thoralf

Alla inlägg under juli 2015

Av Thoralf Alfsson - 8 juli 2015 20:25

De enda som förstått att Sverige är på väg in i en fullständigt ohållbar situation är Sverigedemokraterna. Det anmärkningsvärda är att Sverigedemokraterna haft den insikten under många år! De så kallade ”etablerade” partierna och deras naiva politiker har varit mest måna om att behålla sin maktställning och inkomster, att de avfärdat all fakta och statistik. De har till och med förnekat det som skett mitt framför näsan! En vän och moderat i Kalmar kallade sin kollegor för ”faktaresistenta” i ett försök att förklara deras oförmåga att se verkligheten. Ett "epitet" som vi/jag kanske borde börja använda om 7-klövern! 


Idag publicerades en ledarartikel i GP som sannolikt varit fullständigt otänkbar för mindre än ett år sedan. Den avslutas på följande sätt.


”Vi ser i dag ett växande utanförskap med snabbt ökande segregation, trångboddhet, social oro och sjunkande skolresultat. Lägg därtill en politisk, religiös radikalisering samt allt färre jobb i industrin och det bådar inte gott inför framtiden. Att vissa journalister och opinionsbildare ändå väljer att skönmåla verkligheten är inte bara oansvarigt. Det är moraliskt förkastligt.”


 



Almedalsveckan med alla partiledartalen kan bara summeras som ”bingo” för Sverigedemokraterna. De högsta tittarsiffrorna kom på onsdagen enligt SVT. Det var då Jimmie Åkesson talade.


K-G Bergström struttade omkring i Visby och hans kommentarer efter Jimmies tal visar på en person som inte går i takt med verkligheten eller handlar det om en begynnande demens. Jag tror att K-G Bergström bör tänka på att gå i pension. Han är minst sagt trött och förutsägbar i sina väldigt korta krönikor.


    


De kommande opinionssiffrorna kommer att bli väldigt intressanta att ta del av. Jag kan inte se en enda anledning till att de trender som pågått under våren skulle ändras på grund av Almedalsveckan. Tidningen Dagens Samhälle spådde för någon månad sedan att SD skulle gå om både Moderaterna och Socialdemokraterna i opinionen i november 2016. Jag tror det kan ske redan i november 2015.


Svenska folket håller på att förlora tilltron till 7-klöverns politiker. Jag tror att vi bara har sett början på raset för de så kallade etablerade partierna. Utvecklingen kan mycket väl accelerera under sommaren och hösten.

Under sommaren och semestern umgås människor på ett helt annat vis än under höst, vinter och vår, det kan innebära många nya röster för Sverigedemokraterna när alla svenskar umgås vid grillen med ett glas öl eller vin. Det diskuteras säkert politik och Sverigedemokraterna som aldrig för i vårt avlånga land.


Dagens massinvandring och situation är ohållbar för landet.


PS

Har löst mitt datastrul med att köpa en billig ”reservdator” så jag aldrig skall hamna i samma situation igen. Nu skall jag alltid ha två maskiner uppdaterade och färdiga för nya blogginlägg ;-)


UPPDATERING!


Idag kom ett nytt SD-rekord från Demoskop! En ökning med hela 3 procent sedan juni, samtidigt ett ras för Moderaterna. Besvikelsen är sannolikt stor efter Anna Kinberg Batras klena och färglösa tal i Almedalen. Det var säkert många moderater som hade stora förväntningar inför Almedalen, förväntningar som föll platt till marken. Jag tror personligen att hennes dagar som partiledare är räknade. Nu dröjer det ca 3 månader innan Batra kan ta revansch på sig själv i nästa partiledardebatt i riksdagen. Under dessa månader kommer moderaterna sannolikt förlora många väljare till Sverigedemokraterna.


Står Batra dessutom fast vid DÖ, blir hösten en ökenvandring för Moderaterna och Alliansen.


 


Av Thoralf Alfsson - 7 juli 2015 00:35

Under förra årets valrörelse tog jag fram statstik över antalet asylsökande till Norden och presenterade det grafiskt vilket väckte en hel del uppmärksamhet. Något som även riksorganisationen utnyttjade i slutet av valrörelsen. Så här såg det ut 2014 under valrörelsen.


 


Statistiken visar med all tydlighet att något är väldigt fel. Utvecklingen har inte förändrats till det bättre, utan till det sämre!


I juni 2014 kom 599 ensamkommande asylsökande ”barn” till Sverige. I juni 2015 kom hela 1447 asylsökande ensamkommande ”barn”. En ökning med hela 140 procent på ett år!


När man sedan betänker att varje ”barn” kostar ca 1 miljon kronor per år begriper nog det flesta att detta är en helt omöjlig utveckling. Bara kostnaden för de som kommit i juni kan uppgå till 1 500 miljoner kronor på årsbasis. Nu räknar Migrationsverket med att det kan komma mellan 10 000 – 12 000 ensamkommande ”barn” under 2015.


 

Den humanitära stormakten Sverige ser inga gränser för vansinnet!


Vänsterpartiet och Jonas Sjöstedts stora satsning i hans tal i Almedalen var på 250 miljoner kronor till ”sommarbarn”! Det är bara en piss i havet i förhållande till vad ensamkommande barn kostar. Till och med Anna Kinberg Batras och Moderaternas satsning förstajobbetavdrag på 9 miljarder kronor bleknar i jämförelse med kostnaden för ensamkommande barn.


Svenska politiker i 7-klövern är inte bara naiva och godtrogna, de är dessutom rent ut sagt okunniga, ologiska, inkompetenta och rent ut sagt dumma.


Hur länge skall farsen med ensamkommande ”barn” få fortgå? Det är inga asylsökande och behövande utan det handlar om ren och skär business! Ett sätt att komma till västvärlden och få en gratis utbildning. En utbildning som är omöjlig i hemlandet men som är helt gratis i Sverige. Men inte för svenska skattebetalare.

 

Merparten av de som kommer har inga asylskäl! Jag vill inte betala för detta längre!


Bo Frank hävdade nyligen att Växjö kommun gjorde en vinst på 5 miljoner kronor på ensamkommande ”barn” under 2014. Då hade man bara ett avtal med Migrationsverket på under 10 ”barn”. Hur stor blir vinsten för Växjö kommun med över 30 ”barn”? 20 miljoner kronor?


Är det en ny utformning på framtidens statsbidrag till kommunerna? Det har spårat ur fullständigt! Vem blir den förste politikern inom 7 klövern som vågar säga stopp! Vem blir den förste socialdemokratern som säger stopp. Eller måste folk börja dö i parti och minut på vårdavdelningar och demensboenden på grund av personalbrist och bristande ekonomiska resurser innan någon politiker inom 7-klövern vågar öppna munnen?


Det är dags att kasta ut de naiva, inkompetenta godhetsapostlarna!


SD bör ställa en misstroendeförklaring i riksdagen mot Morgan Johansson (S) som är ansvarig minister för migration och integration!


Av Thoralf Alfsson - 5 juli 2015 23:34

 


Nu har jag hört alla tal i Almedalen. Det märks verkligen att det inte är ett valår utan vi har fått höra partiledare som varit väldigt försiktiga med att kritisera andra partier och partiledare. Är det kanske DÖ som spökar även i Almedalen? Den enda som kritiserade sina politiska motståndare var Jimmie Åkesson.  Att partiledarna för de två största partierna i Sverige var så slätstrukna är minst sagt anmärkningsvärt. Samtidigt innebär deras svaga uppträdande att det sannolikt innebär att ”flödet” till Sverigedemokraterna fortsätter från S och M.


 


För varje år som går gör sig islamiseringen av Sverige sig påmind allt mer.


Jag vet inte hur mycket detta uppmärksammades i media men på sociala medier förekom bilderna på många ställen. Att en muslim så öppet tar ställning för IS med avsikten att det även skall synas i public service borde skrämma många.


 



Jag tror aldrig jag sett så mycket folk från SÄPO och polisen i Almedalen. Polisen patrullerade till fots under dagarna och det fanns många poliser på plats under talen i Almedalen. Jag är helt övertygad om att detta har att göra med de terrordåd som utförts i Europa under det senaste året.


Jag har under tidigare år lagt märke till en ”fotograf” i ett fönster. Han kan knappast bevaka partiledarna på scenen, utan han måste bevaka publiken. Frågan är om det är media eller Säpo? I år blev jag lite nyfiken och passade därför på att knäppa några rutor mot vindsfönstret.  I kameran gick det inte att se så mycket men när jag fick upp bilderna i datorn såg man lite mer.


 

Det aktuella fönstret inringat med rött.


Som ni kan se på högra sidan på kameran är den uppkopplad mot någon sändare med antenn. Stödet för kameran ser även ut att ha kamoflagetyg. Bilderna eller klippen skickas antagligen vidare omgående till någon mottagare. Säpo:s sambandscentral?


 


Kul att ha en liten kameran med en så fantastisk optisk zoom. Fungerar som sagt var bra även på andra ställen än i naturen ;-)



Jag har drabbats av datorstrul. Att behöva lägga så mycket energi på en dator så att en hel helg blir förstörd gör mig tokig. Är dessutom förbannat trött på all annan skit som kan smitta ner en dator. Livstidsstraff eller till och med dödsstraff skulle införas på de som håller på med datavirus och annat skit på nätet som bara är till för att jävlas med vanligt folk. Så mycket energi till ingen nytta! Ett utbrott av frustration!


Har ikväll fått igång en gammal trotjänare med Windows XP så jag inte är fullständigt handikappad.



Av Thoralf Alfsson - 3 juli 2015 22:44

Idag vill jag rikta ett stort tack till alla som under mina dagar i Almedalen kom fram och tackade mig för min blogg. Jag fick till och med skriva autografer (Lerum) och bli fotograferad tillsammans med SD-medlemmar och sympatisörer.


Mina blogginlägg med fakta och statistik är uppskattade över hela landet.


Det är extra roligt att det är medlemmar och sympatisörer från hela landet. Och inte minst från de som satt i riksdagen eller var anställda som tjänstemän under förra mandatperioden som visar sin uppskattning och uttrycker att de saknar mig i Stockholm. Ett stort tack till alla!


För mig innebär varje sådan visad uppskattning väldigt mycket med tanke på hur valberedningen behandlade mig när riksdagslistan sattes 2014.


Varje medlem och sympatisör som visar uppskattning känns som en revansch för mig.


Jag har fått ta mycket skit från media och politiska motståndare tack vare petningen från riksdagslistan. Jag vet att vissa har dåligt samvete idag och hade det redan vid valkonferensen 2014.


Det är dock väldigt tråkigt att delar av partitoppen inte uppskattar mitt tidsödande arbete med bloggen. Det förvånar mig! Det finns några saker jag hade förväntat mig och hoppats skulle ske någon gång men det tycks inte inträffa.


Men det viktigaste är ändå att så många medlemmar och sympatisörer uppskattar mitt arbete med bloggen och med politiken. Lite draghjälp från partiet hade dock varit väldigt skönt och uppskattat.


Jag har dock vissa funderingar kring bloggen inför framtiden. Antalet läsare befinner sig i en positiv trend vilket är väldigt trevligt men samtidigt något som jag skall ta till vara på och använda på bästa sätt!



Av Thoralf Alfsson - 3 juli 2015 22:31

Då vet vi vad Anna Kinberg Batra och moderaterna vill satsa på! Massinvandring!


Det är faktiskt slutsatsen av kvällens tal. Moderaterna ser uppenbarligen problemen som uppstår till följd av massinvandringen. Det enda Batra tjatade om var utanförskapet som skulle rättas till med ytterligare 9 miljarder kronor. Inga volymer!


Det mest logiska vore ju att begränsa invandringen. Men dit har Batra och moderaterna ännu kommit i sina "skarpa" hjärnor och experter. I varje fall inte moderaternas talskrivare. Batra påstod att SD inte hade några förslag på lösa utanförskapet. Det visar också att hon har väldigt svårt att lyssna eller är döv.


Jag tror att det var många besvikna moderater som stängde av sin TV och undrade vad som händer i deras parti. Jag tror att vi kommer att få se en hel del avhopp från moderaterna under resten av året om man inte skrotar DÖ.


Det lär bli än mer besvärligt när höstbudgeten skall gå igenom riksdagen till hösten.

Av Thoralf Alfsson - 3 juli 2015 00:39

 


Har kommit hem från Almedalen ikväll. Ägnat en hel del tid mellan seminarium (de få jag lyssnat på) till att utöka mitt arkiv med bilder på diverse personer. Fått ihop en hel del under dagarna i Visby.


En genomgång av programguiden för Almedalen är ingen rolig läsning. Åsiktskorridoren blir bara trängre och trängre. Att hitta ett seminarium som sticker ut blir bara svårare och svårare då minst 99 procent är politiskt korrekta. Det är inte svårt att hitta 10-20 seminarier på samma tema, med samma inriktning och i många fall samma medverkande. Det är bara att t.ex se vad Mona Sahlin medverkat i för programpunkter. Eller vad klimatalarmisterna ägnat sig åt under veckan.


Idag hade jag helt enkelt svårt att hitta ett enda seminarium som väckte mitt intresse. Jag är förvånad att vissa organisationer och sammanslutningar helt uteblir från Almedalen. Min känsla är att det bara är det politiskt korrekta ”utställarna” som är på plats. Övriga gör sig inte besväret då kostnaderna är alldeles för höga för att delta och utbytet alldeles för litet hos ”rosévinsdrickarna”.  


Det sorgligaste är dock att de mest ”kontroversiella” och intressanta personerna inte ens bjuds in till panelerna i de olika seminarierna. Personer som utan tvekan skulle göra frågeställningarna mer flexibla, dynamiska och utmanande! Infallsvinklar som borde uppskattas av besökarna i Almedalen och ett demokratiskt samhälle.


Almedalsveckan framstår mer och mer i mina ögon som en klubb för inbördes beundran. Inga inkräktare med avvikande uppfattning släpps in. Det skulle kunna rubba hela maktbalansen och ”handen” som föder flertalet av dessa minglande ”hönshjärnor” där en natt på Visby hotell eller bord på Donners brunn är den optimala lyckan. Och en bekräftelse på den egna framgången.


För min egen del värderar jag en ledig stund på Öland betydligt högre än någon krog i Visby!

 

Om likriktningen fortgår tror jag det finns stora risker eller möjligheter kanske någon tycker att Almedalen självdör!


Det kommer nya politiker och det försvinner politiker. Därför måste jag förnya mitt arkiv av foton. Men ibland stöter man även på gamla politiker. En politiker som uppenbarligen är på väg utför är Sveriges svar på ”Bagdad Bob”!


Idag intervjuades Erik Ullenhag vid Expressens scen. Ingen lyssnade!


 

Av Thoralf Alfsson - 1 juli 2015 00:17

 


Kvällens tal av Ebba Busch Thor var en uppvisning i SD-light. Jag har väl i stort sett inget att invända emot talet. Det skulle möjligen vara pratet om NATO!


Satsningen på försvaret, beslagta pass för IS-krigare, landsförräderi, JAS-plan till Syrienkonflikten för att bekämpa IS, temporära uppehållstillstånd, motståndare mot kvotering och föräldrarnas rätt att bestämma över föräldraförsäkringen.


Det känns verkligen som kristdemokraterna med Ebba Busch som partiledare har tänkt kopiera Sverigedemokraternas politik. Jag hörde flera politiska kommentatorer som ansåg att kd nu försöker få tillbaka väljare som gått till sd. När man så tangerar Sverigedemokraternas politik borde ett samarbete i många av dessa frågor vara fullt möjligt. Det som jag dock tycker är väldigt märkligt är att Ebba Busch Thor avfärdar allt samarbete med Sverigedemokraterna. Då måste man faktiskt ställa sig frågan om hon egentligen menar allvar med sina politiska förslag eller om det bara är ett spel för gallerierna.


 


Det Ebba Busch Thor gjorde i sitt tal var i praktiken också att tala volymer i invandringen när hon pratade om temporära uppehållstillstånd istället permanenta uppehållstillstånd och vilka effekter det skulle ge när det gäller integration. Det handlade om volymer och inget annat. Kommer pk-journalisterna angripa Ebba Busch Thor för detta? Eller är det inte längre känsligt att prata om volymer när det gäller invandringen.


Hon ställde sig frågan hur det kunde bli så här? Vi Sverigedemokrater vet hur det har gått till! Kristdemokraterna är en del av orsaken.


Alla vet att originalet är bättre än kopian!

 

PS

Idag tog och mina partikollegor en liten tur till norra Gotland och Fårö. Vem träffade vi då vid Kuten bensin på Fårö. Vår EU-parlamentariker Peter "nalle" Lundgren med sällskap. Ett trevligt möte och samtal.


 


Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7 8 9
10
11 12
13
14
15
16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
30
31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards