thoralf

Direktlänk till inlägg 15 mars 2015

SJÄLVGOD PÖSMUNK

Av Thoralf Alfsson - 15 mars 2015 22:57

Idag blir det inget blogginlägg. Eller är det också ett blogginlägg?


Jan Guillou gör bort sig rejält idag. Dessutom mer än en gång! Men det är svårt att hitta en mer självgod pösmunk än Jan Guillou.


http://www.expressen.se/nyheter/bindefeld-och-guillou-rok-ihop-ordentligt/


Jo, det finns väl även någon i Kalmar ;-)


 
 
Ingen bild

Demokratur

16 mars 2015 00:29

Jan Guillou... Ännu en person i detta land som ger mig motivation att söka mig så långt bort härifrån som möjligt.

 
Ingen bild

realisten

16 mars 2015 06:23

Efter att ha läst mycket på Avpixlat, Exponerat, Fria Tider mm måste jag nog ge JG rätt. Det är mycket mera islamofobi än antisemitism.

 
Ingen bild

Tony

16 mars 2015 07:19

Känner inte till Kalmar precis, men har för mig att
på Länsstyrelsen där verkar det att finnas en lika
självgod pösmunk som Guillou?

 
Ingen bild

Ludvig

16 mars 2015 07:28

Satt i bilen på hemväg från en släktträff och hörde hur korkat han resonerar. Men för en gång skull blev han åthutad av folk som begriper mer.

 
Ingen bild

svenne

16 mars 2015 07:54

Kan inte även Peter Wolodarski betecknas som en pösmunk i klass med Jan Guillou. Han betecknar DN som "agendasättande", sitter i olika TV-soffor och sprider sin "visdom" utan att få en enda besvärlig motfråga, förvränger statistik som Tino Sanandaji rycker ut och förklarar hur den verkligen skall tolkas.

Nu skriver DN att en undersökning visar att "Majoriteten anser att massinvandringen gagnat Sverige". Undersökningen är gjord av Ipsos vars chef är David Ahlin och vars Facebook under rubriken "annat" tar upp bland annat Tidskriften Expo, Stiftelsen Expo,Jonas Hassen Khemiri.

Kombinationen DN (Peter Wolodarski)/Ipsos(David Ahlin) kanske inte bäddar för den bästa trovärdigheten då det handlar om opartiska undersökningar angående invandringsfrågor. Hoppas att Tino Sanandaji granskar även detta utspel

 
Ingen bild

Lena

16 mars 2015 08:12

Nog är Jan Guillou en pösmunk alltid, och en riktig, liten retsticka. Vägrar läsa hans böcker, trots att jag fått flera i present, nej honom vill jag inte tänka på alls.

Att judarna numera fått det svårare tror jag framför allt beror på araber och muslimer. Kan inte påminna mig de sista 30 åren att jag hört någon svensk i min närhet sagt något negativt om judar. Nu menar jag "vanliga judar" och inte Netanyahu. För det är konstigt med media, om man kritiserar någon för att vara krigshetsare, då får man genast veta att man är antisemit, Netanyahu är nämligen jude. Då blir det "end of conversation". Det verkar som om även ordet antisemitism används som tillhygge för att få stopp på vidare samtal, precis som ordet rasism.
Tycker denna överdrivna medvetenhet om vilken "ras" eller folktillhörighet man tillhör är alldeles för överdimensionerad och sjuk. Jag känner judar som inte vare minut går och tänker "jag är jude", och vill framhålla det jämt och ständigt. Många etniska grupper idag håller sig på sin kant och det beror på att det är svårt att leva sida vid sida med någon som hela tiden "håller på sitt". Det blir inte någon tillit till en sådan person. Vakna upp och bete er som folk säger jag.

 
Ingen bild

Mattias

16 mars 2015 08:39

Islamofobin är ju betydligt större än antisemitsmen ingen tvekan om den saken.

Thoralf Alfsson

16 mars 2015 09:30

Antisemitismen har ökat dramatiskt till följd av invandringen från MENA-länder.

 
Ingen bild

Niklas R

16 mars 2015 08:54

@realisten
Definiera ordet "islamofobi" och sätt det sedan i relation till vad som skrivs på de sajter du nämnde i ditt inlägg.

 
Ingen bild

Hulda mk1

16 mars 2015 09:04

Annat ämne. Aftonbladet har nu på sin hemsida som första nyhet att S minskar och SD ökar. Denna nyhet kommer från en väljarundersökning, vars resultat väl inte förvånar någon.
Deras Lena Mellin skriver "ingenting tycks kunna stoppa Sverigedemokraterna".
Tom. jag med liten utbildning och som "lantis" kan svara på den frågan som Mellin verkar tycka vara svår.
Minska invandringen radikalt, stoppa Islams utbredande, värna svensk kultur och skriv sanningsenligt i media. Endast så kan man minska väljarstödet för SD.
Det tipset, Lena Mellin, det bjuder jag på...!

 
Ingen bild

World Traveller

16 mars 2015 10:06

Islamofobin ökar starkt för varje terrordåd och bestialiskt mord begånget av islamister. Realisten och Martin tycker det är konstigt.

 
Ingen bild

Hulda mk1

16 mars 2015 10:11

@realisten. Det är aldrig en fobi, om man kritiserar Islam. Läs på om vad en fobi är innan du skriver "islamofobi" nästa gång.

 
Lennart O

Lennart O

16 mars 2015 10:58

Jan Guillou och Dan Eliasson i samma program. Man kan få kräkreflexer för mindre.

http://www.lennart34.wordpress.com

 
Cavatus

Cavatus

16 mars 2015 11:51

Guillou säger att hatet mot araber är det största problemet och kommer att vara så långt framöver. Min kommentar blir att som politikerna bäddar får de ligga. Varför i hela friden ska de behöva ta in araber i parti och minut? När det nu visat sig vilka moraliska och etiska regler många av dem följer, det hetlevrade temperamentet, gapigheten, machokulturen, kvinnosynen, egoismen, bidragsfusk osv osv i all oändlighet (om detta kan t ex Thomas Gür berätta mer om), så är det väl inte så konstigt om det bli motsättningar i ett land. Varför ska svenskar tvingas acceptera denna kolonisering av främmande folk och dessutom förväntas älska dessa hitkomlingar?

Kampanj efter kampanj går ut på att demonisera svenskar för att få dem att lägga sig platt för denna invasion. Man tar sig för pannan. Problemet ägs inte av svenskarna, utan av politiker i en ohelig allians med media som skapat det här samhället med olika etniska grupperingar so håller på sitt.

Jag skulle vilja säga att svenskarna nog är den folkgrupp som håller minst på sitt, med tanke på den offervilja och gästfrihet som ändå präglar samhället, där alla PUT-are bjuds in att fritt ta för sig av bidragsbuffén.

Nä, Guillou ser inte roten till det onda. Han fortsätter att anklaga svenska folket för något som de aldrig bett om och som politikerna ställt till med bakom ryggen på folket utan att varsko folket före valurnan om vad folket kommer att få.

http://www.korta.nu/jc

 
Ingen bild

Lärare

16 mars 2015 12:00

Heja SD, 16% i AB:s undersökning!
Vi är på gång nu, och detta trots att SD inte fått medverka i ngn TV den senaste tiden. De försöker hålla oss utanför men det hjälper inte längre!

Tror Jimmie kommer tillbaka i april, om än inte på heltid så kommer han att synas och höras. Då ökar SD ännu mer!

Lena Mellin förnekar sig aldrig, säger återigen att SD:s röster är missnöjesröster. Alla röster är väl missnöjesröster. Man röstar väl på ett parti därför man är missnöjd med de övriga.

Snart 20%!

 
Ingen bild

Glad idag

16 mars 2015 14:20

SD annonserar i Stockholm. Riktigt bra, och mycket kul. Lär bli många glada leenden i tunnelbanan framöver. Länken går till den tydligaste bilden.
http://9gag.com/gag/aqNGon7

 
Lassekolja

Lassekolja

16 mars 2015 14:34

@Lärare, jag instämmer fullt ut betr. Lena Mellin´s "argumentering" om "missnöjesröster". Enl. henne röstar samtliga 7-klöverväljare på resp. parti för att dom är nöjda med det partiet. Endast SD-väljare är missnöjda, därför röstar dom/vi på SD. Lena Mellin´s argumentation tyder på att hennes "argumentlåda" är helt tom!

Betr. DN-Ipsos undersökning att "svenskar tycker invandring är bra för Sverige", tre frågeställningar "infinner sig" hos mig:
1) Hur välinformerade (intresserade av politik) är de tillfrågade?
2) Definitionen av FRÄMLINGSFIENTLIGHET (handlar det egentligen om invandringskritik? ekonomi?)?
3) Def. av ISLAMOFOBI (handlar det om berättigad oro för vad fullt utlevande muslimer är kapabla att göra eller avses den korrekta innebörden, omotiverad & sjuklig oro för islam?)?
Jag kan bara tala för mig själv: Omvärldsanalys, ekonomiskt sinnelag och sunt förnuft är fullt tillräckligt för att jag livet ut kommer att rösta på Sverigedemokraterna ! ! !

http://www.status.st

Thoralf Alfsson

16 mars 2015 14:37

Föreslår att alla istället använder sig av antiislamism!

 
Ingen bild

Tony

16 mars 2015 16:24

realisten@
Det du kallar Islamofobi är inte någon fobi, utan
protester mot högljudda gapiga kravmaskiner som
kräver särrättigheter på snart alla områden, dessutom
väller dom in i stora mängder trots att vi inte har
behov av all denna invandring!
När det gäller Judar, så har dom funnits här i många år
utan att kräva särbehandling, dom har helt enkelt smält
in i samhället. Den antisemitism som förekommer mot judarna
utförs även den av Muslimer. Fast detta vet du ju om, men
lotsas kan man ju alltid!

 
Ingen bild

Lärare

16 mars 2015 16:30

Exakt Lassekolja!
Finns nog inget partis väljare, som är mer nöjda med sitt parti än just SD:s!

TV4 meddelade "lägligt i dag", att svenska folket var nu mer positiv till invandringen, allt för att skyla över SD:s rekordsiffror som redovisats idag.

Ebba Bush-Thor intervjuades i radion och gjorde klart att hon inte tänker strama åt invandringen, alla ska få komma hit och söka asyl. TACK, det var skönt att höra, betyder att SD kommer fortsätta växa så det knakar. Vi är helt ensamma på banan! Inget parti vågar "minska volymerna", för då ger de SD rätt!

Sjuklövern pratar om att öka integrationen, vilket betyder ännu högra kostnader för samhället. Samma hur dom vänder och vrider på den ena åtgärden efter den andra, ökar SD för det är de enda parti som har en HELHETSLÖSNING PÅ PROBLEMET!!!

FULL FART FRAMÅT SVERIGEVÄNNER!

 
Ingen bild

Mattias

16 mars 2015 16:33

Thoralf Alfsson
Måndag 16 mars 09:30
Jo det är möjligt att det är som du säger. Men den ökningen står inte i paritet med den islamofobin som vuxit fram under 2000-talet. Det är också viktigt att hålla isär kritik mot Israels handlande och antisemitism.

Thoralf Alfsson

16 mars 2015 18:35

Det som har växt fram är inte islamofobi utan antiislamism.

Antiislamismen startade i och med nine eleven och alla andra terrordåd som utförts runt om i världen. Men även av utvecklingen i Sverige.

 
Ingen bild

realisten

16 mars 2015 18:37

Antiislamismen det är vår tids antisemitism.

Thoralf Alfsson

16 mars 2015 19:32

Jag är antikommunism, antinazism och antiislamism! Vad är du?

 
Ingen bild

Lotta

16 mars 2015 22:11

Hur vet Realisten och Mattias att hittepåsyndromet islamofobi har ökat? Var är era källor? Vilket tror ni har ökat mest de senaste decennierna: islamofobin eller våldtäkterna mot svenska kvinnor?

 
Ingen bild

Niklas R

16 mars 2015 22:50

@Mattias
Definiera ordet "islamofobi" och på vilket sätt denna sjukdom har vuxit fram under 2000-talet.

Blir trött på personer som slänger sig med epitet och uttryck de inte vet vad de betyder.

 
Ingen bild

Beppo

17 mars 2015 18:06

Islamafobi är ett påhittat ord av slaskvänstern.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23
24
25 26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards