thoralf

Alla inlägg den 18 augusti 2015

Av Thoralf Alfsson - 18 augusti 2015 22:02

 

Högby fyr med fyrvaktarbostad en augustikväll 2004.            Foto Thoralf Alfsson


Ännu en dag utan ett svenskt opinionsinstitut kom med en opinionsmätning! Nu har det gått 40 dagar.


Kalmar kommun och majoriteten har nu insett att man kommer förlora i förvaltningsrätten och har beslutat stänga tiggarcampingen vid Salve. Det är egentligen ganska bedrövligt att Kalmar kommun själva inte klarar av att följa lagarna om bygglov och vad den befintliga detaljplanen tillåter.


 

Tiggarcamping vid Salve.     Foto Thoralf Alfsson


Kommunalrådet Dzenita Abaza (S) överraskar dock i artikeln.


”Dzenita Abaza menar också att så länge det finns en marknad för tiggarna så kommer de hit för att stanna. Hon menar att så länge Kalmarborna lägger pengar i kopparna så kommer de återkomma.

Ger du själv pengar till tiggare?

– Ärligt talat, nej. Det leder ingen vart.”


Jag kan bara instämma! Det uttalandet skall hon ha lite beröm för. Nu får vi se om godhetsapostlarna kommer jaga henne för detta uttalande imorgon.


Sedan får vi se vad kommunen hittar på för ny plats eller annat till tiggarna! Det kanske blir bostäder på Varvsholmen. Vem vet.


 


Jag orkar snart inte lyssna på vare sig nyhetssändningar i radio eller på TV. De fylls av reportage om invandring, asylsökande, ensamkommande unga män, invandrare som begår brott, muslimska terrordåd, IS och Migrationsverkets siffror. Ingen av journalisterna i media (public service) ställer ändå inte frågan om vi borde minska invandringen. Volymerna!


De ställer hellre inga frågor om kostnaderna för världens generösaste invandring. Kostnader som svenska skattebetalare får stå för.


Enligt de siffror som lämnades av Migrationsverket idag så ökar sannolikt skattebetalarnas kostnader med ca 60-70 miljoner kronor/dag på årsbasis. Eller 20-25 miljarder kronor/år.

7-klöverns politiker tiger. Framförallt statsminister Stefan Löfven och ansvarig minister Morgan Johansson. Vilka ryggradslösa socialdemokrater.


Jag uppmanade i ett tidigare blogginlägg till ett skatteuppror angående kostnaderna för invandringen i samband med kommande deklaration nästa år. Jag kommer återkomma med mer detaljer om hur ett sådant skatteuppror skulle kunna utformas enligt konstens alla regler. Eller rättare sagt enligt skattelagstiftningen.



När jag petades från riksdagslistan förra året blev jag väldigt sårad och jag tog väldigt illa vid mig. Men jag bet i det sura äpplet och höll huvudet högt och fortsatte minst sagt lika intensivt att jobba för partiet och med min blogg. Under de båda valrörelserna och sommaren förra året delade jag ut 42 900 flygblad/foldrar enligt mina anteckningar (12 000 var infoblad om min blogg). Det mesta gjordes med hjälp av min trehjuling i Kalmar och på Öland.


Andra springer till tidningen och gråter ut när det inte blir som de tänkt sig! Väldigt vuxet! Men det kanske är det som de kallar ”SD in i märgen”.


 


En profil på norra Öland har gått bort läser jag i Barometern. Jag har alltid varit lite fascinerad av konstnären Stephan Lundhs bostad, fyrvaktarbostaden vid Högby fyr på östra Öland. Jag har gjort några besök när det varit öppen atelje. Undrar vad som händer med bostaden. Skulle vara spännande att bo där en vinter. Den som har läst "Nattfåk" av Johan Theorin förstår kanske vad jag tänker. Läs krönikan i Barometern.

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards