thoralf

Direktlänk till inlägg 11 augusti 2015

LÖGNER OCH OSANNINGAR

Av Thoralf Alfsson - 11 augusti 2015 22:00

Barometern fortsätter sin ”kampanj” med att lura sina läsare på sanningen. Idag försöker man gjuta olja på protestvågorna angående gratis busskort till asylsökande. Genom att skriva en stor artikel om att KLT utreder om alla pensionärer skall få åka gratis buss som de asylsökande.


I första versionen skrev man att de asylsökande sedan den 27 juni kunde åka gratis buss men i själva verket är det sedan 1 april. Nu har Barometern rättat detta sedan jag skickat ett mejl till journalisten.


Den som läser artikeln inser ganska snart att pensionärerna inte kommer att få åka gratis buss. Men den som läser enbart löpsedeln och rubrikerna förstår sannolikt inte det. Men i och för sig är detta tilltag av Barometern bra för SD. När Trafikstyrelsen säger nej till förslaget kommer pensionärerna bli fly förbannade ännu en gång, då man får svart på vitt att man hellre prioriterar asylsökande än den egna befolkningen.


Migrationsverkets chef Lars Borgemo ljög i ett mejl till mig där han påstod att de asylsökande inte fick busskorten gratis. Ganska skrämmande av en myndighetschef!


 


När jag då frågade om hur mycket de asylsökande betalade för korten och varför man då inte följde avtalet som anger att priset skall reduceras med försäljningsintäkterna så fick jag ett helt annat svar av Lars Borgemo.


 


Jag är bara så trött på personer som fixar och donar för att dölja fakta. IKEA-morden ser ut att kunna bli en riktig politiskt korrekt uppvisning i att dölja fakta.


TT skickar meddelande til tidningsredaktionerna i landet! Detta meddelande säger mycket om svensk media.


 


Barometern väljer att manuellt ta bort nationallitet från TT:s artikel. Läs artikel.



 
 
Ingen bild

Hacke

11 augusti 2015 22:19

Rädslan för sanningen bara tilltar i styrka hos medie-/politikeretablissemanget. Samtidigt som rapporteringen i fulmedia är minst sagt kryptisk kring "olyckan" i Västerås jobbar fotsoldaterna för högtryck med att sabotera informationsflödet på de sverigevänliga sajterna.
Mina tankar går till offren och de anhöriga för detta vidriga dåd liksom till de oräkneliga andra oskyldiga och försvarslösa svenskar som fått sätta livet till för den kriminellt oansvariga invandringspolitiken, oavsett regering. 7-klöverpolitiker och traditionell media är huvudansvariga till samtliga dessa vidrigheter som dagligen och stundligen utspelas i vårt tidigare så trygga och homogena välfärdsland som idag på väg mot fullständig upplösning och kaos. Må framtidens dom mot landsförrädarna stå i paritet med deras brott.

 
Ingen bild

Tompa

11 augusti 2015 23:01

Ansvariga på Migrationsverket måste snart åtalas för grov trolöshet mot huvudman.

Sverige är ett land i fritt fall snart. Även barn och kvinnor inblandade. De är fullständigt galna
http://www.expressen.se/gt/ett-20-tal-inblandade-i-stort-slagsmal/

Jag spyr på allt skit som händer i vårt land och skitmedia bara ylar rasism och kör snyftreportage om mördare och våldtäktsmän. Offren är helt sekundära, fy f--n !!

Jag kan meddela att det jäser på jobbet nu. Alla pratar Ikea och är heligt förbannade. Nu är det nog.........

Att det bara kommit 2 opinionsmätningar i juli mot normalt 5 de senaste åren talar för att resultatet inte passar slaskmedia.

Nu går vi mot 50,5%. De som röstar på ett sjuklöver parti idagsläget är ju inte fullt friska.

 
Ingen bild

Styrbord

11 augusti 2015 23:12

Vilket elände... Tack Thoralf för att du orkar!

 
Ingen bild

Förbannad läsare

12 augusti 2015 00:11

"ni som inte vill ha med det (nationaliteten) måste manuellt ta bort det ur texterna"
Jajja, Det enda vi andra kommer att ta bort när tiden är inne är dessa medianissar från sina stolar.
Vi är förbannat trött på deras lögner. Lögner som faktiskt är värre än under Warsavapakten på 70-talet.
Hur tror dom att det skulle gå att dölja nåt sådant som i Västerås?
Just nu DDOS:ar vänstergrupper flera alternativ media. De är superdesperata just nu. De vill hålla för ögonen på befolkningen i Sverige.
Låt dessa få stå inför rätta för sina illgärningar.

 
Ingen bild

Blåsippan

12 augusti 2015 00:23

Den 21-åriga tjejen som hittades död i ett motionsspår i huvudstaden för ca en vecka sedan har det varit väldigt tyst om. Eller är det bara jag som missat vad/hur det gick till? Är det någon gripen? Någon som har info?

 
Lassekolja

Lassekolja

12 augusti 2015 00:36

Igår var IKEA-morden en "galen händelse" enl. Polisen. När alla inblandade insåg att etniciteten på förövarna nog inte gick att hemlighålla kröp det fram att det handlade om eritreaner från ett asylboende. Polisen rynkade sina pannor och var idag mer bekymrade för de asylboendes säkerhet och utlovade polisiär närvaro dygnet runt vid asylboendet. Polisen motiverade denna polisnärvaro med att "mörka krafter"(läs:svenskar!) skulle kunna attackera boendet...... Men snälla nån, de "mörka krafterna", både bildligt och bokstavligt, finns ju inne på asylboendet. Mördarna, de båda eritreanerna, utgör ju de mörka krafterna, inte utomstående svenskar. Mitt i tragiken snurrar PK-folket (inkl.Polisen) till det så det blir nästan lite komiskt.
När det nu är uppenbart för hela svenska folket hur den här händelsen hänger ihop blir, bortsett från tragiken, kommande opinionsundersökningar än mer intressanta!
SD senast 2018 ! ! !

http://www.samtiden.nu

 
Ingen bild

Gubben o Gumman

12 augusti 2015 00:43

Vi tror på fullt allvar att Sverige fått sitt första Jihadistdåd på Ikea
Myndigheterna och TT gör allt för att mörka ned det nu när det är färskt
Fast det hjäper ju inte ett dugg för att stoppa SD från egen majoritet
"Assuandammen" håller på att rämna i Sverige ,nu är det bara en tidsfråga

 
Ingen bild

w-son

12 augusti 2015 00:56

Aldrig har väl Orwell's ord passat bättre än att beskriva läget i detta arma land:

"Those who hate the truth view the truth as hate." ---- George Orwell

 
Ingen bild

Fredde

12 augusti 2015 05:54

Blir också förbannad och ledsen över Ikea dådet. Man mördar 2 personer på Ikea och vår stadsminister sitter tyst. Hade gärningsmannen varit vit och offren svarta så hade han uttalat sig direkt om rasism bla bla bla. Men när 2 infödda svenskar dödas så är det helt tyst. Säger en del om politikernas syn på oss svenskar som är födda här. I de flesta andra länder hade stadsminister uttalat sin sorg över dådet. Jag gråter en tår inombords.

 
Svensson

Svensson

12 augusti 2015 06:52

Journalisten tycks ursäkta sig, med att det här betalas via skattepengar,då är det liksom ingen fara enligt journalisten.

http://svenssonsfunderingar.wordpress.com

 
Ingen bild

Demokratur

12 augusti 2015 07:10

Har Joseph Goebbles släktingar på TT...?

 
Ingen bild

Fredde

12 augusti 2015 07:10

På väg till jobbet. Lyssnar på Cornelius som sjunger balladen om Fredrik Åkare. Så otroligt vacker precis som mitt Sverige var när jag växte upp på 70-80 talet. Nu känner jag inte igen mitt eget land.

 
Ingen bild

Bo

12 augusti 2015 08:59

SVT vill inte slösa med saningar. Man nämner inte Eritrea när man radar upp en del fakta. Artikeln heter:
http://www.svt.se/nyheter/inrikes/23-aringens-advokat-han-ar-fortvivlad
Undrar on 23-åringen är ett ensamkommande flyktingbarn eller bara en vilsekommen IS-krigare?

 
Ingen bild

Lärare

12 augusti 2015 11:01

Var är alla opinionsundersökningar?
Så tyst från 7-klövern om morden på två svenskar utfört av asylsökande från Eritrea.
Man frågar sig hur många potentiella mördare finns bland alla de som formligen väller in i landet nu. När ska 7-klövern reagera?

Fru Batra pratar fortfarande om att det är integrationen som ska förbättras. Varifrån ska hon ta alla dessa miljarder? Naturligtvis är de vi svenska skattebetalare som får lida för den förda massinvandringspolitiken.

Jag frågar mig, vem vill anställa alla dessa svarta som kommer hit, de flesta med en trasmatta runt huvudet? Afrika kan ju ta hand om dessa själva, enligt en afrikansk kvinnlig politiker som framträdde i TV för ngr år sedan.

SD är nog de största parti redan!
Vi väntar på nästa opinionsundersökning, den borde ha kommit redan, men de håller väl på att manipulera den så gott de går.

Vad 7-klöverna och även många svenskar inte fattat, är att för varje individ som får PUT följer minst 10 personer som anhöriginvandrare, betyder att Sverige kommer att utarmas så småningom, om inte det blir stopp och tillbakasändande av de som går att skicka tillbaka.

Nej, nu tar vi tillbaka Sverige!

 
Ingen bild

s29

12 augusti 2015 22:01

Lite "off topic" men,jag råkade komma över några gamla barometern. Funkar dom att lägga under gummimattorna i bilen?

 
Ingen bild

ah

13 augusti 2015 23:51

Regeringen mörkar sanningen, det är ganska tydligt. Jag har gjort en del observationer och uppgifterna från polisen är motsägelsefulla.
När jag nämnde det i DI kommentaren stängde de tråden direkt.

Varför gjorde polisen husransakan innan dådet
Hur kunde de vara säkra på att det inte var ett terrordåd innan de pratat med någon
Varför är säpo inblandade
Varför uttalar sig inte regeringen
Varför censurerar media artiklar kommentarer så rör att de regeringen mörkar
Kan lägga upp mycket, men en sak är säker, vad media skriver är inte sanningen.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards