thoralf

Alla inlägg den 14 augusti 2015

Av Thoralf Alfsson - 14 augusti 2015 21:39

De senaste dagarna tror jag har skakat om många i Sverige! Den ilska, frustration och insikt som bubblat upp har jag aldrig tidigare upplevt. Frågan är vad detta kommer leda till?


Här kommer två exempel på hur den svenska befolkningen reagerat de senaste dagarna.

Detta ganska långa klipp har delats över 21000 gånger på Facebook och setts av snart 800 000 personer.


https://www.facebook.com/MartinPH9generator/videos/10153101477667781/?pnref=story


Andra skriver av sig sin frustration på sociala medier!


”Nu räcker det! Det räcker med media som mörkar, undanhåller och vinklar. Sverige är inte tryggare. Invandringen är inte lönsam. Sluta dölj nationalitet på kriminella. Sluta mörka statistik. Jag är trött på att bli kallad rasist för att jag tycker att lagar och regler ska följas och gälla ALLA. Jag är trött på att politiker sticker huvudet i sanden och låtsas att vi inte har några problem med integration och invandring. Jag är trött på brister i skola, vård omsorg och för våra äldre - för att pengarna tar slut på annat håll. Jag är trött på organiserat tiggeri. Jag är trött på att vi ska dalta med IS-terrorister och ge dem förmåner i Sverige. Jag är trött på alldeles för låga straff. Jag är trött på permanenta uppehållstillstånd. Jag är trött på ett Europa utan gränser. Jag är trött på att illegala invandrare och asylsökande får tand-och sjukvård för någon krona, gratis busskort osv medan skola, vård- och omsorg skriker efter mer pengar. Jag blir rädd av att inte känna mig trygg på Sveriges gator längre. Jag är trött på att politikerna vänder det svenska folket ryggen för att spela någon form av invandringshjältar och därmed kör landet i botten. Jag är trött på skjutningar, våldtäkter, handgranater och misshandling. Jag är förbannat trött på att det är våra politiker som satt oss i denna sits och sedan fortsätter in i det sista att låtsas när allt så tydligt håller på att brista! Jag är trött, trött, trött! Nu får det vara nog! Dags att säga stopp, reda ut situationen och lära sig en rejäl läxa! Dags att ställa krav och förvalta det fina vi har (hade) i Sverige och vara stolta över det! Vill man ta del av det får man anpassa sig, respektera! Det är inte kriminella och mördare det är synd om. Det är de drabbade - vilket nu mera är hela svenska folket. Så sluta vänd svenska folket ryggen och ta ert ansvar, att vara politiker är inte någon förbannad lekstuga. Enough!”

 

Det märkliga är att regeringen och övriga partier i 7-klövern uppenbarligen har bestämt sig för att tiga ihjäl de brutala morden!

 

Ingår även detta i decemberöverenskommelsen?

 
 

 
 

 

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards