thoralf

Alla inlägg den 8 september 2015

Av Thoralf Alfsson - 8 september 2015 23:17

Precis som jag förutspådde igår kommer ingen i pk-media rätta vetenskapsmannen och professorn Hans Roslings felaktiga uppgifter i SVT Aktuellt igår. Det är minst sagt skrämmande!

 

Jag har idag intervjuats om den påstådda svängning i opinionen när det gäller svenska folkets inställning till att ta emot ”flyktingar”. Det är inget annat än en psykos inom media!


Jag är dock helt övertygad om att SD lyfter i opinionen. De reaktioner jag möter är att många anser att media helt enkelt inte är riktigt kloka. Den ena journalisten efter den andra försöker överträffa varandra. Eller så tittar man på antalet besökare på min blogg som ökat med ca 50 procent de senaste veckorna. Om opinionssiffrorna ökar med 50 procent också blir det riktigt spännande under hösten ;-)


Nyligen var vår EU-parlamentariker Kristina Winberg på besök på den grekiska ön Kos och träffade ansvariga myndigheter och borgmästare. De uppgifter som framkom tyder på att 1-2 miljoner människor väntar i Turkiet på att kunna forslar över till en grekisk ö i en gummibåt. Idag har vi kunnat läsa att bara på något dygn har 15 000 – 20 000 kommit till den grekiska ön Lesbos. Enligt media finns det idag minst 30 000 på grekiska öar. Grekland bara skickar dem vidare till norra Europa och Sverige.


Stäng Öresundsbron!


En av de personer som under många år kommenterat på min blogg och som jag även känner till hans identitet är ”WorldTraveller”. Han har informerat mig om sitt arbete under flera år men samtidigt varit försiktig med att inte röja sin identitet offentligt. Jag har dock fått en hel rad av foton från hans arbetsplatser i krigszoner som aldrig visats i svensk media. Jag har inte det minsta tvivel över de uppgifter han lämnar till bloggen. Därför publicerar jag några av hans kommentarer från den senaste veckan på bloggen.


    


”Innan "administratören" stänger av denna sajt för oss här så kan jag meddela att två av mina irakiska kollegor har gett sig av till Sverige som "ensamkommande flyktingbarn". De är i sena tjugoårsåldern och har antagligen varit medlemmar av Mahdi Army vilket flera av våra kollegor varit, men det är ju inget hinder för att få asyl som "barn" i Sverige.”

 

 

”Lite nya fakta från Irak om den pågående invasionen av Europa. De senaste två månaderna har 1,2 miljoner män lämnat Irak för att ta sig till Europa. Målet i första hand är Sverige, i andra hand Tyskland och i tredje hand Storbritannien. Dessa män har ofta välbetalda jobb (som några av mina före detta kollegor som stuckit) och bor i egna hus som är betalda kontant. De flesta har tillhört olika milis eller terrorgrupper beroende på hur man ser det. Kostnaden för att åka till Västeuropa och få livstids försörjning är nu endast 2000 dollar för en flygbiljett till Turkiet. Där hjälper turkiska myndigheter och muslimska ambassader och hjälporganisationer till med att smuggla in dom till Europa. Detta är endast från Irak.

 

Liknande invasionsstyrkor kommer från Afghanistan, Pakistan, Syrien, Marocko, Libyen, Nigeria och andra länder. Om jag vore en svensk kvinna så skulle jag bli rädd. Nu säger alla mina kollegor rakt ut att det kommer att bli krig. Det ser inte bättre ut än att våra politiker och journalister har sålt ut oss.”

 


”Johan, en kollega till mig som kommer från Barbados men som varit soldat i brittiska armen bröt idag med alla sina vänner som sympatiserar med media och går på flyktingbluffen. Mina två kollegor som tagit sig till Sverige ingick i hans team här och han är mäkta förbannad på dom. Fattar du vidden av vad som pågår? På två månader har 1,2 miljoner irakiska MÄN lämnat Irak för att ta sig till Europa (Sverige i första hand) och fler väntas. Två ur mitt team pratar nu om att ansluta sig. De har bra och välbetalda jobb här och det går ingen som helst nöd på dom. De har egna hus och fina bilar (vanligast nya Chrysler Charger eller Chevrolet Camaro). De säger rakt ut att de inte vill arbeta och de vill till Sverige ''för där får man hög lön och behöver inte arbeta''. Lägg sen till lika många från varje muslimskt land. Ser du fortfarande inget problem? Lägg då även till att mina kollegor tidigare ingick i grupper som Mahdi Army och har stor vana av att ta livet av folk. Ser det fortfarande bra ut? Det är män som kommer, män i vapenför och sexuellt aktiv ålder med stor vana att använda våld. Hur tror du svenska kvinnor och flickor kommer att känna sig? Eller tror du att de kommer för att bidra till vår välfärd och vill bli mönstermedborgare? Jag kan tala om för dig att de har inget som helst intresse av det. De VILL parasitera och ta över vårt land.”


Grattis Sverige! Eller rättare sagt Gonatt Sverige!

 

Av Thoralf Alfsson - 8 september 2015 08:35


Vetenskapsmannen och professorn Hans Rosling håller en hög profil i intervjuerna men faktakunskapen brister uppenbarligen kraftigt!


I Aktuellts 21-sändning (7 september) påstår Hans Rosling att invandringen (asylmottagning) inte kostat statsbudgeten en enda krona, utan att allt finansieras genom att man tar 8 miljarder kronor från biståndsbudgeten. Det är ett hårresande och okunnigt påstående från Hans Rosling. Givetvis nappar Aktuellt studion på detta påstående och upprepar det.


Jag hoppas att den som såg inslaget eller ser inslaget i efterhand och gör det med öppna ögon och öron inser att det är hjälp i närområdena som gör mest nytta och som dessutom är mest effektivt. Något som också kan minska flyktingströmmarna!


Skall man undervisa programledare som Hans Rosling säger sig göra skall man veta vad man pratar om!


Den som tror på att asylmottagningen kostar 8 miljarder kronor är minst sagt naiv! I statens budget för 2015 för Migration och Integration är kostnaden ca 35 miljarder kronor. Om två veckor lägger den rödgröna regeringen fram sin budget för 2016 och jag skulle inte bli det minsta förvånad om dessa båda utgiftsområden budgeteras till över 40 miljarder kronor.


Jag fick igår ut uppgifter från Migrationsverket om kostnader och kostnadsutvecklingen på mer detaljnivå för de senaste 5 åren. När jag bearbetat dessa siffror kommer jag återkomma i ett antal blogginlägg och redovisa hur verkligheten ser ut. Något som Hans Rosling borde gjort innan han uttalade sig i Aktuellt.


Tino Sanandaji är också upprörd över de faktafel som Hans Rosling framförde. Tino redovisar i sitt blogginlägg de 35 miljarder kronor i statsbudgeten som jag tar upp.


Frågan är om svensk media (DN, Expressen, Aftonbladet och SVD) men framförallt SVT idag kommer rätta Hans Rosling med stora rubriker om detta kraftiga faktafel?


Vi vet ju hur snabba media är med att rätta den minsta felsägning från en Sverigedemokrat.


Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16
17
18 19
20
21 22
23
24
25 26 27
28 29 30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards