thoralf

Direktlänk till inlägg 12 mars 2015

GRANSKNING SVERIGE INTERVJUAR MATTIAS KARLSSON

Av Thoralf Alfsson - 12 mars 2015 22:00

 
 
Ingen bild

OT

12 mars 2015 22:10

Apropå att "Det populära metalbandet Sabaton har som en följd av sina internationella framgångar blivit nominerat till regeringens exportpris.": http://www.friatider.se/sabaton-kan-tilldelas-regeringens-exportpris

Lyssna, lyd och lär! "Sabaton-The Carolean's prayer": https://www.youtube.com/watch?v=JzL4h1qveLU

 
Ingen bild

OT

12 mars 2015 22:31

Ho, ho, ho, homosexuella Isabella?

Apropå HBTQxapmnopq o.s.v och deras påstådda diskriminering i europa - "ISIS Campaign Of Executing Homosexuals": http://pjmedia.com/tatler/2015/03/10/watch-leading-islamic-scholars-justify-executing-stoning-and-shooting-gays/#ixzz3U5uWPUvs

P.S: En trasig analog klocka går rätt två gånger per dygn, sossarna en gång vart årtioende.

 
Ingen bild

OT

12 mars 2015 22:59

"The only thing necessary for the triuph of evil..."

...is for the socialdemocrats to follow their brotherhood...

"Sabaton - In the Name Of God": https://www.youtube.com/watch?v=x9-iX4ESBHw

P.S Inte undra på att de blivit nominerade! Inte undra på att de aldrig kommer vinna priset!

 
Ingen bild

Tony

13 mars 2015 07:22

Det är väl första gången som Johan på Granskning Sverige
har fått fullfölja en intervju utan att intervjuoffret
avslutat samtalet när dom inte kunnat svara på besvärliga
frågor?

 
Ingen bild

HM Gotland

13 mars 2015 08:58

Det var väl använda 25 minuter (Den är alltså inte över 30) att lyssna på intervjun med Mattias Karlsson. Kniviga och intressanta frågor och svar som är så kloka och sympatiska att man ännu en gång blir glad över att tillhöra SD!

 
Ingen bild

realisten

13 mars 2015 09:25

@Tony
Det berodde väl mest på att inga verkligt besvärliga frågor ställdes.

 
Ingen bild

Lena

13 mars 2015 12:11

Mycket bra med en intervju med t f partiledare för SD, vilket jag också tycker är helt nödvändigt för att få veta mer vad de tänker där uppe i SD-toppen. Nu när SVT o all tv-media f n stängt porten för SD.
Mycket av det Mattias har analyserat håller jag med honom om, men det om att det inte skulle vara något "utifrån" som försatt Sverige och övriga Europa i ett tillstånd av det "hjälplösa" känsla som många känner, att det är skevt, att politiker har rört sig så långt ifrån vanligt folk o verkligheten och korruption och våld, oegentligheter, rån av skattebetalarna + en massa annat som gör att vi känner att det inte "står rätt till med makten". De är köpta, de är manipulerade, och media manipulerar oss genom mörkläggning etc. Jag tror att det stora hotet är initierat "utifrån", men att vi har eget ansvar att se igenom det. Jag accepterar också att SD-toppen inte kan prata om sådana saker som konspirationsteorier, det skulle bara inte gå i en riksdag.

Det finns mycket mer att säga om denna intervjuen men en sak är väl väldigt viktig och det är rikspolischefens Eliasson propå om att göra något åt näthatet, och då är det väl invandringkritiska kommentarer på nätet, det de kallar "högerextremism" som han tänkt på. Trots att det blivit mörkat så många gånger vad "vänsterextremismen" har för sig med hot, störa SD-möten (direkt anti-demokratifasoner) kommentarer på nätet etc. För inte kommer väl MSM att ta upp "vänsterhatet"? Vi på den s k "högersidan" MÅSTE i vart fall bli bättre på att VARJE GÅNG en vänteraktivist gör något, säger något, hotar etc mot oss, DÅ ska vi ta upp det, och det med högljudda protester så att vanligt folk blir varse. Protester är det enda som hjälper.

Förresten, än är inte miraklernas tid förbi. Häromdagen talade jag med en bekant som är inbiten S. Hon uttalade sig efter valet att hon även "kittlades" av FI. Jag sa inget då, men tänkte "oh nej". Häromdagen var det dock andra tonarter. Plötsligt på egen begäran av ordet låter hon som en fullfjädrad SD-anhängare. Det var inte nådigt vad politikerna och samhället fick kritik. Så som sagt än kan saker och ting förändras till det bättre.

Tack Johan på Uppdrag Granskning för mycket bra och relevanta frågor!

 
Ingen bild

Lena

13 mars 2015 12:17

Tror jag skrev fel på slutet i mitt förra inlägg, det ska vara .
Stor tack till Johan på Granskning Sverige, såklart.

 
Ingen bild

Pierre

13 mars 2015 16:37

OT ! Gota media som snyltar allt de kan av skattebetalarna via mediastödet .

Här är två helt identiska artiklar vilket gör att man verkligen undrar över varför det ska finna två värdelösa skittidningar med stöd då det hade räckt med en.

http://www.ostrasmaland.se/hultsfred/dodshot-med-religios-underton/

http://www.barometern.se/hultsfred/dodshot-med-religios-underton/


Ska detta verkligen få fortgå undrar man dö då meningen med mediastödet nu verkligen visar sig missbrukat?

 
Ingen bild

Fredde

13 mars 2015 17:30

# Lena

Hade varit i det bästa av världar om han varit med i UG :)

Varför stänger media dörren om SD nu? SD är 3:e största parti. Kan ingen från SD BEGÄRA att få vara med i nyheter etc??!! Ställ krav och mesa inte!

Trevlig helg!

 
Ingen bild

Obsever

13 mars 2015 18:13

13.200.000:- Är regeringen villiga att betala per invandrare satt i jobb för att dölja hur jävla dålig integrationen är. Då är väl ändå någonting helt fel, Eller hur?
Tycker någon fler än jag att detta är det yttersta beviset för att dessa misslyckats totalt med multikulturprojektet?
Är det fler än jag som tycker att de som är ansvariga skall bli återbetalningsskyldiga skattebetalarna?

 
Ingen bild

Tony

13 mars 2015 18:37

Realisten@
Och vad är besvärliga frågor i din värld??
Till skillnad från dom andra intervjuoffren
försökte inte Mattias Karlsson krypa undan
när frågorna inte passade!

 
Ingen bild

Ådärkomdenja

13 mars 2015 20:42

Kanon-intervju. Men JA och MK skall inte gå i fällan och använda hittepåordet "näthat". Ett vänstertypiskt attack-begrepp, som skapar grund att hetsa mot marxism-mobbens motståndare. Som lockas i fällan, och det skall man inte bjuda på. Använd inte kultur-marxismens hittepå-fraser!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23
24
25 26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards