thoralf

Alla inlägg den 2 juni 2015

Av Thoralf Alfsson - 2 juni 2015 23:29

Anna Dahlberg på Expressen försöker göra en pudel i det ”tysta” genom att ge sina kollegor på t.ex Aftonbladet skulden för åsiktskorridoren och det tabu som rått i media när det gäller migration och integrationsfrågor. Men samtidigt benämner hon alla bloggare och webbsidor som under alla dessa år stått för sanningen och verkligheten för ”nätets träskmarker”. Min blogg ingår säkerligen i denna kategori enligt Anna Dahlberg.


http://www.expressen.se/ledare/anna-dahlberg/aftonbladets-debattmarodorer/


 

AnnaDahlberg     Foto Thoralf Alfsson


Anna Dahlberg har givetvis insett åt vilket håll vindarna blåser och hennes kappvändande beror inte på oss som ingår i ”nätets träskmarker” utan det beror på en helt annat kategori av människor som Anna Dahlberg umgås med.


”Det pågår ett samtal i det tysta i Sverige. Då menar jag inte bara hur det talas runt fikaborden, utan hur diskussioner förs i samhällets toppskikt. Jag möter det bland framstående akademiker, journalister, poliser och politiker. Det finns en oro över vart Sverige är på väg och om vi i längden klarar att axla ett så stort åtagande på migrationsområdet.”

 

Sent skall syndarna vakna!


Framstående akademiker, journalister, poliser och politiker. När det gäller politiker så syftar givetvis inte Anna Dahlberg på Sverigedemokrater. Vilka politiker umgås Anna Dahlberg med? En sak är i varje fall säker och det är att dessa politiker inte pratar offentligt om sin oro. Utan de gör det antagligen bara i umgängeskretsen. Men uppenbarligen håller det på att bli en attitydförändring på Södermalm.


Personligen tror jag det handlar om att Anna Dahlberg insett att det sannolikt kommer ske en maktförskjutning i framtiden, en maktförskjutning som kanske kommer fortare än någon kunde föreställa sig innan valet 2014. Jag märker själv hur attityden mot oss Sverigedemokrater förändras inom stora grupper, inte minst hos akademiker.


Jag skall bara nämna en väldigt liten och obetydlig sak. Kalmar är inte en särskilt stor stad, utan som politiker blir man snart känd eller ökänd. För fem år sedan kunde man både känna, se och ”ta på” den negativa attityden mot mig och Sverigedemokraterna. Idag är det helt annorlunda när människor ser och känner igen mig kommer istället för en ilsken blick, ett leende, en nick och ibland en glad hälsning.


Många gläds säkert över Anna Dahlbergs nya krönikor men för mig är hon fortfarande en ”ulv i fårakläder” och kommer så förbli under lång tid framöver. Hon är ju en del av Tomas Mattssons stall och min blogg ingår ju i ”nätets träskmarker”!



Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22 23 24 25
26
27 28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards