thoralf

Direktlänk till inlägg 22 maj 2015

SJÄLVKÄNSLA

Av Thoralf Alfsson - 22 maj 2015 00:25

Den senaste veckan har jag kontaktats av flera personer men även träffat personer i Kalmar som berättat om sina upplevelser. Hysteriska feminister som ser rasister överallt, asylsökande som begår brott, asylsökanden som är oförskämda, tiggare som ”skojar” med godtrogna journalisterna och mycket annat. Vet ni vad dessa personer har gemensamt?


De vågar inte prata om det på sin egen arbetsplats och definitivt inte med någon chef. Inte ens på Friskis & Svettis är det riskfritt att prata om Sveriges ”utmaningar”.


Har svenska folket inte någon självkänsla?


 

Kville eken, Rumskulla socken, Vimmerby kommun. Sveriges äldsta ek. Inte så långt från mina hemtrakter i Södra Vi.


"Under flera hundra år tillhörde alla ekar i Sverige kronan som skogsregale, eftersom virket användes till skeppsbyggnad, mest till krigsfartyg för den svenska flottan. Även Gustav Vasa beordrade plantering av ekar för framtida behov för skeppsbyggnad. Det var belagt med stränga straff för gemene man att hugga ner eller skada ekar. Även plantor hade samma skydd. Det åtgick cirka 2 000 ekar för att bygga ett större skepp, och tillräcklig tillgång och närhet till skeppsvarven blev tidigt ett uppmärksammat problem. Enligt kungligt plakat den fjärde augusti 1608 var straffet vid olovlig avverkning första gången 40 daler, andra gången 80 daler och vid tredje gången förlust av livet."



 
 
Ingen bild

World Traveller

22 maj 2015 05:00

Ja, man kan undra var denna feghet kommer ifrån. Men å andra sidan kan man lätt bli av med jobbet idag om man kritiserar massinvasionspolitiken eller islam. Att kritisera ISIS är ju liktydigt med att vara Breiviksupporter enligt det senaste. IS-mördarna är ju värda det allra bästa säger 7-klövern.

 
Ingen bild

Demokratur

22 maj 2015 06:26

Det största problemet i det här landet är dess ryggradslösa befolkning. Det svenskarna behöver förstå är att antingen agerar/reagerar man eller tiger och lider man. Själv vet jag hur Sveriges "framtid" ser ut och förstår att min egen framtid inte är kompatibel med detta lands. Dock har jag agerat/reagerat genom en vända inom politiken så mitt samvete är rent. Jag har gjort vad jag kunde. Jag kan dö med rent samvete.

 
Svensson

Svensson

22 maj 2015 06:34

Jag tror att många skäms över det Sverige dom ser växa fram,men dom vågar inte prata om det med andra,istället knyter dom näven i byxfickan.

http://svenssonsfunderingar.wordpress.com

 
Ingen bild

Gute

22 maj 2015 06:36

Rumskullaeken är bedömd att vara c:a 1 000 år, tänk er vilken otroligt lång tid det egentligen är i förhållande till ett människoliv.

Tanken svindlar när man tänker vilka tider den har växt upp under, och alla som har passerat den....

 
Ingen bild

H M Gotland

22 maj 2015 07:19

Jag har väl inget särskilt stort kontaktnät men jag känner en del folk som varit lite så där halvhemliga sympatisörer med SD och bland dem har vissa börjat säga ifrån och faktiskt ifrågasatt saker i sådana där sammanhang där det tidigare varit självklart att klanka ned på oss. Med det för dem helt oväntade resultatet att få medhåll från helt oväntat håll av människor som också suttit tysta i sådana sammanhang!

Proppen är på väg att gå ur.

Jag tänker på de där påbuden varje gång jag tar ned en ek och mer lättkluven ved finns inte. :-)

 
Ingen bild

Ådärkomdenja

22 maj 2015 07:59

68-rörelsen har fått en renässans, via den kulturmarxistiska vänsterliberalismen, som kapat den offentliga debatten, och tillåtits mynta falska påhittebegrepp, som "gemensam värdegrund" och "allas lika värde". Stalin hade varit stolt över dessa kommunistiska begrepp.

Etnologen Åke Daun framhåller svenskar som blyga, rationella, praktiska, reserverade och emotionellt kalla. De är introverta och har få vänner. I en svensk normkontext är det viktigt att inte störa andra. Svenskar beskrivs allmänt som tysta och känslokyliga. En aspekt av den reserverade mentaliteten är ett starkt konfliktundvikande.

http://sv.m.wikipedia.org/wiki/Kultur_i_Sverige

Årtionden av kollektivism, via socialdemokratisk hjärntvättsmodell, har gjort svensken till en undfallande mes, som till 87% tiger, lider, knyter näven i byxfickan och mumlar... 'det var bättre förr'. Längre sträcker sig inte Medel Svensson, och koncentrerar sig på veckans 'Let's dance' samt liknande viktigheter.

 
Ingen bild

Lena

22 maj 2015 08:54

Svensken håller på att förändras, tycker jag mig se, många är inte så reserverade längre. Den där kulturen kommer från osäkerhet, d v s osäkerhet i umgänge med okända människor, vilket utvecklats från landsortsbefolkningen. Idag växer en ny säkerhet fram som har med kunskap att göra.

Självkänslan är också låg hos andra folk också. Vem blir inte rädd när man känner att de s k myndigheterna inte kommer att bistå dig om du börjar käfta med dessa oförskämda människor som uppträder som härskare. Det är något mycket konstigt med våra myndigheter.

 
Ingen bild

World Traveller

22 maj 2015 08:56

Jag pratade med ett par brittiska soldater i går. De sa: Gissa var SRR (Special Reconnaissance Regiment) är mest aktiva nu? Ja gissade på Irak och Syrien eller kanske Afrika. Svaret blev Sverige. De jobbar dolt i civila kläder. Bra att nån försöker hålla reda på islamisterna när inte Säpo gör det.

 
Ingen bild

Hacke

22 maj 2015 09:47

Vilken målande kontrast, den mellan dagens obefintliga självkänsla hos dagens svensk och bilden på den urgamla eken som sedan tusen år står fast förankrad i den svenska myllan.
Men liksom H M Gotland tycker jag mig nu alltmer märka hur t o m vänstermänniskor börjar undra vart landet är på väg. Detta inte minst sedan vi i den sverigevänliga rörelsen fått ovärderlig uppmärksamhet och draghjälp av tunga namn inom kulturen som Knausgård och Birro. Jag har tidigare länkat till Knausgårds svidande vidräkning mot det tysta Sverige och tokfeminismen som rört om ordentligt i åsiktskorridoren. Nu går den hårt drabbade Birro in och ger eldunderstöd på sitt oefterhärmliga sätt på Nyheter24.

http://nyheter24.se/debatt/798434-birro-i-sverige-ryms-ingen-sanning-langre

 
Ingen bild

Plomben

22 maj 2015 10:06

Japp. Vi håller käft. Vi törs inte. Vi är rädda för att bli utfrysta. Så sant som det är sagt.

Därför måste SD lägga motioner i riksdagen som vi kan använda för att starta ett samtal. Annars törs i alla fall inte jag.

Ex.
Motionera om att högst 100.000 kr per barn kan tas ut som föräldrapenning för den tid barnet levt i annat land.

Motionera om att svenska pensionärer, som så önskar, kan får byta ut sin pension mot samma äldreförsörjningsstöd som familjeförenade åldringar från annat land får.

Motionera om att svenska pensionärer ska ha rätt till vård och mediciner på samma villkor som illegala invandrare.

Motionera om att försörjningsstöd inte ska utgå till människor som vistas utomlands.

"Har ni hört att..."

 
Ingen bild

Hjärtat.

22 maj 2015 10:26

Ja,tänk om dessa gamla ekar kunde prata.Och det pratas säkert i hemmen
mellan fyra väggar om denna invandring som sker nu.Och många vågar
inte i större kretsar att säga sig mening,för då blir man stämplad
som rasist.

 
Ingen bild

Ulrika

22 maj 2015 11:53

"Plomben". GILLAR. Otroligt smart sätt att få upp förmåner och kostnader "på bordet" på ett "legalt" sätt.

 
Ingen bild

Göta

22 maj 2015 12:13

@ World Traveller, 08:56

Tack World Traveller för din info. Det lugnade även mig något att få åtminstone ETT TECKEN på att det i vår omgivning (utanför landet) existerar viss kunskap om det katastrofala läget här. Dock förväntar jag mig tyvärr inte längre att det ska kunna åtgärdas särskilt mycket med tanke på vår hårt hjärntvättade befolkning.

Före valet 2014 var min önskan att det skulle bli en valseger för de rödgröna, så att folket äntligen skulle inse att: "det blev inte bättre med dom heller". Alltså att de skulle fatta att en rödgrön röra uppför sig ungefär lika idiotiskt som Reinfeldts SD-hatande Moderat-Liberala ihopkok.

Visserligen börjar folket äntligen vakna upp att döma av SD:s ökande siffror i opinionsundersökningarna, men varför i h-e ligger M:s stolpe fortfarande kvar på samma höga nivå??? Har den hjärntvättade moderatbefolkningen redan glömt att det faktiskt är den MODERATLEDDA regeringen som har ÖPPNAT UPP alla Sveriges gränser för denna vansinniga, okontrollerade massinvandring? TVÅ gånger till och med: Regeringen Bildt-Westerberg på 1990-talet (efter att sossarna stängt gränserna i sitt "Luciabeslut") och Regeringen Reinfeldt 2006-2014.


 
Ingen bild

Hulda mk1

22 maj 2015 12:47

Annat ämne. Förr skojade vi i "gänget" om att dåliga bilförare fått sitt körkort i paketet med morgonflingor.
Men i dagens läge kan man fundera över om inte ett svenskt medborgarskap medföljer i varje förpackning med Halalkött...

 
Lassekolja

Lassekolja

22 maj 2015 13:00

Thoralf, är eken på Ditt fotografi den s.k Kvill-eken? I så fall har min dotter sprungit genom den nå´n gång på 80-talet när hela familjen besökte Astrid Lindgrens värld. Eken var då drygt 900 år gammal och hölls ihop med ett kraftigt stålband. Hoppas SD blir lika gammalt!?!?!

http://www.status.st

Thoralf Alfsson

22 maj 2015 13:15

Visst är det den. Jag har varit där många gånger!

 
Ingen bild

Tompa

22 maj 2015 14:38

Asylboende eskalerar även i Dalarna. Artikeln har läsarkommentarer och det är inte många positiva reaktioner.
http://www.dt.se/allmant/dalarna/nya-asylboenden-planeras-i-lanet

De 82,3 % Borlängebor som INTE röstade på SD måste väl jubla och vara nöjda nu då eller??
http://www.val.se/val/val2014/slutresultat/R/kommun/20/81/index.html

Svensk media och sju-klövern har ju fullständigt tappat förståndet.

 
Ingen bild

Pensionisten

22 maj 2015 15:17

Så jäkla skönt att vara pensionär! Kunna säga till alla vem jag röstar på utan att förlora jobbet! Träffade en dam i arbetsför ålder som inte våga säja vem hon röstar på. Hon påstod att om hon gjorde det skulle hon få avsked direkt. Fy fasen ett sådant land vi fått! LO-kollektivet är..... jag vet inte vad men sådana har dom varit i alla tider. Föreläsningen med partisekreteraren var bra och rösten han har är väldigt lämplig för att hålla föredrag. Vi var mest gamlingar där av de 98 församlade. Hoppas alla jag pratar med verkligen röstar på det parti dom idag tycker är det rätta 2018.
Om dina foton tycker jag mycket!

 
Ingen bild

Cavatus

22 maj 2015 16:53

Två bra kvinnliga krönikörer/bloggare som skrivit texter som inte går av för hackor. Sjögrens text är i hästväg, där hon beskriver svenskens hunsade position i sitt eget land.

Missa inte heller Maj Grandmos sågning av dessa gråterskor, som nu gått helt överstyr. Här är länkarna. Kopiera dem manuellt och klistra in dem i webbläsarfönstret.

Ladda även ned dessa pdf:er och SPRIIIIIIIIID!


Maj Grandmos krönika: https://app.box.com/s/26tpz1t4h49o60sfkczzgm92qb4e21mk

Nasarin Sjögrens krönika: https://app.box.com/s/do2f2plzashgamgmoctqtlq5opzoiqpv

 
Ingen bild

b-o-a

22 maj 2015 18:38

Jag kan minnas från min barndom under 50-talet att Rumskullaeken
användes av Vimmerby tidning i ett aprilskämt. I en fejkad nyhetsartikel skrevs det att eken hade vandaliserats eller rent av sågats ner, Minns inte riktigt. Denna aprilnyheten väckte stor vrede hos många innan det kunde avfärdas som ett aprilskämt.

 
thojuh

thojuh

22 maj 2015 18:41

Tack Cavatus! Det är spritt enligt min enkla förmåga.

Nytt zigenarläger i Kalmar vid Dämmet. Det räckte tydligen inte med det förra fiaskot som kostade Kalmars invånare X miljoner!

Nu står där minst fyra husvagnar och fem bilar, varav tre var stora skåpbilar.

Man undrar ju varför "romerna" behöver skåpbilar,men vi såg ju TV-fyras program - ziggen som var besviken då han inte kunde sända 20 cyklar till Rumänien.

Klockan 7:00 var det full rörelse i husvagnslägret. Män och kvinnor.

Klockan 9:00 var kvinnorna borta, "på arbete" och en klunga ziggisar hängde över en öppnad motorhuv, som dom ingenjörssnillen dom är.

Kommunen har placerat ut stora flyttbara toaletter, troligen med dusch, allt på skattebetalarnas bekostnad.

Nu är det för min del slutvandrat vid Dämmet. Man vill ju inte förstöra aptiten!

http://thojuh.se

 
Ingen bild

Peter

22 maj 2015 18:49

@ThorAlf
Läs gärna dagens www.jimstone.is
Han har en poäng att den nya kommunismen i ny skepnad, kulturmarxismen, kommer ta över och stänga igen butiken (den gamla världsordningen). Mycket tack vare alla nyttiga idioter som lurats att tro att de är moraliskt överlägsna. I Sverige kallar vi dem godhetsapostlar!!

 
Ingen bild

Hulda mk1

22 maj 2015 19:17

Annat ämne. Hittat på "snaphanen". "Åsa Romson en lösgående miljö-missil".
Konsten att inte svara på en fråga som är känslig, utan att bara svamla...

 
Ingen bild

Maja Dacke

22 maj 2015 19:47

Hördu, världsomseglaren, vad är SRR - lite detaljer, tack? Jag vet inte men skulle gärna vilja veta mer ... även om jag förstår att det är något som ...

Ekar innebär för mig stabilitet och det skulle behövas fler ekar lite varstans i tillvaron just nu. Helst intelligenta ekar ... som kan styra ett land på ett bra sätt.

 
Ingen bild

Vimarg

22 maj 2015 20:12

Härligt när du blandar politik och naturupplevelser, och båda är du så bra på.
Det jag ofta reagerar på är att jag kan ibland sitta och diskutera politik men som jag ser det mycket kloka personer, ofta blir det ju tiggarna och invandrarna. Jag får den uppfattningen att personen är SD:are, men så kommer det någon släng att SD ska denne person inte rösta på. Ibland har jag frågat "varför, du har ju samma åsikter". För att SD:are är rasister blir svaret.
Jag blir helt enkelt inte klok på folk.

 
Ingen bild

World Traveller

22 maj 2015 20:58

Maja Dacke, googla 14 int och uksf srr. Jag fick reda på att det bildades 2002 men det offentliggjordes inte förrän 2006.

 
Ingen bild

Lasse T

22 maj 2015 22:02

Hej Thoralf!

Jag var på en liten utflykt igår och körde förbi Ventzelholm och såg skylten till Kvilleken.
Alltid trevligt att besöka hemtrakterna...........
Trevlig Helg!

Thoralf Alfsson

22 maj 2015 23:05

Det är en vacker tid nu i de småländska skogarna Lasse!

 
Ingen bild

OT

22 maj 2015 23:41

@Thoralf

Man måste förstå att det måste få ta lite tid. Innan alla riktigt förstått. Till synes är det en nackdel i våra tider, men denna tröghet är också ett skydd för bevarandet av den svenska demokratin.

Således

"Sånt är livet, sånt är livet
Så mycket falskhet bor det här
Det parti man förlorar, vinner en annan
Så håll i Sverige som du har kärt

Såssen kom om våren, som en vårvind
Min kärlek fick partiet och allt partiet tog...
Men så kom hösten, åhå den kärlek,
partiet svor var evig, bara dog..." - "Anita Lindblom - Sånt är livet": https://www.youtube.com/watch?v=hfyv3jPXZzU

 
Ingen bild

Löksill

23 maj 2015 00:18

Förra fredagens Smålandsposten (15/5) innehöll en mycket intressant ledare under rubriken "Lagen skall skydda de svagaste" där tiggare, människohandel, kulturella perspektiv, frågans känslighet i politiken m.m diskuteras. Intressant också: "Enskilda poliser berättar att de känner ett tryck uppifrån den egna organisationen att inte följa upp misstankar om brott begångna inom minoritetsgruppen. Chansen att få fällande domar är liten, risken att få negativ publicitet stor."

I Mönsterås ordnas f.ö också boplats med toalett till EU-migranterna enligt Barometern den 13/5.

 
Ingen bild

Ludvig

24 maj 2015 07:03

Rumskulla-eken är ju känd. Askramåla-ek har man hört talas om, undra var den finns.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16 17
18
19
20
21
22 23 24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards