thoralf

Alla inlägg den 20 april 2015

Av Thoralf Alfsson - 20 april 2015 21:50

Media och journalister riktigt frossar i båtkatastrofen i Medelhavet. En lång rad "experter" får uttala sig men de riktigt relevanta frågorna lyckas aldrig journalisterna ställa!


Att höra justitieminister Morgan Johansson prata om båtflyktingar och hur situationen och massinvasionen från Nordafrika skall lösas kan få mig att bli fullständigt frustrerad. Den mannen har komplex. När sedan Margot Wallström fortsätter i samma hjulspår blir man bara trött, hemskt trött!


När man sedan får höra Ylva Johansson i P1 kritisera etableringsreformen och hennes förslag på hur etableringsreformen skall förändras tror jag att jag blir minst sagt tokig! Ylva Johansson är den mest sanna stereotypen för en sann ”betongsosse”. Hon är så fullständigt inskränkt att jag inte ens kan beskriva det i ord. Jag skulle inte klara av ett enda möte i Arbetsmarknadsutskottet om ministern närvarar utan att explodera! Sossarna tänker uppenbarligen köra sin tidigare misslyckade politik i repris ännu en gång. Trots att förutsättningarna är många gånger sämre än för 8 år sedan då S senast satt vid makten.


Blir man utesluten ur SD om man kallar s-ministrar för inkompetenta och jubelidioter! Det är faktiskt så jag känner efter att jag lyssnat till en hel del på P1 idag. Galenskapen avslöjas av P1 och pk-media genom att de aldrig ställer de relevanta frågor. Frågan är om inte "vanligt folk" börjat genomskåda falsarierna.
"

Sverige kommer fullständigt krackelera fram till 2018! Skulden till detta har även Alliansen som låter S+MP fortsätta med sin minst sagt inkompetenta politik att styra Sverige tack vara decemberöverenskommelsen!


För en dryg vecka sedan inledde jag ett blogginlägg med några ordspråk.


”Väck inte den björn som sover!”

”Lek inte med elden!”

”Som man bäddar får man ligga!”

 

De är än mer aktuella idag!


När jag läser artikeln i Expressen blir jag helt förstummad och tänker givetvis på ovanstående ordspråk. Är det den här personen som partiledningen försvarar och backar upp? Är uppgifterna riktiga, vilket de verkar vara, trots krystade förklaringar, borde det utan tvekan inledas en granskning av både Maria Danielsson, styrelsen och distriktets kassör men även revisorerna för distrikt Stockholm.


Jag har varit ordförande för Kalmarkommunförening sedan 2006 men även kassör för distrikt Kalmar län sedan det bildades efter valet 2010 och det har aldrig förekommit ett inköp/kvitto från Systembolaget. Det finns liksom ingen anledning!!!


Jag har även läst Gustav Kasselstrands svar till medlemsutskottet. Att parterna inte kan prata med varandra är inte något gott tecken. Jag brukar ofta ta upp ett annat ordspråk när det gäller bråk. ”Det är inte ens fel när två träter!”


Jag hoppas att medlemsutskottet har något mer att bygga sitt ställningstagande på! Annars är jag benägen att hålla med om att partiet inte har en rättssäker behandling av medlemsärenden. Jag anser att medlemsutskottet skall arbeta helt fristående från partistyrelsen och utan påverkan. Är det verkligen så?


Jag deltog i den demonstration som SDU genomförde i Malmö 2011 som Gustav Kasselstrand nämner i sitt svar till medlemsutskottet där personer från La Destra deltog och talade. Vi var flera riksdagsledamöter och kommande riksdagsledamöter som deltog vid demonstrationen. Jag skrev om den i följande blogginlägg. Kommer jag nu också bli föremål för en uteslutning?

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards