thoralf

Alla inlägg den 26 augusti 2015

Av Thoralf Alfsson - 26 augusti 2015 20:33

Det är pinsamt att se och läsa hur vänsterpartisten Bertil Dahl i Kalmar försöker vinna politiska poäng på att pensionärerna skall få åka buss gratis. Bertil Dahl och Vänsterpartiet är samtidigt de ivrigaste förespråkarna för att asylsökande skall få gratis busskort. Det visar med all tydlighet vilka Vänsterpartiet prioriterar först, asylsökande eller pensionärer. Javisst ja, man får inte ställa grupp mot grupp.


Det här blir det 70:e blogginlägget under juli och augusti. Det var de månaderna jag skulle koppla av lite och gå ner i varv. Tyvärr blev det inte så! Nyheterna och all sköns dumheter har flödat som aldrig förr under dessa sommarmånader. Det har helt enkelt varit omöjligt att strunta i att skriva om bland annat 7-klöverns naiva förhållningsätt till invandringen, busskort till asylsökande eller SSU Kurdistan o.s.v


Samtidigt blev det nytt besöksrekord och ”All Time High” på bloggen under juli månad. Rekordet kommer dock att ryka all världens väg under augusti, kanske redan under torsdagen!


Även om det varit glest mellan opinionsmätningarna så har de som kommit givit desto mer eko av sig. När man sammanställer alla opinionsmätningar så inser man hur SD fullständigt håller på att krossa övriga partier med våra framgångar. Under 2015 har det kommit 52 opinionsundersökningar och i hela 36 av dessa har SD slagit rekord. Vi har slagit rekord i 70 procent av opinionsundersökningarna under 2015.

http://status.st/


Sifo 7st varav 5 rekord

Ipsos 6st varav 4 rekord

Skop 2st varav 2 rekord

Sentio 8st varav 5 rekord

Novus 7st varav 4 rekord

Demoskop 7st varav 3 rekord

SCB 1st varav 1 rekord

Yougov 7st varav 6 rekord

ST-Inizio 7st varav 6 rekord


Listan talar sitt eget språk!


När jag sedan summerar mina egna upplevelser i möten med människor, samtal på telefon, mejl och kommentarer på bloggen så ser jag ingen tendens till minskad uppslutning och tillströmning av nya sympatisörer. Jag ser snarare en ökad tillströmning under augusti. Denna tillströmning tror jag ännu inte syns i opinionsundersökningarna. Den kommer visa sig under hösten.


På lördag tror jag att vi sverigevänner kommer få en helt fantastisk dag i Sölvesborg. Jag är övertygad om att Jimmie Åkesson kommer leverera även i årets sommartal på hemmaplan. Uppslutningen till sommartalet är flera hundra procent större än tidigare år enligt min bedömning av intresset i Kalmar län. Vi ordnar med en bussresa till sommartalet. 


De som lyckats få tag i en middagsbiljett kan skatta sig lyckliga (jag har en). Men väldigt många utan middagsbiljett kommer åka till Sölvesborg bara för att lyssna till Jimmie Åkesson och umgås med riktiga sverigevänner under eftermiddagen. Om det blir 1000 personer under talet kommer media skriva 500 personer, kommer 2 000 personer kommer media skriva 1 000 personer. Oavsett hur många som verkligen kommer, så kommer media förminska och halvera antalet personer. Jag tror det kan bli lite kaos i Sölvesborg men även i vissa journalisters samvete.


Efter sommartalet kommer jag sannolikt försöka varva ner lite och ta det lite lugnare med bloggen men med tanke på utvecklingen i samhället och inom 7-klövern är det inte säkert att så blir fallet. Jag har i varje fall planerat in en vecka på Kreta i september tillsammans med mina barn med familjer. Försöker även få in en resa till min mycket gode vän Anders i Spanien under oktober.



Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards