thoralf

Direktlänk till inlägg 17 april 2015

SKJUTNINGAR

Av Thoralf Alfsson - 17 april 2015 14:25

Statsministern ”ryter” ifrån angående skjutningarna enligt Expressen men jag tolkar det mer som ett ”mjau”. Hade statsministern vilja ryta ifrån hade han också kommit med konkreta åtgärder.


”Det är inte bara vi politiker, utan i första hand människor som finns i närheten av detta som känner av frustrationen. Vi vill inte att samhället ska fungera så här. Jag märkte av den här frustrationen när jag var i Biskopsgården, säger Stefan Löfven i TV4:s Malou.”


Jag kallar inte detta för att ryta ifrån! När Stefan Löfven nyligen besökte Biskopsgården efter en skjutning fick han det hett om öronen.


En av dem var en 22-åring som av poliser pekas ut som en de ledande personerna i den så kallade Vårvädersligan – nätverket som enligt uppgifter till GT var måltavla för attentatet den 18 mars.

– Stefan! Stefan! Vad heter personerna som är döda? Vad heter dom? Vad heter dom? skrek 22-åringen som förlorade en nära vän i dådet.”

 

 

Jag tror 22-åringen har helt rätt. Vad heter personerna som är döda? Vad heter personerna som blivit skjutna men inte dött? Vad heter dom? Det är faktiskt väldigt intressant! Men Stefan Löfven funderar i helt andra banor.



”Vi behöver fler möjligheter för människor att engagera sig och ha något annat att välja än kriminalitet. Det är inte hela lösningen, men det är en del av lösningen, säger statsministern i Malou efter tio.”

 

Problemet är att polisen inte resurser för att stävja kriminaliteten i invandrartäta områden och så kallade utanförskapsområden. Där är det andra grupper som har makten.


Jag skulle gärna vilja ha en sammanställningen på alla namn över de som skjutits till döds eller skottskadats vid dessa gänguppgörelser mellan kriminella gäng. En sådan lista skulle sannolikt vara väldigt avslöjande!


Är det någon som har namnuppgifter får ni gärna mejla mig på thoralf.alfsson@telia.com

Det kanske redan finns en sådan sammanställning. I så fall vill jag gärna få en länk eller ett dokument.


 
 
Ingen bild

Pepparholm

17 april 2015 14:59

Jag vill minnas att jag läste att rikspolischefen har prioritet hatbrott och skydd av moskéer. Om det är sant så är det inte klokt. Då måste Statsministern byta rikspolischef för att kunna ryta.

 
Ingen bild

Cosmik Debris

17 april 2015 15:20

Jag bodde i närheten av Eketrägatan som ligger två stenkast från Vårväderstorget en tid under 80-talet. Inga skjutningar på den tiden.

Vad är det som tillkommit?

 
Ingen bild

Demokratur

17 april 2015 15:29

Kan hyckleriet bli värre från en statsminister? Först är man med och förstör Sverige med påtvingad massinvandring och sedan påstår man att man är förvånad och förfärad av resultatet av densamma...

 
Ingen bild

Hulda mk1

17 april 2015 15:29

@Thoralf. Eftersök namnen på Flaschback. Några namn har jag redan sett där.På Flaschback finns "detektiven allmänheten". Eller om någon annan har den möjligheten.
En lista som denna kan säkert provocera och väcka debatt.

Fö. är det bedrövligt, då inte bara de som "ska" skjutas blir träffade, utan även att någon oskyldig har råkat illa ut och tyvärr kommer det att bli flera. Ingen går snart säker i Mångkulturens Sverige...

 
Ingen bild

Hacke

17 april 2015 16:00

Nej Löfven, det räcker inte heller med de 100 extra miljoner som Göteborgspolisen fick för att få bukt med den invandrarrelaterade gängkriminaliteten (som det ju de facto handlar om). Det blev om möjligt värre. Men vi i den stadigt växande sverigevänliga rörelsen vet är att det är du och ditt gäng i 7-partiet som är huvudproblemet. Och det behövs inga extramiljoner för att lösa det, "bara" ett uppvaknande från folket. Inte förrän ni är borta från den politiska makten kan vi börja ta itu med de gigantiska problem ni förorsakat landet och folket inte bara på detta område.

Thoralf, jag gissar att du redan känner till följande men en alert och tillförlitlig källa för att hitta fullständiga namn och övrig data i dessa sammanhang är exponerat.se och deras gedigna arkiv. Flashback, folkets egna oöverträffade informationskanal, är en annan väg.

 
Ingen bild

Tony

17 april 2015 16:04

Ja skjutningarna ger ju en hel del offer, men
än har inga större självmordsdåd inträffat här,
men det är bara en tidsfråga innan den stora
smällen inträffar med massvis av offer och
lemlästade. Fast Stefan Löfven begriper inget,
hans största uppgift här i livet tycks vara att
se till så att Mellanösterns folk har det bra, och
att skydda deras Moske, det senaste fick vi ju en bra
bild över vid branden i Eskilstuna där flera statsråd
var ute och påstod att rasister låg bakom, trots att
branden startat där bara Muslimerna rör sig!
Men sen när det inte ens gick att skylla ens en
Sverigedemokrat, blev det tyst? För har någon hört ett
knyst eller beklagande från dessa statsråd som var ute
med rasist tugget innan ens branden var släckt.
Att be om ursäkt för sina fadäser är för mycket
begärt av sådana herrar?

 
Ingen bild

Trollefar

17 april 2015 16:05

Hulda mk1. Gör jobbet själv. Tycker inte du att Thoralf gör väldigt mycket ändå?

OT.
Jag har fått brev. Kanske kan vara bra för flera att få veta. Jag visste det inte.
"Tack för din anmälan mot SVT, Text-tv.

En ordförande i granskningsnämnden har läst din anmälan och beslutat att den inte ska leda till en granskning.



Skälen för ordförandens beslut

Det ingår för närvarande inte i granskningsnämndens uppdrag att övervaka text-tv.




Beslutet är inte överklagbart

Granskningsnämndens beslut får inte överklagas. Det framgår av 20 kap. 6 § radio- och tv-lagen."

 
Ingen bild

Anonym

17 april 2015 16:31

Tyvärr har alla dessa skjutningar fått rikspolisstyrelsen att vilja avväpna legala skyttar, ren obstruktion kan man nog kalla detta beteende! Jag hade hoppats att SD hade varit tydligare med hur man ställer sig i licensfrågan till civila skyttar. Som det ser ut just nu i landets tillståndsmyndigheter verkar man avslå allt, med andra ord vill man avväpna legala svenska skyttar!

 
Ingen bild

Mattias

17 april 2015 17:09

För de flesta så spelar det föga roll VEM som blivit skjuten. Det räcker med att någon överhuvud taget blivit mördad, varje mord är ett för mycket, eller?

Thoralf Alfsson

17 april 2015 17:52

Skall man förändra något måste man veta vad man skall förändra. Eller hur?

 
Ingen bild

Tomas Olsson

17 april 2015 17:11

https://www.youtube.com/watch?v=nxQlnCCNK6I

 
Ingen bild

Tomas Olsson

17 april 2015 17:30

https://www.youtube.com/watch?v=_bBcOlG-lY0

 
Ingen bild

Visans vän

17 april 2015 18:23

Owe gjorde hembesök 1981, och hade synpunkter då.
www.youtube.com/watch?v=drXDFQaok1U

 
Ingen bild

Ta´t ett Toy

17 april 2015 18:41

https://www.youtube.com/watch?v=6EFmsgEmozg&index=3&list=RDdrXDFQaok1U

Tuggummikulor och invandring. Jag har för mig att Kesselstrand gjort liknande uppvisning. Kolla!

 
Ingen bild

Knock Out

17 april 2015 18:49

Roberto om extremfeminismen.

https://www.youtube.com/watch?v=CEZ7uta14nw&index=28&list=RDdrXDFQaok1U

 
Ingen bild

Gute

17 april 2015 19:22

Haussen är över för den här gången, sälj omedelbart!!

 
thojuh

thojuh

17 april 2015 19:44

Märkligt hur få mord som klaras upp i Sverige. Vid attentaten i Köpenhamn (mot Viks) attentatet i Paris, attacken i Londons tunnelbana etc. greps ju förövarna inom något dygn.

I Sverige grips få personer, även om vi hittills inte haft något större attentat. Men det är klart att när man släpper in människor som saknar identitetshandlingar måste ju vissa problem uppstå.

För övrigt så heter det i övriga världen illegala invandrare, men i Sverige "papperslösa" ett begrepp som inte finns utan den illegales medverkan.

http://thojuh.se

 
Ingen bild

Hood

17 april 2015 19:53

Mats Dagerlind skriver idag en mycket tänkvärd krönika på Avpixlat om det politiska läget i allmänhet och diskrimineringspolitiken i synnerhet.Läs den och förfäras.

 
Ingen bild

OT

17 april 2015 20:52

Apropå vår tids "Illegal Presse"

"Under 2. Verdenskrig blev der indført censur i hele det besatte Europa. Undertrykkelsen af ytrings- og trykkefriheden og nazisternes propaganda førte til et stort behov for frie medier. Derfor blev en fri undergrundspresse overalt et vigtigt led i modstanden.": http://www.illegalpresse.dk

P.S "Historien upprepar sig inte, den rimmar", således kunskap är makt att skydda vår frihet!

 
Ingen bild

Observer

17 april 2015 20:53

DET FUNKAR UPPENBARLIGEN JÄVLIGT DÅLIGT MED DIALOG-POLISER.
-SÄTT IN EN TRUPP MILITÄRPOLIS ISTÄLLET FÖR BULLAR & SAFT - METODEN!
DÅ FUNKAR DET NOG L I I I I T E BÄTTRE!

 
Ingen bild

SosseHycklare

17 april 2015 21:37

Muslimerna kastade kristna överbord på flyktingbåt????????

 
Ingen bild

Ådärkomdenja

17 april 2015 23:07

Löfven upprepar sitt nollstringenta cirkelbabbel, vilket utskrivet i text, med all önskvärd tydlighet visar att Sverige har den genom tiderna sorgligaste dilletanten - kanske hen själv föredrar epitetet dillefeministen - på statsministerposten. Han skäms tydligen inte, men det gör jag, och massor av sverigevänner, över denne fiaskofigur som regeringschef.

 
Ingen bild

Observer

17 april 2015 23:19

A L L A vet, Vad det här b e r o r på.
INGEN vågar tala!
....Om s a n n i n g e n. Och det är just detta vi måste, för att få ordning. MEN h ä r kommer våra journalister in.

 
Ingen bild

Observer

17 april 2015 23:23

Med Mattias Karlsson & Jomhof är jag ö v e r t y g a d om att SD kommer gå åt helvete!
........Kvarvarade måste hitta en väg g e n o m det här för att lyckas!
Sitt inte o tro nåt annat!

 
Ingen bild

OT

18 april 2015 00:14

Apropå "Historien upprepar sig inte, den rimmar"

"Frit Danmark – undergrundspressens flagskib

Ved nytår 1941-42... Her mødtes tidligere politiske dødsfjender som kommunister og konservative med socialdemokratiske modstandere af regeringens samarbejdslinje. Deres mål var at skabe og styrke modstand. Det kunne ikke lade sig gøre via de almindelige og censurerede dagblade. Derfor udsendte de fra april 1942 et illegalt blad, de kaldte Frit Danmark efter deres organisation.": http://www.illegalpresse.dk

P.S Känner du till undergrundspressens flagskib i Sverige?

 
Ingen bild

Thomas Falk

18 april 2015 02:51

@observer. Tror vi tänker lika i allt. Men så har vi tydligen samma bakgrund.

 
Ingen bild

Blåsippan

18 april 2015 03:14

Observer@

Mattias Karlsson har jag tappat helt förtroende för. Han är obehaglig. Jomshof är jag mer avvaktande till. Vidare, Paula Bieler vs Gustav Kasselstrand i Riksdagen ehh, ingen tvekan Gustav. Hanna Wigh vs Thoralf i Riksdagen inget snack. Hur i fridens liljor tänktes det där? Hanna är så överskattad från SD-håll att hon tror att hon är superb. Men de gånger jag sett henne i debatt (svt) så har jag varje gång skämts för SD. Det händer sällan eller nästan aldrig. Samma med Paula. Jag är inte kvinnofientlig utan för kompetens. Jag lovordrar och efterlyser Therese Borg men hon har försvunnit tyvärr. Var hon inte 100% lojal?

 
Ingen bild

Stefan A.

18 april 2015 05:23

Polisens punktinsatser är ingenting duktigt utan betyder att de har gett upp och försöker bara begränsa skadeverkningarna, det blir lugnt ett tag sedan är det samma sak igen, vad blir nästa steg? en vapenlast med handgranater och automatkarbiner med destination Sweden stoppades, hur många som inte stoppas vet vi inte, kan ju ge en hint om vart sjuklövern och fulmedia gemensamt håller på att föra Sverige in i....

 
Svensson

Svensson

18 april 2015 08:29

Problemet är att massinvandringen till Sverige,har gjort att brottsligheten i Sverige har ökat,men det vågar ingen prata om,när svensk massmedia skönmålar massinvandringen.

http://svenssonsfunderingar.wordpress.com

 
DecemberKartellen

DecemberKartellen

18 april 2015 09:41

Riktigt intressant diskussion kring uteslutningar och anklagelser om ideologiskt avvikande och om hur partier funkar i allmänhet.

Markus och Malcom - 1h 10 min.

https://soundcloud.com/markus-och-malcom

http://https://soundcloud.com/markus-och-malcom

 
Stefan K

Stefan K

18 april 2015 10:07

Min tro är att såväl polis som myndigheter vet mer än de vill säga. Varför förstår vi.
Att de boende och drabbade i de mångkulturella områdena vet mer, råder det inget tvivel om. Varför de inget vill säga förstår vi.

Följande har inget med skjutningar att göra, men borde glädja SD och gräma M. De moderata väljarna ryter nu äntligen till.
http://mobil.svd.se/opinion/mitt-parti-maste-lyssna-pa-valjarna_svd-4497318

http://petterssonsblogg.se

 
Ingen bild

Tobbe S

18 april 2015 10:32

Statsministern ”ryter” ifrån.... Ha ha ha! "Musen som röt" vore nog mer passande på den svetsloppan.

 
Ingen bild

Mattias

18 april 2015 10:42

Thoralf Alfsson
Fredag 17 april 17:52
Det man måste förendra är bla föjlande:
+ Man måste jobba betydligt mer aktivt med att hindra rekryteringen av unga till kriminella gäng. Gängkulturen är tyvärr något som många i unga år ser upp till och vill vara en del av.
+ Man måste med alla medel störa ut gängen, punktbevaka om det behövs. Polisen vet vilka de är men måste ha resurser för att kuna jobba.
+ Straffen för gängrellaterade brott måste skärpas ordentligt.
+ Vittnesskyddet måste stärkas så att folk vågar prata.
+ Att tidigt få in grupper som tex KRIS för att öppna för att bryta med det kriminella livet och drogberoende. (Funkar rätt bra i Kalmar)

Finns ju givetvis mycket mer men skulle samtliga punkter komma på rull tror jag att vi skulle få ett betydligt trevligare Sverige.

 
Ingen bild

tant Gul

18 april 2015 10:46

Vad är för skillnad på populism och demokrati. Populism har sin rot i latinets populus som betyder folk. Demokrati kommer från grekiskans demos som också betyder folk. Varför är då populism någonting dåligt medan demokrati är bra? Svaret är chockerande när man inser dess konsekvenser.
Populism är att servera medborgarna den politik som de säger sig vilja ha. Demokrati är mer avancerat, det är att höja kvalitetskraven och ge folk det som de inte visste att de ville ha, en ideologi eller en vision om ett framtida samhälle.
...
Då är vi framme vid den svåra frågan varför sjuklöverns politiker ljuger och lurar Sveriges folk. Vad har de att vinna med det?
...
https://morklaggning.wordpress.com/2015/04/16/korrupta-politiker/#more-13126

 
Ingen bild

Demokratur

18 april 2015 10:46

I dag blir det spel och dobbel. Vid storvinst ilar jag ner till Kastrup och köper en enkel biljett bort från Sverige.

 
Ingen bild

Pastafarian

18 april 2015 11:55

Allah är inte störst
FSM är större

 
Lassekolja

Lassekolja

18 april 2015 13:25

@Stefan K, här finns mer i ämnet "samtala med SD":

http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.2683981-m-vi-pratar-med-sd-men-forhandlar-inte

http://www.status.st

 
Ingen bild

Lotta

18 april 2015 14:58

Läser i dagens Östran om 4 elever från årskurs 9 på Kalmarsundsskolan som varit i Polen och tittat på förintelselägren i Auschwitz. Vad jag känner till är det en skola med en stor andel elever med utländsk härkomst. Givet det blev jag väldigt förvånad över att de 4 eleverna samtliga var etniskt svenska. Varför var inte någon av de uttagna eleverna av utländsk härkomst? Är det inte rasistiskt att utestänga elever av utländsk härkomst från att få se Auschwitz? Hade det inte varit nyttigt även för elever av utländsk härkomst att bli påmind om historien?

 
Ingen bild

sven

18 april 2015 16:12

i Örebro skjutes det prick på poliser. hur länge kan polisen vara politisk korrekt.
http://na.se/nyheter/orebro/1.2935135-dold-skytt-skot-polis-de-har-statt-pa-avstand-och-siktat-

 
Ingen bild

Demokratur

18 april 2015 17:33

Tittar på program om slakten av det svenska försvaret. Sverige är ett äckligt land med äckliga makthavare. Och de ansvariga kommer givetvis att slippa undan. Låt detta "land" gå under. Ingenting att ha.

 
Ingen bild

Hjärtat.

18 april 2015 20:16

Tyvärr har vi sett en våldsutveckling i Sverige.Ett våld som bara blir
råare och tyvärr oftare.Fruktansvärt att det finns så mycket illegala
vapen ute på gatorna.Jag känner inte igen mitt Sverige längre.

 
Ingen bild

pg

18 april 2015 20:38

Med en "försvarsminister" som vapenvägrare, 4 armen ifrån frälsnings armen ett alternativ!

En batong till folket!
Halt eller vi slår ett frislag i stolpen.

 
Petterssons

Petterssons

18 april 2015 21:45

Thoralf frågade efter namnen på de inblandade. Jag har en del men inte alla.

Däremot var det en artikel i GP för en tid sedan. Där se en polis att "alla har invandrarbakgrund" det kanske räcker.

http://petterssonsblogg.se/2014/09/08/det-gar-inte-att-fa-invandrarna-att-sluta-skjuta-sa-vi-far-vanja-oss/

http://petterssonsblogg.se

 
Ingen bild

Göran

18 april 2015 22:49

Det står allt mer klart att så kallade kriminella nätverk, polis och "sjuklöverpolitikerna" med regeringen i spetsen lever i en egen värld för sig. Kanske rent av i maskopi med varandra. Kriminaliteten sätter agendan medan polisen och regeringen går undan.

 
Blåsippan

Blåsippan

19 april 2015 00:38

Jag har något konstigt behov av att se havet. Det ger mig ro/frid. Varje dag tar jag bilen ner till Havslätts badplats och blickar ut mot Blå Jungfrun sedan kör jag bort till gamla oljekajen (O-Hamn) och spanar ut mot kalmar sund. Jag tror det sitter i märgen. Min gammelmorfar var fiskare på norra Öland men jag inbillar mig att det sträcker sig längre tillbaka i tiden. Jag har vikingablod i mina ådror.

http://https://www.youtube.com/watch?v=zJgJ7IFDCxs

 
Blåsippan

Blåsippan

19 april 2015 00:57

Året var 1990. Jag var på Hultsfreds marknad och där lös den bland alla andra skivor i ståndet. Min nationella ådra pulserade och med darrande hand köpte jag den. Jag minns det som igår. 20 år och nationalist redan då. Det har jag alltid varit vid närmare eftertanke. Helt naturligt. Att andra inte är det kan man fråga sig varför? Mattias Karlsson säger säkert att det är neonazistiskt att lyssna på Thule men det skiter jag i. Jag är pursvensk och nationalist. Jag tar till mig all nationalism just nu ty jag hatar sjuklövern till galenskap och det är inte jag som står för den.

http://https://www.youtube.com/watch?v=mvzEkjHiNEU

 
Ingen bild

Tomas Olsson

19 april 2015 09:44

Hamster-Thoralf sitter på sin kammare och mässar, "det finns bara ett folkmord, det finns bara ett folkmord".

Syltrygg.

Thoralf Alfsson

19 april 2015 09:51

??????

 
Ingen bild

Evert Nilsson

19 april 2015 10:19

@Tomas Olsson, dagen efter kanske?

 
Ingen bild

Göta

19 april 2015 11:20


Jag tycker det finns anledning att ignorera Tomas Olsson och hans förutfattade meningar.

 
Mats

Mats

21 augusti 2017 18:12

Går igenom arkiven och såg detta. Det saknas fortfarande konkreta åtgärder.

http://avantguard.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards