thoralf

Direktlänk till inlägg 26 mars 2015

PETER "NALLE" LUNDGREN SKÄRPER TONEN I EU

Av Thoralf Alfsson - 26 mars 2015 10:37

 
 
Ingen bild

Bugar för Nalle

26 mars 2015 10:52

Helt strålande!!!

Jag har mejlat flera medier när Nalle fördes upp på korta listan för att få EU-pris.
Åtminstone DN har tyvärr inte haft plats för ens en liten blänkare om den nyheten. DN har fullt upp med arbetsplatsreportage där zigenarna arbetar.
Jo, så är det. DN använder benämningen "arbetar", och där de sitter och tigger är en "arbetsplats".
Snacka om språkets förändring. Nu skriver inte DN om zigenarnas fribajsande, annars vore det intressant att se vad de benämner en sådan plats för. Någon som har idé på namn?

 
Ingen bild

realisten

26 mars 2015 11:24

Ge facket mera makt och kollektivavtal!

 
Ingen bild

Hej!

26 mars 2015 12:42

...härligt att så självklart lämna över styrningen med en enkel röst. Fackförbunden i Sverige lägger mest kraft på att spåra och utesluta sådana som Peter, om det så skulle vara ett skyddsombud med fel partitillhörighet. Fack(förbunden) går i förbund med andra än sina medlemmars väl är ganska uppenbart och välter över problemet på den enskilde.

Det är lätt att se vilka som går först i tågen numera för oss här hemma... Andra tider men med samma själ och hjärta men rollerna har förändrats till i det närmast ofattbara.

 
Ingen bild

Lena

26 mars 2015 12:54

"Nalle" förtjänar sin uppmärksamhet, en politiker med kunskap, gedigen arbetserfarenhet i det han uttalar sig om och framför allt han har sunt förnuft och är balanserad, inga baktankar som många andra politiker. Han är i mina ögon en "god människa", och det är på riktigt.

Angående Granskning Sverige, på förra inlägget, värt att lyssna på trots att det tar ca 25 min. När journalisten frågar chefen flera ggr hur det kommer sig att de LITAR på en person som fått anställning, trots tidigare medverkan i rån och sett på när polaren våldtagit en kvinna. Hur kan en sådan person få anställning på räddningstjänsten? En rånare som alltså får tillstånd att gå in i hjälplösa människors lägenheter. Hallå! När ska majoritetssamhället vakna! Det är helt utan vett och sans. Heder åt Granskning Sverige, de är minst lika bra som Uppdrag Granskning trots inga större resurser. Vi är ändå många som får veta vad som pågår bakom kulisserna nu.

 
Ingen bild

Tony

26 mars 2015 12:56

Realisten@
Om du skriver efter vad förstånd du har, ja då kan
jag bara beklaga? Dom utländska åkarna lyder inte under
Svenska kollektivavtal, som vi haft i Sverige i 50 år.
Du vill ge facket mer makt, är det kanske för att dom då
ska kunna förbjuda till exempel Sverigedemokrater att helt
få lov att organisera sig?? Facket i Sverige har redan
allt för stor makt!

 
Ingen bild

Stridhsson

26 mars 2015 13:05

Nalle, vilken kille, han skulle behövas här hemma i riksdagen!
Från det ena till det andra, tiggarna, jag var i Stockholm tidigare,
så mycket tiggare, fy fan, säger jag bara. Hur är det när alla dessa ska göra sina behov är det tillgängliga toaletter som gäller, eller vart tar de vägen? Tänker på alla andra som besöker dessa toaletter, tex barnfamiljer, pga. stor smittorisk, vi vet inte vad dessa människor bär på för sjukdomar, det är ju 0 koll... ska vi inte ställa de förb. politikerna till svars för spridning av livsfarliga sjukdomar... detta borde vara kriminellt.. tuberkulos ökar bla i snabb takt

 
Ingen bild

Hulda mk1

26 mars 2015 14:10

Det var ord och inga visor! En för mig helt okänd förmåga innan EU-valet och jag är imponerad! "Nalle" gör ett bra jobb!

"realisten" skriver som vanligt med det förstånd som vår Skapare delade ut. Till de flesta, en rejäl dos, men till "realisten", tja...

 
Ingen bild

realisten

26 mars 2015 14:23

@Tony
Om facket hade mer inflytande så skulle alla som arbetar i Sverige lyda under svenska kollektivavtal, men det vill tydligen inte du.

Thoralf Alfsson

26 mars 2015 14:43

Det är inte facket som stiftar lagar. Det görs idag i huvudsak i Bryssel!

 
Ingen bild

Bajs fritt är stort, i en toalett är större

26 mars 2015 14:24

->Stridhsson
Ingen fara med att gå på toaletter. Det strider mot zigenares kultur att skita inomhus. Om läget är riktigt illa och nöden stor kan familjefadern få bruka toaletten inomhus i lägenheten. Övriga får göra det utomhus.

Jag är mer oroad av att de går in och rör sig bland livsmedel i våra butiker.

Föreslår att du googlar på ämnet bajs+zigenare och bajs+romer och bajs+eu-migranter. Du verkar ha missat en hel del i denna sanna skithistoria.

 
Ingen bild

Pretty Boy Floyd

26 mars 2015 14:48

För mig är "Svetsarn" nya tidens "Judas Iskariot" !
Efter alla lögner,ljug och osanningar och svek samt inte stå för vad han har sagt. Är han inte något något annat förädare mot svenska folket !
Judas är hans rätta namn !

 
Ingen bild

Pretty Boy Floyd

26 mars 2015 15:00

"En arbetares stösta synd är att skita på fritid"
Tänker tiggare och invandrare också så ?

 
Ingen bild

James

26 mars 2015 15:31

Han glömde nämna alla utländskt registrerade fordon som är av undermålig kvalitet eller kör med undermåliga däck. Att stå med bra välskötta fordon och bra däck kostar mera men är ändå en samhällsvinst i långa loppet

Thoralf Alfsson

26 mars 2015 16:28

På två minuter är det nog svårt att få med allt man vill!

 
Ingen bild

Göran

26 mars 2015 15:45

@realisten,

Makt tilldelas man inte, man får den inte, den tar man.

 
Lassekolja

Lassekolja

26 mars 2015 16:04

Peter "Nalle" Lundgren, vår näste Transportminister!!!
Kom ihåg att det var på Thoralfs blogg Du såg det först!
Jag vågar påstå att ett tvåminuters inlägg i EU-parlamentet (i Strasbourg?) ALDRIG TIDIGARE innehållit så mycket substans.
Heja Nalle!!!

http://www.status.st

 
Ingen bild

Hulda mk1

26 mars 2015 16:50

@Lassekolja. Ja, varför inte. Han har verkligen haft kontakt med verkligheten!

Men något annat i transportbranschen tynger och chockar oss idag. Jag tänker på flygkraschen i Franska Alperna som var fruktansvärd händelse. För de drabbade anhöriga hade en olycka varit mer än tillräckligt.
Sanningen bakom händelsen visar sig vara ännu skrämmande...
Dock är risken för något liknande i framtiden oerhört liten. Fortfarande är risken för en olycka betydligt större till och från flygplatsen.

Orsaken till den stabila dörren till förarkabinen behövs vet vi alla och den händelsen 2001 kostar återigen människoliv..

 
Lassekolja

Lassekolja

26 mars 2015 18:25

Hoppas att Du inte misstycker Thoralf men jag sände nedanst. mail till både Sveriges Åkeriföretag(där jag varit medlem) och Sv.Transportarbetarförbundet:

Hej på Er åkeri- & transportvänner (branschvänner)!

Innan jag fick KOL (2003) körde jag med egen Bil + Släp för (det ursprungliga) Schenker Transport AB mellan Göteborg och (dagens EU) huvudsakligen Tyskland, därefter mellan Jönköping och "dito" under sammanlagt 35 år (mellan 1968 - 2003).
Som vi alla vet har hela åkeribranschen förändrats i kraftig negativ riktning medan våra "politiker" mer eller mindre bara tittar på och tycker EU är toppen! Maritha Ulvskog i all ära (suck!) men det finns undantag! (Klicka på länken!)
Här kan Ni se och höra en, som vet vad han talar om:

http://thoralf.bloggplatsen.se/2015/03/26/11055636-peter-nalle-lundgren-skarper-tonen-i-eu/#kommentarer

Med vänlig hälsning Lasse C.


http://www.status.st

Thoralf Alfsson

26 mars 2015 22:56

Tack Lassekolja

Då kanske jag får en hel massa nya läsare på bloggen ;-)

 
Ingen bild

Stefan A.

26 mars 2015 19:26

Ovant att höra en Svensk EU-politiker prata om Svenska problem och inte bara om andra länder och deras problem..det är bra Nalle på dom bara, apropå transporter ligger väl snart en kilometerskatt och lurar, MP jobbar nog på för fullt, och pengarna behövs fort som fn stora hål som behöver stoppas i asylindustrin.
V fiskar efter nya väljargrupper, erbjuder... trumvirvel.. bidrag till barnens glasögon till de som kan betala själva och inte bara de sämst bemedlade, även köpta röster räknas som bekant...

 
Ingen bild

Hulda mk1

26 mars 2015 19:57

Annat ämne. Nu på Rapport, ett reportage om barns behov av glasögon. Vänstern vill att det ska vara gratis upp till 19 år.
Visst finns det ett behov och för en ensamstående mamma med dålig ekonomi att barnen får gratis glasögon.
Men baksidan är det stora antalet av barn i "utsatta områden" och den enorma kostnad det kommer att dra med sig.
Fast det kan ju bli dumt när det ska kastas sten på Poliser och Blåljusfordon om både Vänsterextremister och Förortsligister kastar fel...
Vilket vallöfte ryker om detta blir verklighet.?

 
Ingen bild

Preppen

26 mars 2015 20:47

Ord och inga visor. "Bingo" där "Nalle".

 
Ingen bild

Observer

26 mars 2015 21:19

Off topic

Nu börjar den sedvanliga lovsången om gärningsmannen i Svensk skitmedia! (Han som med flit kraschade planet med 150 ombord)

"Han var lysande" "Så duktig" ..E.t.c

Hur fan har det kunnat bli så här i det här landet?!!

 
Ingen bild

Lärare

26 mars 2015 22:06

Varför är SD-toppen så rädda för unga kompetenta politiker.
Vad har hänt med Hahne? Hoppas att Mattias Karlsson tar sig en funderare på vad han håller på med.
SD ska väl inte bli ett mesigt mittenparti, det behövs politiker som vågar ryta ifrån.

Inget fel att kalla sig nationalist! Det är inte bara i idrottens värld vi ska hålla på Sverige.
För mig är att vara nationalist, detsamma som att älska sitt land!

Inget mesigt mittenparti tack!
Börja nu att tänka på svenskarna och deras situation.

 
Ingen bild

OT

26 mars 2015 22:34

Apropå "elefanten i det lokala rummet"

Nu är det slut på gamla tider! "I somras strosade elefanter runt på gatorna i centrala Kalmar inför en cirkusföreställning. Nu är det slut på det då servicenämnden infört elefantförbud på gator och torg i centrum.": "Eddie Meduza 34'an": https://www.youtube.com/watch?v=n8Wl2vJ2Kyc

"En del har blivit livrädda när de mött en elefant på stan": http://sverigesradio.se/sida/gruppsida.aspx?programid=86&grupp=3675&artikel=6126417

P.S hur kunde du missa detta? Öppet mål!

 
Ingen bild

OT

26 mars 2015 22:49

Svenska folket! "Det är tufft att betala skatt!" således "Arbeit macht frei": https://sv.wikipedia.org/wiki/Arbeit_macht_frei

Betala skatt! Det går till bra saker; vi lovar (sjuklövern) - "Sabaton The Final Solution": https://www.youtube.com/watch?v=FZrEmagLp6M

 
Ingen bild

Maja Dacke

26 mars 2015 23:25

Hallå OT! Ett OT till dig och andra: Hjälp! Du som verkar vara så bekant med youtube, jag undrar om du - eller någon annan - vet hur man sparar ner en video därifrån. Tidigare kunde jag göra det via Monzilla Firefox, men nu har den 'knappen' helt försvunnit (sedan jag varit tvungen att totalt återställa Windows och allt har förändrats på sistone, bara ca 300 uppdateringar i veckan, pust!).

Hjälp!!!

 
Ingen bild

OT

26 mars 2015 23:31

Från "Fattig bonddräng" med tillägg -

"Dagar går och kommer, medan jag knogar på.
Harvar, jobbar och står på, städar, gräver och bär.
Går bak mina bossar, hojtar visslar och svär.

Jag är fattig svensk, och jag tuggar mitt snus.
vilket Reinfeldt tycker är för billigt så nu är det alldeles för dyrt!": https://www.youtube.com/watch?v=tbtOvrsrhpU

P.S Lyssna! Lyd! Lär!

 
Ingen bild

Demokratur

26 mars 2015 23:32

Sverige är slut. Det är över nu. The End. Over The Hill. Dags att kasta in handduken. Hänga ner skylten. Ta sin Mats ur skolan. Tänka på refrängen. Osv, osv...

 
Ingen bild

Tony

27 mars 2015 07:02

Det har för övrigt förekommit skräckexempel när
utländska tankbilar kört hit med sin skitiga diesel
för att förse sina bilar med diesel som Svenska åkare
inte fått lov att använda på länge!

 
Ingen bild

Onkel Sven

27 mars 2015 08:45

Elefanter har bra minne : det har människorna också, jag känner en som blev trampad av en Elefant en gång och det glömmer han aldrig !!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23
24
25 26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards