thoralf

Alla inlägg den 26 april 2015

Av Thoralf Alfsson - 26 april 2015 15:05

Det närmaste jag kommit de ”bevis” som lyfts mot Gustav Kasselstrand är hans svar till medlemsutskottet som Kasselstrand publicerade på SDU:s webbsida.


Vad har hänt efter den 30 juli 2014? Då skrev Mattias Karlsson följande på facebook.


”Riktigt jävla bra! Starkt jobbat ungdomar! Det här gör mig stolt över SDU   


Att gå från att vara stolt över SDU till att några månader sedan vilja utesluta SDU:s ordförande är ganska anmärkningsvärt. Dessutom efter en enorm valframgång och att ingen enskild händelse inträffat som skulle påverkat förtroendet drastiskt!


För min del har jag faktiskt väldigt svårt att förstå logiken i den process som pågår mot Gustav Kasselstrand. Består ”bevisen” mot Gustav Kasselstrand endast av de påståenden som Gustav bemöter i sitt svar anser jag att det inte håller. Det är alldeles för svagt och tunt! Som ordförande för ett ungdomsförbund måste man kunna föra en dialog med många olika kategorier och även motståndare. Att dessutom ta initiativ för att utveckla organisationen är en ordförandes skyldighet. Det är givetvis också så att alla initiativ inte bär frukt, utan vissa kan vara en återvändsgränd.


Samtidigt har jag full förståelse om andra personer av de åtta som medlemsutskottet rekommenderar uteslutning av, utesluts av partistyrelsen. En av dessa applåderar jag om han utesluts med tanke på vad som skickats runt på mejl av personen själv till sitt ”försvar”.


Om partistyrelsen går på medlemsutskottets rekommendation förutsätter jag att det finns ytterligare ”bevis” mot Gustav Kasselstrand, än det som publicerats och som också offentliggörs efter att partistyrelsen fattat sitt beslut. Är det så att ytterligare ”bevis” saknas ser jag det som mycket märkligt och anmärkningsvärt om partistyrelsen fullföljer uteslutningen. När det gäller övriga personer saknar jag underlag för att kunna uttala mig.


Partistyrelsens protokoll och hur varje ledamot röstat i uteslutningsärenden måste ju vara en ”öppen

handling” som alla sd-medlemmar har rätt att ta del av. Allt annat vore ett brott mot interndemokratin.


Jag förutsätter dessutom att varje ledamot i partistyrelsen redovisar hur man röstat när det gäller uteslutning av Gustav Kasselstrand! Allt annat vore att inte våga stå för sin åsikt! Annars kanske man skall avstå från att kandidera och bli återvald i partistyrelsen.


Jag känner idag en stor oro inför det som kan komma och vad det kan innebära för Sveriges bästa parti! Sverigedemokraterna!

 

Läs artikel Aftonbladet, Expressen,

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards