thoralf

Alla inlägg den 3 augusti 2015

Av Thoralf Alfsson - 3 augusti 2015 23:49

Idag började jag dagen med en morgontur i kajaken, på ett mer eller mindre vindstilla Östersjön. Den första paddlingen i år. Bra motion och välgörande för själen.


Ikväll var jag och handlade lite rökta räkor vid ett rökeri på Öland. Jag fick en bra rabatt på räkorna av mannen som expedierade. Han tyckte att jag hade en så fin T-shirt.


    


När jag läser nyheter vill jag ha fakta! Om jag lägger både tid och energi på att läsa en tidning eller nyheter på nätet vill jag vara effektiv och få så mycket fakta som möjligt. Svensk politisk korrekt media motsvarar inte mina förväntningar och levererar inte fakta längre.


Alternativa medier på nätet ger mig istället de fakta som jag vill läsa för att själv skall kunna bilda mig en egen uppfattning om nyheten och dess värde och innehåll. Det var länge sedan jag kände någon som helst respekt för chefredaktörerna i svensk politisk korrekt media. De gör allt för att dölja fakta om det kan vara negativt för bilden av invandringen till Sverige.


Jämför dessa båda artiklar. Svensk politisk korrekt media och motsatsen på nätet. Vem levererar mest fakta?


http://www.sydsvenskan.se/malmo/korde-in-i-folkmassa-vid-polisjakt/


http://www.friatider.se/h-r-smiter-ahmad-efter-vansinnesf-rden-l-mnar-kvinna-och-barn-med-d-dliga-skador


I Sydsvenskans artikel utelämnas i stort sätt allt om den tilltalade. Jag gissar att till och med åldern är fel. I Fria Tiders artikel finns uppenbarligen fakta från förundersökningen och åtalet. Knappast fel att ta upp dessa fakta då det är relevant för tingsrätten. Annars hade det aldrig funnits i de officiella dokumenten. 16 gånger i brottsregistret talar sitt eget språk.


Varför undanhåller Sydsvenskan dessa fakta för sina läsare?



Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards