen i Sverige. Muslimer och islam! Inte en burka, niqab, slöja eller sjal så långt ögat kunde nå. Inga skäggiga män i vare sig pyjamas eller nattskjorta. Var inga muslimska föreningar inbjudna av arrangörerna? Eller hade alla avböjt? Fungerar inte integrationen i Kalmar trots ett integrationsråd som leds av bland annat Dzenita Abaza från socialdemokraterna.


 


En journalist överlämnade en liten prideflagga till mig på Storgatan. Väldigt snällt ;-) Eftersom entrén till källarmoskén låg bara 10 meter bort tyckte jag det var en lämplig placering.


 


En positiv sak var dock alla trevliga samtal jag hade under eftermiddagen. Det bådar gott inför framtiden. Landshövdingen Stefan Carlsson skulle hålla tal. Han ställde upp på ett foto innan talet.


 

 


 

 

 



Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16
17
18 19
20
21 22
23
24
25 26 27
28 29 30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards