thoralf

Alla inlägg den 15 april 2015

Av Thoralf Alfsson - 15 april 2015 22:52

SD håller på att flytta till nya lokaler i Kalmar vilket blir ett riktigt lyft för oss i Kalmar och för distriktet. Jag har monterat ihop ett nytt konferensbord idag. Fick ihop halva bordet lagom till att jag fick första besöket till lokalen. Magnus Olsson och Pontus Andersson från SD i Malmö har varit på besök och diskuterat kostnader för invandringen på kommunnivå och vad vi i Kalmar fått fram i detta ämne. Men turbulensen inom SD och SDU avhandlades också och jag framförde mina synpunkter.


Under eftermiddagen kom flera till lokalen och det blev då även premiär för den första fikan i nya lokalen tillsammans med Mikael Svärdshammar, Micael Foghagen och Krister Thornberg.


 


Vi kommer bjuda in medlemmar till Öppet hus i den nya lokalen i maj och då hoppas jag att vi fått ordning på den mesta. Kommunföreningen i Kalmar kommer även bjuda in till andra aktiviteter under våren och sommaren. Bland annat besök på Kalmar läns museum och stadsvandring på Kvarnholmen.


Marika Formgren svarar nu på sin blogg på det svar som Mattias Karlsson tidigare la upp på Facebook där han bland annat ansåg att inte kände något behov av självrannsakan.  Marika Formgren har utan tvekan sina poänger.


”Sammanfattningsvis har jag alltså aldrig påstått något annat än att SD naturligtvis måste utesluta medlemmar ibland. Men det måste ske med anständighet och rättssäkerhet. Ett parti som SD, som ständigt hånas och behandlas förnedrande av etablerade medier och debattörer, måste odla sammanhållning och en god stämning i partiet. Just nu tycks i stället många SD-medlemmar och tjänstemän anställda av SD leva i skräck för att plötsligt bli uteslutna och dehumaniseras till neofascister av sin partiledning. Alla SD:are som någonsin har upprörts över etablissemangets mobbning bör fundera över min parafras på Bibelns gyllene regel: ”SD bör behandla medlemmar som de uppfattar som ”ideologiska avvikare” så som de själva vill behandlas av etablerade medier och partier: Rakt, ärligt och med sakargument, inte med epitetsklistrande och skräckens primat.””

 

Som avslutning vill jag påminna om ett klipp med anledning av de förhandlingar angående satsningar på försvaret som fick Folkpartiet att hoppa av förhandlingarna. Nu tycks all vilja satsa pengar på försvaret. Missa inte Fredrik Reinfeldt som avslutar klippet.


Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards