thoralf

Alla inlägg den 25 mars 2015

Av Thoralf Alfsson - 25 mars 2015 23:44

När Stefan Löfven idag pratade begränsningar av ROT-avdraget ansåg han att 2 miljarder kronor var en hiskelig kostnad. När Stefan Löfven pratar invandring är 2 miljarder ingen kostnad överhuvudtaget.


Ibland är det svårt att förstå hur politiskt korrekta politiker får ihop sin logik. Eller rättare sagt de får inte ihop det logiskt. Ännu ett vallöfte som Löfen bryter. Resan nedåt i opinionen kommer fortsätta.


Vi får väl se om radarparet Löfven och Wallström lyckas med samma sak i Kina


Idag är jag riktigt trött på alla politiskt korrekta och alla ögontjänare! Med lite distans så upplever jag SKL-mötet som ganska obehagligt. Bara hur man hälsar på varandra men inte hälsar på SD-politikern är ganska bedrövligt.

Jag är trött på åsiktskorridoren, den finns överallt. Hur människor övervakas och varje kommentar och ”gilla-tryck” registreras. Det finns personer som avstår från att kommentera på min blogg för att man är rädd att visa att man läser min blogg.


Polisen jobbar dock på med min anmälan av bloggen Slutpixlat vilket glädjer mig!


Av Thoralf Alfsson - 25 mars 2015 00:17

Jag har varit på SKL:s valkongress i Stockholm idag. Väldigt trevligt att träffa alla Sverigedemokraterna! Numera är vi 37 sverigedemokrater utav 451 ombud i SKL. Ändå blev utdelningen väldigt mager för SD, vilket mest beror på hur stadgarna utformats.


Statsminister Stefan Löfven höll ett tal som även tog upp invandringen och vilket ”fantastiskt driv” alla asylsökande har, som exempel nämnde Löfven det somaliska bandylaget från Borlänge. Alliansregeringen satsade på etableringsreformen och jobbcoacher, Löfven skall istället satsa på individanpassad SFI och enkla jobb för att lösa integrationen. Det är lätt pinsamt att lyssna på allt önsketänkande.


Matz Dovstrand (SD) fick chansen att ställa en fråga till Löfven och tog upp den stora invandringen och att det behövs 38 000 nya bostäder varje år för täcka upp för en invandring på ca 100 000 personer. Stefan Löfven svarade med de vanliga naiva flosklerna vilket rev ner stora och intensiva applåder från de drygt 410 ombuden som representerade partierna i 7-klövern. Jag fick lite känsla av väckelsemöte över den intensiva uppslutningen för dagens invandringspolitik.


Kom ihåg att det handlar om ledande politiker från landsting och kommuner. Alla lika indoktrinerade! Att dessa politiker skulle byta fot om invandringen finns inte på kartan. Det innebär att SD kommer fortsätta att växa som parti.



Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23
24
25 26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards