thoralf

Direktlänk till inlägg 1 april 2015

FÖRBANNAD

Av Thoralf Alfsson - 1 april 2015 20:51

Igår kväll ringde en av våra aktiva medlemmar i Kalmar mig och berättade om ett mycket dramatiskt besked! Sedan dess är jag både ledsen och heligt förbannad!


Därför avstår jag från att skriva ett blogginlägg idag och det jag egentligen skulle vilja skriva på bloggen. Mina ord skulle antagligen bli alldeles för hårda!


Stämmer våra antaganden och misstankar så har Kalmar och Sverige blivit än mer politiskt korrekt. Jag är dock av den övertygelsen att vi inte skall vända andra kinden till. Det har vi gjort tillräckligt länge inom partiet.


Istället känner jag för att granska de mest politiskt korrekta makthavarna ännu hårdare och avslöja deras maktmissbruk och vänskapskorruption!


Hämnden är ljuv sägs det!

 
 
Ingen bild

Edward Ulfertz

1 april 2015 21:26

Tag det lugnt Thoralf. Det kan vara ett april-skämt.

Thoralf Alfsson

1 april 2015 22:36

Om det vore så väl!

 
Ingen bild

Janita

1 april 2015 21:34

Ja Give them hell. Jag är också ofta helförbannad på vissa individer och förstår precis hur du känner dig. Man stångar sin panna blodig. Glad påsk på dig.

 
Ingen bild

Calle

1 april 2015 21:35

@ Thoralf
Utan att veta ngt.om detta besked, vill jag bara instämma i att det måste bli ett slut på att kröka rygg i partiet inför Pk-iter och Expo-iter.

 
elisibeth

elisibeth

1 april 2015 22:05

Vad det än var som upprörde dig så kan jag förstå att det är
något allvarligt.Som det ser ut nu i Sverige så kan allt hända.
Det värsta har väl inte hänt än. Men kämpa på sätt hårt mot det
gäller alla i SD att stå med mössan i hand och buga räcker inte
längre

http://u921328842

 
Ingen bild

Jonas Nordh

1 april 2015 22:17

Give them hell!

 
Ingen bild

w-son

1 april 2015 22:23

Bra Thoralf, avvakta och skriv aldrig ett blogginlägg om du är alltför arg, ledsen eller har andra starka känslor.
De politiskt korrekta letar efter ord och meningar som kan missuppfattas. Vi får jobba starkt på att dels ta tillbaka ordens rätta betydelse och valör men även att avslöja hyckleriet och den ökande korruptionen som kanske inte alltid är så uppenbar i detta beklämmande och förljugna samhälle.
Uppriktigt så slås jag allt oftare av tanken/känslan av att jag helt enkelt struntar i detta förljugna samhälle och tänker då att låt 7-klövern själva reda upp det kaos som de är orsak till. Varför ska SD egentligen städa upp efter dessa dårar till politiker i 7-klövern?
/ICH

 
Ingen bild

Dille

2 april 2015 06:54

Utomordentligt bra! Här har Johan överträffat sig själv!

(Och EU-juristen är dessutom anställd av EU, inte av SD)

 
Ingen bild

Stefan A.

2 april 2015 07:42

Många vill ha en bit av Åkesson nu, att då ställa upp på en exklusiv(man kallar det de iaf.) intervju för expressen som kartlägger och skandaliserar Sverigedemokrater på golvet är kanske inte det smartaste man kan göra just nu, varför inte
slå en signal till Svenska Dagbladet eller de större landsortstidningarna i stället, att hjälpa expressen sälja lösnummer och att få klick tror jag inte är i någon Sverigedemokrats intresse.

 
Stefan K

Stefan K

2 april 2015 09:54

Vi väntar med spänning på källan till din ilska. Tål förmodligen att spridas landet runt.

http://petterssonsblogg.se

 
Ingen bild

Skånepåg

2 april 2015 10:10

@ Stefan A

Nu begriper jag absolut inte hur Åkesson tänker. Enligt min mening dumdristigt och en stor risk att detta går fullständigt åt h-e. Håller f.ö helt med dig vad du skriver.

 
Ingen bild

Demokratur

2 april 2015 10:33

Håller med Stefan A. Varför springa till avskyvärda Expressen? Helt obegripligt. Varje aktivitet som bidrar till den tidningens överlevnad måste vara på gränsen till en Sverigefientlig handling.

 
Ingen bild

CF

2 april 2015 10:38

Tack Thoralf för att du finns. Du har en förmåga att bli ännu mer taggad i motgång. Får försöka lära mig att tänka så jag också.
/Aktiv medlem

 
Ingen bild

Preppen

2 april 2015 17:44

Jag anser icke att det är acceptabelt att mina företrädare trakasseras. Av vilken sekt de nu vara månde. Vi måste allihopa bli mycket bättre på att ge dessa varelser svar på tal.Stödja våra företrädare på olika sätt.Det vill säga kontakta mobbaren. Konfrontera denna med vad som hänt. Och vara tydlig.Mobbingen måste få ett slut

 
Ingen bild

Lisen Persson

2 april 2015 20:27

Jag vet inte vad som upprör dej Toralf? Men som den hyvens person jag uppfattar dej som, är det säkert inget överdrivet. Jag vet däremot vad jag är upprörd över. Mattias Karlsson flörtar "i smyg" med Expo (som orsakat så många medlemmar och partiet så stor skada). Åkesson bjuder sen in Expressen till mysintervju i sitt hem, samma vecka som de hängt ut aktiva Sverigedemokrater (bl.a. mej som nu är ratad) på olagliga grunder och utan pixlar i stor sensationell stil! Är det bara jag som inte fattar poängen med dessa tveksamma inviter? Förklara gärna den som vet.
Varför ge våra motståndare så effektiva vapen istället för att hålla samman alla oss som kämpar i stundtals ganska motigt klimat. Ställa upp istället för att ställa ut i kylan. Expo, Researchgruppen och alla våra motståndare kommer inte ge sej innan de monterat ner allt som syftar till nationalism, välstånd och trygghet. Det är ju ingen slump att de ger sej på SD. Sverigedemokraterna borde vara det parti som kan rädda landet åt barn och barnbarn. Partiet bör vårda det förtroendekapital de erhållit på bästa tänkbara sätt. Inte sträva in mot mitten - det blir väldigt trångt där!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards