thoralf

Alla inlägg den 13 april 2015

Av Thoralf Alfsson - 13 april 2015 23:27

Bengt Malmberg har under flera år varit en klippa inom Sverigedemokraterna. Jag lärde känna Bengt under den förra mandatperioden och jag har alltid upplevt att vi haft en samsyn på det mesta. Tyvärr slarvade jag lite med mina veckorapporter till Bengt om mina resor och förehavande som behövdes för säkerhetsplaneringen, förlåt Bengt!


Kanske är det vår ålder och tidigare långa arbetslivserfarenhet som gjorde att vi talade samma språk och förstod varandra.


Jag kan bara beklaga att Bengt väljer att säga upp sig. Det är en stor förlust för Sverigedemokraterna. Bengt kan inte ersättas! Vissa personer har det där lilla extra och det har definitivt Bengt Malmberg.


Idag kan man också läsa i Aftonbladet att Martin Karlsson och Jessica Ohlsson avstängs från sina arbetsplatser. Jag är minst sagt förvånad!


Jag tog nyligen upp några ordspråk i ett blogginlägg. Väck inte den björn som sover! Det ordspråket bör de inblandade allvarligt fundera över. Det är dock aldrig för sent tagga ner.


Jag har funderat en hel del! Det finns personer som jag fullständigt förlorat förtroendet för under de senaste veckorna och som jag anser borde lämna sitt uppdrag då de missbrukat sin ställning grovt. Jag är väldigt förvånad över att inte fler partimedlemmar reagerat över hur personer missbrukar sin ställning.


Eller är det så att Marika Formgren har mer rätt än hon själv inser? Fan trot!


"Att skaffa sig makt genom att sätta skräck i andra anses allmänt som avskyvärt. Det är därför terrorism – oavsett terroristens politiska tillhörighet – hatas av de allra flesta; för att terrorism går ut just på väcka människors skräck. Det är därför totalitära stater, oavsett om de varit höger- eller vänsterdiktaturer, gång på gång har visat sin brist på respekt för människans värdighet. Medan politikerna i demokratier måste vinna väljarnas förtroende kan politikerna i diktaturer göra som de vill. Om någon har fräckheten att protestera kan man hänga honom på torget, androm till varnagel. Det sägs att makt alltid korrumperar men jag hävdar att makt som bygger på skräck korrumperar mer än all annan makt."


Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards